maxolo de mes amis

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
barb70
Berichten: 46
Geregistreerd: 08-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-10 18:24

ansje325 schreef:
Max is 7 jaar geleden van mij geweest. Wij hebben hem als 1,5 jarige van een handelaar gekocht, die hem die week uit Engeland had gehaald. Toen was het al zo'n leukerd! Naderhand is Max in Maxolo de mes amis veranderd. Geef hem maar een dikke knuffel.

Wat leuk om te horen!!! Ik was er zo benieuwd naar. Nikita , waar hij later dan van was , daar heb ik wel contact mee omdat ik wilde weten hoe en wat er allemaal in zijn leventje gebeurd is. En dat is best wat. Heb jij misschien nog meer info voor mij ? `welke handelaar dat was bijvoorbeeld of fotos. ?!
Leuk joh!!! Maar die van jou is ook mooi, en ik las ook errrug lief ! Dat is voor mij het belangrijkste!l ;) ik hoop wat van je te horen!
:D


Biancaa
Berichten: 4176
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: den haag ypenburg

Re: maxolo de mes amis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:56

Hai Barb, ik heb een dochter gehad van Maxolo, Angel. Ze heet nu ondertussen Jinthe en de nieuwe eigenaresse zit hier ook op bokt: irisenjinthe Er staan mooie foto's van haar in haar profiel :D

Ik heb ook een zwak, ik heb toen een merrie willen laten dekken door hem, maar helaas werd ze niet drachtig van hem :( Als hij weer in Den Haag staat wil ik wel een keer komen kijken als het mag, ik vind het ook een superhengst en vind het jammer dat hij nog steeds niet is goedgekeurd! Hopelijk komt dat ook nog goed!

ansje325
Berichten: 265
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: ergens in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 06:44

hoi barb, wij hebben max toendertijd bij een handelaar in Boekel gekocht, en die haalde ze uit Engeland. maar wel met tientallen tegelijk(per maand), dus die zal er niks meer van weten. Dus heel veel weet ik zelf ook niet. Max is niet zo heel erg lang bij ons geweest. Wij kochten toendertijd een tinkermerrie, en daar liep max toen bij. (ze was niet zijn moeder). Hij heeft dus een tijdje bij ons op de wei gestaan. maar omdat wij geen hengst wilde, en we het zonde vonden om hem te laten "helpen" hebben we hem verkocht aan ene diny die hem toen Maxolo de mes Amis heeft genoemd. Jaren later zagen we hem te koop staan, en toen zijn we nog een keer naar hem wezen kijken, maar toen vonden we hem te onstuimig. Ik praat nu wel weer over een aantal jaren geleden. maar als jong paard was het een ontzettend lief dier. groetjes

TINKER SHOWTEAM AVALON ZOEKT EEN AMAZONE. ZIE www.showteamavalon.nl

barb70
Berichten: 46
Geregistreerd: 08-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-10 17:31

ansje325 schreef:
hoi barb, wij hebben max toendertijd bij een handelaar in Boekel gekocht, en die haalde ze uit Engeland. maar wel met tientallen tegelijk(per maand), dus die zal er niks meer van weten. Dus heel veel weet ik zelf ook niet. Max is niet zo heel erg lang bij ons geweest. Wij kochten toendertijd een tinkermerrie, en daar liep max toen bij. (ze was niet zijn moeder). Hij heeft dus een tijdje bij ons op de wei gestaan. maar omdat wij geen hengst wilde, en we het zonde vonden om hem te laten "helpen" hebben we hem verkocht aan ene diny die hem toen Maxolo de mes Amis heeft genoemd. Jaren later zagen we hem te koop staan, en toen zijn we nog een keer naar hem wezen kijken, maar toen vonden we hem te onstuimig. Ik praat nu wel weer over een aantal jaren geleden. maar als jong paard was het een ontzettend lief dier. groetjes

Leuk dat ik dit hoor nu zeg. Ik heb hem ook weer van een handelaar. Hij stond als dekhengst aangeboden. Mijn man vond m super en zijn gaan kijken. Hij werd alleen gepakt voor dekken , ben wel even op m gaan zitten en vond hem heel vriendelijk. Buiten kwam die ook direct bij ons staan. Aandacht vragen. Nu rij ik hem een maand of 2 en toevallig van de week is hij de stad door gereden, langs de kermis, druk verkeer, plastic zakken op straat werkelijk alles.! Ging goed. Hij zal nog veel moeten oefenen , maar hij heeft zo'n lief karakter. Ik ben veel bij hem, verwen hem, poets hem veel, geef extra lekkere bijvoeding dus.... hij went wel gauw hoor !!! :D
Ben in ieder geval blij dat hij die kans nu heeft, niks dekken, lekker wat anders doen. De wei in, rennen, gek doen , dan rijden..buiten en binnen en geknuffeld worden door alle kindjes die m zooooo mooi vinden!!!
Ik vind het wel leuk dat je net weer even meer wist te vertellen over hem. Heb je geen fotos...wil ik zo graag! ;)

barb70
Berichten: 46
Geregistreerd: 08-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-10 17:34

Biancaa schreef:
Hai Barb, ik heb een dochter gehad van Maxolo, Angel. Ze heet nu ondertussen Jinthe en de nieuwe eigenaresse zit hier ook op bokt: irisenjinthe Er staan mooie foto's van haar in haar profiel :D

Ik heb ook een zwak, ik heb toen een merrie willen laten dekken door hem, maar helaas werd ze niet drachtig van hem :( Als hij weer in Den Haag staat wil ik wel een keer komen kijken als het mag, ik vind het ook een superhengst en vind het jammer dat hij nog steeds niet is goedgekeurd! Hopelijk komt dat ook nog goed!

Dan laat ik het je toch weten! leuk! :D

ansje325
Berichten: 265
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: ergens in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 18:12

hoi,

ik heb helaas geen foto's van Max. Wel gehad maar door een verhuizing zoek geraakt. Ik hoop dat hij nou een blijvend fijn tehuis heeft gevonden, Max heeft al teveel baasjes gehad. Geef hem maar een dikke knuffel van ons.

TINKER SHOWTEAM AVALON ZOEKT EEN AMAZONE. ZIE www.showteamavalon.nl

barb70
Berichten: 46
Geregistreerd: 08-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 08:00

ansje325 schreef:
hoi,

ik heb helaas geen foto's van Max. Wel gehad maar door een verhuizing zoek geraakt. Ik hoop dat hij nou een blijvend fijn tehuis heeft gevonden, Max heeft al teveel baasjes gehad. Geef hem maar een dikke knuffel van ons.

Ga ik straks voor je doen! :D

Vie
Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: maxolo de mes amis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:58

Ik heb hier een zoon van hem rondlopen. :D
Gekruist met een fjord.

SB Horsemanship

    Papa, † 2 januari 2008 - Ik mis je nog steeds, elke dag, nog steeds...


JobR
Berichten: 83
Geregistreerd: 22-02-10
Woonplaats: Brummen

Re: maxolo de mes amis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:40

Ik heb een dochter van hem,
Ook gekruist met een fjord ;)

Kasper I'll never forget you!

barb70
Berichten: 46
Geregistreerd: 08-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 17:45

:D Leuk !!!! heb je een fotootje???
JobR schreef:
Ik heb een dochter van hem,
Ook gekruist met een fjord ;)

JobR
Berichten: 83
Geregistreerd: 22-02-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:32

barb70 schreef:
:D Leuk !!!! heb je een fotootje???


Heb er een paar in me profiel gezet

Kasper I'll never forget you!

cp112
Berichten: 14710
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: maxolo de mes amis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:30

Max heeft aardig wat fjordjes gedekt, staat er nu ook weer een veulen van te koop (bij zijn vorige eigenaren)

Hier om de hoek staan 3 (of 4) veulens van Max, 2 van een haflinger en de andere van new forest merrie. 2 zijn ook bont, leuke dinkies joh :D

@JobR, zie dat jij in Brummen woont, mijn merrie gaat daar zondag heen :D Ff offtopic hoor :P

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

snowdon
Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: maxolo de mes amis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:34

Ik heb Joy van Mariska hier ook nog niet voorbij zien komen?
Ook fjord x Max!

barb70
Berichten: 46
Geregistreerd: 08-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 20:51

Echt leuk om te zien . Die sokken heeft ie wel lekker meegegeven he!
Die zijn Viessss nu! Max moet in bad!! ;)

_bokworst
Berichten: 1608
Geregistreerd: 12-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:48

Oh wat leuk!

Mijn paardje is de dochter van maxolo, hij heeft erg lang bij mijn buren gestaan. hoe ist nu met hem?

Trainen en opleiden van jonge (spring)paarden, dat is toch wel echt het mooiste werk wat er is!

Nikita_1995
Berichten: 2171
Geregistreerd: 12-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:42

Het laatste wat ik weet is dat hij inmiddels is gecastreerd, maar waar hij nu woont weet ik niet.

Mijn thuis is waar mijn hart ligt...

Nikita_1995
Berichten: 2171
Geregistreerd: 12-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 15:51

Erg leuk om dit allemaal terug te lezen over Max *\o/*

Maxolo was een mooie en erg lieve hengst. Ik kocht hem als 1,5 jarige omdat ik wel iets in hem zag en hij had bovendien een bijzonder leuk karakter. Echter had ik altijd het idee dat hij niet zo groot zou worden, wat ik wel jammer vond.

Helaas kreeg ik Max niet goedgekeurd bij het Tinkerstamboek. Grappig dat Max nu toch veel merries heeft gedekt. Ik vond Max geweldig, maar doordat ik toendertijd 3 Tinkermerries had was het voor mij moeilijk en niet prettig om hem altijd gescheiden te houden van mijn merries. Max was best 'heet' als er een merrie hengstig was. Dus op een gegeven moment toch de keuze gemaakt hem te verkopen. Ik heb begrepen dat hij later nog een keer aangeboden is voor de hengstenkeuring door iemand anders. Maar ook toen werd hij niet goedgekeurd.

Max heb ik zowel onder het zadel laten beleren als voor de kar. Wanneer ik dan met Max een aangespannen tochtje ging maken was hij altijd veel aan het hinniken. Oh, wat was ik trots en blij met Max.

Als 2-jarige hengst behaalde Max bij het ICS de meeste punten van alle aangeboden 2-jarige hengsten. En moest daarom eigenlijk de nummer 1 worden van die dag. Ze hebben echter toen na het toekennen van de cijfers, een paar onderdelen verlaagd in punten, zodat hij nr. 2 werd. Ik was hier behoorlijk verbolgen (boos) over dat ze dit deden. Ik had de punten reeds gezien voordat de uitslag bekend werd gemaakt, vandaar dat ik dit weet. Op het keuringsrapport kon je zien dat de punten met tipex later waren aangepast.

Ik heb toen mijn lidmaatschap opgezegd bij het ICS. Dat was vechten tegen de bierkaai.

Wat ik heb begrepen is dat Max door zijn 'hengst-zijn' soms behoorlijk agressief werd naar kinderen. Hij begon naar kinderen te bijten, (uit frustratie denk ik). De toenmalige eigenaar heeft toen besloten hem als ruin door het leven te laten gaan. Zodat hij vrij en blij door het leven kon gaan.

Zou Max nu nog leven?

Weet iemand dat?

Mijn thuis is waar mijn hart ligt...

wjerbo_en_ik
Berichten: 690
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: beek en donk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:33

hij staat nu ter adoptie bij paard zoekt baas

Wjerbo, Bouncer, Gino, Oxanne and Me... Best friends you ever see

cp112
Berichten: 14710
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: maxolo de mes amis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:40

Ach arme

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.


Polland1997
Berichten: 2
Geregistreerd: 25-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 19:34

wat leuk, op zoek naar Maximo de mes Amis....trof ik deze bladzijde......vandaag heb ik dit inmiddels 18 jaar oude, prachtige paard in bruikleen gekregen via " Paard zoekt baas" Dat betekent dat hij na mij nooit meer ergens anders naar toe gaat en als daar een noodzaak voor is....dan gaat hij terug naar de stichting die eigenaar blijft. Max krijgt bij mij een fijne plek vooral als vriend van mijn oude ruin en er zit vast nog wel een bosritje in een keer of wat per week....het is nog steeds een prachtig paard en natuurlijk ben ik wel benieuwd naar zijn geschiedenis, om van te leren en een idee te krijgen wat hij zoal heeft meegemaakt in zijn leven. dus wie het leuk vindt...laat wat horen....ik waardeer het erg! groet van Heleen

Polland1997
Berichten: 2
Geregistreerd: 25-04-20

Re: maxolo de mes amis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 19:39

weet iemand bij wie Max het laatste is geweest????


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 69 bezoekers