[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

shillelagh
Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten en dikke sokken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:04

Leuk!!

Shillelagh


shillelagh
Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten en dikke sokken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:02

Gisteren paardjes binnen gezet, even met mijn paardje geknuffeld. Ze is zo lief en dan heb ik even weer het besef wat voor een geluk ik heb.

Ik heb zoooo zin in een buitenrit, zomer, paard wassen en in een t-shirt te lopen.

Zaterdag weer les, ben benieuwd. Heb deze week nog niet gereden (examens vrijdag van school) en mijn bijrijdster ook niet. Wordt zwaar :')

Shillelagh

shillelagh
Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten en dikke sokken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 11:28

Leuke tinkers Allienda!

Anoli, onze wei wil je echt niet zien... laat staan er doorheen....

Shillelagh

shillelagh
Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 21:22

Jeetje topic gaat snel! Sorry dat ik lang niet heb gereageerd. .. heb enorme griep :( anderhalve week geleden ook een week plat Door bijholte ontsteking en nu weer. Gelukkig heb ik lieve stalgenoten die voor Shill zorgen!

Shillelagh

shillelagh
Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 10:45

Hoooooiiii Dames,

Poeh ik ben weer beter! Heb thuis geen internet meer, moet een nieuwe provider dus ik kan het niet goed bijhouden en reageren.
Zit nu even op werk te koekeloeren! Wat een verhalen over gestolen aanhangers en ratten die dood gaan:( Heb zelf 3 ratten weg moeten doen, maar ze hebben een heel leuk nieuw baasje.

Afgelopen zaterdag les gehad, ging wel goed alleen ik merk dat mijn bijrijdster niet goed door de hoeken gaat.... :')
Volgende week zaterdag gaat mijn instructeur even op Shill, dat wordt wat. Hij heeft haar al een handje biks gegeven om vrienden te worden :o want ze is behoorlijk eenkennig. Vooral als het om mannen gaat.

gisteren met vriendin en haar shetlander mee geweest op de kar. Wil ze de shetlander in galop zetten en dat beest schiet weg. Het karretje floept uit de hengsels (weet niet hoe dat heet) en we liggen zo ondersteboven op het zandpad. Laat ik nou net door de griep last hebben van mijn hoofd en die keihard gestoten hebben o de harde grond.

Shillelagh

shillelagh
Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:23

Dankjewel iedereen,

@nientsje, Ja hier is het ook rustig daarom kan ik even op internet.
Klopt meestal gebeurt dat niet zo 123. Ik weet ook echt niet wat er mis is gegaan want ik heb er geen verstand van. Alleen vind ik het raar dat lamoenen (heet dat volgens mij?) los in die hengsels hangen. Ookal zijn die gebogen toch een gek idee dat dat er in hangt.
Die vriendin schaamde zich dood en snapte er niks van aangezien de pony strak stond ingespannen.

Mijn hoofd gaat wel, net even asprientje genomen. Mijn nek, hals en rug zijn alleen erg stijf en spierpijn.

@ Lori, ik weet niet precies wat voor kar maar het is een sulky idee. Dus 2 wielen i.p.v. 4.

Shillelagh

shillelagh
Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:15

Lori, lijkt erop maar die van haar heeft wel een rem.
Klopt het mag idd niet zomaar losschieten, levensgevaarlijk! Dit gaat misschien banketstaaf klinken en ik weet niet of het daardoor kan komen maar.... die vriendin is niet de lichtste dus misschien is door het gewicht wat naar achter leunde dat eruit geschoten? Of is dat niet mogelijk?

Shillelagh

shillelagh
Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:18

Aah mijn bijrijdster gaat vandaag met mijn paard voor het eerst naar buiten. Vind het dood eng om het los te laten. Alsof ik een kind hebt wat voor het eerst op vakantie gaat ofzo.

Shillelagh

shillelagh
Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:25

Ik ben er inderdaad niet bekend mee, alleen met mijn gezonde verstand klopt het inderdaad niet dat de lamoenen eruit horen te schieten. En je zou ook gewoon moeten kunnen zitten, wat meer of minder gewicht idd.

Ik maak mij ook zorgen vooral omdat ze dit zelf weet en niet weet waardoor het komt maar wel gewoon verder rijd. De pony blijft er wel braaf bij en schiet niet weg, maar je weet het maar nooit wat er kan gebeuren verder. En ik weet niet of ze iets zal aannemen van mij.

Shillelagh

shillelagh
Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 17:44

Mijn deken is ook kapot, klein gaatje dat wel. Maar ik zag een super coole (eigenlijk lelijke) waterdichte roze deken met paardjes erop. Alleen wel met vulling, dus dan zou het scheerapparaat erover moeten.

Nimby, We vielen gelukkig niet van een enorme hoogte maar cap is eigenlijk wel zo veilig.

Shillelagh

shillelagh
Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 10:28

@donnar, heel veel sterkte!

@ Lori, wat is pulp? Ik heb het vaker voorbij zien komen maar wat het is, geen idee! :o

Shillelagh

shillelagh
Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:25

Oke dankjewel voor de uitleg Turbotinker!

Balen Chimello!

Shillelagh

shillelagh
Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:48

Shill krijgt als aanvulling biks gemengd met musli. Ze ziet er goed uit en doet het prima!

Shillelagh

shillelagh
Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:56

Goedemorgen!

Afgelopen zaterdag zo lekker gereden. Ik had les en heb in de 11 jaar dat ik Shill heb nog nooit zo lekker gereden want..... *trommelgeroffel* Ze sprong aan in galop zonder haar hoofd omhoog te gooien! Gewoon nageeflijk en gewoon super super goed! Ben zo trots!

Leuke foto Nessa, heerlijk dat lente zonnetje erbij.

Nientsje, balen van je instructeur... voor de laatste lessen nog even veranderen, lekker dan.

Shillelagh

shillelagh
Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 10:30

Wauw Nientsje wat een mooi tuig!

Zo vervelend he die vieze sokken, bij shill is het ook een ramp. Heb de vorige keer haar staart gewassen en ingevlochten want dat was ook een dikke blubber dweil.

Ik hoop dat het zondag een beetje lekker weer is, dan heb ik tijd om een buitenritje te doen! Ben zo jaloers op de mensen die wat eerder vrij zijn:(
Ben blij als het straks tot 11 uur licht is buiten.

@Nessa, jij rijdt endurance?

@ Allienda, gelukkig ben ik niet de enige die daar aan moet werken. Hoop dat het zaterdag weer zo lekker gaat!

Shillelagh

shillelagh
Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 12:24

Ziet er goed uit Shelly21!

Pff ik zit met Shill maar mok of rasp of wat het ook is. Ze heeft er niet super veel last meer van en stip het ook aan met speciaal spul. Maar die korsten blijven maar komen en daardoor kan ik het niet goed aanstippen. als ik het eruit wil borstelen krijg ik ruzie met haar omdat het zo'n pijn doet... Soms wil ik alles eraf scheren. Maar iemand tips? Heb laatst wel wat plukken eraf geknipt zodat ik er beter bij kan alleen dat ziet er al helemaal niet uit.

Shillelagh

shillelagh
Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 15:44

@Nientsje, ik heb nu heel goed spul en ik moet eerlijk bekennen dat de laatste tijd het aanstippen niet helemaal regelmatig gaat. Daarvoor althans wel maar die korsten kom ik gewoon niet vanaf en kammen doet haar dus erg veel pijn! En door de korsten lukt het aanstippen ook niet goed...
Dus aan het product ligt het niet aangezien het wel werkt.

Shillelagh

shillelagh
Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:21

Ik heb even snel gelezen!
Bedankt voor de reachties. Ik ben bang dat ik haar voet niet in een emmer krijg :o
Ik zal even kijken voor uierzalf. Want dat spul wat ik heb moet echt ertussen en alleen aalstippen. Dus mag dat niet overal maar smeren wat het dus erg lastig maakt.
Ik moet inderdaad voor elkaar krijgen dat die korsten zacht worden of iets. Zal even brainstormen en jullie tips proberen!

Aahh nientsje, lijkt mij erg gaaf om daaraan mee te doen! Ook al zou ik ook wel bang zijn haha.

Wat een leuke foto's van Frits. Ik ga ook van het zomer beginnen met vrijheidsdressuur. Dat wil ik althans :D

Shillelagh

shillelagh
Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:38

Goedemorgen! Druk weekend gehad poehh maar gisteren een heerlijk lange buitenrit gemaakt! Op den duur wel enorm koud en Shill was erg hyper maar het was zo fijn om eens weer met haar weg te zijn. Vancohtend was ze alleen boos op mij leek het wel.
Gisteren moest ik haar ook af en toe flink aanpakken (klinkt lekker streng)... Ze negeerde soms zo erg mijn hulpen en liep met opzadelen en afzadelen gewoon door mij heen.

Maar al met al, heerlijk gereden!

En volgens mij ben ik verliefd |o op iemand waarvan ik zei: hem? Nooo way never ever nooit niet. en nu denk ik aan niemand anders :+ Herkenbaar?

Shillelagh

shillelagh
Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:04

nou het is mijn overbuurjongen. Ik ken hem al van naam en gezicht erg lang.... Meer met zijn broertje opgeschoten. Maar nu mijn overbuurvrouw een vriend heeft en die 2 vrienden zijn leer ik hem beter kennen. Ik wist dat hij mij wel een knappe meid vond maar mijn overbuurvrouw heeft gezegt: dat gaat nooit gebeuren. Op dat moment was dat ook zo. Ik dacht hem nooit zo te kunnen zien, vond hem niks. Totaal niet mijn type (heb er niet echt een, maar dit was verre weg van wat ik leuk vind).
En paar weken geleden hadden we met zn allen een gezellige avond gehad en ik stond op en ik dacht aan hem. En dat is niet meer weg gegaan! We ouwhoeren wel alleen hij is erg gesloten en kan zo ineens heel afstandelijk zijn. En hij heeft geen leuk verleden wat betreft vriendinnen en ik niet met vriendjes. Dus lekker beschadigd om het zo maar te zeggen. We hebben ook tegen elkaar gezegd dat we geen relatie willen maar toch wel opzoek zijn naar een maatje.

En ja, ik snap mezelf niet! Ik ben bang dat het hormonen zijn en zo meteen weer iemand ga kwetsen. Heb ik namelijk vaak gehad. Dacht ik verliefd te zijn of iets en lekker aan pappen met die gene en dan liet ik diegene vallen. Soort bindingsangst (of het is gewoon bindingsangst)

En komt nog bij dat ik niet anders hoef voor te doen. We kennen elkaar op z'n gekst en raarst om het zo maar te zeggen. We lijken wel erg op elkaar. Dat zij de overbuurvrouw (is mijn leeftijd) ook nog zelfs.
Merk ook dat ik teleurgesteld ben als hij er niet is.

Omg ik klinkt nu echt verliefd :') En dat maakt mij bang. En aah ik wil hier helemaal niet te veel over na denken maar het gebeurt, help :+

Ik ga dit bericht weer verwijderen straks denk ik. Maar dat dus.

Hoop dat jullie het snappen!

Shillelagh

shillelagh
Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:59

Ohja mijn overbuurvrouw is mijn beste vriendin. Dus daar ben ik bijna altijd. Vandaar dat ik hem ook beter leer kennen.

Shillelagh

shillelagh
Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 14:20

@ Nientsje, gefeliciteerd! Vervelendste stuk overwonnen haha.

@ Shelly21, gave foto's! Ik wil ook weer springen met Shill. Is al weer een paar weekjes geleden.

@ TTheOS, Welkom! Mooie paardjes heb je!

Shillelagh

shillelagh
Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:26

Heehoi!

Sorry ik ben hier al weer een tijd niet geweest. Ik ben zo enorm druk en druk in mijn hoofd! Hoe is het hier?

Afgelopen zaterdag gesprongen met Shill, en ooh wat vind ze dat leuk. En ze doet het gewoon. Ze springt echt door vuur voor mij.
De sprong was op een gegeven moment hoger gezet en ik had het niet door tot ik over de eerste sprong was en over de andere heen moest. Shill knalt zo dwars door de sprong heen want ik was niet voorbereid en twijfelde omdat ik schrok van de hoogte. 2e keer sprongen we super hoog en goed! Merk dat ik zelf nog niet goed kan springen en daardoor Shill tegen houdt. Heb in mijn paardrijcarriere misschien 2x springles gehad. Nu gelukkig vaker want ik en Shill vinden het beide erg leuk.

Daarmee kom ik nu bij de vraag: wie gaan er naar de Tinkerdagen? Of wie doen er mee?
Ik heb elk jaar weer de kriebels maar ben zo onzeker. Niet zo zeer over het springen of iets (blijven zitten doe ik wel en Shill die springt wel), maar meer over hoe zo'n wedstrijd in zijn werking gaat en al die mensen. Shill is nog nooit op wedstrijd geweest.

Shillelagh

shillelagh
Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:26

Ik betaal 15,- trouwens voor een uur les (met zn 2en) anders is het voor een les 30,-

Shillelagh

shillelagh
Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:22

Ja dan moet ik dat ook maar eens doen! Maar dan moet ik wel een trailer etc. regelen.

Shillelagh


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 181 bezoekers