Mijn Tinker Rosie 15-04-2015

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

kvulden
Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Mijn Tinker Rosie 15-04-2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-15 18:07

Kiss from a rose van het Larixbos.

[ img ]

Rosie heb ik 25 september 2015 opgehaald bij stal Roseboom. En wat een schatje. De reis verliep goed.

Ik had thuis een kleine paddock afgezet zo dat ze rustig kon wennen. Toen ik in 2000 hier kwam wonen en mijn KWPN merrie Marinka bij huis kreeg kwam daar even later een Shetlander Devita bij. Die twee waren op slag gek op elkaar. Dus ik voorzag ook nu geen problemen. Little did I know. Eenmaal thuis zetten we Rosie in de kleine paddock. Wow Marinka ontplopte in een waar monster. Zo had ik haar nog nooit gezien. Ze wilde bijna dwars door de omheining. We hebben Rosie daar snel weg gehaald, want die werd echt bang. We hebben haar op stal gezet. Kon ze daar even bij komen. Één deur zit aan de kant van de paddock. Ik liet de boven deur open. Dacht dat ze dan rustig konden wennen. Maar Marinka was zo dreigend dat we die samen met Devita weg van de deur hebben gezet. Rosie even tot rust laten komen. De deur aan onze kant moest wel helemaal dicht want Rosie wilde ons achterna. Na dat alles een beetje rustig leek hebben we Rosie in de paddock bij de stal gelaten. Marinka werd weer woest. Ik heb tussen beide paddock een ruimte afgezet van wel 10 meter. Marinka bleef onrustig. Devita wilde naar Rosie toe. Dat heb ik toen toe gelaten. Dat ging een paar uurtjes goed en toen sloeg Devita toch helemaal om en heb ik haar weer bij Marinka gezet. Ik denk na een dag of 5 werd ze rustiger. Ik heb de paddock van Rosie vergroot zodat er nog een stuk van 4 meter tussen zat. Marinka begon van voor af aan, maar Rosie was niet echt bang meer en kon in de stal lopen als ze dat wilde. Ook dit heeft zo een aantal dagen geduurt. Daarna de lijn verplaatst naar iets van 1,5 meter.

[ img ]


Als ze nu wilden dan konden de neuzen tegen elkaar aan. Marinka werd weer wild, maar iets minder dan de keren ervoor. Toen het wat rustiger werd ben ik ze gaan voeren in hun eigen paddock, maar in de zelfde hoe. Rosie vond het allemaal best. En ging er vaak lekker bij liggen. Dat was fijn om te zien. Ze begonnen inderdaad aan elkaar te snuffelen. Marinka maakte steeds wel een gil, maar toch. Na ik denk nog een dag of 5 heb ik één lijn weg gehaald. Nu konden ze dus nog meer tot elkaar komen. Er leek niet veel verschil meer dan met de 2 draadjes met 1,5 meter. Dit weer een paar dagen gedaan. Ze trokken steeds meer naar elkaar. Dit nog even rustig zo gelaten. En toen ik bijna geen gegil van Marinka hoorde heb ik ongemerkt het lijntje er tussen uit gehaald. Ik vond het erg spannend en Marinka begon te rennen naar de kant van Rosie. Maar niet naar Rosie en Rosie rende naar de kant van de anderen. En ze waren allemaal erg blij met de extra ruimte en besteden geen enkele aandacht aan elkaar. Later die dag zag ik dat Marinka de Shetlander bij Rosie weg stuurde. Die bleef nog wel een beetje mokken, maar dat maakte niet echt een indruk. Na drie weken was de band gelegd. Pfff wat was ik opgelucht. Ik had nooit verwacht dat het zo lang zou duren. Rosie is er nu 3 maanden en het is dikke mik tussen haar en Marinka. Met Devita gaat het ook prima. Als ze maar uit de buurt blijft van haar eten haha. Devita is al 28 en toch wat nukkig soms. Ook tegen de kinderen.

Ik zou het leuk vinden mijn vorderingen met Rosie hier bij te houden. Ik ben afgelopen week wat actiever geweest om haar dingen te leren. Alles nog heel klein en een paar minuutjes. Meer om de dagelijkse omgang makkelijker te maken, want het is al een hele flinke meid met haar 6 maanden. Maar daar schrijf ik de volgende keer wat over.


kvulden
Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Mijn Tinker Rosie 15-04-2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-15 18:22

Ja inderdaad. De wereld is nu omgekeerd. Marinka wordt nu druk als ik Rosie bij haar weg haal. Haha.

kvulden
Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-15 20:21


kvulden
Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-15 20:35

Lukasje schreef:
Zou het aan de kleur, de bonte aftekening kunnen liggen dat je merrie zo reageerde? Ik wel eens gehoord dat paarden daarop vreemd kunnen reageren?

Fijn dat ze nu wel overeen komen!

Oh dat heb ik nog nooit gehoord, maar dat ga ik eens op zoeken. Vind ik altijd wel interessant. Iemand hier op Bokt, weet even niet meer wie. Kwam met de term medicine heat vanwege de vlekken op haar hoofd, flanken en borst. Ook erg leuk om te lezen allemaal ;-)

kvulden
Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Mijn Tinker Rosie 15-04-2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-15 22:15

Dat zou een goede verklaring zijn. Ze nam echt een zeer dreigende houding aan. Ik heb dat op gezocht en het is de houding die vooral hengsten gebruiken om vreemde paarden en ook veulens uit de kudde te verjagen. Ik had nog nooit zo iets gezien. Rosie werd er ook echt bang van. Na week 1 heeft Marinka die houding niet meer aangenomen.

kvulden
Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-15 22:39

Je kunt op de foto goed zien wat Marinka's houding is als ze over de deur komt. Ze kwam dan echt hard aan rennen en dan gauw het hoofd naar binnen. Ze liep daarna weer weg en deed het dan weer.
Ik heb nog even een plaatje op gezocht hoe ze bij de eerste ontmoeting deed. Gelukkig is dat allemaal achter ons.

[ img ]

kvulden
Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-15 11:18

Ik heb bijna mijn hele leven al paarden. Toen ik klein was deed er er natuurlijk niet zo veel mee. De verzorging werd gedaan. In 1998 heb ik Marinka gekocht als 4 jarige. Ingereden, maar nog niet door gereden. Devita kwam op 12 jarige leeftijd bij ons. Ze zijn nu 21 en 28. Dan is een veulen erbij toch hele andere koek. En ik kwam er al snel achter dat meer kennis van veulens wel een must is. Dus ben ik me aan het inlezen. Momenteel lees ik drie boeken tegelijk. En probeer daar mijn ding uit te halen.

De boeken:
E-book Atletisch rijkunst
Het gedrag van paarden
Van veulen tot rijpaard

Ik geniet ervan me in deze boeken te verdiepen.
Ik begon langzaam tegen wat dingen aan te lopen in mijn dagelijkse ding. Rosie is al echt een groot en sterk veulen. Ze komt nogal eens iets te dicht en enthousiast bij me. En ze gaat steeds voor de staldeur staan. De deur moet haar kant op en dat bedrijpt ze niet. Ze reageerd al best goed op de hand op haar borst om dan achteruit te gaan, maar ik vond het nog niet genoeg.

Dus haar eerste training is begonnen. Ze moet begrijpen dat ik hoger in rang sta. Ik heb een oefening genomen uit een van de boeken. Maak je groot en breed en loop zelf verzekerd. Dus Rosie staat voor de deur. Ik wilde haar daar weg zonder hand op de borst. Dus ik kom stoer en sterk aan lopen. Ik zie reactie, maar niet genoeg naar mijn zin. Al wel kon de deur iets open. Ik zet mijn houding kracht bij door op de grond te stampen. En dat geeft reactie. Even een aarzeling, dus nog eens stampen en toen draaide ze zich om en ging me 5 meter verder aan staan kijken. Eigenlijk erg lachwekkend, maar dat probeer ik in te houden. Missie geslaagd. Dit doe ik nu elke dag. Nu voor een week ongeveer en ze reageerd er goed op. Dit zorg er dan dus gelijk voor dat ze uit mijn zone blijft als ik dit wil.

Eergisteren heb ik nog een andere training opgestart. Dit ook omdat vorige week voor het eerst de hoefsmid bij Rosie is geweest. Ze vond het erg spannend en was met de achterhand erg onrustig. Gelukkig hoefde er niet veel te gebeuren en was ze zo klaar. Ik had dit al voorzien, want Rosie trekt altijd haar achterbeen weg als ik hem wil aanraken. En aangezien ik dat zelf best eng vind is dat niet iets wat ik dagelijks met haar doe. De smid heeft me nog een mooi trucje laten zien. Het halstertouw om het achterbeen en tot helemaal onder laten zakken. Zo kun je een klein beetje druk geven net als met je hand. Alleen sta je nu helemaal buiten de gevaren zone. Na een paar keer op tillen werd Rosie al rustiger. Dus ook dit kunnen we nu goed meenemen in de training. We hebben haar buiten op de inrit bekapt en ik vond dat lastig. Want ze kent nog niet veel en bij onrust is er dan dus weinig aan te doen. Dus een nieuwe stap. Het halster omdoen dat gaat heel goed met haar. En nu zijn we gestart met volgen en halthouden. Stap 1. Ik sta voor haar en loop ontspannen naar achteren. Het helpt dan om je wat klein te maken. Dus dat deed ik en ze volgde. Maar dan moet ze weer stoppen. Ik maak me weer groot en sterk. Maar Rosie let niet op en loopt tegen me aan. Haha. De derde keer heeft ze hem door en ook de vierde keer ging goed. Tijd om even lekker te kroelen en haar halster weer af te doen. Genoeg voor de eerste keer.

Vandaag heb ik haar een wormkuur gegeven. Was wel een beetje nerveus hoe dat zou gaan. Ik heb haar het halster om gedaan. Ze was nieuwsgierig en ik kon hem zo geven.


[ img ]
[ img ]

kvulden
Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Mijn Tinker Rosie 15-04-2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-15 11:49

Ik zal ze onthouden. Ik ben niet zo'n lezer, maar deze informatieve boeken vind ik heerlijk. En ook erg leuk dat je ze toe kunt passen. En erg leuk te zien als het dan ook werkt. *\o/*

kvulden
Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-15 19:17

Dit weekend weer wat nieuws uit geprobeerd. Helaas niet op de foto kunnen zetten, maar misschien lukt het een volgende keer.

Ik mag Rosie eigenlijk overal aanraken. We oefenen dit regelmatig. Alleen onderaan de achterbenen. Dat wil ze toch niet hebben. En ik moet toegeven door haar reactie vind ik het ook wel eng. Ze trekt haar been weg en maakt een trap beweging. En dit alles gaat zo snel. We maakten hier niet echt een vooruit gang. De hoefsmid had mij al laten zien hoe je het kunt doen met het halster touw om het been. Dit gaat ook best goed. Toch heb ik gekozen voor een andere methode. Ik heb Rosie in de stal. Eerst het halter om. Ook al gaat het prima toch goed om te blijven doen. Nu ga ik werken met een stok. Aan het uiteinde heb ik een zakdoek geknoopt. Dit is een nieuw voorwerp, dus eerst kennismaken. Best spannend vindt ze. Er wordt veel gesnoven. Daarna ga ik met de stok langs haar lichaam. Eerst over de delen waarvan ik verwacht dat ze er het minste moeite mee heeft. Als ze bang wordt toch de stok tegen haar aan laten. Ik geef haar de ruimte om gewoon rond te lopen en blijf rustig tegen haar praten. Ik zie gelukkig dat Rosie zich naar mij toe went en zo kan ik haar gerust stellen. Zodra ze rustig is haal ik de stok weg en doe ik de andere kant. Het verschil bij beide zijden is erg groot. Ze is aan deze kant (haar links) veel nerveuzer. Maar ook dit hebben we overwonnen en ik kan de stok al mooi langs haar zijkant bewegen. Tijd om te stoppen en dit de volgende keer uit te breiden. De bedoeling is dat ik met deze stok langs alle delen van haar lichaam kan en dus ook de achter benen tot op de grond. Op deze manier kan ik voor mezelf op een veilige afstand blijven. En zodra ze gewent is en we samen het vertrouwen hebben, kan ik het met de handen overnemen. Het wennen aan de stok zal mij straks nog meer kunnen helpen bij het eerste grond werk.
Ze heeft het weer super gedaan.



[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

kvulden
Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-15 19:50

hetlarixbos schreef:
aaaa daar is die knappe Rosie. Fijn dat ze nu goed geaccepteerd wordt. En voetjes geven komt vast wel weer. Ze heeft het als klein veulentje goed geleerd en was bij de hoefsmid ook heel braaf daarmee.
Ze ziet er heerlijk vies uit haha. Net een klein bruin bont teddy beertje

Ja ze was nog viezer. Helaas hebben we de paddock van zwarte grond. Ik hoop dat in 2016 naar geel te veranderen. En dat ze dan wat schoner blijft haha

kvulden
Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Mijn Tinker Rosie 15-04-2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-15 12:23

Vandaag heb ik het met de stok nog weer en keer gedaan. En hoor het resultaat. Ik kon met de stok met de zakdoek eraan langs het hele achterbeen. Eerst trok ze hem wel weg maar door hem op het been te houden zette ze hem weer neer. En bij de tweede poging kwam er nog een hele kleine schrik reactie, maar daarbij kwam de hoef niet van de grond. En dit aan beide kanten.

Vandaag heb ik haar ook opgemeten en ze bij 8,5 maand ruim 140cm (Ik dacht zelfs 142)

kvulden
Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Mijn Tinker Rosie 15-04-2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-16 11:30

De eerste keer oud en nieuw met Rosie. Mijn andere paarden geven er niet veel om. Dus dat was fijn voor Rosie. Het geknal van overdag ging dan ook heel goed. Ze schrok er niet van. Om 12 uur vond ze het wel was eng en maakte een printje. Toen toch besloten ze op de paddock te zetten. Dat vond ze wel prettig geloof ik. Een paar wortels hielen ook goed tot ze op waren haha. Maar ze stond wel toe te kijken en te snuiven zoals ze doet als ze iets spannend vind en wil onderzoeken. Als ik even kwam kijken dan kwam ze direct bij me staan. Mooi dat ze dan toch ook bij mij de steun zoekt.

kvulden
Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-16 12:10

Het wordt al een extr ritueel. Rosie krijgt haar brokjes op stal. Dat geeft meer rust gezien de anderen alleen pulp krijgen willen ze graag bij de brokjes van Rosie. Zo kan ze ook mooi gewend raken aan het opgesloten staan. Dat is nu ook geen enkel probleem. Heel in het begin wilde ze nog wel over de onderdeur gaan, maar nu kan ik de boven deur gerust loslaten. Als ze dan gegeten heeft doe ik nog even wat dingetjes met haar. Zo vandaag ook weer de stok. Er werden vandaag geen rondjes meer gelopen. Ze bleeft rustig staan met de oortjes naar achteren om alles goed mee te krijgen. Het was lastig om er wat foto's van te maken, omdat ik natuurlijk dichtbij sta en zo haar er niet helemaal op krijg, maar ik heb toch wat.


Over de benen ging heel goed. Dit heb ik vandaag ook met de handen kunnen doen. Ik geloof dat ik dat spannender vond als haar.
[ img ]

Met de stok kan ik nu overal komen ook over haar hoofd en de zakdoek voor haar ogen.
[ img ]

Dit gaat allemaal zo goed. De volgende stap gaat worden het voetje geven denk ik.
En na het goede werk komt er natuurlijk een traktatie. Een grote winterpeen. Daar moet ze ook nog wel even mee worstelen haha
[ img ]

kvulden
Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-16 12:53

Aangezien Rosie nog heel veel ligt. En ze echt geen verschil maakt in een plas water of modder of de droge inloopstal. En ze nu meer op een zwarte piet lijkt dan een Tinker. Heb ik even een extraatje voor haar geregeld. Ik kreeg amper de kans om het neer te leggen. Dat moet dus ook nog even gebeuren. Maar voor nu. een leuk filmpje.

https://youtu.be/PUH0fjCrrlw

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

kvulden
Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-16 14:32

Nou Rosie mijn smeerpoets. Het is vandaag mooi weer. En ik merkte dit weekend een paar korstjes bij de schoft. Dus ik heb besloten om haar even een lekkere wasbeurt te geven. Dit heb ik met Rosie nog niet eerder gedaan.

Dus eens eerst denken hoe ik het ga aanpakken. Binnen of buiten in de paddock of niet en wat met de andere paarden. Ik heb geen hulp dus moet het in mijn eentje klaren. Ik heb besloten het gewoon op ons terrein te doen. Hek dicht en nog even een draaitje tussen ons en de auto's. Gewoon voor de zekerheid. Eerst alles klaar gezet zodat dat geen problemen kan geven. En de imaverol klaar gemaakt.

De andere paarden buiten laten staan. Rosie eerst in de stal Halster om, wat zoals gewoonlijk geen enkel probleem geeft. Via de andere deur naar buiten. Ook een beetje nieuw. Dus even lekker snuffelen.

Dan naar de plek van de slang. Even snuffelen aan de douche. En dan naast haar spuiten hmmm dat is een gek geluid. Eerst maar eens de voetjes. Vond ze nog niet echt leuk. Nog maar een weer snuffelen aan de douche. En weer het voetje spuiten. Ze kan met het hoofd nog bij de douch en het water. Dat doet ze dan ook. Net de lipjes in het water. Helaas geen foto van kunnen maken.


[ img ]

Voetjes gaat beter ook aan de andere kant. De rechterkant vind ze altijd iets spannender, maar ook daar laat ze het toe. We kunnen al snel iets hoger aan beide zeiden. Ik zet de douche even in een andere stand en daarmee mag ik ook de buik. Af en toe weer de lippen in het water zooooo schattig. Ik heb haar vast aan het halster touw. Nog niet ergens aan vast gebonden. Dat hebben we nog niet geoefend. Dus af en toe wil ze toch even een rondje lopen. Ze stopt haar gezicht onder mijn arm en ik kan lekker verder. Tot ik alles goed nat heb. Dan even flink soppen met de spons. Dat vind ze heerlijk. Vooral op de plekken waar ik korstjes gevonden heb. Nu maar hopen dat het helpt. Dit moet even trekken, dus we stappen samen even een rondje. DE Merrie Marinka begint nu te roepen. Daar wordt ze onrustig van. Ik probeer haar ongemerkt af te leiden en dat lijkt te werken. Tijd om af te spoelen en ook deze keer geen enkel probleem. Ik hoop dat dit weer even aan houdt dan kunnen we het deze week nog een keertje doen. Nu lekker drogen op stal. en een worteltje als beloning. Goed gedaan Rosie <3 <3 <3


[ img ]

kvulden
Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-16 16:13

Nee witter werd ze even niet. _O- maar voor haar was het even genoeg. Stoppen op het hoogte punt he! :o

Ik kon ook nog niet echt boenen. Ik heb haar alleen afgespoten. Ze staat nog niet vast en ik was alleen. Dus dat is dan even een lastige combinatie. Dus het wordt tijd dat we het vast staan gaan oefenen :D

kvulden
Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-16 15:45

Gisteren met dat mooie weer maar gauw de kans gepakt om haar te wassen. Nog niet helemaal schoon dat duurde haar iets te lang, maar het ging weer super goed.

[ img ]

Ze was naar die tijd zo moe. Ze heeft echt wel een dik uur plat gelegen in de zon.


[ img ]

Wel even een dingetje waar ik me ongerust over maak. Ze heeft een navelbreuk. Ze heeft er gelukkig absoluut geen last van. Maar het is natuurlijk wel even een dingetje. Zal het nog herstellen of toch niet. Dus we zijn in overleg met de DA.


[ img ]

[ img ]

kvulden
Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Mijn Tinker Rosie 15-04-2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-16 11:24

De dierenarts is geweest.

Rosie heeft inderdaad een navelbreuk van 4 cm. Was wel even een grappig gesprek. De dierenarts kwam er aan lopen en ik stond toen bij mijn drie paardjes. Waar is ze, zei hij toen. Het is deze Tinker. hu! hoe oud is ze dan. Ze word deze maand 1. Oh haha dat is een flinke. Ik had zo'n kleine dame voor ogen. Dan wordt mijn verhaal wel iets anders. Maar laten we maar even kijken. Inderdaad een cm of 4 maar ja dat is in verhouding dan wel wat kleiner dan bij zo'n klein beessie. Conclusie we kunnen het nog aankijken. Rosie heeft het geluk dat de breuk wat verder naar achteren zit. Hierdoor zit er geen echte druk op die plek. Hij vond dat het reuze mee viel hoeveel het naar buiten kwam voor zo'n grote opening. Het maakt voor de operatie geen verschil om het nu direct te verhelpen of om nog te wachten. Doordat de plek ook wat verder naar achteren zit, zit de dunne darm ook niet in de buurt. En het zou ook nu kunnen dat in de loop der tijd het buikvlies er wat voor gaat zitten en daar dan extra steun en sterkte geeft. Wat wel even een dingetje blijft is dat als ze tegen die tijd toch nog niet geholpen is, mochten we een veulen van haar willen dat we dan eerst de buik moeten laten bekijken met een echo. En dan kan het zijn dat het alsnog moet of haar geen veulen laten krijgen.

En omdat de dierenarts er toch was de inenting maar even gecombineerd. We hadden haar niet eens vast. Ze deed helemaal niks. Zelfs niet iets een zenuwtrekje. Ik geloofde de dierenarts bijna niet dat hij geprikt had. haha. Mijn koudbloedje. Ze doet haar naam eer aan. Marinka stapte echt wel even een meter weg toen de prik erin ging. Die hadden we wel aan het halster.

kvulden
Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-16 13:53

Gisteren weer even met Rosie geoefend. We hebben al eens gestapt op het erf. Ze is dan wel wat onrustig en wil graag zelf bepalen waar ze heen gaat. Ik heb het halster vervangen door een touwhalster dat scheelt al enorm. Gisteren hebben we even geoefend in de bak. Dat vond ze wel vreemd. En na halthouden koste het dan ook wel even wat overredenskracht om haar weer aan het lopen te krijgen. Maar na een paar keer had ze het goed door. Het halthouden ging super. Mijn merrie volgde ons op de voet.
Als we dit nu eens mooi kunnen uitbreiden dan hoop ik dat we kunnen gaan wandelen langs de weg. Het is een 80km weg. Dus dat is wel een dingetje. Binnenkort gaan ze een eindje verderop de weg afsluiten. Ik denk dat het verkeer dan aanzienlijk minder is. Dus het moment om te oefenen.

kvulden
Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-20 19:44

Het is een tijd geleden dat ik hier wat gepost heb. Dus het werd weer eens tijd. Wat zijn we op een fijne plaats met Rosie. Ze is nu 5,5 jaar en sinds dit zomer berijdt ik haar. Mijn dochter had er al wel vaker op gezeten met mij ernaast. Ze had een behoorlijke pubertijd. Dat lijkt nu achter ons en we snappen elkaar steeds beter. In september ben ik voor het eerst met haar een weekendje weg geweest. Ze laad super makkelijk op de trailer. Eigenlijk heb ik dat nooit echt met haar geoefend. Als de klep open gaat staat ze al klaar. Vaak staat zij er al op voor ik er erg in heb. Ik kan alles dan zelf sluiten. Wat een genot. Helemaal naar het altijd moeilijk laden van mijn andere paard die nu inmiddels met pensioen is. Rosie wordt al echt een familie paard waar we zoveel mogelijk verschillende dingen mee doen. Alles gaat recreatief. Wat doen we zo al. Alles nog in de begin fase, maar oh zo leuk. We rijden haar onder het zadel. In de bak en op rit. Ik ben nog niet alleen geweest, daar ligt voor mij een uitdaging. Rosie is compleet verkeersmak. Ik moet nog even wennen aan het verschil met mijn andere paard. Mijn dochter van 11 rijdt ook op haar, maar moet dat ook nog echt opbouwen. Ze vindt Rosie erg groot. Haar schoft meet 155. Mijn kwpn 160. Beiden hebben ze de rug net zo hoog. Verder vind mijn zoon het erg leuk om boog te schieten en doen we dat voorzichtig ook vanaf de rug. Ik heb een tuig, dus mennen zit ook in de planning. Vandaag heb ik een board opgehaald om te starten met horseboarden zowel met als zonder ruiter. Dus wij vermaken ons wel. Ik heb net een hoofdstel laten maken. Op de foto zit hij nog niet helemaal gied omdat de kinriem te kort is. Het is een kaptoomhoofdstel met sidepull en afneembaar bit. Tevens een halster functie. daar kunnen we alle kanten mee op. Het is de bedoeling dat we volledig bitloos gaan rijden.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

kvulden
Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-20 08:45

_l_amanda_l_ schreef:
Wat is ze mooi geworden! <3


Dank je

kvulden
Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-20 19:55

Oh wat leuk. Dank je wel. Prachtige Tinker.Dat hoofd en die blik daar herken ik Rosie echt in.

kvulden
Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Mijn Tinker Rosie 15-04-2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-20 13:33

Ja ze is mooi geworden en heel lief. Ze heeft echt haar ondeugden gehad. :D

kvulden
Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Mijn Tinker Rosie 15-04-2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-20 17:54

Vandaag een eerste lesje ptv bij Trec Twello. Ik heb de trailer thuis gelaten en we zijn langs de 80km weg gewandeld. Op de les 30min in het zadel en de rest er naast. Heerlijk lol met je knol. [ img ]

[ img ]
In de les had ik mijn telefoon weggelegd. Dus de tijd wel, maar de afstand niet. zo lijkt het wel langzaam hihi


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Petunia27 en 40 bezoekers