Manen in een boog knippen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 23:12

Maddy_Paola schreef:
Mijn paard heeft ook die dunne zachte manen maar bij kort genoeg bleef t echt wel staan, kon geen boog met 10 cm lengte maar in t midden een cm of 5 of 6 lukte echt wel, moet je t alleen wat vaker bijwerken

Inderdaad! Mijn vorige merrie, QH met mega dun en sprieterig haar, had ook een stoere boog. Niet zo lang als bij een fjord, maar heel eerlijk, dat vind ik vaak te lang al ook. Het mooist vond ik het een paar dagen nadat ze gekortwiekt was :D Ik hield ze het liefst kort, zoals de foto's in dit artikel: https://www.horseandhound.co.uk/feature ... 019-700605

Ik vind het bij de meeste paarden supermooi staan. Paarden met een forse nek worden er nog stoerder door, en paarden met een iele nek (zoals mijn merrie) lijken danwel forser, danwel eleganter, heel apart.

Heb nu een ruin met behoorlijk lange manen, maar ik denk dat die er ook nog wel een keer afgaan...

NH-trainers zijn géén gedragstherapeuten.


Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:25

gerlindie schreef:
Nou TS, je hebt wel wat teweeggebracht op bokt :D

De manen-afknip-mania van 2021 *\o/*

Inderdaad!

Die van mijn ruin gaan er ook af als hij in z'n zomervacht zit }>

De eigenaar van mijn bijrijdpaard, die ferm in kamp 'lange manen' zit, was helemaal in shock toen ik haar vertelde wat ik van plan was :')

NH-trainers zijn géén gedragstherapeuten.

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 12:55

Iemand tips voor een klein scheerapparaat dat geschikt is om de manen en sokken/baard bij te houden? Moet draadloos zijn...

En mijn schaar is ernstig aan vervanging toe. Verroest en helemaal bot. Welke schaar hebben jullie?

NH-trainers zijn géén gedragstherapeuten.

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:45

GGFJ schreef:
Art_Ificious schreef:
Hier nog steeds twijfels.
Pony heeft zo dunne manen dat ik bang Ben dat je erdoorheen kan kijken en ze ook gewoon niet rechtop kunnen staan.

Iemand al geprobeerd gehad met zulke manen?
[ [url=m/PrmAjC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik denk dat het wel kan hoor, maar dan moet je ze echt helemaal kort scheren/knippen. Vanwege de dikte denk ik alleen dat het nooit een hoge boog zal worden. Maar hee, een kleine boog is ook een boog.

Mijn vorige merrie had exact zulke manen, nog dunner, droger en pieteriger zelfs. Ik hield het zelf nooit echt bij als boog (als het te lang werd knipte ik het weer kort tot op de manenkam), maar het bleef goed rechtop staan. Zo'n volle kam als de paarden hierboven hebben kreeg ze inderdaad niet, maar dat stond alsnog een stuk beter dan het pieterbosje wat ze had als ik ze lang liet groeien :=

Gewoon doen dus :j

NH-trainers zijn géén gedragstherapeuten.

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:16

Staat hem super Femke_Tweety!

Ik heb de sprong nog steeds niet gewaagd :') Maar begin er wel steeds meer naar te neigen, de voorste/bovenste helft van de manenkam zijn mooie lange/dikke manen, de achterste helft begint steeds meer te pieteren. Geen gezicht. Dus ook daar gaat binnenkort de schaar in. Even kijken of ik dit weekend tijd heb :Y)

Heb zo gauw even geen goede foto van 'm... wel aan denken om een voor en na foto te maken :))

NH-trainers zijn géén gedragstherapeuten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers