cross terrein de mosten ( MEER)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carolaa

Berichten: 1259
Geregistreerd: 12-02-05

Re: cross terrein de mosten ( MEER)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 20:20

Nou we zijn vandaag nog even terug geweest, en nu deed ze het na 2 keer weigeren wel. Maar ik moet zeggen, alles waar een greppel onder ligt met of zonder water, ze weigert. Ook zo over een greppel of slootje durft ze niet zomaar. Moet er echt veel moeite voor doen om haar erover te krijgen. Maar dat zal waarschijnlijk wel haar onervarenheid zijn. Dus veel oefenen.
Heb er trouwens wel ontzettend veel spierpijn aan over gehouden! haha.

Loes_Joery

Berichten: 3231
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Zundert

Re: cross terrein de mosten ( MEER)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 20:39

Oeps... dat is wat minder waldisney!! Maar gelukkig niks ergs aan over gehouden Lachen!! Oow wel goed dat je vandaag terug bent gegaan!! Even doorzetten Knipoog! Komt goed Lachen!

g0otje

Berichten: 1939
Geregistreerd: 31-05-05

Re: cross terrein de mosten ( MEER)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 07:51

Chardonnay vind de greppels prachtig!!Ben afgelopen donderdag voor het eerst geweest en komende donderdag ga ik er weer heen!!

AnneMieKe_89

Berichten: 2361
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Strijen

Re: cross terrein de mosten ( MEER)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 09:32

Waldisney, een tipje: zelf vooral niet naar beneden kijken.
Het paard ziet een gat/greppel onder een sprong niet eens altijd.
Ken meiden die zelf doodsbang waren voor greppels, gaten en trakheners, die pony's gingen er vanzelf voor op de rem na een tijdje!

Maar weet niet of jij er wat tegen hebt natuurlijk Knipoog

Carolaa

Berichten: 1259
Geregistreerd: 12-02-05

Re: cross terrein de mosten ( MEER)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 08:20

@ anneMieKe_89: Ik had van te voren zelf niet eens gezien dat er een onder lag, alleen toen ik er naast lag, op een halve meter afstand, ja toen zag ook ik dat er water onder lag!

En de greppel in de coffin, daar heb ik wel een kwartier voor gestaan eer ze erover durfde te springen. Dus dat wordt erg veel oefenen!

lian_nimrod
Berichten: 22
Geregistreerd: 17-09-06

Re: cross terrein de mosten ( MEER)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:20

Ik ben laatst op de mosten gaan kijken, maar ik heb geen tafeltje, heg, coffin of kromme boom gezien. Weet iemand waar deze hindernissen staan?

Loes_Joery

Berichten: 3231
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Zundert

Re: cross terrein de mosten ( MEER)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:30

Het tafeltje zit helemaal rechts achterin als ik het zo even moet zeggen... en de kromme boom rechts voorin!
De coffin zit bij het water in de buurt!! Die is wel makkelijk te vinden!! Enne de heg weet ik ook niet te zitten...

lian_nimrod
Berichten: 22
Geregistreerd: 17-09-06

Re: cross terrein de mosten ( MEER)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:45

dankje Loes, ik ga van de week nog eens kijken, bedoel je rechts achterin als je op de parkeerplaats staat? ga je zelf ook nog oefenen voor de wedstrijd van 29 oktober en weet je of het in het weekend druk is daar? (veel mensen met honden en recreanten?)

Loes_Joery

Berichten: 3231
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Zundert

Re: cross terrein de mosten ( MEER)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:51

Graag gedaan Knipoog! Als je zeg maar het terrein op gaat ga ik altijd (die 2x dat ik er geweest ben Tong uitsteken hahaha) eerst losrijden op dat stuk waar springhindernissen staan (van de ponyclub daar) en dan vanuit daar is de 1e hindernis die ik doe 'de buis' en dan vanuit daar een beetje rechts allemaal en dan verder naar achtere! Beetje onduidelijk sorry! Zal donderdag nog wel eens goed kijken waar alles zit!
Ik ga donderdag daar trainen voor de 29ste Haha!! In het weekend zou ik niet weten! Als het lekker weer is wel!!

lian_nimrod
Berichten: 22
Geregistreerd: 17-09-06

Re: cross terrein de mosten ( MEER)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:59

succes met oefenen in ieder geval! Ik wilde donderdag gaan, maar mijn vader kan me niet brengen dan, dus helaas, ik ga waarschijnlijk vrijdag nog, hopelijk zit ik dan niet als een zombie op mijn paard, want ik ben pas laat thuis donderdagavond. Het weekend komt toch ook niet uit, want ik moet zondag nog springen, maar ik wil zo graag een keer daar crossen, want het is echt een mooi terrein, we zijn wezen kijken wat er allemaal stond vanmiddag. Spring jij bijna alle hindernissen?

Loes_Joery

Berichten: 3231
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Zundert

Re: cross terrein de mosten ( MEER)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:09


lian_nimrod
Berichten: 22
Geregistreerd: 17-09-06

Re: cross terrein de mosten ( MEER)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:28

echt leuke filmpjes, je pony kan echt goed springen! Die van mij ook wel, maar als hij geen zin heeft, vertikt hij het gewoon. Die met dat greppeltje heb ik ook niet gezien, weet je waar die staat? ik heb wel een hele hoge met een flinke greppel gezien

Loes_Joery

Berichten: 3231
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Zundert

Re: cross terrein de mosten ( MEER)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:32

Dank je Lachen! Blijven doorzetten, dan komen jullie er wel!!
Die met dat greppeltje... hmm... weet niet hoe ik dat beste kan uitleggen, die staat (in de volgorde hoe ik rond ga) best in het begin...

Je moet gewoon lekker rondrijden en elk paadje proberen wat je tegenkomt (wel met zen 2en zijn he!!), dan kom je telkens wel hindernissen tegen!!

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: cross terrein de mosten ( MEER)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:35

ik ben benieuwd ik woon er ongeveer 15 minuten vanaf, zal toch eens kijkje gaan nemen.klinkt leuk!

lian_nimrod
Berichten: 22
Geregistreerd: 17-09-06

Re: cross terrein de mosten ( MEER)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:40

Misschien gaat er iemand mee, maar weet niet nog niet of er wel iemand mee kan, anders rijdt mijn pa wel mee op de mountain bike, het is niet zo handig maar het moet maar, hoe ga je rond, waterbak en dan die dubbel met die greppel ertussen? doe jij altijd schroeven draaien of rij je zonder? het is echt een zandbodem dus misschien is het wel niet nodig

Loes_Joery

Berichten: 3231
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Zundert

Re: cross terrein de mosten ( MEER)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:48

Het is echt heel leuk Timokyana en zeker de moeite waard om te gaan kijken Lachen!

Ach je pa op de mountainbike kan ook he Lachen! Ik begin vanuit het losrijterrein (met de springhindernissen) en dan is de 1e die ik neem de buis! Ik eindig bij de waterbak Knipoog! Dus doe waarschijnlijk het rondje andersom als jij Tong uitsteken! Ik heb de 1e keer wel schroeven gedraaid de 2e keer niet! Het is niet echt nodig want is zandbodem! Maar als het nat is doe ik het wel: voor de zekerheid!!

lian_nimrod
Berichten: 22
Geregistreerd: 17-09-06

Re: cross terrein de mosten ( MEER)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:51

okay, ik zie wel hoe de bodem is, het scheelt toch altijd wat tijd zonder schroeven, ik moet nu gaan, in ieder geval nog veel plezier met trainen voor je sgw!

Loes_Joery

Berichten: 3231
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Zundert

Re: cross terrein de mosten ( MEER)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:53

Ok! Ja met tijd scheelt het wel ja Tong uitsteken! Hahaha!
Dank je, jij ook veel plezier Lachen! Doeg Doei!!

sankey_job
Berichten: 2
Geregistreerd: 11-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 23:11

hoe hoog zijn de sprongen ongeveer?

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:30

Zo, dat is een oud topic :D Er zijn verschilende hoogte's. Wij komen er regelmatig want we wonen er vlakbij. Bij het fototopic bij sgw "crossen met Daimler" kan je ook een paar hindernissen zien. Zullen ook wel in de links in dit topic staa.

EmmaxM

Berichten: 16
Geregistreerd: 27-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:11

Mij lijkt inventing echt super gaaf. En zou het zelf wel een keertje willen doen met m'n pony :o

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Re: cross terrein de mosten ( MEER)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 10:44

Ohde hindernissen staan er nog steeds Percy? In dat geval ga ik ook een keer!

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 10:53

Ja hoor, ze zijn weer opgeknapt :j

lavinak

Berichten: 89
Geregistreerd: 28-09-10
Woonplaats: BoZ/Utrecht

Re: cross terrein de mosten ( MEER)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 16:13

Hebben ze een website?

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 16:26

Carolaa schreef:
Nou ik ben net ook even geweest. En het is er heel erg fijn oefenen!
En Loes_Joery: De hindernis waar jij 7 keer weigerde met dat water eronder, daar stopte die van mij ook. Ik ging alleen via de op en af sprong op die hindernis af, had zelf nog niet gezien dat er water onder zat, maar mijn paard wel, dus die liet het mij even van dicht bij bekijken! zand happen, haha. Verder erg leuk oefenen!


Mag ik je dan wel aanraden om in het vervolg altijd! eerst een verkennend rondje te doen. Je moet zeker op zo'n openbaar terrein toch wel echt zeker zijn dat de situatie ter plekke goed is. Is de hindernis veilig? Hoe ziet de afzet er uit. Hoe is de landingsplek. Zitten er gaten/bulten/boomwortels? Ik zou daar nooit zomaar op een hindernis aanrijden en springen.
Ik kom er graag maar je weet maar nooit of een vandaal of hond aan de gang is geweest waardoor er gevaarlijke situaties zijn ontstaan.