prijzen eventing paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

prijzen eventing paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-23 22:06

Hallo iedereen,

Vorig jaar heb ik mijn 19 jarige ruin waar ik eigenlijk tot op het laatste eventing mee heb gereden moeten laten inslapen, hij had 3* gelopen en was voor mij echt een topper omdat hij altijd gewoon ging, ik heb hem destijds voor niet super veel geld kunnen kopen, maar dat was ook wel gunning. Ik rijd zelf voor de lol eventing en heb geen ambities om hoger dan L te komen, ik vind gewoon springen wat spannend door minder goede ervaringen met een ander paard en een blijvende blessure (twee wervels gebroken gehad, zenuwschade waardoor linkerbeen minder functioneert). In de cross heb ik niet super veel spanning en dat vind ik enorm leuk om te doen als het maar niet te hoog word en het paard betrouwbaar is.

Nu ben ik dus op zoek naar een opvolger en mijn vraag aan jullie was wat is een beetje het budget wat je moet hebben voor een leuke eventer MET wedstrijd ervaring?


Het paard mag wat ouder zijn maar liever wel iets jonger dan 19 zodat ik nog paar jaar plezier kan hebben.


Ik heb best wat paarden aangeboden gekregen leeftijd 11 tmt 16 jaar, paarden van 11 / 12 jr met B of L eventing ervaring tegen de 20.000 euro, paarden net iets ouder 15.000.

Ik vind het best wat geld.
En jong dier begin ik niet aan die heb ik genoeg staan op stal. ik wil gewoon genieten en niet hoeven op te leiden en snap dat je daar ook wat voor hoort te betalen, maar deze bedragen ???
Misschien is het wel hartstikke normaal hoor in deze tak van de sport, maar daarom vraag ik jullie mening / advies

saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: prijzen eventing paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 12:38

Poeh, lastig, eventers met ervaring zijn inderdaad duur. Zeker als je ook nog een betrouwbaar paard zoekt, wat niet kapot is, en wat met wat onzekerheid/minder ervaren ruiter (niet banketstaaf bedoeld hoor) ook goed te rijden is. Ik heb dat inderdaad opgelost door een jong, groen dier te kopen en zelf op te leiden, maar kan me met jouw blessures helemaal voorstellen dat je daar geen zin in hebt. Dan zit je inderdaad of in een duur segment, of moet je kijken naar een ouder dier (en die houden ook nog best hun waarde als leerpaard).

Wat je ook zou kunnen doen is wat eventingstallen benaderen of ze een paard hebben wat wel de ervaring heeft, maar bijvoorbeeld een tijdje uit de running is geweest of wat aandacht tekort komt. En daar een soort van leaseconstructie mee afspreken.

Lightninggg

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-03-13

Re: prijzen eventing paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 12:41

Ik heb er 1 staan die nu 3* loopt. Is 10 jaar, 1m60 groot en onder de 15000 wegens luchtzuigen. Verder wel kerngezond moest je interesse hebben stuur je maar een pm