de treekhoeve SGW-kamp

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
juultje001
Berichten: 4
Geregistreerd: 10-05-21

de treekhoeve SGW-kamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-21 13:32

Hey! ik zit te twijfelen om naar het SGW-kamp te gaan van de treekhoeve na veel negatieve reactie's, over lekkende tenten, slecht eten, paarden hele dag aan een ketting in stal, vervelende leiding etc maar ook veel positieve..
Is iemand er geweest? Hij schijnt heel populair te zijn, maar ik kan niet echt veel reviews van de afgelopen 2 jaar vinden, en ook niet echt filmpjes.


ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: de treekhoeve SGW-kamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:06

Buiten het feit of het populair is of niet zou ik me in het kader van dierenwelzijn afvragen of je deze manege moet supporten.

Imo wel een goede optie is het Reelaer. Daar lopen de paarden met fatsoenlijk passende zadels en komen ze ook veel buiten.

VuurVleugels
Berichten: 1725
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:13

ElSea schreef:
Buiten het feit of het populair is of niet zou ik me in het kader van dierenwelzijn afvragen of je deze manege moet supporten.

Imo wel een goede optie is het Reelaer. Daar lopen de paarden met fatsoenlijk passende zadels en komen ze ook veel buiten.


Hè hè, eindelijk iemand die deze stal níet de hemel in prijst. Ik heb er een aantal dagen gewerkt en ben met gierende banden weer vertrokken. Buiten het feit dat de arbo-omstandigheden nog dramatischer waren dan normaal al in de paardenwereld is (in een paar uur tijd en enorme hoeveelheid stallen in je eentje moeten uitmesten, met ongelijke vloeren en kapotte kruiwagens), is het paardenwelzijn verschrikkelijk ver te zoeken daar, voornamelijk voor de manegepaarden. Kleine, extreem donkere en bijna luchtdichte stallen waardoor de ontlasting- en urinedampen je ziek maken, weinig stro, grote pony's die met z'n tweeën in een stal van 3 bij 4 staan, en zelfs een B pony in een krappe 2 bij 2 stal. Het was een verschrikking om daar rond te lopen en ik ga er nooit meer heen. Steun deze stal alsjeblieft niet!

juultje001
Berichten: 4
Geregistreerd: 10-05-21

Re: de treekhoeve SGW-kamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-21 14:26

Hier was ik idd al bang voor, wel erg bedankt om het te bevestigen! Toch vraag ik me wel af waarom er zoveel positieve reviews zijn? Ik bedoel dit is wel echt vreselijk!

VuurVleugels
Berichten: 1725
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:28

juultje001 schreef:
Hier was ik idd al bang voor, wel erg bedankt om het te bevestigen! Toch vraag ik me wel af waarom er zoveel positieve reviews zijn? Ik bedoel dit is wel echt vreselijk!


Omdat de faciliteiten voor mensen fantastisch zijn. Dat verblind mensen vaak voor het paardenwelzijn...

VuurVleugels
Berichten: 1725
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:30

Zie dat er iets mis is gegaan met mijn berichten, ik zag dat er wat onjuiste dingen in mijn eerste bericht stonden en wilde dat wijzigen, maar blijkbaar werd dat een heel nieuw bericht. Ga van die laatste uit!

Mooblie
Berichten: 825
Geregistreerd: 24-12-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: de treekhoeve SGW-kamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:36

Ik zou deze manege zelf ook niet aanraden. Maar ik heb wel geruchten gehoord dat het wordt overgenomen. Hopelijk komt er dan verbetering.

Voor de eigen paarden is er misschien nog wel wat van de maken. Al staan ze volgens mij maar heel weinig buiten en alleen. Maar voor de manege paarden vind ik het echt heel sneu -O-

Atra esterní ono thelduin
Mor'ranr lífa unin hjarta onr
Un du evarínya ona varda

Sintara
Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: de treekhoeve SGW-kamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:53

Ze zijn wel bezig geweest met het verbeteren van de omstandigheden, al is het zeker nog steeds niet alles.
De pony's hebben elk een eigen box, geen stands meer en geen meerdere per stal.
En ze hebben sinds een paar jaar een stuk meer paddocks waarin ook de manegepaarden een paar uur per dag buiten komen

Ilayla
Berichten: 537
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: In the middle of Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 15:06

Ik ben een aantal keer leiding geweest bij de pony- en SGW kampen. Ik kan dus alleen mijn eigen ervaring delen tijdens die weken dat ik er was. Ondanks dat ik mijn eigen paarden er niet neer zal zetten, vind ik niet dat ze de paarden slecht verzorgen en vind ik ook niet dat het perse een afrader is. Maar ik vind het beeld wat er in de eerste paar reacties wordt geschetst veel te eenzijdig. Daarom heb ik hieronder even geschetst hoe ik het heb ervaren.

Tenten
Het zijn lastige tenten om helemaal wind en waterdicht te krijgen. Als er een lek is, wordt dat gewoon z.s.m. gerepareerd. Ik heb er gewoon prima in kunnen slapen.

Eten
Er was in mijn 'tijd' een catering bedrijf die het eten verzorgde. Elke dag een andere maaltijd en de meeste vonden het ook gewoon prima te eten.

Leiding
Dat is denk ik zoals overal, heel erg afhankelijk of je er een klik mee hebt. De meeste kinderen waren wel heel gek met tenminste een van de kampleiding.

Stalling
De paarden staan veel op stal, maar zeker niet aan een ketting en vokgens mij waren er ook geen paarden die een stal deelden toen ik er was. Ze kwamen sochtends even los en deden smiddags/savonds vaak nog twee keer wat. Nu zijn er ook meer paddocks dus misschien dat ze nog vaker naar buiten gaan.

Paarden
De meeste paarden vond ik er gezond en relaxt bij staan. Er waren wat paarden aan de magere kant en daar werd wel rekening mee gehouden. Ook kwam de dierenarts gewoon als er iets met een paard was.

Waarom wel gaan?
Ik denk omdat ze wel een leuk en gevarieerd programma hebben. Je kunt ook echt wel veel leren over dressuur, springen en cross. Ze hebben prima ponys en paarden en ik vond de kampsfeer ook heel leuk. Zeker als je een leuke groep hebt.

Ik zou zeggen weeg vooral voor jezelf af wat je belangrijk vindt tijdens een kamp.

Jaro ♥

xx_Irisje
Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 15:17

Mooblie schreef:
Ik zou deze manege zelf ook niet aanraden. Maar ik heb wel geruchten gehoord dat het wordt overgenomen. Hopelijk komt er dan verbetering.

Voor de eigen paarden is er misschien nog wel wat van de maken. Al staan ze volgens mij maar heel weinig buiten en alleen. Maar voor de manege paarden vind ik het echt heel sneu -O-

Dit klopt ja, op korte termijn en ik durf te zeggen dat deze mensen het paardenwelzijn hoog in vaandel hebben maar dan nog heeft het wel z’n tijd nodig allemaal.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


juultje001
Berichten: 4
Geregistreerd: 10-05-21

Re: de treekhoeve SGW-kamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-21 18:04

Hoi allemaal,
Ik ben wezen kijken want toch was ik heel benieuwd. Als eerst waren ze er allemaal echt super aardig. Wat betreft de pony’s hadden de pension pony’s wel echt de beste stallen maar ook de manege pony’s hadden een prima stalletje. Ze hebben geen weidegang maar mogen wel veel op de paddock. Ze stonden allemaal in een eigen stalletje en geen 1tje werd gedeeld. Voor de rest was er niks raars. Het enige wat me wel opviel was dat ze niet echt d pony’s hadden, voornamelijk paarden of a/b/c pony’s, misschien was er ook wel een groep op buitenrit dat weet ik niet precies!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers