Eerste crosstraining?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xsheila06
Berichten: 40
Geregistreerd: 04-04-20

Eerste crosstraining?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-21 19:21

Hey allemaal! Binnenkort heb ik mijn allereerste crosstraining op mijn leasepaard. Ik heb er super veel zin in, maar ik weet niet zeker of ik alles heb en iets mis. Gezien bokt zo’n groot platvorm is, denk ik zeker dat ik hier een antwoord kan vinden :)

Wat ik nu heb:
- Geluidsdempend oornetje (paardje vindt alle drukte soms best spannend)
- Springzweep, niet persé nodig maar altijd handig
- Springschoenen
- Bescherming voor de benen (lees vraag hieronder even)
- Bodyprotector
- Een hoes voor de cap, een rugnummerhouder en medische kaarthouder heb ik ook maar die zijn voor training niet nodig lijkt mij. Deze heb ik trouwens gekregen dus niet extra aangeschafd :D
- Handschoentjes voor mezelf
- Borsttuig omdat paardje toch best frisjes wordt met springen.
- Springzadel, deze is wel geleend want wij hebben op het moment geen eigen. Maar hij past wel, vind ik net iets fijner dan een dressuurzadel

Ik heb geen speciale crossbeschermers. Is dat verplicht? Als het ons allebei iets lijkt zal ik ze zeker aanschaffen, maar kan ik voor nu gewoon pees- en kogelbeschermers gebruiken? want die heb ik wel
Ik heb ook geen speciaal eventingsshirt, is dit verplicht of kan ik ook gewoon een shirt aandoen met lange mouwen?

Dusja mis ik iets of heb ik alles zo’n beetje? Oh en wat zou ik nog moeten aanschaffen als ik ga beginnen met echte wedstrijden.


Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Eerste crosstraining?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 20:13

Leuk dat je binnenkort gaat crossen! Een rugnummer, medische kaart en caphoes zijn inderdaad niet nodig. Je hoeft ook geen speciaal crossshirt aan hoor.

In het begin heb ik ook met gewone peesbeschermers gecrossed, maar als je het blijft doen kan je altijd op termijn crossbeschermers kopen. QHP heeft bijvoorbeeld beschermers voor een leuke prijs

Tiquira_Jill
Berichten: 421
Geregistreerd: 10-07-18

Re: Eerste crosstraining?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 20:19

Heeft je lease paard ijzers?
Want dan zijn kalkoenen/stiften toch wel erg handig vooral met dit natte weer.
:D

xsheila06
Berichten: 40
Geregistreerd: 04-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-21 21:08

Tiquira_Jill schreef:
Heeft je lease paard ijzers?
Want dan zijn kalkoenen/stiften toch wel erg handig vooral met dit natte weer.
:D
Nee heeft geen ijzers. Is er iets anders wat ik moet doen als ze op blote voetjes staat ipv kalkoenen/stiften?

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Eerste crosstraining?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 21:15

Nee hoor als ze op blote voeten staat hoef je niets te doen. Welk crossterrein is het? Ik ging altijd in Moordrecht en daar was het gewoon op zand, dus zelfs met ijzers waren kalkoenen niet nodig

xsheila06
Berichten: 40
Geregistreerd: 04-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-21 21:26

Kidde schreef:
Nee hoor als ze op blote voeten staat hoef je niets te doen. Welk crossterrein is het? Ik ging altijd in Moordrecht en daar was het gewoon op zand, dus zelfs met ijzers waren kalkoenen niet nodig
Het is in Wierden. Weet de exacte locatie niet precies maar is op de thuislocatie van Jordy Wilken (waarvan ik dus les krijg) :)

Wist niet goed welke instructeur enzo ik moest kiezen maar gezien ik met mijn vorige pony ook vaam bij hem heb gelest en me dat goed beviel ben ik voor deze keuze gegaan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers