Spring of eventing zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
zodiacje
Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Spring of eventing zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-20 14:40

Voor mijn nieuwe paard moet ik op zoek naar een nieuw spring zadel dus nu ik toch nog moet kiezen;
Wanneer kies je echt voor een eventing zadel?

Ik heb M sgw gereden met mijn euroriding Jade spring zadel en was daar erg tevreden over, nooit het idee gehad dat ik te weinig steun had oid.
Is een echt eventing zadel wel nodig op lager niveau en wat voor echte voordelen heeft het?

Het paard is 4 dus duurt nog wel even voor ik echt flink cross dus het zadel moet vooral ook goed zijn in de spring ring.

(Tips voor types zadels zijn welkom, heb sowieso een mw/w boom nodig en moet op vlakke rug passen).


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:59

Mijn tip, laat iemand komen die beide heeft en test het gewoon uit. Wij hebben destijds (mijn man startte L, wilde overstap naar het M gaan maken) wel voor spring gekozen en kwamen uit bij een Prestige Roma. We hebben ook expliciete eventing zadels geprobeerd maar vonden beide de Prestige fijner. Het is heel persoonlijk wat je prettig vindt.


Dups
Berichten: 105
Geregistreerd: 16-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:09

Dat zou mijn tip ook zijn. Ik heb veel verschillende spring en eventing zadels geprobeerd, uiteindelijk heb ik de Kentaur Eventer II gekocht, super fijn zadel voor alles, vind ik. Het is ontzettend persoonlijk, ik heb ook een Kentaur dressuurzadel gekocht toen (2e hands ingeruild op mijn veelzijdigheid) Mijn paard loopt er goed onder en ik zit er goed op. Ik ben bij verschillende zadelmakers geweest en er zijn er ook een paar bij mij op stal geweest, maar niets vond ik echt fijn, mijn paard ook niet. Ik ben geslaagd bij Countrymill. Daar kan je verschillende zadels van verschillende merken proberen en ook direct het verschil voelen.
Succes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bianca_v_s, DotBot, roosjenat, Sydney_Zorro en 42 bezoekers