Hoe vallen de Premier Equine Air Cooled Eventingboots?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nanoukxxi
Berichten: 66
Geregistreerd: 26-03-13
Woonplaats: Tiel

Hoe vallen de Premier Equine Air Cooled Eventingboots?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-20 10:17

Aangezien het mij gisteren aangeraden werd om voor crossbeschermers met een harde plaat te kijken, ben ik eens wat verder rond gaan kijken op de toppics hier om te lezen met welke crossbeschermers jullie goede ervaringen hebben.
Ik las super veel positieve ervaringen met de air cooled eventingboots van Premier Equine, maar ik las ook dat de maten op de site niet altijd kloppen.

Zelf ben ik op zoek naar beschermers voor mijn E-pony met normale benen voor haar bouw.
Welke maat raden jullie mij dan aan?

Insta: NRPS_Sunray


Kidde
Berichten: 3428
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Hoe vallen de Premier Equine Air Cooled Eventingboots?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:29


nanoukxxi
Berichten: 66
Geregistreerd: 26-03-13
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-20 10:41

Kidde schreef:
Hier staat een maattabel, misschien heb je daar wat aan: https://www.eventing-sgw.nl/beenbescher ... eschermers

Ik heb ze zelf ook gehad, maar toch weggedaan omdat ze maar bleven draaien.


Volgens deze maattabel zou ik maat M nodig hebben voor mijn pony, maar op marktplaats verkocht iemand maat S en die hadden ze gebruikt voor een paard van 1.62 met stevige benen en een paard van 1.71.
Dan ben ik toch bang dat maat M te groot gaat zijn voor mijn pony.

Insta: NRPS_Sunray

paljaslaura
Berichten: 2738
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Hoe vallen de Premier Equine Air Cooled Eventingboots?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:42

Ligt er volgens mij aan of het het oudere model of het nieuwere is. Ik heb die van mij al 5 jaar en heb de M voor mijn paard van 158. Maar het nieuwere model valt volgens mij wat groter zoals je zelf al zegt :P

[ img ]
Dit is mijn set voor de beeldvorming

LuffB
Berichten: 1298
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:45

Ik ben er erg tevreden over, die van mij draaien niet, liggen goed en fijn. Ik heb de maat s gepast voor mijn D pony met fijn beenwerk van 1.47 hoog, die vond ik eigenlijk net ietsjes te lang voor het oog, toen de xs besteld maar die was beduidend voor de echt korte beentjes bedoeld dus heb toch de S genomen.
Enige nadeel is dat die qua omvang van het paardenbeen Voor een dikker paardenbeen ontwikkeld is dus daarvan het klittenband wat lang is. En bij de voorbenen komen een luchtgaatjes niet overheen met elkaar als je het klittenband vast maakt, maar dat neem ik voor lief.

Tip voor het vastmaken van beschermers, eerst een keer van boven naar beneden vast maken en dan opnieuw van beneden naar boven. Door elke band die je vast maakt kan je de volgende wat strakker trekken. Dat voorkomt vaak schuiven of zakken
Laatst bijgewerkt door LuffB op 04-05-20 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:47

Als je deze wilt kan je het beste met all eventing contact zoeken. Daar heb ik mijne ook gekocht en ben heel goed geholpen qua maat en advies

Anne_GTI
Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Hoe vallen de Premier Equine Air Cooled Eventingboots?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:51

S waarschijnlijk. De E pony van mijn dochter heeft ook maat S. Mijn paard van 1.70 heeft M. L was hem veel te groot.

Cioccolato
Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Hoe vallen de Premier Equine Air Cooled Eventingboots?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:13

Ik heb de air trax. Vind ik fijner. Maar denk qua maat misschien wel beetje vergelijkbaar. Ik heb S rondom voor mijn paarden, iig tot 165. Bij de kleinere en fijn gebouwde zijn ze zelfs aan de grote kant. Dan gaan ze draaien.

En waar je rekening mee moet houden is dat sommige benen na beweging wat slanker worden. Minimaal, maar even na een poosje bewegen na vastmaken wil wel eens helpen.



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers