SGW Diepenheim 18 19 20 oktober 2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
nummie
Berichten: 408
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 07:43

rowo schreef:
nummie schreef:
hier ook de L paarden, maar eens kijken hoe het gaat :)

Voor ons de eerste keer Diepenheim, hoe staat deze wedstrijd bekend van de voorgaande jaren?


Ik heb jaren in Diepenheim gereden met de oude crossbouwer, daarna jaren niet, en nu met Geert als crossbouwer. Ik vind de cross altijd prima te doen. Heb zelf alleen B gereden overigens maar zover ik kan beoordelen is de L ook goed te doen. Het water is vaak wel lastig.

Ik kijk er vast overheen maar vanaf hoe laat kan er vrijdags verkend worden?

Ik dacht vanaf drie uur smiddag's :)

H'tje: Quidaro (Quidam de Revel x Corrado I) x Quasimodo vd Molendreef x Julio Mariner = M2 dressuur - ZZ springen - CCI 2* eventing
Co'tje: De Niro x Saros XX x Wolfgang = L2 dressuur - B springen - B SGW (augustus 2015 verkocht)


rowo
Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Re: SGW Diepenheim 18 19 20 oktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:48

Ik heb ondertussen 2 e-mails gehad. Eerst stond er 15 uur in, daarna 16.30 uur .... euhm!

Marijke weet het vast :D

Daantjuh88
Berichten: 1724
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:34

De cross is vanaf 15.00 uur al wel klaar voor verkenning. De technisch keuring was vanavond, misschien nog enkele kleine aanpassingen, maar alles staat klaar om los te gaan!

Heb net de printer nog ff gemold, snel een nieuwe gehaald, zodat we morgen alles kunnen printen en klaar leggen! Gelukkig gebeurde het nu en niet zaterdag :')

rowo
Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Re: SGW Diepenheim 18 19 20 oktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 07:15

Ik zag het inderdaad nu op startlijsten staan.

Hopelijk valt het morgen mee met het weer. Het ziet er alles behalve hoopvol uit :(

Daantjuh88
Berichten: 1724
Geregistreerd: 13-08-07

Re: SGW Diepenheim 18 19 20 oktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 18:13

Wij duimen ook voor mooi droog weer.

Er staat een filmpje op de Facebook pagina van eventing Diepenheim. Hebben ze alle hindernissen gefilmd!

muts_marijke
Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-01-10

Re: SGW Diepenheim 18 19 20 oktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 21:27

Vanavond nog even de cross gelopen, ik vind hem gaaf geworden. Bodem is goed. Aantal natte plekken maar viel me enorm mee.

Zin in! Morgen mag ik jullie tijd waarnemen en zondag zit ik ergens bij een hindernis. Veel plezier allemaal

Sinds 10-07-2012 mama van Lieke Emma ღ

Zeus ♡ (Manhattan x Boreas x Voltaire)
dr B+18, L1+11, L2+12, M1+13, M2+10 spr B+3 sgw B+24

shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: SGW Diepenheim 18 19 20 oktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 08:47

Dat filmpje hebben ze erg mooi gedaan!

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

rowo
Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 19:07

Ik ben weer thuis... het was een leuke cross die prima te doen was wederom. Jammer van de bodem, er viel gewoon teveel water :(

Zelf had ik 216 pnt met dressuur, foutloos gesprongen en gecrosst met 3,2 strafpunt voor de tijd. Met een 7,5 en een 8 voor stijl was ik wel Overijssels kampioen :D :D Zeer onverwacht na een wedstrijdstop van totaal 9 maand ivm mijn zwangerschap.

muts_marijke
Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 19:53

rowo schreef:
Ik ben weer thuis... het was een leuke cross die prima te doen was wederom. Jammer van de bodem, er viel gewoon teveel water :(

Zelf had ik 216 pnt met dressuur, foutloos gesprongen en gecrosst met 3,2 strafpunt voor de tijd. Met een 7,5 en een 8 voor stijl was ik wel Overijssels kampioen :D :D Zeer onverwacht na een wedstrijdstop van totaal 9 maand ivm mijn zwangerschap.



Van harte gefeliciteerd Mandy! Super gedaan.

Ja zo zonde van de regen. Hopelijk blijft het nu droog.

Sinds 10-07-2012 mama van Lieke Emma ღ

Zeus ♡ (Manhattan x Boreas x Voltaire)
dr B+18, L1+11, L2+12, M1+13, M2+10 spr B+3 sgw B+24

kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 09:50

Vond het een mooie cross!
Bodem viel me mee, maar ik startte vrij vooraan in de L. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe die vandaag is..

Had 1 weigering in de cross. Op het boompje in het water. 2 balkjes in het parcours. Zat eerst mee te liften, maar kon me herpakken. Dressuur was ze heel braaf, paar domme fouten van mij omdat ik het te netjes wilde doen.

shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: SGW Diepenheim 18 19 20 oktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 18:02

Ik ben vandaag gestart. Het was inderdaad nat, dus heb rustig en met beleid gereden. Was ook flink buiten de tijd, mede omdat die van mij het natte glimmende bruggetje raar vond en ik hem er over heb laten stappen omdat ik bang was dat het glad was. Maar fijn en foutloos gereden! Springen ook foutloos en dressuur helaas wat spanning, maar alsnog prima punten.

Weet hier iemand iets van de mevrouw die met de ambulance is opgehaald? Ik stond vlakbij toen het gebeurde en hoor steeds het gestommel en haar gegil door mijn hoofd spoken... Gelukkig waren er veel omstanders die zich direct om haar ontfermden. Hoop dat het goed met haar gaat.

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

Cioccolato
Berichten: 6548
Geregistreerd: 13-12-11

Re: SGW Diepenheim 18 19 20 oktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 18:07

Bij ons was ons kampioenschap gister vooral een dressuurwedstrijd. Het niveau is echt heel hard veranderd, in alle klasses. Voor het kampioenschap vond ik het net te laag. Maar voor deze omstangigheden dikke prima. Mooi voor het vertrouwen op ook een mindere bodem. Nu zou ik deze zelfs aanschrijven als geschikt voor overgang naar een nieuwe klasse, of een eerste wedstrijd. Dat zou ik eerst sterk afraden hier.
Mooie hindernissen weer, super aardige mensen. Dressuur lag er gister nog prima bij, vandaag weet ik niet. Voor mij staat die weer een stuk hoger op mijn lijst!

Voor ons ook een mooie foutloze spring en crossronde. Ook wat tijdfouten, maar dat mag.


MS_eventing
Berichten: 1187
Geregistreerd: 24-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 18:16

Ik ben gisteren in de klasse M paarden gestart! Ik vond het een hele mooie technische cross voor het M. 3x een abc lijntje en meerdere dubbels. Dit afgewisseld met enkele hele makkelijke hindernissen. :D Ik vond het een hele fijne cross om te rijden! Ook hebben we de 1e prijs mee naar huis mogen nemen! *\o/*

Wel ben ik ook benieuwd hoe de bodem er nu uit ziet. Ik moest als 20e en de klasse M was als 1e maar ik heb in het bos in een rustig galopje gereden omdat het al glad was. Daarna op het open veld was het niet meer glad dus kon het gas weer gedeeltelijk open! Maar aangezien er toen al flinke slechte plekken waren ben ik benieuwd hoe het nu was haha

Hier onze cross!


ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: SGW Diepenheim 18 19 20 oktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 18:22

Shirley, ik stond er ook bij. Weet wel dat de trauma heli is afgebeld en ze was aanspreekbaar/geen bloed.

De cross was qua bodem echt een uitdaging voor ons, dit resulteerde erin dat Diego enorm pissig werd tijdens de cross omdat ie rustig aan moest doen van mij :D Dus bij hindernis 10 gaf ie een middelvinger, verder safe uitgereden.

Cioccolato
Berichten: 6548
Geregistreerd: 13-12-11

Re: SGW Diepenheim 18 19 20 oktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 18:25

Oei, klinkt als toch een heftige val.. Hopelijk gaat alles goed!


ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 18:26

Cioccolato schreef:
Oei, klinkt als toch een heftige val.. Hopelijk gaat alles goed!

Ze was getrapt door een paard met stang erachter/klep open. :)

Kelan
Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 18:37

Dat klinkt als een naar ongeluk voor die mevrouw. Hopelijk valt het allemaal mee.


Wij zijn vandaag helaas na de dressuur en het cross lopen daarna naar huis gegaan. Hij voelde niet helemaal fit aan met de dressuur, en met cross lopen zaten er al best veel zware stukken in, en dan moesten er nog minstens 50 paarden over voordat wij aan de beurt waren....
Dus besloten dat ik geen risico wilde lopen om met een misschien net niet fit paard te gaan starten. Was een lang stuk rijden voor een dressuurproefje :+ :D

*****************************************

Elsemiek98
Berichten: 138
Geregistreerd: 08-03-14
Woonplaats: Achterhoek

Re: SGW Diepenheim 18 19 20 oktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 19:09

Wij zagen het ongeluk helaas ook gebeuren, was inderdaad geen fijn geluid. we hadden net zelf het paard in de trailer staan.
Vandaag in de B zonder dressuur gestart
1 balkje in het springen en de cross foutloos en niet binnen de tijd wat ook niet gek was met de ondergrond. Het valt wel op dat diepenheim helaas elk jaar slecht weer heeft.
Toch nog een 7e prijs mee naar huis mogen nemen!
Op naar Bathmen

Saar van Soulisse Dressuur L2+4 Springen B, Eventing B+10, Drachtig van de jonge hengst Jagger SRK

Cioccolato
Berichten: 6548
Geregistreerd: 13-12-11

Re: SGW Diepenheim 18 19 20 oktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 19:19

Oh, handig.
Alsnog hoop k dat het goed gaat naar omstandigheden!


robbie88
Berichten: 2077
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:19

Mijn man heeft gister gereden.. Dressuur verprutst, springen foutloos, cross foutloos.. Hij had echter pech dat zijn paard in de startbox moest plassen,maar de starter wel af ging tellen.. BEide wisten niet wat de regels waren,hij had er zelf geen fijn gevoel bij om hem niet helemaal uit te kunnen lsten plassen, maar er werd wel afgeteld..
Als je uit laat plassen, kan je net zo goed niet meer starten.. maar weet iemand hoe het zit ? Paardrnwelxijn zou toch hoog in vaandel moeten staan.
Koste hem 10 sec en die heeft hij net niet weggereden door de zware bodem..
Wel tevreden met 7e plek.

Cranio sacraal therapeut
Tante rikie : dressur L1 springen 120 +13 cross L +1
Siem : L1+1
Vinted kast : https://www.vinted.nl/member/37950822-marjon1982518

shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: SGW Diepenheim 18 19 20 oktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:39

Bedankt voor de info, Lieke. Hoop dat het meevalt.

Plassen in de startbox... Dat is wel echt dikke pech! Kan me voorstellen dat het zo uitzonderlijk is dat er geen regels voor zijn. Bij een mestend paard voor het springen zie je de ruiter wel eens de hand opsteken als wachtsignaal, maar met crossen en de strakke tijdsplanning is dat lastig misschien.

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

Daantjuh88
Berichten: 1724
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:41

Fijn om te horen dat de meeste het een mooie cross vonden! Ondanks de bodem, maar helaas kun je daar zo weinig aan doen. De mevrouw bij de trailers heeft gelukkig geen ernstig letsel, ze mocht vanmiddag gelukkig alweer naar huis. Dit was wel even schrikken en gelijk ook weer leermoment hoe te handelen.

Het was een mooi en gezellig weekend op het secretariaat, maar nu heb ik wel weer zin om zelf te rijden. Week voor de cross zo druk, dat paard standaard een week vakantie heeft. :')

Cioccolato
Berichten: 6548
Geregistreerd: 13-12-11

Re: SGW Diepenheim 18 19 20 oktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 21:04

Ik denk dat je niet later van start kunt ookal plast je paard. De planning is te strak en lijkt me ook nier fijn/eerlijk tegen over andere starters. Dus gewoon welzijn verkiezen boven klassering denk ik..

Maar goede vraag hoe dit werkelijk zit.


nummie
Berichten: 408
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Re: SGW Diepenheim 18 19 20 oktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 08:49

ff stukje gekopieerd uit het amateur sgw topic, had daar ook gereageerd.

Hier opzicht fijn gereden in Diepenheim. We hadden alleen super domme pech, ik kwam er bij het uitladen achter dat de smid vergeten was schroefgaten te draaien. Ze had net die middag ervoor nieuwe ijzers gekregen en hij had er niet aan gedacht dat ik nog drie wedstrijden te crossen had. Gaat normaal eigenlijk ook altijd wel goed, dus had het ook niet gecheckt ;(
Helaas was er ook geen smid aanwezig op het terrein, dit vond ik overigens voor een regiokampioenschap wel heel raar eigenlijk.

De dressuur ging zozo, hier moeten we echt nog wel even goed aan gaan werken en durfde de verruimingen ook niet echt op maximaal te rijden dus dan kost het sowieso al punten. Dat wordt komende indoor dressuurwedstrijdjes rijden :n. Springen (was gelukkig op zand i.v.m. de punten) 1 balkje door een fout van mij en de cross foutloos en zonder alternatieven, maar wel met heeel veeel tijdsoverschrijding. Heb er maar een soort buitenrit van gemaakt met crosshindernissen, want kon gewoon echt niet op tijd rijden zonder punten en op deze bodem. Ze moet nog kilometers maken en zou het oneerlijk vinden als ze onzeker zou worden door de bodem.

Vond het wel echt een prachtige cross, echt mooi gebouwd. Ik vond het wel L waardig overigens, maar misschien niet kampioenschapswaardig, dan mag het misschien wel iets forser gebouwd staan. Opzicht had de combinatie 19ab in de M ook prima voor de L gekund en 8ab (de twee punten) ook.

Plassen in de startbox is wel heel uitzonderlijk haha, heb ik eigenlijk nog nooit mee gemaakt. Die van mij heeft vaak te veel spanning met de start om te kunnen plassen. :(:)

H'tje: Quidaro (Quidam de Revel x Corrado I) x Quasimodo vd Molendreef x Julio Mariner = M2 dressuur - ZZ springen - CCI 2* eventing
Co'tje: De Niro x Saros XX x Wolfgang = L2 dressuur - B springen - B SGW (augustus 2015 verkocht)

kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 12:30

Ik had hem echt niet durven rijden zonder stiften. Het bosstukje wel, maar dat gras niet. Wel knap dat je hem uit hebt gereden. Volgens mij startte ik een paar combi's na jou.

En een plassend paard, ik denk dat je als starter niet veel anders kan dan laten starten op de officiële tijd.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers