Beschermers cross Dalmar Eventer crossbeschermers.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Beschermers cross Dalmar Eventer crossbeschermers.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 09:22

Ik ga met mijn paard voor de eerste keer een oefencross rijden maar zit een beetje met de vraag: beenbeschermers.

Als ik maat full Dalmar Eventer crossbeschermers voor de voorbenen haal, wat moet hij voor de achterbenen aangezien die eerder worden aangetikt.....

Wat hebben jullie voor SWG/cross voor de voorbenen en achterbenen?

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Beschermers cross Dalmar Eventer crossbeschermers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:28

Ik zou sowieso voor een hele set gaan, ook achterbenen. Van Dalmar hebben ze toch ook wel achterbeenbeschermers?

Ik heb beschermers van Style, bevallen erg goed! Ik heb die van mij tweedehands via Marktplaats gekocht toen ik met crossen begon. Ik had het idee om ze te vervangen als we er echt lol in hadden, maar rijd er inmiddels alweer een jaar of vier mee.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 09:34

shirleyp schreef:
Ik zou sowieso voor een hele set gaan, ook achterbenen. Van Dalmar hebben ze toch ook wel achterbeenbeschermers?

Ik heb beschermers van Style, bevallen erg goed! Ik heb die van mij tweedehands via Marktplaats gekocht toen ik met crossen begon. Ik had het idee om ze te vervangen als we er echt lol in hadden, maar rijd er inmiddels alweer een jaar of vier mee.

Als ik van mijn peesbeschermers full hem moet ik dan van crossbeschermers voor full en dezelfde in cob achter?
Ik ben op marktplaats aan het zoeken. Maar weet niet of ik gewoon een set full en cob moet halen?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:35

Ik heb er best wel wat gehad, maar ik zou sowieso altijd voor een hele set van het zelfde merk gaan omdat dat makkelijker verkoopt.

Ik vond de Premiere Equine beschermers wel fijn, alleen die konden af en toe wat draaien. Uiteindelijk waren ze wat te lang waardoor de mijne er wondjes van kreeg. Vervolgens een set met Dalmars gekocht, die waren voor mijn paard echt veelste hard en stug. Kreeg hij alleen maar wondjes van. Uiteindelijk bij Kentucky uitgekomen, deze zijn mooi zacht en goed afgewerkt waardoor hij geen wondjes krijgt.

Het is ook maar net wat je budget is, als je nog niet weet dat cross wat voor je is of oefencrossjes rijdt voldoen PE beschermers best. Maar hoe meer ik de mijne daar mee ging rijden hoe meer wondjes hij kreeg. Dus ga je intensiever trainen kan het best wat belangrijker zijn, en heb je er wellicht ook meer geld voor over.

Stal_Fiore

Berichten: 9349
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Beschermers cross Dalmar Eventer crossbeschermers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:48

Ik heb styles, al zo’n 12 jaar oud en zijn nog steeds goed.
Ook heb ik première equine. Ook fijne beschermers. Gebruik ze nu alleen niet meer, omdat mijn nieuwe paardje ze niet past.
En ik heb een set van QHP Q-Cross. Zijn leuk voor er bij, maar kwalitatief niet de beste.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 09:56

Ik kan Eventing boots air cooled kopen, gehele set

T is een uitgave.... Maar kan ik daar ook gewoon een parcours mee springen? Voor t geval cross toch niet gaat en periode gebonden is.

Afbeelding

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 10:46

Hillebill schreef:
Ik kan Eventing boots air cooled kopen, gehele set

T is een uitgave.... Maar kan ik daar ook gewoon een parcours mee springen? Voor t geval cross toch niet gaat en periode gebonden is.

[ [url=m/XD7Scu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja hoor geen probleem, heb ik ook een tijdje gedaan (alleen met voor beschermers dan). Vind het super fijne beschermers en paard heeft nooit warme benen.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 10:53

Hillebill schreef:
Ik kan Eventing boots air cooled kopen, gehele set

T is een uitgave.... Maar kan ik daar ook gewoon een parcours mee springen? Voor t geval cross toch niet gaat en periode gebonden is.

[ [url=m/XD7Scu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zijn superfijne beschermers als ze je paard passen. Dan kan je er mee springen en ook in dressuurtrainingen gebruiken.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Re: Beschermers cross Dalmar Eventer crossbeschermers.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 10:59

T is maat full

Ik heb van peesbeschermers ook full
Zou wel passen toch?

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Beschermers cross Dalmar Eventer crossbeschermers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 11:10

Ik heb ze ook, maar vind ze erg lang in de maat.

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 11:16

Hillebill schreef:
Ik kan Eventing boots air cooled kopen, gehele set

T is een uitgave.... Maar kan ik daar ook gewoon een parcours mee springen? Voor t geval cross toch niet gaat en periode gebonden is.

[ [url=m/XD7Scu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier hebben we ze ook gehad, maar gingen ze erg draaien. Daarna hebben we Styles gekocht en die zitten erg mooi.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Re: Beschermers cross Dalmar Eventer crossbeschermers.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 11:49

Ik heb ze via mp gekocht.
Afwachten, ben benieuwd.
Set voor en achter 80 euro.
Hoop geen miskoop

SjonnieZ

Berichten: 2315
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 11:52

gewoon passen TS. ieder been is toch weer anders en maten zijn dus meer indicaties.

ik heb zelf ook een 2de hands set dalmars gekocht en ben er zeer tevreden over. bij mijn paard draaien ze niet.
moet wel zeggen dat ik ze alleen gebruik bij springen, cross of trec, dus niet dagelijks

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 12:11

SjonnieZ schreef:
gewoon passen TS. ieder been is toch weer anders en maten zijn dus meer indicaties.

ik heb zelf ook een 2de hands set dalmars gekocht en ben er zeer tevreden over. bij mijn paard draaien ze niet.
moet wel zeggen dat ik ze alleen gebruik bij springen, cross of trec, dus niet dagelijks

Deze heb ik gekocht:
Afbeelding

SjonnieZ

Berichten: 2315
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Beschermers cross Dalmar Eventer crossbeschermers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 12:15

ik heb denk ik een oudere versie, deze lijken wat soepeler maar dat coolimg systeem is ideaal. laatst had mijn paard cross les, was rond de 25 graden maar na afloop waren de benen niks warm

veel plezier ermee

snorkel1986

Berichten: 3009
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 12:41

Heb ook dit merk maar schuren of draaien niet bij mij heb bij mijn paard wat peesjes full heeft toch een l in de cross beschermers.. alleen misschien oude maat voering zijn al maar of 6 van mij en via mp gekocht... worden niet intensief gebruikt paar keer per jaar in middels wel laten repareren bij de schoenmaker wegens slijtage bij de kogel

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Beschermers cross Dalmar Eventer crossbeschermers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 12:46

Ik heb ook dit merk. PE air Trax ofzo geloof ik. Een slag duurder dan jij hebt gekocht in ieder geval. Ik heb ze al een aantal seizoenen en ze zijn nog steeds heel. Zitten mijn paard super, maar ik heb een kleinere maat. Volgens mij maat S zelfs. In peesbeschermers maat full. Maar ze vallen groot en daardoor worden ze te groot gekocht waardoor ze niet mooi zitten, wondjes geven en draaien.

Ik heb dan wel kleine paardjes met een fijne bouw dus fijne benen. Het is afwachten of ze mooi passen! En anders zou ik zeker een maat kleiner proberen.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 13:23

Cioccolato schreef:
Ik heb ook dit merk. PE air Trax ofzo geloof ik. Een slag duurder dan jij hebt gekocht in ieder geval. Ik heb ze al een aantal seizoenen en ze zijn nog steeds heel. Zitten mijn paard super, maar ik heb een kleinere maat. Volgens mij maat S zelfs. In peesbeschermers maat full. Maar ze vallen groot en daardoor worden ze te groot gekocht waardoor ze niet mooi zitten, wondjes geven en draaien.

Ik heb dan wel kleine paardjes met een fijne bouw dus fijne benen. Het is afwachten of ze mooi passen! En anders zou ik zeker een maat kleiner proberen.

Mijn paard is nogal robuust gebouwd. Hoop idd dat het past.
Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Beschermers cross Dalmar Eventer crossbeschermers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 13:32

Wat een leuk dier!
Hier mijn paard. 163 hoog, met de beschermers. Zeker weten maat S rondom. Heb net even nagekeken.
Afbeelding

Ik heb ze nieuw besteld, in maat M geloof ik, toen ik een bericht van de webshop kreeg dat ze groot vielen. 's zit als gegoten. Als ik ze niet even na trek, draaien ze zelfs iets.

Vind het ook nog een goeie tip om er even mee te stappen en dan nog eens het klitteband aantrekken. Meestal kunnen ze dan iets strakker. Maar niet te strak. Daar trek je ook wondjes mee.

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Beschermers cross Dalmar Eventer crossbeschermers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 13:43

Ik heb een aantal van die beschermers die T’s gekocht heeft, maar schuurt hier bij een aantal paarden.

SjonnieZ

Berichten: 2315
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 13:49

Afbeelding

Leuke paarden hebben jullie.

Dit is mijn paard, destijds net 4 jaar. Volgens mij heb ik maat L.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 17:17

SjonnieZ schreef:
[ [url=m/iQ81nn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuke paarden hebben jullie.

Dit is mijn paard, destijds net 4 jaar. Volgens mij heb ik maat L.


Mooi paard! Is dit op het terrein van die extreem mountain trail in Tilburg?

SjonnieZ

Berichten: 2315
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 23:39

Sim schreef:
SjonnieZ schreef:
[ [url=m/iQ81nn.jpg]Afbeelding[/url


Mooi paard! Is dit op het terrein van die extreem mountain trail in Tilburg?


Dank je, klopt ja. Ik ga daar 1a 2x per jaar heen.. zo leuk om te doen

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:27

SjonnieZ schreef:
[ [url=m/iQ81nn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuke paarden hebben jullie.

Dit is mijn paard, destijds net 4 jaar. Volgens mij heb ik maat L.


Ik wil niet vervelend zijn maar je achter beschermers zitten verkeerd. Ze zijn gedraaid.. Op deze manier heeft het weinig zin en krijg je evt irritatie plekjes.

Afbeelding
Op de rechter zie je de harde plaat die voorop het been moet zitten. Met het flapje naar beneden. Hij moet dus naar rechts gedraaid worden.

SjonnieZ

Berichten: 2315
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:46

_Elke schreef:
SjonnieZ schreef:
[ [url=m/iQ81nn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuke paarden hebben jullie.

Dit is mijn paard, destijds net 4 jaar. Volgens mij heb ik maat L.


Ik wil niet vervelend zijn maar je achter beschermers zitten verkeerd. Ze zijn gedraaid.. Op deze manier heeft het weinig zin en krijg je evt irritatie plekjes.

[ [url=m/KLSOc5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Op de rechter zie je de harde plaat die voorop het been moet zitten. Met het flapje naar beneden. Hij moet dus naar rechts gedraaid worden.



hahah, echt... was mij nog niet opgevallen. dit was de eerste keer dat ie ze droeg.
ik loop idd altijd te klooien met die dingen. voor de crossles doet zijn berijder ze gelukkig altijd zelf om. dank voor de tip.