Koudbloeden in de eventing?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 13:40

Jazeker.
Vorig jaar weer intensiever. Ik ben begonnen met crossen in 2013, toen maar 1 cross per jaar ongeveer. Vorig jaar bijna elke maand 1 of 2 crossen.

Dit jaar dus proberen officieel te gaan.

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 17:06

Christel1 schreef:
Wat leuk dat jullie allemaal crossen met jullie koudbloeden! Ik heb in mei de eerste crossles gepland met mijn fjord. Bij manege Beukers in Oudkarspel, iemand hier wel eens een cross of crossles gedaan?


Ik heb met mijn fjord daar 2x officieel gestart, B en L paarden.
Leuke cross, L had voor hem wat pittige lijntjes :j.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 20:44

We hebben ons opgegeven voor de eerste cross in Markelo de 60cm, durf nog niet echt meteen 80cm heel stom misschien want de B is natuurlijk 80 cm, maar we hebben er zin in *\o/*

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:48

Ik kom hier ook even binnen vallen. Een leuk topic om in mee te kletsen denk ik. :) dit jaar wil ik ook met mijn koudbloed gaan (oefen) crossen.

Een bodyprotector en beenbeschermers zijn aangeschaft.
Springschoenen zijn onderweg en donderdag heeft zadelmaker hopelijk een goed veelzijdigheidzadel!

Hieronder het uitzicht vanaf mijn 7 jarige tinker merrie. :)

Afbeelding

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 22:26

Helaas ligt mijn planning over hoop. Enya heeft een peesblessure. -O-

Betsy ga ik dit seizoen trec starten. Dus zoek nog wel paar crossjes van 40cm.

18 april heb ik crossles in Lunteren van Sophie Postma, super veel zin in. Zei start internationaal.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 22:32

Ik ben vorige week geopereerd dus ben nog 1,5 maand aan het herstellen van operatie, maar daarna kunnen we weer mooi beginnen aan het cross seizoen!

Joyce, zag het hopelijk knapt ze op!

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 13:06

Echt vervelend van Enya, Joyce! :( hopelijk knapt ze snel weer op! TREC is ook leuk!

En Shelly ik vind 't wel eeeerg jammer dat we de les 11 april waarschijnlijk niet samen kunnen hoor. Maar dan gaan we gewoon later in 't jaar een keer samen! :D

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:01

Afbeelding

We hebben nog een paar plekjes vrij! Dus mocht iemand willen komen koudbloedcrossen :D

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:28

xLeoniee schreef:
[ [url=m/PnMWrj.jpg]Afbeelding[/url] ]

We hebben nog een paar plekjes vrij! Dus mocht iemand willen komen koudbloedcrossen :D

Oeh dit klinkt super leuk! En zo dichtbij ook!

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 14:16

Ik heb me opgegeven! :D

Doedatje
Berichten: 621
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 16:37

Esaqar schreef:
Ik heb me opgegeven! :D


Ik heb me ook opgegeven. We hebben nog geen ervaring in de cross, dus ik ben benieuwd.

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 09:30

Doedatje schreef:
Esaqar schreef:
Ik heb me opgegeven! :D


Ik heb me ook opgegeven. We hebben nog geen ervaring in de cross, dus ik ben benieuwd.

Ah leuk! Waarschijnlijk tot dan! :D

Niwla

Berichten: 4115
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:13

Wat een leuk initiatief! Helaas te ver weg voor mij.
Ik heb me wel weer opgegeven voor de SGW regiotrainingen in Ede.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 09:35

Ik schop dit topic eventjes weer omhoog :D

Natuurlijk heeft corona roet in het eten gegooid.

Maar nu we wel oefencrossen hebben, ben ik benieuwd of er mensen weer lekker hebben getraind of meegedaan met de oefencross in Renswoude en Ede. Ik heb 11 juli mijn allereerste oefencross met Betsy, In slagharen en je krijgt begeleiding van Roxana Graman. Dus wou graag nog een keer op dat terrein trainen, heb ik vorige week mijn eerste crossles van dit jaar gehad.

Paar foto's ze deed het echt heel goed, we zaten wel in een echte Bixie les wat niet echt doorliep, helaas niet veel gesprongen dus. Ik zou eerst in een andere groep zitten : even gekopieerd van Facebook:
Vorige week hadden we weer crossles, maar dat ging niet zonder slag of stoot. Lampje van koelvloeistof brandde nu bleef die aan terwijl die normaal aan gaat en dan uit. Dus langs huis voor ik ging tanken en broodje halen of papa nog koelvloeistof had. Helaas was er wat meer mis en zij papa dat er een kans was dat ik langs de weg kwam te staan. Dat wil ik echt niet met een paard in de trailer. Gelukkig mocht ik papa zijn auto gebruiken maar die was bij mama op haar werk dus ik ruilen. Ben alleen mijn telefoon kwijt dus langs huis voor mama haar telefoon, en we konden vertrekken. Navigatie aan en duimen dat die het red met 22% nou die ging vrij snel naar beneden. Dus parkeerplaats afgeslagen en papa gebeld hoe zijn navigatie van de auto werkt. Kent de auto de straat niet dus maar proberen te bellen dat ik 13 uur niet redden en via Facebook een berichtje gedaan of ik toch niet om 15u kon ipv 13u. Dat kon gelukkig en hebben we gelukkig heerlijk gecrosst. Ook een bezembak en ben super trots op Betsy. Ik hoop dat volgende week alles gewoon goed loopt, want dan hebben we weer crossles dit keer van Sophie Postma Eventing , Super veel zin in foto's van: Serita Fotografie

Afbeelding

Deze tekel ging ze de eerste paar keer beetje slingerend op af, dus stil gezet. Vanuit deze kant konden we kiezen tussen 2 lage boomstammetjes die we al hadden gedaan of een bezembak. De eerste keer kwam ze slingerend aan en daarna nog een keer aansturen en toen ging ze goed, ik ben toen maar eerste de lage boomstammetjes gedaan. Ik wou heel graag die bezembak doen, ook al vond ik het dood eng. Als ik op Enya zat had ik hem makkelijk gedaan, maargoed met Betsy vind ik het nog helemaal spannend. Dus met mijzelf afgesproken als ze goed over de takkie ga, stuur ik rechtdoor naar de bezembak, en dat deed ze dus super trots op ons en flink beloond na de bezembak.


Afbeelding
Mega sprong :')


Afbeelding
Door het water en de boomstam.

Helaas was daarna de les afgelopen, we hebben niet veel gesprongen, omdat die kinderen ze vaker er langs lieten dan erover, maar goed ben al blij dat de crossles door kon gaan

Christel1

Berichten: 600
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 07:27

Ziet er goed uit JoycexEnya! Jammer dat je uiteindelijk in de bixiles zat en de heenrit niet soepel verliep.. hopelijk gaat het de volgende keer beter! In welke regio zitten jullie eigenlijk?

Ik had een tijdje geleden onze eerste bixi crossles (voor volwassen) en dat was echt super, kenzy deed alles heel braaf! Ook de waterbak deed ze uiteindelijk *\o/* ik heb er een topic van gemaakt: [SGW-ITP] Eerste crossles met Kenzy
28 juni staat de volgende bixi crossles gepland

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:25

Op zich heb ik mij opgegeven als puppy, beetje zelfde als Bixie volgens mij. Alleen vond de fotograaf die ook de pagina's bijhoud dat ik wel wat stoerder ben.

Ik zit regio noord Nederland. Super leuk ik heb aankomende zaterdag weer crossles. Daar zit ik weer in de BB groep

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 12:34

Ik had dus gisteren crossles gehad van Sophie Postma (soofshorseriding op instagram en youtube)
Ik was zo zenuwachtig niet normaal, was bang dat de hindernissen veel te lastig voor ons waren als combinatie.
Maar wat een geweldige les heb ik gehad, ik krijg nog foto's van de fotograaf die erbij was!

Hier de video van gisteren <3

Doedatje
Berichten: 621
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 13:20

JoycexEnya schreef:
Ik had dus gisteren crossles gehad van Sophie Postma (soofshorseriding op instagram en youtube)
Ik was zo zenuwachtig niet normaal, was bang dat de hindernissen veel te lastig voor ons waren als combinatie.
Maar wat een geweldige les heb ik gehad, ik krijg nog foto's van de fotograaf die erbij was!

Hier de video van gisteren <3
[ Video ]



Gaaf zeg! Heeft ze een site waar te zien welke en wanneer trainingen ze geeft?

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 13:36

Ik vind het via Instagram wanneer ze weer les geeft. Nu 12 juli in Lunteren, ik doe niet mee,want heb 11 juli onze eerste oefencross.

mignonne2403

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 15:28

Leuke video! Ook een mooi terrein zeg, zie dat het Vinkega is, moet ik ook maar eens heen zo dichtbij!

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 14:23

Ik kom ook weer binnen vallen. Gisteren eindelijk onze eerste oefencross weer gereden van dit verlaatte seizoen.

Wat waaide het hard gister! We moesten een flink stuk rijden naar Renswoude bijna 1,5 uur enkele reis. Had meneer de recuptex deken op gedaan in de trailer dus hij kwam er heerlijk relaxed uit. Wel fijn hoor met die wind. Ben voor de eerste cross van het jaar niet ontevreden. 2 plekken die hij even spannend vond. Verder heb ik een beetje gespeeld qua hoogte van de hindernissen. Op de tonnen voelde hij goed aan dat we die L hoogte hebben gesprongen. Voor de rest een paar B hindernissen en sommige ook BB. Dat is wel mooi dat ze naast elkaar opgesteld staan zodat je keus hebt.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 14:55

Shelly21, Ik heb jou nog zien rijden zag er super leuk uit!

Ik ben ook in Renswoude geweest, meer omdat we aankomende zondag onze talenten dag hebben voor de Bavaria team. We waren geheel foutloos en heb zowel B als L gesprongen. Hij voelde zo fijn aan en trok zo heerlijk naar de hindernis.

Afbeelding

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:33

xCynthiaVos schreef:
Shelly21, Ik heb jou nog zien rijden zag er super leuk uit!

Ik ben ook in Renswoude geweest, meer omdat we aankomende zondag onze talenten dag hebben voor de Bavaria team. We waren geheel foutloos en heb zowel B als L gesprongen. Hij voelde zo fijn aan en trok zo heerlijk naar de hindernis.

[ [url=m/PpsNmP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Thanx! Was nog lang niet vlekkeloos, maar wij moeten altijd ff opstarten eerste cross van het seizoen haha. Maar hij had ook hele fijne stukken. Op 2 punten had hij het even moeilijk, hij had een discussie met de dolfijn in het water haha!

Gave foto hoor! Ik heb odd ook een berichtje gestuurd zat 1 leuke bij.

Heb jou niet gezien of misschien dat je net aan het uitstappen was? Geloof dat je wel iets voor mij was toch?

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:58

Super fijn dat het goed ging. Renswoude lijkt mij ook leuk, maar ook 1.5 uur rijden.

Betsy en ik gaan zaterdag haar eerste oefencross rijden. Wij gaan voor 40-60cm (BB)

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:16

Waar ga je heen Joyce?

Onze eerstvolgende is Bathmen 16 augustus.