Seizoen plannen:hoe? Vriendelijke B wedstrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Seizoen plannen:hoe? Vriendelijke B wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 01:16

Wat maakt alphen-chaam "niet vriendelijk"? Waar ligt de moeilijkheid?
Vind m er zo mooi uit zien dus zou er graag willen starten!

esje01

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Seizoen plannen:hoe? Vriendelijke B wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 01:24

ACH is een prachtige wedstrijd.
Maar wel een pittige.
Omdat het de eerste is van het seizoen starten wij altijd een klasse lager.
Maar goed dat is in de B niet mogelijk.
Etten-Leur gebruiken we vaak om de overstap te maken naar de volgende klasse.
Ede is heel goed te doen in het B.
Al heb ik me dit jaar verbaasd over de grote hoeveelheid springfouten in het parcours. Daar al een aantal uitsluitingen.
Ik zou zeggen fijn trainen en goed overleggen met je eventing instructeur.
Die heeft het beste inzicht in jullie kunnen en moet je kunnen adviseren en met jou een planning maken.

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 02:11

Cioccolato schreef:
Ik heb alleen de wedstrijd Maarsbergen gereden dus geen idee wat de met de derby doen.
Naar horen is Etten leur wel vriendelijk. Maar kijk ook gewoon even een cap filmpje van dit jaar.

Geweldige uitvinding. Bathmen heeft ook BB aan het begin geloof ik. En Markelo? Had even op de kalender gekeken vanmiddag maar jullie zoeken echt B he?


Heb van zowel de derby als Etten leur wat filmpjes gekeken en denk dat ze beide wel als vriendelijk beschreven kunnen worden. Etten leur lijkt open veld met bos af te wisselen dus dat is ook leuk en het water is heel fijn zo op het oog. Maarsbergen had vorig jaar geen water in de derby...
Denk dat ik dan voor Etten leur ga, al is maarsbergen wel echt super dichtbij voor mij...

Markelo is verder weg en indoor. Omdat ik in jan en feb al wat indoor heb staan ga ik liever naar een outdoor kijken. Dus alphen in het b of bathmen in BB..

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Seizoen plannen:hoe? Vriendelijke B wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 09:42

Ohja, 1 ervan was indoor _O-
Ik ga ook denk ik naar Bathmen. Heb daar met m'n vorige jonge ook 'n keer de oefen gereden en was erg fijn te doen. Lekker laagdrempelig.

Mijn paard heeft Alphen altijd erg makkelijk door gelopen. Zowel B als L.. En nog raad ik hem niet aan als je en begint met Eventing rijden en begint in het seizoen omdat het zo vroeg is. Als je al 2 a 3 keer hebt getraind buiten zou ik 'm gewoon proberen als die in de buurt is.

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: Seizoen plannen:hoe? Vriendelijke B wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 10:43

Middenbeemster is de dag voor markelo en wel outdoor. Dus ik pak daar nog een rondje mee voor Alphen.

Voorlopige planning;
6 jan bathmen indoor les
26 jan Ermelo indoor
10 feb wieringerwerf indoor
9 maart middenbeemster outdoor
24 maart alphen chaam

En dan 13 april maarsbergen of 14 april Etten leur.

vosje2010
Berichten: 186
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Seizoen plannen:hoe? Vriendelijke B wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 16:42

Ik zie op de kalender Spaarnewouden staan. Is die nieuw?
En ik mis Amsterdamse Bos? Dit jaar niet?

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Seizoen plannen:hoe? Vriendelijke B wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 23:19

In het Amsterdamse bos kan niet gereden worden. Aangezien spaarnewoude om de hoek is zal de wedstrijd waarschijnlijk daar verreden worden.
Op Facebook postte sgw Amsterdam vandaag om dat weekend in ieder geval vrij te houden

Sjaco
Berichten: 375
Geregistreerd: 31-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:46

liekec schreef:
Aangezien de kalender nu online is bij deze mijn schrale planning tot nu toe. Heb eigenlijk alleen wedstrijden genomen die hier in het topic genoemd zijn, nu wil ik daar omheen nog aanvullen. Maar met welke wedstrijden dan _O-

Alpen Chaam 17 maart (hoor ik verschillende verhalen over, twijfel nog)
Maarsbergen derby 13 april
Etten Leur 14 april (moet dus nog kiezen tussen deze en Maarsbergen)
Ede 22 juli
Lisse 17 augustus
Beesd 5 oktober

Nu de rest nog.. tips? Ik zou het liefst om de week doen zodat ik de andere week les zou kunnen rijden.


Ik zou zeker nog naar Markelo-Potdijk en Markelo-Snorrewind kijken. Beide goed te doen in de B.

vosje2010
Berichten: 186
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Seizoen plannen:hoe? Vriendelijke B wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:39

11 mei Kronenberg
10 juni Hulsberg
22 juni Ede
30 juni Schaik (BB)
??

Cookies_bilL

Berichten: 54
Geregistreerd: 11-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:06

Ik kijk altijd welke ik absoluut wil rijden en wat ook mijn doelen zijn.
Voor dit jaar starten in de 1 ster (nu 2 ster). Dus daarbij moet ik alle winstpunten hebben gehaald in het M en voldoende trainingsruimte. Ik vind het gaaf om M te rijden tussen de internationale, dus die wedstrijden plan ik allemaal in. Ik heb eigenlijk overal 1 week of 2 weken tussen qua weekenden en daarbij zitten soms echt een paar dagen echte rust in. Ik kijk niet echt naar reistijd, maar dat is gewoon net hoever je zelf wilt rijden. Mijn paard is braaf op de trailer dus dat scheelt ook. En hoeveel crossen je wilt rijden is ook afhankelijk van jezelf en je paard en je doelen maar ook geldplaatje. Ik rijd tijdens het eventingseizoen amper tot geen normale wedstrijden omdat ik al genoeg eventing rijd.

Verder qua wedstrijden, vinkega en norg in het noorden zijn heel leuk. Oudkarspel of Dijkgatbos.
Markelo snorrewind (markelo potdijk als zeer lastig ervaren en heftige opgaves) Lisse en Gorssel later in het seizoen zijn ook leuke wedstrijden.

Shotsbyromy

Berichten: 6
Geregistreerd: 31-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 11:37

In Exloo houden ze ook een crosswedstrijd zowel in maart (outdoor) als december (in en outdoor). Ik stond vorige jaar maart als fotograaf te fotograferen tijdens de eventing wedstrijd in Exloo en het zag er super goed uit! Het was een hele mooie en normale cross om je seizoen mee te beginnen! Zeker een aanrader om heen te gaan

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 13:01

Shotsbyromy schreef:
In Exloo houden ze ook een crosswedstrijd zowel in maart (outdoor) als december (in en outdoor). Ik stond vorige jaar maart als fotograaf te fotograferen tijdens de eventing wedstrijd in Exloo en het zag er super goed uit! Het was een hele mooie en normale cross om je seizoen mee te beginnen! Zeker een aanrader om heen te gaan

Deze heb ik inderdaad op de planning staan nu. Nog geen mogelijkheid tot inschrijving voorbij zien komen helaas.