Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:33

Met uw vosse blijft het zo wel altijd avontuurlijk eh PP :P Never a dull moment.

Goed dat uw DA zo doorpakt Florence. Voor zelfde kan je betalen en mag je zelf uitvechten om de kosten (deels) terug te krijgen. Kan eens horen of ze bij ons iets weten maar weet niet direct iets.

Af en toe wringt het nog in nek/schouder maar vanavond zou ik toch graag Icaro rijden. Morgen en vrijdag kan ik al niet gaan, heb wel het weekend maar hecht wel mijn belang aan regelmaat. Gelukkig kan ik wel longeren tussendoor. heb nog een opdracht te doen ook voor sportmassage paarden maar vrees dat het me niet gaat lukken om die af te krijgen. Tijd tijd tijd...


florence123
Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 09:26

Iedereen is in winterslaap? :+
Hoe gaat het met jullie quarantaine leventje?

Ik heb ondertussen een nieuw paardje gevonden, Rock en Roll (aka Rocky). Wat een heerlijk dier <3. Hij is nog maar een aantal weken onder het zadel maar geeft een geweldig gevoel. Telkens ik ermee heb gereden ben ik helemaal happy.

Ferro is ondertussen gelukkig helemaal de oude, zijn lip is mooi hersteld en loopt terug lekker soepel.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:34

Ik ben sedert 1/11 in verlof (eindelijk), nu de laatste week. Heb de paarden ook hun vakantie gegund. Vandaag pak ik de draad weer op met les.
Met Icaro doe ik momenteel regelmatig een buitenrit en met Tibor is het begin van "doorrijden" eindelijk een feit. Hij mag vanavond mee in de les dus. Heb ook eindelijk een zadel wat ietwat deftig blijft liggen op die ronde ton!

Verder niks bijzonders. Kerstboom gezet, grote kuis gehouden in de kleerkast en in huis. Aantal keer gaan fietsen met de vriend en gaan wandelen. Zeker dat fietsen willen we er wel in houden in de toekomst :)

Florence, staat je paard per toeval in de w*ilgendreef? Vriendin van mij staat daar en ik herkende de binnenpiste omdat er per toeval van haar en jou direct na elkaar een filmpje voorbij kwam op Instagram :))

florence123
Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:15

Geniet nog van je verlof! Eens niets doen is ook wel heerlijk, geen druk van we moeten dit of dat doen... heb je plannen met Tibor?

Mijn paarden staan nog gewoon aan huis bij mijn ouders. Maar voor te rijden laad ik op en ga ik naar de binnenpiste bij K.C.:)
Mijn vriend en ik wonen samen in Deu*rle. Wij zijn al een tijdje op zoek naar een accomodatie waar we alle paarden samen kunnen houden. Hierover binnenkort hopelijk meer nieuws...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 12:07

Juist! K.C, ze is daarheen verhuisd tijdje terug. In elk geval wel zelfde locatie :D
Geen idee hoe het in die regio gesteld is met de prijzen maar bij ons is het verschrikkelijk. Alsof door Corona iedereen ineens tegelijk naar de boerenbuiten wou verkassen en de loterij heeft gewonnen. Prijzen zijn echt niet meer normaal, wij verdienen niet slecht maar pfoe... Als je iets wil met wat grond bij of in de buurt betaal je je arm zeg maar. (ons huidige huis zouden we verhuren tenzij het echt een once in a lifetime kans is die we tegenkomen).

En alles verkoopt pijlsnel. Een huis voor paarden of met wat grond gaat tot 650k meestal binnen een week van aangeboden naar verkocht.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 19:36

Proficiat met de aankoop Florence! Ziet er idd ene hele leuken uit! Wil je rond rgeio gent blijven? Dan dank ga je je idd blauw betalen :D. Regio brakel is er veel te koop voor “cava” prijzen. Hier regi.o waregem is het ik duur als je stukje grond wil...


Ik ben rustig aan het rijden met canch. Af en toe les. Heb ook eens gesprongen ook inieminie beetje). Was ze super enthousiaist (na 4 jaar).

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 22:55

Regio Wichelen/Schoonaarde kan je nog iets betaalbaar vinden en dan Erpe-Mere, Herzele, Sint-Lievens-Houtem en Brakel enzo :j Maar voor mijn werk is die regio een crime qua verkeer.

Hoe gaat het verder in deze bizarre tijden? Ik heb net 3 weken verlof gehad. Genoten en ergens nog lang niet genoeg "zen" om gezond te zijn, maar we moeten door.

Hanne_SP
Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-20 09:42

Ik ga ook bijna verhuizen :) Naar H*eestert in een klein huisje die werd opgedaan. Goeie deal kunnen doen met huurprijs, ideaal om als alleenstaande nog te kunnen sparen om later iets te kunnen kopen. :)

Met Luxor alles ok, gewoon blijven rijden. Vrijdag nog les gehad, was weer nodig en we hebben weer huiswerk. :j Ook complimenten gehad met onze vooruitgang sinds de laatste les. Heel leuk :) Volgende keer wss les op verplaatsing. Want thuis kan hij het allemaal wel maar op verplaatsing is wat anders. :+

Voor de rest corona beu aan het worden. Verlang zo om weer volop af te spreken met vrienden! Maar voorlopig trek ik het nog wel. Lang leve de paarden en stalgenootjes die ik af en toe toch zie ;)

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:18

Happy New Year allemaal ;)

Hopelijk een jaar vol paardenplezier!! Ik alvast het jaar goed ingezet met een leuk ritje :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:36

Beste wensen allemaal!

Mijn Tinker gaat heel goed, Icaro is eventjes twijfel. Stond al paar keer met minimaal vocht op een achterbeen maar nooit warm, niet mank of onregelmatig. Kon zowel als hij ermee gereden had of als hij uit stal kwam voorkomen. Echter vandaag van bijrijder dat hij stijf liep op dat been -O- en niet voorwaarts te porren was.
Ga morgen bekijken op het harde wat hij doet. Vermoedelijk is het van zijn gedrag op stal. Hij heeft dagen dat hij zich enorm opfokt en niet stopt met rondjes draaien zodra hij wat hoort of zit, en dan is dat been zijn spilbeen. In elk geval gaan we eventjes alle werk stoppen en overgaan op stapmolen, Paddock, stappen aan de hand en rustige buitenritten met stappen op het harde. Kortom: naar buiten en gecontroleerd bewegen.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 22:51

Oei das zeer vervelend! Aan weven kan je nog iets doen mr toertjes draaien :\...

Canch doet hier wel haar best, terwijl ik wel stap per stap de lat hoger aan het leggen ben. Tgaat niet altijd evengoed, en ze vindt het vreselijk lastig mr als ik haar (onze) grens) niet verleg, dan blijven we terlaatste trappelen. Ik zou graag de oefeningen van niveau 2 onder de knie krijgen, mr nog wat werk :D.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:02

Vandaag uit de stal gehaald, klein beetje omzetting maar alleen voelbaar, niet zichtbaar. Niks onregelmatig op het harde, ook niet na een buigproef. Blijkbaar stapte hij vrijdag "stijver" omdat het op gezapig tempo ging aan lossere teugel, maar zagen ze ook geen reden tot bezorgdheid.
We gaan nu gewoon het gecontroleerd bewegen opvoeren. Dus op verschillende momenten uit de stal ipv een paar uur na elkaar. Nu is het vaak werken en aansluitend Paddock of andersom. We gaan dat nu wat meer spreiden.

Ik ga weer naar 20u/week vanaf maandag, alle dagen 4u werken. Heb een bijrijder die thuis werkt en vlakbij stal woont, dus dat valt perfect op te vangen.

Hanne_SP
Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-21 21:56

Nouuuu Antonius, vertel! :D Hoe kom je bij je nieuwe knapperd? :D Welke plannen heb je met hem?

Antonius
Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:04

Haha, was hier heel stil, alé, we zullen poging doen weer wat leven in het topic te blazen :P

Nyona heeft een blessure, komt wel goed, maar ze moet toch een tijd rust hebben. Dit feit in combi met ik die toch de komende tijd jumping wil rijden ipv eventing (meerdere redenen: beetje doel kwijt, blijf toch schrik houden in M, Ny die het zo goed doet op jumping, minder tijd kwijt...) waren we aan het uitkijken naar een paard erbij, omdat trainen voor jumping toch minder tijdrovend is dan voor eventing.
Ik heb van véél paarden prijs opgevraagd, maar eens we over keuring spraken was er wel altijd een probleem. Een chip op een gunstig te verwijderen plaats ok, maar dan moet de prijs er ook naar zijn, maar de hoofdprijs vragen en dan nog moeten beginnen opereren, nee.
Dan eentje gevonden vanop grote fokkerij, had chipje maar was absoluut gunstig geprijsd, dus dat zagen we wel zitten. Tot mijn eigen DA ook sprak van een 'opklaring' op foto die naar cyste zou kunnen evolueren. Daar valt niets aan te doen, dus tegenvaller.
Dan ook nog een 5 jarige gezien, net zadelmak want 2 veulens gegeven. Net papier, oudste zoon is nu door naar 3e fase BWP keuring, had 2 chipjes maar volgens DA verkoper absoluut geen probleem en goedgekeurd voor sport, staat op papier en heb ik gezien. Mijn DA zag het anders, zou zonder twijfelen een 3 geven op straalbeen en kan voor hem nooit goedgekeurd zijn als sportpaard.
Ook nog bij eentje geweest, gelukkig in de buurt, ze hadden nu geen foto's/filmpje, maar bont, best ok papier voor bont te zijn, merrie, 3,5, zadelmak… Kom ik toe, zie ik een grote pony staan :+ Verkopers strijden dat die zeker 1m60 is. Ik ben 1m60 en ik kon over de schoft kijken... Uiteindelijk de meetstok erbij gehaald, 1m54. Ja maar, zou nog veel groeien... Uhu, ja, tuurlijk, zeker 10 cm hé ;)
Soit, had het eigenlijk bijna opgegeven tot ik online François zag staan, binnen budget en al RX goedgekeurd. Stond op vrij grote handelsstal sinds 2-tal weken, binnengekomen, geschoren en doen vrijspringen en online gezet en beetje bedoeld als snelle handel om altijd wat paarden in elke prijsklasse te kunnen aanbieden. Ik had hem zondagavond gezien, wou gaan kijken, maar mijn man zat toevallig een ganse week in opleiding dus geen optie voor hem om verlof te nemen, en ik wou het risico niet lopen om tot het weekend te wachten, dus ik ben dinsdag alleen gaan kijken en ben eigenlijk wel als een blok voor hem gevallen :knuffel:
Nog relatief bang in zijn stal, bang voor halster achter zijn oren, bang om deken op/af te doen, maar toch zocht hij contact en als hij eens schrok, kwam hij meteen terug, dus niet hysterisch of paniekerig ofzo. Dan eens laten lopen, soepel en ruim dus ik was wel verkocht. Nu was hij al RX gekeurd (20 foto's en helemaal goed) maar ik wil toch altijd nog eens klinisch ook. Voor de verkoper geen probleem, ik mocht alles keuren wat ik wou, maar ze wilden niet tot bij mijn DA ermee komen, 1u enkele reis voor een paard met lage winstmarge... Ze boden wel aan dat ik hem zelf mocht ophalen en wilden ook op papier zetten dat risico in transport voor hen was. Ok, ben daar niet zot van, maar soit, andere DA zoeken zag ik ook niet zitten en mijn DA wil ook niet zover op verplaatsing komen, toch zeker niet op zo'n korte tijdsspanne.
Dus, vrijdag opgeladen, suuuper braaf, nog geen 10 sec kijken en hup, hij was mee. Op transport zelf ook super braaf, geen voet verzetten.
Ook bij de klinische keuring zelf was hij zo braaf. Hij kent niets, dus ook geen longe maar DA wou toch eens proberen om hem te zien lopen en dat is ook gelukt. Nog geen perfect cirkeltje natuurlijk, maar hij snapte toch dat hij moest blijven rondlopen. Was wel kleine opmerking tijdens keuren, wat volgens mijn DA geen probleem zou zijn, maar voor 100% zekerheid wou hij mij naar merelbeke doorverwijzen voor toch extra onderzoek. Alé, DA zelf gebeld naar Merelbeke waarop ik gelukkig in de namiddag dan nog terecht kon, bijkomende onderzoeken laten doen en gelukkig helemaal goedgekeurd als sportpaard.
Op 1 dag tijd heeft dat paard véél geleerd.
En gisteren heb ik hem afgezet terug bij mijn DA, vandaag castratie en morgen 2 wolfstanden eruit en tanden eens bijvijlen, volgende week dan nog smid, want die heeft hij ook al een jaartje niet gezien, en eens zijn castratie dan genezen is, kunnen we gelijk goed van start gaan.
Ben er heel blij mee, zo onwennig als hij was de 1e keer dat ik hem zag, en nu al zoveel contact maken, ook met mijn dochter heel zachtaardig en dat voor een 3 jaarse hengst die nauwelijks in de hand was... Lijkt toch een goed karakter te hebben. Veel zin om ermee te beginnen!
Dus ja, als alles gaat zoals ik wil, dan gaan we de komende maanden werken aan vertrouwen, longeren, zadelmak maken en dan wil ik er graag volgend jaar cyclus mee rijden. Geeft mij een heel concreet doel en dan hopelijk Ny volledig revalideren en met haar ook weer aanpikken in jumping, maar zullen nog afwachten wat zij dit jaar nog kan lopen. Maar k heb dan toch nen andere om al wat mee te rijden.

En hoe is het hier anders nog met iedereen???

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:55

Wat een zoektocht zeg, amai. Welke afstamming zit erachter? En specifiek voor een hengst/ruin gegaan of is het eerder toeval?
Je 2-jaarse springt ook goed zag ik op film! Je hebt weer wat kanonnen staan :))
Alleen die naam, François... Ik krijg er spontaan een lachstuip van, je denkt dan aan 1 of ander flinke blok BWP en niet aan een elegante springer zoals de jouwe. En er Franske van maken doet me denken aan Wendy van wanten.

Ja, rustig eh momenteel. Ik rij nog altijd niet zo vaak als ik zou willen, maar druk geweest op werk en dergelijke en wat aanpassen nu vriend niet meer naar buitenland gaat. Ale, niet meer met de boot voor 6 weken weg.
Icaro heeft soort van lange vakantie gehad, die wil ik nu eerst weer dressuurmatig oppakken en als dat terug op schema zit het springen opbouwen. Zit ook te twijfelen of ik niet beter jumping pak als hoofddoel en cross voor eens tussendoor. Ook omwille van tijd en dergelijke.
Tibor gaat elke week met hele flinke stappen de goeie kant op. Het soort soms eventjes eer hij iets goed begrijpt, hij stresst nogal snel op nieuwe dingen en bouwt dan vooral spanning op. Eens het duidelijk is wat we bedoelen gaat hij er wel 100% voor en doet zijn stinkende best. Dus nu is het 2x/week les, wat rommelen tussendoor en als het weer het toelaat buitenritten maken.

Antonius
Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:06

Ja de naam is zijn grootste handicap }>
Het is een Falaise de Muze (Wandor x Nabab) x Orlando x Furioso. Zijn directe moeder heeft 2 goedgekeurde hengsten gegeven en zijn grootmoeder heeft een 140, 150 en 160 paard gegeven en 2 goedgekeurde hengsten. Een merrie hadden we niet kunnen betalen vrees ik :').
Zeker niet bewust een ruin/hengst gezocht, liever merrie, maar goed, als ik uit mijn rijtje 'eisen' als in gezond, goed springen, relatief braaf, beetje commercieel, merrie, iets moet kiezen om te laten vallen, dan was de keuze wel rap gemaakt ;)
En onze tweejaarse was nu de eerste keer springen, viel ons heel goed mee. Zeker bloed genoeg ook, ging er meteen over zonder veel aansporing. Hopelijk volgend jaar ergens een training of wedstrijdje vrijspringen, dan komt ze ook eens buiten, doet wel altijd deugd aan die jonge beesten vind ik.

Ola, je vriend voortdurend thuis, kan mij voorstellen dat dat een serieuze aanpassing is :D
En qua rijden, ja, zo zonder doel qua wedstrijden is het toch altijd wat vrijblijvender hé, denk dat er velen een beetje stok achter de deur missen...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:52

Met een merrie had de fokkerijkriebel ook mogelijks weer de kop op gestoken, dat heb je nu wel mooi gecounterd :Y)
Hebben jullie er niet nog eentje drachtig? Of ben ik mis?

Ja, hij heeft begin december gekozen voor een promotie binnen het bedrijf, niet alleen omdat hij goed wist dat deze kans zich misschien niet (snel) meer zou voordoen, maar ook omdat hij het voorbije jaar zo lang heft vastgezeten in Taiwan. De stress om niet naar huis te kunnen moest er toch iets ernstigs zijn, dat is toch wel beginnen doordringen. Onder normale omstandigheden kunnen ze dat wel, al is het misschien niet direct pats boem alles laten vallen en vertrekken, maar wel binnen de eerstkomende dagen. Met die lockdowns kon het weken tot maanden duren... Collega heeft zo zijn vader verloren aan corona en is pas 3 maand erna kunnen terugkeren naar België. En deze job geeft ook werkzekerheid voor de komende 3 jaren dat het project loopt. Want als ze thuis zijn en hun verlof is op, dan zitten die mannen onbetaald thuis te koekeloeren. Die hebben geen recht op technische werkloosheid, uitkeringen etc...

Het valt prima te combineren in theorie, in praktijk is het nog wat puzzelen. Hij werkt nu van thuis uit en zegt zelf regelmatig "als je naar de paarden wil, doe maar, ik ben hier toch bezig". Wanneer hij eens naar kantoor gaat of ik heb les 's avonds, dan werkt hij die dag langer door. We zijn allebei héél blij dat het ons eigenlijk zo ontzettend goed meevalt!

Ik ben trouwens gevaccineerd tegen covid vorige week via mijn werk. Laat ons zeggen dat ik al betere weekends heb gehad :')

Hanne_SP
Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-21 22:32

Heerlijk bijlezen weer zeg! François ziet er in ieder geval een heel toffe uit!

Oei, toch wat ziekjes geweest van het vaccin?

Hier ook gewoon rustig aan de gang. Ik verlang al naar (oefen)dressuurs ofzo! Gewoon weer op stap kunnen en gerichter kunnen trainen. Als het nog te lang duurt, zullen we niv 1 overslaan :') (mopje)

Heb mij ook lid gemaakt van een enduranceclub. Georganiseerde ritten, oefenendurances, beach ride, clinics, grooming area voor de leden op wedstrijd, ... Ook weer iets om naar uit te kijken!
Ik ben ook ingeschreven voor BE-rijbewijs. Echter is het nog wachten tot de achterstand is weg gewerkt... Daarna hopelijk veel uitstapjes! *\o/*
Springen doen we nog niet echt veel omdat ik nog op zoek ben naar een springzadel. :P Met dressuurzadel al wat sprongetjes genomen en een laag lijntje. Luxor pakte dat echt supergoed aan. Vroeger was dat bijna altijd dikke miserie.

En in m'n persoonlijk leven ondertussen al een dikke maand alleen aan het wonen! Bevalt me heel goed, maar ik verlang naar housewarmings!
En op professioneel vlak zal ik t niet online gooien. :P Geïnteresseerden moeten mr berichtje sturen. ;)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:56

Na de prik doodmoe geworden, toch naar de les gegaan en ik kon nadien amper nog uit de auto van stijfheid en spierpijn. De pizza die ik bij had heb ik met moeite opgegeten, smaakte amper (had vriend meer, die vond dat niet erg) en om 22u lag ik al te snorren.
Dan zaterdag van 8 tot 13 geholpen op een jumping van de pony's van LRV, in de ijzige kou. We kregen potverdekke nog geeneens een koffie tussendoor, is verboden blijkbaar... Dus fiks afgekoeld thuisgekomen, heel lang nodig gehad om weer warm te worden en de rest van de dag doodop en warm-koud-warm-koud. Zondag alleen nog wat sneller moe.
Ze zeggen dat de 2e prik erger is, ga me die dag verlof pakken denk ik :))

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:14

Beetje typisch vr griepspuit ook! Je hebt het nog snel gehad!

Proficiat Met de aankoop! Zeer knap paard :D. Had idd de indruk da het als springpaard bedoeld is. Snap de redenering :P. De kalender van eventing is er ook nog niet, vraag me af wrm het zolang duurt!
En uw jonkie springt ook wel bovengemiddeld! Leuke vooruitzichten :D. En binnenkort ook nog een ponyveulen :D.

Kan me idd wel inbeelden dat het aanpassen is nu je vriend veel thuis is! Maar op termijn wel beter he, das toch geen leven dat je voor altijd kan volhouden. Allemaal leuk als je jong bent of alleen :P.

Ik ben ondanks het gebrek aan perspectief wel hard aan het trainen, met ups en downs maar we houden ons bezig :P. Voor derest niet veel te melden.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:18

Nu voel ik me oud -O-

Heb nog nooit problemen gehad bij andere vaccins dus dit was wel eventjes aanpassen. Maar ben wel blij dat ik al in het traject zit ja.

Net bevestiging gehad dat de zadelpasser komt op 5/2 voor beide paarden. Controle van 3 zadels, dat wordt een auw-dagje voor de portemonnee. Maar het is wel eens nodig.

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:06

Antonius schreef:
Ja de naam is zijn grootste handicap }>
Het is een Falaise de Muze (Wandor x Nabab) x Orlando x Furioso. Zijn directe moeder heeft 2 goedgekeurde hengsten gegeven en zijn grootmoeder heeft een 140, 150 en 160 paard gegeven en 2 goedgekeurde hengsten. Een merrie hadden we niet kunnen betalen vrees ik :').
Zeker niet bewust een ruin/hengst gezocht, liever merrie, maar goed, als ik uit mijn rijtje 'eisen' als in gezond, goed springen, relatief braaf, beetje commercieel, merrie, iets moet kiezen om te laten vallen, dan was de keuze wel rap gemaakt ;)
En onze tweejaarse was nu de eerste keer springen, viel ons heel goed mee. Zeker bloed genoeg ook, ging er meteen over zonder veel aansporing. Hopelijk volgend jaar ergens een training of wedstrijdje vrijspringen, dan komt ze ook eens buiten, doet wel altijd deugd aan die jonge beesten vind ik.

Ola, je vriend voortdurend thuis, kan mij voorstellen dat dat een serieuze aanpassing is :D
En qua rijden, ja, zo zonder doel qua wedstrijden is het toch altijd wat vrijblijvender hé, denk dat er velen een beetje stok achter de deur missen...


Dit paard wilde ik ook gaan bekijken! Vond alleen z'n ongelijke voeten wel een puntje waarop ik toch niet ben gaan kijken (stond op 5 uur rijden voor ons)

Antonius
Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:12

Vooral heel veel achterstallig onderhoud aan zijn voeten maar veearts was heel duidelijk dat dit met mijn smid na enkele bekapbeurten helemaal in orde zal zijn.
Intussen heb ik hem 2x gelongeerd wat hij nog niet kon, maar na 5 min snapte hij het al en liep hij al netjes rond. Zeer blij met hem!!

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:22

Antonius schreef:
Vooral heel veel achterstallig onderhoud aan zijn voeten maar veearts was heel duidelijk dat dit met mijn smid na enkele bekapbeurten helemaal in orde zal zijn.
Intussen heb ik hem 2x gelongeerd wat hij nog niet kon, maar na 5 min snapte hij het al en liep hij al netjes rond. Zeer blij met hem!!



Mijn hoefsmid dacht daar anders over. Hij stond ook stijl gekoot dacht ik. Is dit ook veranderd? Geen kritiek hoor ben benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen! Toevallig dat ik zag dat hij bij een bokker terecht is gekomen

Antonius
Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:24

Morgen komt mijn smid dus die zal zijn gedacht ook wel geven. Mijn veearts is behoorlijk streng, heeft me ook naar merelbeke gestuurd voor controle van iets anders dus ik ben er gerust in dat hij mij hem niet zou laten kopen hebben had hij in de voeten geen vertrouwen gehad. Mijn smid beslaat ook de paarden van mijn veearts dus die weet welke ‘problemen’ hij kan oplossen en welke niet.
Los daarvan vind ik het de laatste jaren meer en meer ‘hype’ worden dat paarden ‘perfect’ moeten zijn. Klinisch perfect, RX perfect, stilaan meer en meer rug en hals foto’s, exterieur mag niets aan mankeren... die paarden bestaan ook hé, maar daar betaal je imo een andere prijs voor. Pas op, ik wil ook een gezond paard, maar wil me niet blind staren daarop. Want, wat is gezond, wat geeft garanties daarop?
Een veulen met een mooi papier wordt vandaag nog steeds makkelijk voor €5000 en meer verkocht, je moet stilaan gek worden om ze bij te houden tot ze ouder worden, want dan worden ze onder een vergrootglas gelegd. Plus dat je jaren risico loopt dat die heel blijft en dat je er moet in investeren.
En als je als veulen verkoopt, vraagt niemand naar de RX’en van moeder, terwijl een 3 jarige binnenstebuiten wordt gekeerd...
Maar iedereen moet kopen/verkopen waar die zich goed bij voelt, ik heb in ieder geval een heel goed gevoel bij deze.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers