Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
florence123
Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:55

Antonius schreef:
Als Ny dan toch moest geblesseerd raken, koos ze in ieder geval de beste periode uit... Eerst geen wedstrijden door Corona, nu rhino, tis de moeite!


Zo redeneer ik ook met mijn gebroken schouder :+. Alleen voor de verhuis is het wat vervelend.

@varekaj: amai ik zou echt not amused zijn! Waren de paarden dan uitgebroken? Is levensgevaarlijk voor paarden dat ze daar gaan knallen op hun weide. Je moet maar lef hebben :(

@milafurie: oh wat jammer dat jij en Stijn uit elkaar zijn. Was het plots of zat het er al even aan te komen? Jullie waren wel al lang samen?


PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:55

Ik ook weer noodgedwongen aan de kant. Geen toegang tot piste. Had net vandaag en morgen mn eerste halve daagjes verlof van dit jaar :'). Weide ligt nog te nat. Zaterdag wel gaan wandelen met paard mee die bij canch staat. Alleen gaa wandelen met haar is geen lol aan thuis. Ze is nogal honkvast :')

Tis echt een absurde situatie. Al vermoed ik wel dat ze het redelijk snel onder controle zullen krijgen. Of toch allezins sneller dan corona :D.

Laurievc
Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 23:18

Als ik hoor dat de incubatietijd 30 dagen is, dan vrees ik dat we opnieuw even zoet zullen zijn...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 23:54

Die is toch maar 6-10 dagen voor rhino? Of heb ik me zo gemist met lezen?

@florence Yep, pony's waren op stap gegaan maar goddank rap weer terug op hun plek.

@laurie net omdat mensen blijkbaar niet van die weide kunnen afblijven ga ik ze verzetten. Daar is stroomdraad, hoge en brede braamstruiken en weer draad. Iets meer buffer dus...

Laurievc
Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 15:03

Varekaj schreef:
Die is toch maar 6-10 dagen voor rhino? Of heb ik me zo gemist met lezen?

@florence Yep, pony's waren op stap gegaan maar goddank rap weer terug op hun plek.

@laurie net omdat mensen blijkbaar niet van die weide kunnen afblijven ga ik ze verzetten. Daar is stroomdraad, hoge en brede braamstruiken en weer draad. Iets meer buffer dus...

Mama had het ergens gelezen, vraag me niet waar haha. Ik ga me er zo eens verder over inlezen... Normaal 1 april 2 nieuwe paarden, wil weten of ik er ga verzetten of kan laten komen.

Daaphh
Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:08

Ik lees altijd mee, maar reageer de laatste tijd minder.
Sommige van jullie weten het al, maar de man van S.arah, is maandag gestorven. -O-

winnie10
Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 13:20

@Daaphh: heel veel sterkte, ik schrok van het nieuws. Wat een aangename man... :knuffel:

Hanne_SP
Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-21 13:54

Echt geen leuk nieuws inderdaad, veel sterkte Y;(

Hanne_SP
Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-21 13:57

Hier hoop ik komende zomer veel op stap te kunnen gaan met Luxor!

Mijn BE-rijbewijs gehaald. *\o/*
Sowieso kom ik boscrossen bij Daaphh en trainen in de BBH van Florence!

En 't zeetje natuurlijk ook :D Hopelijk veel wandelingen maken alleszins <3

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 19:45

Zag het op FB en herkende S.ara haar naam inderdaad. Veel sterkte in ieder geval.

Proficiat Hanne! Kan je zelf rondkarren naar crosstraining en wedstrijden en alle leuks :D Geniet van je verworven vrijheid!

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 23:02

Schrok ook erg van het nieuws van Sarah haar man. Wist niet dat hij ziek was. Een heel joviale man. Veel sterkte ook Daphne!

Daaphh
Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 20:15

Hij zal idd gemist worden..

Proficiat Hanne! Kom maar eens tot Limburg

Daaphh
Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 21:31

Iemand van jullie die naar Waregem die jumpcross gaat op zaterdag?

Hanne_SP
Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-21 22:31

Ik niet, mr moest je meedoen en nog hulp nodig hebt. ;)

Gisteren ben ik op oefenjumping geweest. Eerste keer opnieuw sinds dat ik gestopt was omdat het niet goed ging met Luxor. Het ging super. <3 Ik keizenuwachtig. :') 1e rondje een balk omdat ik nog te nerveus was. :+ 2e rondje super gevoel en foutloos. :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 08:15

Ik zit in twijfel wat ik dit jaar ga doen qua crossen. Het kriebelt enorm, maar direct 90cm in vliegen zonder echt oefenen de afgelopen maanden, vind dat toch wel beetje spannend :o Ik wacht liever af of er nog eens een stage of trainingsdag ergens georganiseerd wordt en dan een communautaire 80 ofzo.

Heb het filmpje gezien Hanne, fijn toch :D

Ik ben vorige week zaterdag op oefenjumping geweest bij Mivaro. Vanwaar ik nu op stal sta met Icaro is dat een goeie scheet ver. Heb nu paar keer in de les 90-1m gereden, dat gaat wel redelijk. Na al die maanden niet op verplaatsing eerst eens 80 geprobeerd, ging heel vlot. Heb 3/4 van het parcours met de rem erop moeten rijden en aanpoten, want pffft. Meneer wordt enthousiast en hulpen? Daar is hij dan plots nogal Oost-Indisch doof voor. Op dat vlak moet ik dus weer werken aan controle behouden. Thuis lukt dat goed, op vreemd terrein nog niet zo

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 12:37

Hanne, we zitten zaterdag samen in de groep :D

Maar blijkbaar is het voor ons op de renbaan te doen? De all weather gaat gebruikt worden voor een oefenwedstrijd...

Daaphh
Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 13:10

Gaan jullie zaterdag naar Waregem?

Ik ga met Sarah mee

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 14:21

:j start to cross, we zitten als 2 helden in de groep van 60cm om 13u *\o/* Voor Icaro is het gewoon nog eens een leuke speeltijd. Op 29/5 ben ik ingeschreven in Maarkedal voor de crosstraining aspirant/beginners. Nadien bekijk ik nog hoe en wat. Onlangs rondje 80cm gestart op een oefenjumping, ging als fluitje van een cent. Ben nu daar van plan om 90cm/B een tijdje in te starten als we weer mogen.

Hanne_SP
Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-21 14:23

Tis zondag he Karin :D

Oohh leuk Daaphh! 'Publiek' mag nog niet zeker?

Hanne_SP
Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-21 14:23

En idd renbaan, er zijn daar 2 pistes en nieuwe waterbak. ;)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 14:25

Zondag, juist :')

Kijk er al naar uit in ieder geval! Hij gaat de laatste tijd echt goed en vlot (soms een beetje te zelfs haha) en ben van plan om ervan te genieten 8-)

Antonius
Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 21:36

Veel plezier morgen dames! Het weer zit nog niet mee, wat een regen is er al gevallen, ben het beu.

Ik ben rustig aan het werk met François, intussen een keer of 15 op gezeten, hij is braaf, in stap een luie donder, in draf goed vooruit en in galop nog beetje ongeleid projectiel :+. Vorige week eens een mini sprongetje gedaan, ging ook vlotjes.
Ons Colorit veulen vinden we heel geslaagd, onze beste tot hiertoe vinden we, goed model, mooie hals erop, goed bewegen… helaas hengst, maar hij was op 1 dag verkocht dus zo is fokken wel leuk ;)
Intussen is Fiona alweer gedekt en ook drachtig gescand van Colestus. En, aangezien Ny haar blessure niet optimaal geneest en we haar lang genoeg tijd willen geven, is zij ook gedekt en ook al drachtig gescand van Elvis ter Putte. Nu dus nog een 7 tal weekjes wachten op ons ponyveulen en dan kunnen we volgend jaar ook alweer 2 veulentjes verwachten <3

Laurievc
Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 21:40

Ah Antonius, leuk! Ik ga mijn witte ook laten dekken door Elvis owv blessure...

Hanne_SP
Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-21 08:53

Wij waren doorweekt. :')
Gelukkig niet heel de les geregend, 20 minuutjes heel krachtige bui gehad.
Ik ben alleszins zeer positief over de les. :D Eerste sprongetjes stopte Luxor de 1e keer. Daarna sprong hij het wel. :j Op den duur was hij vertrokken en reden we telkens in galop aan en niet meer gestopt. <3 Het water opsprongetje was eerste x eng maar tis erna wel gelukt. :P Ronde bak uit het water sprong hij ook goed. Ook 1x een 'borstel' van B gesprongen. :D Op het einde van de les vroeg de trainer van wie ik nog crossles heb gehad met Luxor. Ik heb gezegd dat het 1e x was met hem. :+ Ze was heel positief over hem. Hij leerde snel en ze vond dat ik positief reed met hem. Dat is een verdienste van de springlessen die ik heb. :D De volgende Start to Cross in Waregem doen we zeker weer mee! :j

Hanne_SP
Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-21 08:54

Wel jammer van de blessures zeg... Dat ze maar goed herstellen in ieder geval!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers