Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 08:11

succes iedereen in deurle dit weekend :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 08:25

Thx! Ik verwacht er weinig van. Vooral regen als ik het weerbericht mag geloven :P

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:24

Het gaat voor ons vooral een lange/vroege dag zijn!

Eerste paard al om 8.40 :z

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:27

Wanneer moeten jullie dan vertrekken daaph? of vertrekken jullie vandaag al?

Regen zal hopelijk meevallen :(

is er jumping voorafgaand aan de cross voor de open cross?

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:34

Ik vermoed dat wij rond half 6 vertrekken

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:13

Voor de vrije cross? Niet dat ik weet, vorige keer was dat toch ook niet het geval...
Ik moet morgen om 10u24 rijden. Vorige keer had ik een vroeger startuur als ik me goed herinner en dat was al redelijk druk bij het inrijden, dus ga zorgen om er zeker op tijd te zijn zodat ik genoeg mogelijkheden heb. Moet sowieso ook nog gaan verkennen eerst.

Hebben jullie ook de mail gehad i.v.m. geen toelating voor honden? Ben echt benieuwd in hoeverre men dat gaat opvolgen... Op ons laatste tornooi in Brakel was dat ook uitgebreid gemeld aan alle deelnemende clubs en ruiters om dezelfde reden (neospora) en toch liep dat daar VOL beide dagen. Ook meermaals gezien dat men mensen er eveneens op aansprak om elke hond aan te lijnen vanuit de organisatie, die kregen daar soms toch reacties terug dat ik dacht, is dat nu zo'n ramp?

Ik ga eerst al moeten bekijken of ik morgen überhaupt kan vertrekken. Er gaat een evenement door waarvoor de ene straat naar mijn weiland wordt afgezet en (voor zover ik kan afleiden van de info die ik kan vinden) gaan ze ook rondleidingen/demo's doen met grote werktuigen en wandelgroepen in het hopveld dat er pal naast ligt. Als dat pad constant vol staat of loopt met werktuig en bezoekers heb ik een dik probleem en kan ik niet door. Vertrek zal 1 ding zijn, maar ik moet nog terug raken ook.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:44

Op equnew.s staat een artikel over J..
degene die nog niet op de hoogte waren van het verhaal.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:57

Zag het in de vlucht passeren, ga het straks lezen.

Goed. Deurle. Zijn we content? Ja en nee.
Ja: we zijn rondgeraakt en paard had er wel plezier in eens de klik was gemaakt.
Nee: 5 weigeringen. 3x op de 3, een spierwit/knalrood huisje waarvan hij de kabouters spooky vond. Ok, geen ramp, hij had zoiets nog nooit gezien. Werkpunt om mee te pakken.
Dan op de B van hindernis 4 langsloper. Daar ben ik wel kwaad geworden, benen in en hernomen. Dat was zo'n onnozele, simpele hooibak... het heeft gewerkt, de 5 en dan piano met water op 6 gingen goed. Stop 5 Heb ik denk ik op de afsprong op 7 gekregen. Hij stopte en wou zakken maar iemand begon iets te roepen. Heel even uit mijn lood erdoor en vermoed dat we daardoor iets te lang stilstonden of pasje opzij, geen idee.
De rest super gelopen. En de 12 schots en scheef compleet uit de lijn gereden omdat er zo nodig volk in de weg moest lopen, ondanks flink roepen vanuit de tent.
Ideale tijd stond 5'46 en wij hadden 6'25. Met de weigeringen bij voor mij acceptabel.

Les voor mezelf: vertrouwen erin houden en rijden. En bij het inrijden de rust erin houden. Heb hem met regelmaat moeten stopzetten omdat hij pislink werd met drammen, vastpakken etc. Daardoor was tegen het einde van de rit de pijp ook al wat uit.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 19:38

Afbeelding

*\o/* <3

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 20:30

Nogmaals proficiat *\o/*

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-19 22:33

En met zo'n voorsprong! *\o/*

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 08:11

nogmaals dikke proficiat daaph :) het was duidelijk waard om zo vroeg op te staan en zo ver te rijden :)

zo mijn ritje van deurle was super :)
Dressuur was middelmatig. ze was tijdens het inrijden super rustig maar er was toch wel wat spanning in de proef. stond midden in het pak met 32.1.
Jumping was ze super enthousiast en foutloos rond :)
Cross ja had ik me voorgenomen om ze gewoon op haar eigen tempo te laten lopen. Ze ging echt als een speer door het parcours nergens kijken overal vlot door. Toen ik na het 2de water naar mijn chrono keek had ik nog 1.30 min over voor de laatste 2 hindernissen :o natuurlijk niet opgedacht om een volte te rijden. Mijn laatste lijn in een jumping galop gereden maar nog altijd 31 sec te snel binnen :o had ik totaal niet verwacht maar ja zou het ook zonde gevonden hebben om haar echt te moeten inhouden zeker omdat ze zoveel zin had :) had ik beter opgelet was ik 5de geworden :p

onze vos had niet zijn beste dressuur. Er zaten goeie stukken in maar beetje plat allemaal. Zo ging ook de rest verder. Jumping ook een balk hij doet wat hij moet doen maar zo wat plat. Cross ook hij was foutloos maar buiten tijd. terwijl hij in nokere mooi binnen tijd binnen kwam. Deurle zou hij zeker binnen tijd moeten kunnen rijden. Maar hij was wat futloos.
Deurle was de laatste cross voor ons. Nu gaan we eens bloed laten controleren. Eens zien of daar iets uitkomt. Hij is natuurlijk ook niet meer van de jongste maar zo hebben we hem nog nooit gehad.
Toen we dan naar huis ging heeft onze hond mila nog een beet gekregen van een andere hond. Dan nog mogen terug gaan voor de dierenarts. Er was een stukje uit haar oor gebeten. Kraakbeen zat bloot en dat hebben ze dan afgeknipt.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 10:50

Dank jullie wel, het was het inderdaad waard om zo vroeg op te staan..
Ik ben echt super trots op Jomo. Vond de cross voor een 4jarige toch pittig staan..
Zeker hij is/was nogal onzeker op water en hier waren er dan 3... Zeker de laatste 2 vond ik moeilijk.

Whooo dat is nog veel tijd over hahaha! Klaar voor niveautje hoger. Jammer van de gemiste 5de plaats. De prijzen waren wel leuk!

Ik heb u zien zitten met je hond bij de DA. Dirk zei toen nog, ohhh zo erg, dat is zo een lief hondje.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:41

Hij had ook echt een zotte dressuur score toch! en dat van Laurence :) Moet wel echt goed geweest zijn :)
Ik vond het parcours idd niet zo makkelijk voor het BK. Ze moeten natuurlijk wel ergens een onderscheid maken.

ze heeft nog de B gelopen maar door haar blessure's nu de 80 gelopen voor het plezier. Ze had er ook gewoon echt zin in en ze was ook totaal niet moe na de cross :) conditie zit wel goed. Mss toch nog eens denken om volgend jaar selectief mss te crossen.

had jullie niet gezien :) ja ze is altijd super flink. ze was ook erg stoer bij de dierenarts. Hij heeft alles mooi kunnen ontsmetten en weg knippen zonder dat ze een stap verzette :)

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:42

Proficiat antonius met de overwining in Westdorpe!

Jij ook Daaph! Zag het al passeren op facebook. Je bent zeker een trotse eigenares.

Mf: fijn dat je nog eens hebt kunnen crossen. Ga je er nog rijden ?

Varekaj: als je meer kilometers maakt zal dat wel beteren. Hij heeft nog geen echt cross ritme he.

Vorige week ben ik gestart in Westdorpe. Jumping was hij enorm kijkerig. Mijn moeder wou hem eens wat pittiger eten geven met haver maar dat was blijkbaar geen goed idee. Overal zag hij spoken. De cross ging goed, 1 stopke op een stomme hindernis waar hij op keek (zowat de makkelijkste sprong in het parcours). Er waren nietveel foutlozen dus op zich wel content.

Zaterdag dan in Deurle gestart. Dressuur gaat steeds beter, aanleuning stabiel, niet wegspringen. Daar was ik wel content van. Jumping was foutloos. Dan naar de cross, voor hem was het de eerste keer B in België. We kregen een lastige start, stop op hindernis 1 en 3. Daarna eens goed vooruit gezet, ik was echt kwaad omdat hij op de 2 domste sprongen weigerde.

Daarna deed hij al de rest mooi vlot. Trakheners, hagen (die vond ik al vrij hoog staan :+ ), het 2de water over de hagen en erin springen deed hij super vlot. Dus ja, wel content van de cross maar hij moet wel aanpakken van in het begin.

Ik merk soms bij Iskander dat hij op eenvoudige dingen (vb. Als de jumping laag is, of de eerste 3 sprongen vd cross) soms zo onozel kan doen. Precies of hij wil de boel wat spannender maken. Pas als het wat serieuzer wordt, neemt hij het ook serieus

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 13:48

florence: nee dit jaar niet meer. Deurle was echt gewoon voor plezier :) en nu kijken hoe ze het verteerd. Mocht het oke zijn zou ik eventueel kijken om volgend jaar enkele crossen mee te rijden die beetje zoals deurle zijn. Zonder veel berg op of af.
uw hondje was zaterdag trouwens met onze hond meegelopen :p hij heeft dan op zijn oren gekregen van u mama :p
Ik had jou jumping gezien zaterdag. Hij had ook wel best wat aanmoediging nodig op het parcours :)
Er waren heel veel probleem bij de start van de cross van veel paarden. Ze moeten weg van de paarden en veel vinden dat niet zo leuk natuurlijk :)

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 14:24

Wij hebben er ook weer een leuk weekendje opzitten!
Zaterdag met veulen naar de nationale BWP keuring gegaan. Ze heeft zich voorbeeldig gedragen, punten vielen op zich niet tegen, ze is 29e van de 100 geworden. Alleen wel een superlange dag wat niet nodig is, maar dat wordt zooo gerekt om toch maar wat verteer te hebben, niet leuk! Vooral voor die veulens die dan letterlijk 7-8u op camion staan en dan moest de mijne nog geen finale lopen, die waren er dan nog 2u langer...
Gisteren Deurle ging ook goed. in dressuur begint het toch zijn vruchten af te werpen dat ik ze in Westdorpe ook in de proef achter de vodden heb gezeten. Enkel het aanspringen linkergalop pakte ze weer niet aan, maar nu heb ik niet proper opgelost maar meteen mijn sporen erin geknald }:) Dan sprong ze meteen aan, en liep meteen ook weer goed. Kostte dan 1x enkele punten maar al de rest was tenminste goed. Ik moest ze wel een keer aanpakken, want om de duur voelt ze het aan dat ik te voorzichtig rij in de proef. De rest van de proef heel tevreden hoe ze liep, alles netjes. We stonden 7e.
Zowel jumping als cross vond ik voor L te makkelijk staan. Jumping 8 sprongen, beetje mager vind ik. En de cross wordt jaarlijks minder spannend, geen enkele grote bak, geen moeilijke technische lijntjes, die grote hagen voor het water werden vervangen door kleine hagen... Jammer. En dat zag je ook aan de uitslag, bijna iedereen foutloos binnen tijd.
Ik was alweer te snel op pad, lag bijna een minuut voor op mijn tijd toen ik het bosje in ging. Bosje dus in een drafje gedaan en dan na het water in een handgalopje door tot het einde. Waar ze vroeger nog iets aarzelend ging op water, doet ze het nu met de ogen dicht.
Einduitslag 5e en helemaal klaar voor M :D
Merksplas nog L (beetje jammer) omdat daar de beker van België gereden wordt, maar dan volgend jaar maken we zeker de overstap.

Mila: de veearts die je hond zijn oor genaaid heeft is mijn veearts, had nog even met hem staan babbelen en ik vroeg of hij veel werk had gehad en hij zei nog van nee niets bij de paarden, alleen een hond die zijn oor afgescheurd had, ocharme! Weet je van wie de hond was, ze hebben toch wel voorgesteld om de kosten te betalen?
Blijkbaar toch ook weer 2 paarden niet in orde met vaccins bij de 4 jarigen en dus niet mogen starten. Vind ik toch bizar, VLP heeft er nog voor gemaild ook naar iedereen, dan ben je toch verwittigd?

Florence: nu in Deurle heb ik je niet gezien, in Westdorpe wel in de verte. Toen vond ik wel dat je hem veel moest aanmoedigen in de cross, echt uit zichzelf aanpakken deed hij niet vond ik? Of voel jij dat anders aan?

Daaph: ook hier nog eens proficiat! Ik vind ook dat Jomo er echt goed uit ziet, zeker voor zo een groot paard! En idd, zo hoge dressuurpunten zeg!! Echt een belofte voor de toekomst! Neem jij hem terug over of blijft S hem rijden?

Varekaj: klinkt toch niet slecht, alé ja, zoveel train je toch niet op crosshindernissen? Vind het dan niet abnormaal dat hij niet alles meteen aanpakt.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 15:17

Antonius: ja ik wist van wie hij was, ze hebben vroeger vaak gespeeld maar nu is die hond dus wat agressiever geworden tov andere honden. het was ook echt stom hoor. We kennen de eigenaar van de hond en we stoppen om een babbeltje te doen en plots uit het niets knapt haar hond naar Mila. Mila knapt direct terug wat eigenlijk al niet van haar gewente is. nu ja we gaan wat verder staan en babbelen verder. 5 min nadien gaan we elk verder en zie ik plots dat haar oortje bloed. Dan eigenlijk onmiddellijk teruggegaan voor de dierenarts. leek mij de beste oplossing gezien er altijd 1 aanwezig moet zijn. We hebben ze daar dan terug gezien en ze heeft onmiddellijk voorgesteld om de kosten te betalen en wel 100 keer sorry gezegd :) dat kan gebeuren eh. Al heb ik wel gezegd dat Mila niet meer met haar hond wil spelen :D
Dierenarts was echt super vriendelijk en voorzichtig :) we hadden gevraagd hoeveel we moesten betalen maar dat moest niet terwijl hij toch ook ontsmetting en plaatselijk verdoofd heeft en dan nog wat verband enzo.
Ny zag er echt goed uit :) had je jumping nog gezien zag er echt fijn uit :) Stijn vond hem ook niet zo vet voor de L. terwijl andere dan weer die water combinatie echt moeilijk vonden.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 15:36

Antonius schreef:
En de cross wordt jaarlijks minder spannend, geen enkele grote bak, geen moeilijke technische lijntjes, die grote hagen voor het water werden vervangen door kleine hagen... Jammer. En dat zag je ook aan de uitslag, bijna iedereen foutloos binnen tijd.

Dat lijkt me idd jammer. Afgelopen twee weekenden toevallig wel gave crossen gezien op de BBC van het EK en in Burley, maar daar gingen toch behoorlijk wat ruiters onderuit of over de kop. Spectaculair! En ik heb bewondering voor de ruiters die het toch elke keer weer aandurven, want het gaat ook wel 'ns fataal mis.

Hoe hoog zijn de hindernissen van een cross eigenlijk maximaal?
En wat is het niveau van de dressuur bij eventing als je het moet vergelijken met B-L-M-Z?

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 16:00

Nja, een EK kan je natuurlijk niet vergelijken met een L cross ;) maar goed, zelfs binnen hetzelfde niveau, voorbeeld L, zijn er wel hele grote verschillen onderling tussen de locaties.
De benamingen in Ndl zijn al anders dan in België, Een L cross in België zou overeen moeten komen met M niveau in Nederland.
In België betekent B 90cm, L 1m, M 110 en Z 120.
Hagen mogen 30cm hoger zijn, afsprongen mogen ook 30cm meer zijn dacht ik.
Maar het is niet zozeer de hoogte die een cross moeilijk maakt, het is ook de breedte van de sprong, al dan niet hellingen in het terrein die het lastig maken qua conditie, vb in Westdorpe zetten ze de helft van hun sprongen op, vlak voor of vlak na een helling waardoor afstanden inschatten moeilijker wordt, optisch zicht verandert voor het paard, landing die dan nog lager ligt hierdoor...
Ook kunnen ze heel veel spelen met lijntjes, bepaalde combinaties in gebroken lijn of zelfs met 3 achter elkaar terwijl ze dan ook gebruik maken van smalle hindernissen die maar 1-2m breed zijn...
Je hebt ook putten al dan niet met een boomstam erboven, die putten zijn in onze nationale reeksen 1 tot anderhalve meter breed, maar op zo een EK zijn die wel 3m breed.
Water varieert van inlopen tot inspringen over een hindernis, hindernis in het water...
Dus de hoogte vind ik echt geen maatstaf om te zeggen of je een cross aan kan of niet. Heb onlangs nog met iemand staan babbelen die op concours jumping 1m45 rijdt (en wint, dus het is geen prutser :+ ) maar ze zou een M cross (die dus 'maar' 110 staat) nooit durven rijden.

In Ndl heb ik onlangs de M gereden en daar was de dressuurproef L2, dus 1 niveau onder het reguliere dressuurniveau.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 16:07

Antonius schreef:
Nja, een EK kan je natuurlijk niet vergelijken met een L cross ;) maar goed, zelfs binnen hetzelfde niveau, voorbeeld L, zijn er wel hele grote verschillen onderling tussen de locaties.
De benamingen in Ndl zijn al anders dan in België, Een L cross in België zou overeen moeten komen met M niveau in Nederland.
In België betekent B 90cm, L 1m, M 110 en Z 120.
Hagen mogen 30cm hoger zijn, afsprongen mogen ook 30cm meer zijn dacht ik.
Maar het is niet zozeer de hoogte die een cross moeilijk maakt, het is ook de breedte van de sprong, al dan niet hellingen in het terrein die het lastig maken qua conditie, vb in Westdorpe zetten ze de helft van hun sprongen op, vlak voor of vlak na een helling waardoor afstanden inschatten moeilijker wordt, optisch zicht verandert voor het paard, landing die dan nog lager ligt hierdoor...
Ook kunnen ze heel veel spelen met lijntjes, bepaalde combinaties in gebroken lijn of zelfs met 3 achter elkaar terwijl ze dan ook gebruik maken van smalle hindernissen die maar 1-2m breed zijn...
Je hebt ook putten al dan niet met een boomstam erboven, die putten zijn in onze nationale reeksen 1 tot anderhalve meter breed, maar op zo een EK zijn die wel 3m breed.
Water varieert van inlopen tot inspringen over een hindernis, hindernis in het water...
Dus de hoogte vind ik echt geen maatstaf om te zeggen of je een cross aan kan of niet. Heb onlangs nog met iemand staan babbelen die op concours jumping 1m45 rijdt (en wint, dus het is geen prutser :+ ) maar ze zou een M cross (die dus 'maar' 110 staat) nooit durven rijden.

In Ndl heb ik onlangs de M gereden en daar was de dressuurproef L2, dus 1 niveau onder het reguliere dressuurniveau.

Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ik zou ook een L cross niet hebben durven rijden vrees ik terwijl ik 120-130 heb gesprongen toen ik nog jong en fit was. Ziet er zo imposant uit die vaste massieve hindernissen. Daarbij is 'ns een boompje springen in het bos niets.
Die watersprongen zijn idd best tricky, daar ging het vaak mis. Ook een afsprong gelijk na een hindernis lijkt me best eng, maar daar leken de paarden dan weer niet echt moeite mee te hebben.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 16:23

Haha ik heb dat precies niet gezien dat Roomer achter jouw hond aan ging :P hij is altijd braaf naar andere hondjes.

Antonius: hij is absoluut geen automaat in de cross. Bij Ferro was dat anders, gewoon eropzitten en gaan 8-) Dat mis ik bij Iskander wel eens. Bij hem kan het zo sterk variëren van weekend tot weekend. Ene moment is hij top, pakt hij overal aan en denkt hij mee. Terwijl het andere weekend hij spoken kan zien, verschieten,... ik kan hem daar wel doorrijden op het moment maar tis wel echt werken dan op hem.

In de cross heeft hij sowieso nog niet veel ervaring en in Deurle was het dan de eerste 3 sprongen nog waar hij op keek, daarna ging hij wel vlot. Maar het blijft wel een reden waarom we voorlopig ook niet hoger starten op jumping dan 1m05.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 16:33

Antonius: nog proficiat van Deurle! Bij wie volg je nu springles?

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 17:54

Hij had inderdaad wel een hele goede dressuurscore. Maar het protocol bij een 4jarige is anders. Zal de foto eens plaatsen.

Afbeelding


Wij vonden voor de L wel goed opstaan in de zin van, voor onze 5 jarige was het de 2de keer L. En dan was de watercombonatie toch moeilijk genoeg.

Voor de rest vond ik het inderdaad wel een gewone cross.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 18:40

Ik heb PP ook nog gezien in het vluchtige passeren! Had ze eerst niet herkent, probeerde mijn eigenwijs spook bij de les te houden op straat.

Antonius, ik zal het al laten weten aan mijn clubgenoot dat hij zijn tenen weer mag uitkuisen dan volgend jaar, denk dat die ook nog wat M gaat starten :P


En nee, zo vaak trainen we niet op dat soort hindernissen. Dit jaar 3x in Puyenbroeck geweest en dat is het denk ik... daar kent hij het intussen en lukt het redelijk om hem overal vlot over en door te krijgen.
Dat huisje was fel van kleur en dan zitten daar monsters in natuurlijk :))
Maar de fout op die hooiruif was echt van twijfel en poging tot "waar zit de grens". Dat had absoluut niet mogen gebeuren.

En ik ga terug les bij B.ert oppakken... 1x/14 dagen als ik vroege dienst heb kan ik gaan.
Als zondag meevalt in Merendree schrijf ik ook in voor Westdorpe in oktober. Dus we hebben iets nieuws om naartoe te werken :)