Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 11:22

vraagje: weet iemand of het te doen is om de b cross van merksplas te verkennen in 45 min?

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:12

Ja ik vind Merksplas wel ok om op die tijd te verkennen. het is allemaal vlak, dus niet echt intensief en de sprongen staan overzichtelijk dus niet dat je 2x moet rondgaan om je niet te misrijden.
Mss wel een fiets om naar de start te gaan, alhoewel de parking op de wei naast de start ligt dus niet veel tijdverlies.

Ik mag niet meedoen aan de beker in merksplas -O- Heb ervoor gemaild, vind het reglement echt niet duidelijk op dit vlak. Ik ben M ruiter, maar paard is L gekwalificeerd.
reglement: Voorwaarden voor deelname: a. De ruiters met een VLP- of LEWB-licentie en de Belgische nationaliteit, die deelnemen aan eventingwedstrijden in België, onder de auspiciën van de KBRSF, binnen de reeksen B(90) of L(100) met paarden ingeschreven bij de KBRSF mogen zich inschrijven voor deze wedstrijd. b. De ruiter kan enkel deelnemen aan de reeks waarvoor hij gekwalificeerd is. Voor de Beker van België B mogen ruiters met een L, M of Z handicap (status handicap is de dag van de sluiting van de inschrijvingen) niet deelnemen.

Waarom schrijven ze hier expres nog dat riedeltje over Beker op B niveau, en dan niets specifiek voor L?

Enfin, je doet daar toch niets aan maar wel jammer. soit, gewoon de L rijden, hopelijk met goed resultaat en dan volgend jaar focussen op M.

Hebben jullie de situatie van R.ob gelezen? Toen de selectie bekend gemaakt werd, had ik eens de resultaten van iedereen opgezocht en ik vond het ook al raar dat hij niet geselecteerd was, vooral omdat er nog expliciet bij stond dat er geen reserves beschikbaar waren.
Zo zie je maar dat ze niet de beste combi's selecteren maar toch altijd in hun zelfde clubje blijven vissen.
Mooie kans voor R.ob, zelfgefokt paard, geen prof ruiter, hopelijk kan hij ze allemaal voorbij rijden :j

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:39

oke zal het doorgeven :) Ik kom mss wel mee naar merksplas zie ik daar wel nog iemand :)

vervelend dat ze het niet duidelijk vermelden voor de L. Vind die regels met handicap punten soms een raar systeem. Ksnap dat ze ergens een onderscheid in moeten maken maar toch.

Ik heb er iets over gelezen maar heb niet echt gelezen wat de reden was waarom hij niet mocht meerijden?

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-19 12:41

Ik weet beetje hoe vork in steel zit ivm Rob. Kzal eens typen.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-19 12:45

Al weet ik niet de fijnste details. Anzegem was een kwalificatie/selectiewedstrijd. Maar dierenarts daar ter plaatse oordeelde niet fit to compete.
Maar Rob heeft dan ook zijn paard binnenste buiten laten keren door 2 dierenartsen. Niéts te vinden. Bij allebei was dat paard fit to compete.
Rob was dus niet geselecteerd omdat hij Anzegem niet meereed?
Maarja beetje belachelijk als hij idd goeie resultaten haalde en dan door een bepaalde persoon werd 'afgekeurd'.
Dit heeft hij dus aangevochten en zijn gelijk gehaald.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:05

Benieuwd in wiens plaats hij komt. Qua prestaties lijkt het mij een logische, maar ja...

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:27

Ik zou voor te verkennen een fiets meepakken.. gaat toch iets sneller.


Ik hoop dat Rob mag starten. Maar, het zal sowieso geen leuke wedstrijd worden vrees ik... als je zo moet beginnen...


Ik denk trouwens dat Lara dan terug moet

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-19 14:25

Njet voor Rob, echt schandalig.

Mocht zelfs starten op kort termijn van FEI!!

Maar kbrsf niets ondernomen...

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 15:10

Ja als ik het goed begrijp zijn ze terug naar huis

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:54

Antonius: wat bizar dat je niet mag meedoen aan de Beker, als er niks specifiek over staat in het reglement kunnen ze je eigenlijk toch niet uitsluiten van deelname? Ik zou daar toch eens naar informeren...

Van R.ob had ik het gelezen dat hij in zijn gelijk is gesteld. Vind ik terecht! Je moet de beste combinaties selecteren op basis van huidige prestaties en niet alleen maar op basis van zaken uit het verleden en vriendjeskliekjes. Het is het NU dat telt, waar je nu toe capabel bent en niet wat je ooit had of misschien kan hebben qua niveau maar geen zekerheid over is. Alleen is de sfeer inderdaad wel jammer als je zo je startplek moet afdwingen.

Vraag me af hoe de bodems overal gaan liggen deze week om te crossen na alle regen die er weer naar beneden komt. Hopelijk klopt de voorspelling voor begin volgende week dat het dan weer gaat opdrogen met 13-14 graden overdag. Iemand die tips heeft voor Meldert/Lummen?

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 20:21

Ik heb het ook gevolgd ivm li.on en r.ob. Wat een schaamtelijk vertoning. De federatie heeft zich belachelijk gemaakt. En de DA in kwestie was vriendjes politiek want lar.a en ka.rin zijn klanten van hem. Echt bijzonder sneu voor R.ob en ik hoop dat hij hen een schade claim aanvecht voor alle kosten die hij gemaakt heeft dit jaar van alle wedstrijden en transportkosten en DA kosten. Dat zoiets mogelijk is is gewoon absurd! Er zal daar mr een rare sfeer hangen nu... En hij mag weer afdruipen... geen idee hoe l.ara zich daar bij voelt...

Wat jij antonius aanhaalt is ook weer zo bizarre kronkel :?

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 21:53

Dat is altijd met die regeltjes.... ze geven er zo een draai aan zodat ze altijd wel kunnen kiezen gelijk zij het willen....

L. was zelf heel verwonderd dat ze mocht deelnemen....

Echt super rot voor R. Want bij het EK 2 jaar terug in tongeren was hij er ook onterecht niet bij

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 21:29

Hoi Belgische mede-eventers!

Zou ik binnen mogen vallen met een vraagje? Ik ben mij namelijk rot aan het zoeken naar de winstpunten regeling..
Ik ben vandaag, met heel veel plezier en goede ervaring in Grobbendonke gestart.
Ik kan nergens vinden wanneer er in België winst gereden wordt of zouden gewoon de Nederlandse regels daar voor voor mij van toepassing zijn?
Zowel Knhs als meerdere Belgische sites vermelden dat de wp ook in NL tellen maar nergens wanneer ik dan winst heb.. :o?

Oh én mocht iemand weten welke fotografen aanwezig waren in Grobbendonke houdt ik mij aanbevolen! Wel leuk als mijn Belgische avontuur is vastgelegd!

Dank jullie wel!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:49

Grobbendonk was een LRV-cross geloof ik. Navragen bij VLP/KNHS of waarbij je ook aangesloten bent.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 07:55

ik kan je jammer genoeg niet helpen. Helemaal niet op de hoogte van de LRV regelementen :)

Wij zijn naar Merksplas geweest met een vriend van ons om wat te helpen. Op zich vond ik de cross wel oke. Veel verschillende hindernissen ( afsprong, raar brugje, mooi water, heuveltjes, ... ). Er was best veel hoogte verschil tussen de hindernissen in 1 reeks. bv de eerste sprong vond ik al een dikke sprong terwijl de 2de hindernis veel lager stond.
Hij is gestart met dressuur. Het was niet zo super, beetje haastig vond ik. resultaat was er ook naar 12de van 16. Er hadden ook 12 combinaties niet komen opdagen. Jumping was ok. Niet te hoog ook geen moeilijk lijnen. De ondergrond begon best wel al vettig te liggen. Hij spring wel foutloos. Dus na jumping opgeschoven naar de 9de plaats.
Toen de cross. Hij was de laatste van zijn reeks en voor hem was er 1 combinatie binnen tijd. De andere die ik gezien heb hadden allemaal een minuut tijd of stops.
Het paard heeft nogal wat moeite met water, zeker als hij niet ziet wat erna komt. het water was dan ook inspringen over een boompje. hij heeft eventjes stilgestaan maar dan direct in het water gesprongen. Hij was gelukkig foutloos maar 4 sec tijd. ik had de uitslagen al in de gaten gehouden en gezien dat hij zeker wat plaatsen zou opschuiven. Toen de uitslag er was konden we ons ogen niet geloven. Hij was gewonnen :p Hij was dolgelukkig. We hebben dan maar nog 1.5 uur zitten wachten op de prijsuitreiking. het was de eerste keer dat hij een cross gewonnen had en vonden het dan ook wel de moeite om te wachten.
Helaas was dat echt een teleurstelling. Er was al geen prijzengeld voorzien stond equibel wel naturaprijzen. Wij dacht leuk een beker en een lintje en nog een leuk deken ofzo. De teleurstelling was nog nooit zo groot denk ik. Hij kreeg een zak eten en een halster _-:( Hadden we dan bijna 2 uur zitten wachten voor niks.
Zowel Antonius nog zien springen. Jammer genoeg de cross gemist.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 09:08

hanne: proficiat met uw dressuur resultaat :) tijd voor een niveautje hoger :)

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 15:28

Haha thanks :D Dat is het plan van deze winter. Juist nog wat dingetjes bevestigen :)

Zeer tevreden over Luxor gisteren! Sprong heel enthousiast op de trailer. Ter plaatse was maar helft van inrijpiste beschikbaar. Weinig plaats. Het begon goed, ook galop. Tot dat ene niet uitkeek en half botste. Dusja vanaf toen kon ik niet meer ontspannend galopperen... Week steeds uit als ik ander paard naderde... Dan niet veel meer ingereden. Er was nog geen paddockmeester, dus nog chaos wie dat er moest starten. Ik ben dus ook op verkeerd nummer gestart maar jury had het gelukkig door.
Proef zelf ging super. Zeker na 8 maand niet op wedstrijd gaan! <3
Hier en daar nog wat spanningsfoutjes. Goed voor een tweede plek! :D
Tweede proef ging ook goed! Maar Luxor was toen iets minder actief maar nog steeds 6e plaats vd 25. *\o/*


mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 07:42

hanne: dat is de reden waarom ik er niet meer wil rijden. Meestal maar een halve paddock om in te rijden. Dan rij je daar met 10 paarden op een klein stuk. op de uren kan je ook niet vertrouwen. Op andere wedstrijden krijg je een start uur en daar houden ze aan. Daar geven ze een richt uur voor de proef. je rekent dan uit wanneer je ongeveer moet rijden en dan nog moet je of wel vroeger of veel later starten -:(-

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:03

Ik moest er afgelopen zomer eens zo'n interclub gaan jureren. Prima op zich, als ik ze daar plezier mee kan doen.

Maar inderdaad, de organisatie... ik had wel een startlijst maar niemand hield zich aan de volgorde, zoek maar uit wie je in je ring hebt. Uniform? Onbestaande. Rijtijd respecteren? Neuh joh, hoeft niet.

Was me inderdaad het middagje wel :')

Iemand die ervaring heeft met de cross in Meldert/Lummen voor komend weekend van LRV?

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 10:40

Proficiat Hanne met je dressuurwedstrijd.
Ik had hetzelfde gevoel over Merksplas dat ze verschillende hoogtes hadden in hun hindernissen.


Die van in Limburg?
Ik ken die cross goed

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:08

Ik ben niet bepaald een geografisch wonder en rij zelfs met GPS nog hopeloos verloren, maar Meldert/Lummen in Limburg volgens mij ja. Het is vanaf hier (tussen Brussel en Gent) ongeveer 110km enkele rit die kant op.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:25

Wat wil je graag weten?

This op een maisveld, voor de A geen waterbak (als het is zoals andere jaren)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 23:41

Goh, vooral omgeving. Is het allemaal open of ook stukken bos, iets bijzonder van hindernissen, rap modderig of niet... basic dingen vooral.
Waterbakken zijn geen probleem, de stijlere afsprong soms wel.

Of zoals in Westdorpe stond 1 lijn echt kak, was een sprong en je moest direct erna 180 graden draaien om terug te rijden over een heel smalle strook of je zat in de gracht :+

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 11:43

zoooo, ik ben back in town (en helaas back to work :( ).

Ik las dat Varekaj goed had gecrosst, doe zo verder!
Verder zag ik dat PP, Hanne en MF tevreden waren van hun dressuurwedstrijden. Proficiat!

Antonius: ik zit ook met zadelkosten die nu echt niet goed uit komen. Succes in Merksplas. Wat extra vertrouwen kan nooit kwaad he.

De reis in Kenia was echt super, heel veel gezien, unieke lodges in the middle of nowhere tussen de wilde dieren, echt fantastisch. De eerste nacht zaten we wel in een grote brand, het restaurant, receptie, bar en winkeltje stonden in vuur en vlam en lagen vlak naast onze tent. Ben nog nooit zo bang geweest in mijn leven. Alles is daar kurkdroog en de brandweer en tank met water kwamen pas na 2uur toe door de onverharde wegen. Gelukkig zijn wij geen spullen kwijt geraakt in de brand. De plaatselijke nomanden zijn dan komen blussen met emmertjes water uit het zwembad zodat het vuur niet naar de tenten is overgeslaan. Maar 't was wel een avontuur <3 . Enkele uren later kwam het personeel al met ontbijt af dat ze dan maar in de bush hebben geserveerd, echt hakuna matata :+ .

Ik ben zondag in Grobbendonk gestart, ging normaal B rijden maar Iskander had 2 weken verlof gehad en het terrain lag slecht, dus uiteindelijk een eenvoudig rondje Aspiranten gereden. Foutloze cross (veel te makkelijk maar was goed om terug op conditie te komen), dressuur 9de plaats en in de jumping wat tijdsfouten want ze hadden al gebeld en Iskander wou niet voorbij de trampoline met springende en gierende kinderen die naast de piste stond, dus de tijd liep al.

Verder staat er nog een derby in Gavere op de planning en een cross in Sint Gilles Waas.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:20

Proficiat nog aan MF! Van de 12 naar de eerste plek. Wow, selectieve cross dan?