Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lightninggg

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 18:38

Nee, ik zie er geen datum bijstaan van bekendmaking. Minderhout is 30/6 tot 3/7.

Vandaag was ik Ciney gaan rijden. Mijn 4 jarige liep foutloos bij de 4 jarigen maar had niet zo goed gesprongen, toch nog een 4de plaats. Ze is ook nog maar sinds maart zadelmak dus veel meer kan ik van haar momenteel echt niet verwachten en ik ben dan ook blij met elke prestatie die ze neerzet.

Mijn 6 jarige liep voor het eerst mee in de M. Dressuur waren er nog enkele werkpuntjes, bij het springen was ze even onder de indruk van de hoogte (ze had nog nooit hoger dan 1m05 gesprongen en nu was het 1m15) en ze had 2 balkjes. De cross deed ze prachtig en finishte mooi binnen de tijd

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-22 20:59

@Varekaj: Oetingen, Maarkedal en Orp zijn precies dezelfde wedstrijden/reeksen die ik ga rijden :P. In augustus ook nog Marchin. Deurle weet ik niet of ik kan. En dan mss Waregem B als de andere crossen goed zijn gegaan. Tussendoor nog wat crosstrainingen en jumpings.


Met internationale inschrijvingen geen ervaring. Kan je dat niet volgen op Equibel of het al dan niet accepted is? Is nog eventjes tegen het Minderhout is

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 22:53

Ik heb op de datum van Maarkedal ook LRV tornooi, en het is 1 van de weinige die kortbij is -O-
Dus ik ga het even goed op elkaar moeten afstemmen.

beccy

Berichten: 738
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: oostburg

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 22:26

Hoi allemaal, sorry dat ik even inbreek hier. Ik woon in Zeeuws Vlaanderen en zou heel graag eens een oefencross of jumpcross rijden met mijn haflinger. Nu zijn de meeste crossen in Nederland echt te ver weg en dacht ik dat jullie misschien alternatieven weten voor mij in België? Omdat ik met een pony tussen de paarden moet meedoen, liefst niet hoger dan 80 cm voor een eerste keer. Wie kan mij helpen waar ik de oefencrossen in België kan vinden? Liefst oost of west Vlaanderen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 06:28

De eerste waarvan ik weet dat je 60cm kan starten is Oetingen. Dat is een nieuw format met dressuur met direct door naar springen, en als dat goed wordt beoordeeld mag je crossen. De volgende is Jumpcross in Maarkedal. Jumpcross is zonder dressuur en zonder klassement, eigenlijk geen echte wedstrijd maar wel perfect om te oefenen. Verder kan je eigenlijk alle communautaire crossen meerijden. Dat is incl dressuur, maar die hebben de klasses 60-80-90-1m. 90 is B in België.

Oetingen en Maarkedal zijn wel pittig terrein, gaat flink omhoog en omlaag.

beccy

Berichten: 738
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: oostburg

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:27

Bedankt voor de info. Kan ik mij als Nederlander wel gewoon inschrijven bij die communautaire crossen of moet ik lid zijn van een Belgische vereniging? En waar vind ik meer info over Maarkedal en Oetingen?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:45

Daarvoor stuur je best een mailtje naar paardensport Vlaanderen, maar in theorie kan je met een KNHS lidmaatschap inschrijven. Alle info zoals data vindt je op equibel.be

beccy

Berichten: 738
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: oostburg

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:52

Top dank je