[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:48

Ooh. Texel is altid leuk om eventueel weekendje te doen! Cross is niet bijzonder. Maar wel bijzonder leuk. Meestal wel goed door te komen, soms een lastige hindernis. Denk aan de stro tunnel.
Ede is ook prima. Niet bijzonder of mooi. Maar wel erg fijn te rijden

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:50

De omgeving is wel prachtig in Ede :j en idd Texel is leuk voor de sfeer. De cross is niet heel technisch.

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:08

Ja dat is bekend terrein voor mij hahah.
Lisse wilde ik vorig jaar rijden, maar moest ik helaas afmelden.

Ik heb Bathmen, heerjansdam, ede Putten, Moordrecht, Lisse en ophemert op mijn lijst erbij staan.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:10

Hier ingeschreven voor de oefencross in Tilburg in februari en in Schaijk in maart.
Ben heel benieuwd!
Hadden eigenlijk ook nog indoor training begin februari maar deze is vanwege de maatregelen geannuleerd. Ze gaan wel kijken om te verzetten maar afwachten of dat mogelijk is.

Texel lijkt me supertof om er een weekend weg van te maken! Misschien krijg ik mijn vriend (die niets met paarden heeft) wel overgehaald haha. Of een vriendin anders :Y)

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:13

Melisje_92 schreef:
Ja dat is bekend terrein voor mij hahah.
Lisse wilde ik vorig jaar rijden, maar moest ik helaas afmelden.

Ik heb Bathmen, heerjansdam, ede Putten, Moordrecht, Lisse en ophemert op mijn lijst erbij staan.


Vergeet ook Maarsbergen niet (als 'ie door mag gaan dit jaar...), da's niet heel ver voor jou en een mooie cross!

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:31

_lautje_ schreef:
Ik ga eens de kalender bekijken. Heb de afgelopen 5 jaar nauwelijks nationaal gereden.

Ik vond Barchem altijd met kop en schouders bovenuit steken.
Chaam mooi in B en L. In M en Z minder enthousiast.
Hopelijk kunnen we straks ook gewoon naar België. Tongeren in mei is zooo mooi.


Tongeren staat al een 3-tal jaar niet meer op de planning en ik verwacht niet dat daar dit jaar verandering zal in komen (was niet kostendekkend).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:33

Hoe kan ik Maarsbergen nou vergeten. Ik vind dat echt een mooie wedstrijd. Mooiste terrein in NL :j

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:58

Melisje_92 schreef:
Ja dat is bekend terrein voor mij hahah.
Lisse wilde ik vorig jaar rijden, maar moest ik helaas afmelden.

Ik heb Bathmen, heerjansdam, ede Putten, Moordrecht, Lisse en ophemert op mijn lijst erbij staan.

Moordrecht zou ik direct weer van je lijstje halen := wat een k* cross was dat. Alles in een soort grote bak, her en der een unfaire lijn. Vind het eerder een soort slechte derby maar mag imo geen SGW heten :o

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:09

FCSA schreef:
Melisje_92 schreef:
Ja dat is bekend terrein voor mij hahah.
Lisse wilde ik vorig jaar rijden, maar moest ik helaas afmelden.

Ik heb Bathmen, heerjansdam, ede Putten, Moordrecht, Lisse en ophemert op mijn lijst erbij staan.


Vergeet ook Maarsbergen niet (als 'ie door mag gaan dit jaar...), da's niet heel ver voor jou en een mooie cross!


Ja die heb ik er dus niet op staan omdat ik nog een punt in het springen moet halen -O-

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:21

Ik vind Vlietland ook leuk. Is door een park heen. Wel met open water (meertje) dus je paard moet geen watervrees hebben :+

Annemoon_T

Berichten: 47
Geregistreerd: 23-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:23

ElSea schreef:
Melisje_92 schreef:
Ja dat is bekend terrein voor mij hahah.
Lisse wilde ik vorig jaar rijden, maar moest ik helaas afmelden.

Ik heb Bathmen, heerjansdam, ede Putten, Moordrecht, Lisse en ophemert op mijn lijst erbij staan.

Moordrecht zou ik direct weer van je lijstje halen := wat een k* cross was dat. Alles in een soort grote bak, her en der een unfaire lijn. Vind het eerder een soort slechte derby maar mag imo geen SGW heten :o



Zou je Moordrecht wel aanraden om een begin te maken met crossen?

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:02

ElSea schreef:
Melisje_92 schreef:
Ja dat is bekend terrein voor mij hahah.
Lisse wilde ik vorig jaar rijden, maar moest ik helaas afmelden.

Ik heb Bathmen, heerjansdam, ede Putten, Moordrecht, Lisse en ophemert op mijn lijst erbij staan.

Moordrecht zou ik direct weer van je lijstje halen := wat een k* cross was dat. Alles in een soort grote bak, her en der een unfaire lijn. Vind het eerder een soort slechte derby maar mag imo geen SGW heten :o


Oh oké thanks!

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:46

Moordrecht is echt dramatisch, dat is echt een rot cross haha. Zo klein dat je niet fatsoenlijke lijnen kan rijden...

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:29

Annemoon_T schreef:
ElSea schreef:
Moordrecht zou ik direct weer van je lijstje halen := wat een k* cross was dat. Alles in een soort grote bak, her en der een unfaire lijn. Vind het eerder een soort slechte derby maar mag imo geen SGW heten :o



Zou je Moordrecht wel aanraden om een begin te maken met crossen?


Ik persoonlijk niet.. ik ben daar vorig jaar B gestart, ben in dat seizoen ook L gestart maar Moordrecht was echt de cross die het meest dramatisch ging van allemaal. De lijnen zijn kort, krap en je komt niet goed in het ritme. Daarnaast zijn de hindernissen af en toe lachwekkend maar soms ook flink pittig. En helemaal vanuit een unfaire lijn is dat gewoon niet fijn om mee te beginnen. Springparcours is ook érg klein opgezet, stond vorig jaar wel laag.

Tevens schiet je er ook niet zoveel mee op want alle andere crossen zijn zó anders.. dus imo verdoe je je tijd met leren hoe je zo'n cross moet rijden want je komt het echt bijna nergens tegen op deze manier.

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 00:41

Moordrecht kan erg wisselend zijn. Oke, de bak waarin het gehouden wordt niet, dat is idd meer een derby achtig terrein. Maar ik heb er in 2018 mijn B debuut gereden en in 2019 ook gereden met oog dat het een simpele cross was. (En ik heb een kleine, wendbare pony). In 2019 hadden ze er een flinke stap bovenop gedaan qua hindernissen. Ik heb wel beide keren heel lekker gereden en werd in 2019 2de, maar als hij samen valt met andere dingen of de weken er omheen andere wedstrijden zijn rijdt ik hem niet.

Steph__

Berichten: 659
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Enschede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:24

Ik kom ook weer even binnenvallen, na een inactief jaar na m'n zwangerschap niet helemaal weer (zoals iedereen) in het ritme kunnen komen. We hebben nog 2 keer gestart, een keer in het L en een keer in het M. Ik wilde hem klaarmaken voor een wat drukker indoor springseizoen, en we gingen in de lessen super lekker!
Helaas door een flinke glijder op stal een (lichte) peesblessure aan het check ligament.

Super super rot natuurlijk, tranen met tuiten en al maanden aan het revalideren. Toch besloten om hem terug te trekken uit de eventingsport, hij is dit jaar 16. Toen werd ik getipt over een gaaf jong paard, besloten deze te kopen. Mijn mooie lieve Adonisje gaat met pre pensioen, blijft van mij maar komt bij iemand aan huis te staan en gaat dochterlief (14) hopelijk een heleboel leren. Met moeders gaat ie regelmatig naar het bos.

Heel blij zo'n fijn huisje te hebben gevonden voor Adonis en mijn eigen ambities kan loslaten op een nieuwe jonge topper!

Ik zal hem even voorstellen;
Nikki, dit jaar 3 lentes jong, zoon van Grandorado TN x Tolan R x Burggraaf net gecastreerd en wordt momenteel zadelmak gemaakt bij Sjoerd van Leeuwen waar hij ook is klaargemaakt voor de hengstenkeuring.
Voor de geinteresseerden een filmpje vd eerste bezichtiging; https://kwpn.tv/watch/12070


Dus voor mij in 2021 weinig wedstrijden, maar rustig opleiden. Ben heel benieuwd wanneer er weer gecrosst mag worden, vind het zo sneu voor Chaam! :-(


En nog even een reactie op de mooiste crossen van NL (welke ik ken..):
Barchem, Maarsbergen, Ede-Putten (vanwege de omgeving) en ik vond Gelselaar ook altijd leuk, super gezellig en leuke waterpartij!

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:18

Leuk paard Steph! En fijn dat je oudere paard op deze manier nog aan het werk kan :)

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:38

En ook Etten-Leur afgelast -O- Zeer begrijpelijk natuurlijk, maar zo zonde :(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:12

Ik denk dat we blij mogen zijn als we vanaf het late voorjaar weer voorzichtig wat kunnen gaan doen met zijn allen.

Steph__

Berichten: 659
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 08:55

paljaslaura schreef:
Leuk paard Steph! En fijn dat je oudere paard op deze manier nog aan het werk kan :)


Dankjewel! Ja daar ben ik het blijst (is dat een woord ;-))om.

Aah nu ook Etten Leur, zo zonde, 2 jaar terug voor ‘t eerst gereden, vond het een fijne cross!
Maar inderdaad zal het wel worden SusanH, laat voorjaar, misschien wat oefencrossen als dat te doen is. Geloof Ede-Putten er wel op inzet..
Edit: en Schaijk zie ik nu ik FB open

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:50

Leuk paard steef! Bewust er voor gekozen om hem te ruinen? Ik heb er hier nog wel eentje staan om te rijden als je graag wilt starten :P ;)

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:35

Leuk Steeph een jonkie om mee aan de gang te gaan.
Heb m toen wel gezien op de livestream van Kwpn.
En ruinen zou ik altijd doen. Hengsten zijn leuk voor een prof. Dat is echt serieus anders dan een ruin.

Ik heb mijzelf daar nu ook mee in de nesten gewerkt :+
Mijn (nu net) 3 jarige is nu dus goedgekeurd en mag dit jaar 30 merries dekken.
Maar ik heb 3 kleine kinderen die er ook lopen en ben meestal alleen op pad. En m’n andere paarden zijn merrie. Nu heb ik wel een vrachtwagen dus als hij niet te dol is moet het kunnen. En ik ben behoorlijk handig en mans. Maar ik blijf een meisje ( 34 ondertussen :+ ) alleen.
En ik roep altijd het hardste: hengsten zijn voor profs :Y)

Maar ja z’n ballen haal ik er nu ook niet onderuit.
Mijn enige redding gaat zijn dat hij veel te goed gaat zijn als eventer of te voorzichtig :))
Dan moet ik afscheid gaan nemen |(
Afbeelding

Steph__

Berichten: 659
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 09:22

Heel bewust voor gekozen om te ruinen. Ik wil graag een fijn (en braaf) sportpaard, hengsten zijn inderdaad voor een prof :Y). @lautje ;-)
Ik heb een tijdje met hengsten gewerkt en denk ook handig en mans van geworden maar niets voor mij, ik ben wel eens ‘makkelijk’ en wil niet voor m’n hobby ogen voor en achter moeten hebben (al kan dat met een ruin alsnog :+ al is de kans kleiner :') )
En ook een klein zoontje, die ook mee gaat, dus een ruin.

Dankjulliewel!!

@nummie start je zelf niet voorlopig? -O-

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 12:44

Leuk al die jonge eventing talenten!

Verder ben ik nog niet zo met de kalender bezig.. Ga me er van ‘t weekend eens in verdiepen..

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 22:39

Wat een knapperd die hengst!
Veel knie actie.

Wat ontzettend balen voor jullie allemaal dat zoveel word afgelast.. maar begrijpelijk.

Deze knappe 3,5 jarige merrie moet ook ooit cross gaan lopen met mij <3Afbeelding
Afbeelding