[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sannexspikey
Berichten: 27
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:55

esje01 schreef:
Tevreden over de dag van vandaag.
Hopelijk hebben de deelnemers een fijn rondje kunnen rijden


Veel tevreden gezichten gezien!
Zaterdag was ik er de hele dag wezen groomen voor Kristy.
Zondag heeft m’n zusje gereden, jammer dat die voor haar in de weg reden maar fijn rondje kunnen rijden in t Bb .

Crossen doen ze toch echt voor de fun erbij om dat t toch meer een springpaard is

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 13:10

Gaaf Patty! Ze doet het toch maar super goed! Ik vond het vorig jaar de meest uitdagende L cross die ik heb gereden. Zat die dubbele haag er ook in dit jaar?
DG, hou van filmpjes, ga hem vanavond thuis kijken.

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 13:23

Mooie resultaten!

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 13:29

Heerlijk al die positieve resultaten.

Wij zijn ook wezen modderrijden in Broekelo :o en wat hebben we intens genoten! Na een lastig seizoen zo blij dat we weer heerlijk foutloos rondkwamen (en veeeel te snel waren). Gelukkig had ik het op tijd door en hebben we voor het water nog heel lang gestapt. 3 seconden naast de ideale tijd binnen en een 2e prijs rijker. *\o/*

_BlingBling_

Berichten: 981
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:42

Pattypaard schreef:
Voor de bokkers die in Ysselstyn aan de start komen, als je je startnummer doorgeeft probeer ik je ook op de foto te zetten :). Ik ben er het hele weekend als sponsor huisfotograaf van de organisatie.

Instructrice rijd met Baby in de L mee. Ben benieuwd! Ga straks ons sponsormateriaal nog afgeven en snel de cross bekijken.



Ooo nooo. Zie dit nu pas!
Heb je toevallig startnummer 314 of 325 op de foto? :D
Wij hebben zondag ochtend in de b paarden gereden.

Ik meld me meteen voor dit topic.
Leuk!

Ik heb een vosmerrie van 14 jaar oud. Crosspaard in hart en nieren en een echte vos merrie.
We starten in de b. En dat vind ik al heel heldhaftig. Mijn paard denkt daar anders over :j :') Het kan harder, hoger en langer.
Voor de rest doen we aan “lol met je knol”. Dus ze gaat overal mee naar toe en we doen bijna alles. Dressuur, springen,crossen,weekendjes weg, bosritten, grondwerk, schriktrainingen, fotoshoots, zwemmen enz . Zo blij met mn paard!

annikavolder

Berichten: 753
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:26

Is er hier iemand die komende zaterdag mee wil rijden in de clinic van Julia krajewski in Renswoude om 13u? Ik kan helaas niet aangezien ik met Corona ziek thuis zit...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 07:46

Wat balen voor je! Beterschap.

nikevdv

Berichten: 6
Geregistreerd: 01-09-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:09

Hoi hoi,
Weet iemand of er bij Broekelo 2020 ook amateur fotograven waren? Ik ben benieuwd of iemand dit weet en eventueel waar ik deze fotos dan kan vinden.

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:58

Leuk Dewi, gefeliciteerd!

@Annika, mijn ijzers gaan er morgen helaas af, anders had ik het wel leuk gevonden. Beterschap!

@nike, er waren geen andere fotografen toegestaan. Dus alleen de foto's van becashots.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 12:13

oliebol Annika, veel klachten? beterschap!
Baal dat ik dit soort leuke dingen nog niet kan, maar heb eigenlijk helemaal niet klagen.

Leuk blingbling! Heb je foto’s?

dewi1996

Berichten: 20
Geregistreerd: 17-03-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:06

Achhhh zo balen!! De laatste wedstrijden van het seizoen... afgelast! Mega begrijpelijk, gezondheid voorop dat zeker. Maar wel heel erg jammer, juist de laatste leuke.. :(

_BlingBling_

Berichten: 981
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:16

@kamsel, jahoor. Even een kleine impressie.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:34

Jaaa het is weer zo ver! De kalender van 2021 is er!
https://www.knhs.nl/media/19323/eventin ... r-2021.pdf


Laten we weer gezellig met zijn allen kletsen over de eventing wedstrijden, trainingen, UPS en downs die we allemaal hebben.

Ik ben benieuwd, wat is ieders doel voor het aankomende cross seizoen?

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:38

Leuk, zin in! Doel stel ik nog even niet. Wedstrijden rijden lijkt nog erg ver weg, ben blij dat ik in de training verder kan klussen aan de dressuur en het springen. Dus mijn minidoel: paard fit de winter door krijgen!

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 00:06

Oehh nice! Kan ik dit weekend eens gaan bekijken wat er voor ons mogelijk zou zijn.

Ik wil graag verder wat B crossen gaan rijden en gaan kijken als eerste dat we uiteraard (foutloos) rond komen maar ook dat we de optimale tijd gaan halen.
Daar heb ik nog totaal niet voor gereden, pas 2 x B gestart. Maar moet ergens in het komende jaar wel mogelijk gaan zijn voor ons.
Daarna zien we wel verder. Eerst zien dat dat soepeltjes gaat.

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 00:25

Jaaaa leuk, gelijk de agenda ingevuld haha *\o/*
Wij beginnen gewoon lekker met wat oefencrossjes in de buurt. Mijn merrie heeft wat moeite met wegkomen van de start, vooral als de start is waar de trailers ook staan. Dan plakt ze erg aan de anderen. Afgelopen seizoen ging het daardoor niet echt heel soepel, ook omdat er veel wedstrijden uitvielen en we daardoor ritme misten. Heb nog wel geprobeerd zoveel mogelijk crossen te rijden, waardoor we behoorlijk wat meerdaagse hadden met overnachting. Doordat er telkens redelijk wat tijd tussen de crossen zat begon ik voor mijn gevoel weer een beetje bij nul als we weer een cross konden starten.

Dus we beginnen lekker weer relaxt "lol met je knol" en dan einde van het seizoen hoop ik de overstap naar de M te maken. Nu vooral lekker aan het knutselen met de dressuur, springen houd ik een beetje bij door individueel te trainen op oefenlocaties met parcoursen. Daarmee hoop ik in het najaar de overstap naar de Z te maken.

Echter merk ik wel, dat het beide fanatiek beoefenen niet echt samen gaat. Dus ik wil ook even aankijken hoe het gaat anders stel ik de Z nog even uit tot na het eventingseizoen.

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 00:46

Met een fit paard begint alles shirley! Goed doel.

Leuk pattypaard dat je weer wat wedstrijden wilt gaan starten. Goed dat je vorig jaar nog niet zo op die klok hebt gelet, dat komt wel als je wat meer routine hebt.

Nummie; welke klasse start je nu? Omdat je begon met lol met je knol dacht ik dat je begon in de B, maar als je in het najaar M wilt starten gok ik dat je nu al L rijdt? Ik merkte iig zelf dat 2 klasses omhoog stappen soms lastiger is dan je van te voren inplant haha. Al zijn er ook mensen die het wel lukt.
En ja, ik vind de eventing en het springen op wedstrijd ook lastig te combineren, om die reden spring ik meestal in de winter en rij ik eventing en dressuur in de zomer. Wel gaaf hoor de overstap naar het Z!


Ikzelf ga na mijn tegenvallende jaar weer met twee of drie oefencrossen/ indoorcrossen beginnen en dan naar de B. Hoop in Ede weer L te kunnen starten, maar wil vooral niet teveel vastleggen en eigenlijk afhankelijk van hoe een wedstrijd is gegaan de volgende plannen (al is dat moeilijk ivm inschrijfdata haha)
Hoofddoel is om in een voorwaarts ritme alles aan te rijden en zelf zacht te zijn in mijn hand, dan komt hopelijk alles goed haha. Subdoel is om een paar wedstrijden L te rijden

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 00:57

LuffB schreef:
Met een fit paard begint alles shirley! Goed doel.

Leuk pattypaard dat je weer wat wedstrijden wilt gaan starten. Goed dat je vorig jaar nog niet zo op die klok hebt gelet, dat komt wel als je wat meer routine hebt.

Nummie; welke klasse start je nu? Omdat je begon met lol met je knol dacht ik dat je begon in de B, maar als je in het najaar M wilt starten gok ik dat je nu al L rijdt? Ik merkte iig zelf dat 2 klasses omhoog stappen soms lastiger is dan je van te voren inplant haha. Al zijn er ook mensen die het wel lukt.
En ja, ik vind de eventing en het springen op wedstrijd ook lastig te combineren, om die reden spring ik meestal in de winter en rij ik eventing en dressuur in de zomer. Wel gaaf hoor de overstap naar het Z!


Ikzelf ga na mijn tegenvallende jaar weer met twee of drie oefencrossen/ indoorcrossen beginnen en dan naar de B. Hoop in Ede weer L te kunnen starten, maar wil vooral niet teveel vastleggen en eigenlijk afhankelijk van hoe een wedstrijd is gegaan de volgende plannen (al is dat moeilijk ivm inschrijfdata haha)
Hoofddoel is om in een voorwaarts ritme alles aan te rijden en zelf zacht te zijn in mijn hand, dan komt hopelijk alles goed haha. Subdoel is om een paar wedstrijden L te rijden


Leuk dat je indoor gaat starten, heb je dat al eens vaker gedaan? Mij trekt het idee nooit zo haha :P
Wij starten idd L, had dit seizoen al de overstap willen maken maar dat was niet te doen dit jaar..

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 01:07

Ja, eigenlijk sinds ik eventing rij begin ik het jaar vaak met Ermelo (die is er dit jaar niet), dan middenmeer en middenbeemster. Middenmeer is over 2 binnenbanen (maar ze gingen dit jaar bij goed weer ook naar buiten of helemaal naar buiten?) en is heel tof qua hindernissen en leuke lijnen en soms een alternatief (i.p.v. een punt een boom bijv). Middenbeemster is een derby op een grote zandplaat buiten, maar daar doen ze ook water maken en een op en afsprong combinatie die je van 2 kanten kan rijden. Je moet wel het parcours goed kennen, want middenbeemster heeft veeeeel hindernissen op een stuk haha. Je kan daar vaak ook 2 rondes rijden (dus bv bb en B of B en L of gewoon 2 rondjes hetzelfde. En als je uitgebeld wordt mag je nog wel je parcours afmaken. Voor mij altijd fijn om voor de start van het seizoen al in een wedstrijdritme te komen zonder dat er teveel spanning op staat.

Denk een slimme keuze om niet over te stappen in 2020. Was echt geen doen met het wedstrijdritme.

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:16

Oeh yes ik ga eens kijken.

Mijn doel is verder gaan waar het van de zomer abrupt stopte doordat ze zichzelf in het land had aangetikt.
Puntje in de B springen zodat we B kunnen crossen.

Zijn nu nog in alles rust het rijden aan het opbouwen en als dat goed blijft gaan (wat ik wel verwacht gezien ze nooit kreupel is geweest) kunnen we van het voorjaar beginnen met crosstrainingen.

Denk dat ik wel van te voren nog een keer een scan laat maken.

LuffB schreef:
Ja, eigenlijk sinds ik eventing rij begin ik het jaar vaak met Ermelo (die is er dit jaar niet), dan middenmeer en middenbeemster. Middenmeer is over 2 binnenbanen (maar ze gingen dit jaar bij goed weer ook naar buiten of helemaal naar buiten?) en is heel tof qua hindernissen en leuke lijnen en soms een alternatief (i.p.v. een punt een boom bijv). Middenbeemster is een derby op een grote zandplaat buiten, maar daar doen ze ook water maken en een op en afsprong combinatie die je van 2 kanten kan rijden. Je moet wel het parcours goed kennen, want middenbeemster heeft veeeeel hindernissen op een stuk haha. Je kan daar vaak ook 2 rondes rijden (dus bv bb en B of B en L of gewoon 2 rondjes hetzelfde. En als je uitgebeld wordt mag je nog wel je parcours afmaken. Voor mij altijd fijn om voor de start van het seizoen al in een wedstrijdritme te komen zonder dat er teveel spanning op staat.

Denk een slimme keuze om niet over te stappen in 2020. Was echt geen doen met het wedstrijdritme.


Zo wauw dit kan ik bevestigen, wat had ik mij hierop verkeken :')

Plattegrond zat ik mijn hoofd gestampt en te voet ging het ook goed...tot ik erop zat en het springdeel begin met een paard wat even al mijn aandacht vroeg. Crosshindernis 3 reed ik compleet voorbij _O-

Gelukkig hebben ze mij geholpen en hebben we wel heel fijn foutloos rondgereden

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:24

Als stille meelezer die eigenlijk alleen lessen en oefencrossen doet. Ik wou met mijn fjord officieel gaan proberen te starten. Maar die heeft een peesblessure gehad en durf ik niet meer mee te springen.

Mijn tinker zou het denk wel kunnen, maar ben ik zelf te schijterig voor een springparcours op 1m. Ze zou het denk makkelijk kunnen. Dit jaar aantal crosslessen met haar gereden bij Roxana en bij Sophie Postma. En 2 oefencrossen gereden. Wat ze super deed, dus wil dit jaar wat meer oefencrossen gaan rijden tussen de trec wedstrijden door.Afbeelding

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:30

Melisje: balen dat vorig jaar het seizoen zo abrupt eindigde voor je, maar voor zover ik weet heb je dit afgelopen seizoen niet veel gemist. 2020 was een jaar van starts en stops voor iedereen denk ik zon beetje. Slim dat je je paard laat scannen voordat je weer volle bak er tegenaan gaat, dan weet je goed hoe de situatie is als je ermee begint. Hopelijk is alles gewoon helemaal goed!
Ook wel heel fijn dat ze je bij middenbeemster zo helpen met parcours he. Bij mij helpt het altijd om een aantal combinaties voor mij ook te zien en dan telkens voordat ze de hindernis springen al zelf te bedenken waar ze daarna heen moeten.

Joyce; heb jij al een winstpunt in het B springen ooit gehaald? Mocht dat namelijk zo zijn, dan heb ik goed nieuws. De B eventing springparcoursen zijn 90 cm :). Mocht je hem nog niet hebben gehaald, ja dan moet je idd helaas eerst die 1m overwinnen met een winstpunt als resultaat. Fijne is dat dat voor oefencrossen helemaal niet nodig is natuurlijk en net zoveel plezier geeft!

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:39

Mooi dat de kalender er weer is. Altijd weer leuk om al te beginnen met voorbereiden!

Helaas eindigde ons seizoen in 2020 al in juli door een ongeluk/blessure van mijzelf.

Mijn doel voor 2021: eerst zelf nog verder herstellen, ondertussen wat trainingen en oefencrossjes rijden, kijken of en hoe dat gaat, en dan zou het super zijn als ik einde seizoen weer een B cross zou kunnen rijden.

Maar het allerbelangrijkste: genieten!

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:12

Mijn doel ligt momenteel bij corona. Laat dat eerst maar eens voorbij zijn en dan gaan we plannen :')

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:19

Ik ga ook nog geen doelen stellen. Ik wilde in 2020 de overstap maken naar het L, maar ben blij dat we dat hebben laten varen met de gatenkaas planning die 2020 ons gegeven heeft. Was niet goedgekomen met zo weinig ritme.

Afhankelijk van of het seizoen dus een beetje goed op gang komt is de overstap naar L wel m'n doel, maar mocht het zo wisselvallig worden als dit jaar doe ik denk ik af en toe een B crossje en ga ik mij verder focussen op springen en dressuur.