[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
DewiFoto
Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 21:59

Fijn dat het goed ging _Elke! Hier ook Barchem gereden. Er stond weer een prachtige M cross. Ook een fijne foutloze M cross en een 5e prijs mee naar huis. Helaas wel wat tijdstrafpunten omdat we echt rustig aan gereden hebben dit keer. Volgende week nog naar Rekken en dan zit het seizoen er helaas alweer op.

London's Kyla DG : B dressuur, 1.00 springen, B eventing.
Sold: Diamond van de Hoge Dijken DG : L1 dressuur.
+ Chappie DG: Z1 dressuur, M springen, M eventing.
Instagram: @dg_eventing , Website: http://www.dgeventing.nl , Youtube: DG_EVENTING


Cioccolato
Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 22:13

Ik vond juist de B leuk in Barchem. Vergeleken met andere niveaus afgelopen westrijden was het niet niks.


massiemas
Berichten: 395
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 23:05

Jammer Nummie dat je net wat foutjes had in de cross.
MV wat een gave foto, leek me geen makkelijke hindernis!
Elke en Dewi gefeliciteerd met de fijne rondjes en de prijzen.

Zelf een heerlijke B cross gereden, ze trok vanaf het begin super aan en hield een fijn ritme dus kon mooi binnen de tijd en foutloos rond rijden. Normaal kijkt ze nogal op overgangen/smalle doorgangen en die waren hier niet, dus had nu echt tijd om te genieten <3
Cioccolato, ik vond het juist een hele vriendelijke cross, niet te hoog en ook technisch niet heel moeilijk (geen dubbelspongen, lastige lijntjes etc.). Zeker ook een leuke cross en fijn terrein met alles dicht bij elkaar.

Zaterdag alweer de laatste in Bathmen, wie gaan nog meer?

~ Lisa ~

dewi1996
Berichten: 20
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 09:33

Gefeliciteerd allemaal!!
Ik heb nog nooit in Barchem gestart maar ik hoorde altijd wel dat het net iets pittiger is dan de andere crossen, beetje vergelijkbaar met bijvoorbeeld Renswoude. Volgend jaar maar eens heen, volgens mij is het super mooi daar. <3

Ik start zondag in Bathmen! B paarden zonder dressuur :D

Mijn knappe vos: Exorbitant (Singapore x Hilton)

Cioccolato
Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 09:38

Ik vind renswoude pittiger dan barchem!


JusticeJ
Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 09:49

Ik start ook in Bathmen! B met dressuur op de zaterdag :)

dewi1996
Berichten: 20
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 09:55

Cioccolato schreef:
Ik vind renswoude pittiger dan barchem!


Ik vond Renswoude ook wel redelijk pittig ja voor de B! :+ Is alleen ook alweer 2 jaar geleden, weet niet hoe het nu is.
Barchem-Bathmen is altijd na elkaar, koos altijd voor Bathmen. Volgend jaar maar eens voor Barchem kiezen!

Mijn knappe vos: Exorbitant (Singapore x Hilton)

nummie
Berichten: 408
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 12:10

Ik vond de L cross super vriendelijk staan in Barchem.. en eigenlijk de B ook wel.. De B in Renswoude is wel een stukje pittiger dan deze in Barchem.

Vond Barchem eigenlijk zelfs wat laag gebouwd voor de L. De enige moeilijkheid zou dan misschien die 2e waterbak zijn, hier waren ook de meeste fouten op, omdat die super kijkerig is en dan vooral de directe lijn (dit is ook de lijn van de M paarden). Maar hier stond dan ook een heel net alternatief voor de L en dan was die eigenlijk helemaal niet zo moeilijk (tenminste naar mijn mening dan :j)

Vond Gorssel bijvoorbeeld een stuk forser en technischer staan dan Barchem in de L. Zou in Barchem volgend jaar wel graag M willen starten, die stond ook heel fijn gebouwd :))

Wij gaan as weekend naar Rekken ipv Bathmen. Kon niet zo goed kiezen, dus maar naar de kilometers gekeken :P. Nog meer mensen die naar Rekken gaan?

H'tje: Quidaro (Quidam de Revel x Corrado I) x Quasimodo vd Molendreef x Julio Mariner = M2 dressuur - ZZ springen - CCI 2* eventing
Co'tje: De Niro x Saros XX x Wolfgang = L2 dressuur - B springen - B SGW (augustus 2015 verkocht)

tine10
Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 13:35

Mijn zoon start in Rekken. Gelukkig mooie starttijden, want het is ruim 2 uur rijden voor ons

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Cioccolato
Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 13:46

Wij zijn ook in rekken.


Kelan
Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 13:59

Wij gaan naar Bathmen. 8:58 dressuur en 10:09 springen. Dus ben bang dat ik vrijdag maar vast heen en weer moet om te verkennen.

En verder altijd moeilijk te beoordelen of een cross pittig is of niet. Ik vond Renswoude prima te doen (dit jaar en vorig jaar). Maar anderen vonden het weer pittig.
En vond ik bv Markelo Potdijk erg pittig, zo aan het begin van het seizoen, en met die bulten. Maar daar zullen anderen weer anders over denken.

*****************************************

Cioccolato
Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 14:17

Het is overal zo wisselend. Maar Diepenheim stonden de hindernissen zo laag. BB hoogte in de B. Al was dat met die bodem wel weer dikke prima. Zo is er van alles wel wat te zeggen. Als het maar fair is.


Anoniem

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 17:18

Wij starten Rekken, ook dik 2 uur rijden, ben benieuwd.

_Elke
Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 19:25

Ik ga ook naar Bathmen op zondag B zonder dressuur. Puur voor de fun en finish halen :)

IrisBorg
Berichten: 4
Geregistreerd: 14-09-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 10:13

Ik ga naar Rekken met 2 paarden in de L, tijden zijn behoorlijk krap, dus dat word veel racen, maar we gaan het doen en lekker voor de gezellige afsluiter!

Giosance (Azteca VDL x Wolfgang x Legaat) L Eventing, L Springen, L2 dressuur
Folysance (Azteca VDL x Wolfgang x Legaat) L Eventing, L Springen

JusticeJ
Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 14:44

Wij een mooie afsluiter gehad in Bathmen!!

Dressuur wat vlak maar nog wel 192 (werd hoog gepunt), springen een balkje op de laatste en cross super fijn foutloos en ietsjes buiten de tijd. Daarmee nog een 6e plek!

Super fijn gereden ondanks het weer en de bodem. Het was nog best een pittige cross dus zeer tevreden.

Ons eerste seizoen afgesloten met alle 7 crossen foutloos! (behalve Diepenheim want daar lag ik er met het springen in de bocht af (volledig door mezelf) }> )

Op naar volgend jaar in hopelijk het L!! *\o/*

[ img ]

shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 19:22

Gefeliciteerd Juulbx! Jij hebt een mooie dag gehad zo te lezen! Ik vond de bodem in de dressuur en bij het losrijden van de cross slecht, maar verder viel het me erg mee.

Ik ben ook gestart vandaag! Voorzichtig door de dressuurbaan gegaan, maar alsnog 205,5! Springen ging oké, maar foutloos. En de cross ging fijn & foutloos! Iets buiten de tijd, kreeg ‘m op het grote veld niet echt lekker voorwaarts. Hij is in het lange natte gras wat voorzichtig. Maar alles ging dus zo goed dat ik 1e was! Superblij mee, daar kan ik het seizoen mooi mee afsluiten *\o/*

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 20:21

Is er iemand in Rekken geweest? Zie dat bijna iedereen in de B foutloos de cross door is gekomen en in de L nou niet bepaald... Wat was de moeilijkheid in de L?

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

IrisBorg
Berichten: 4
Geregistreerd: 14-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 20:30

shirleyp schreef:
Is er iemand in Rekken geweest? Zie dat bijna iedereen in de B foutloos de cross door is gekomen en in de L nou niet bepaald... Wat was de moeilijkheid in de L?



Ik ben vandaag met 2 paarden in Rekken geweest in de L. Mijn ervaren paard liep naar 206, foutloos springparcour en foutloze cross binnen de tijd en won hem! Mijn onervaren paard was een draak in de dressuur, 2 balkjes door wat teveel hectiek in het springen en 1 stop in de cross. Ze kent het inspringen van de waterbak niet zo goed en moest even een keer vaker kijken.

Ik vond het een nette cross, lekker om te rijden, maar toch wel een smal puntje, een gebroken lijn met een lagere landing en een wat technischere waterbak. Vond het L heel mooi, wel dus af en toe wat technischere lijntjes, maar ook mooie vertrouwensprongen.

Ik zag veel stops gelijk op hindernis 1 en 2, paarden verkeken zich misschien iets, weet het niet zo goed eigenlijk

Giosance (Azteca VDL x Wolfgang x Legaat) L Eventing, L Springen, L2 dressuur
Folysance (Azteca VDL x Wolfgang x Legaat) L Eventing, L Springen

tine10
Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 20:34

Hier net weer thuis uit Rekken. Super trots op zoonlief en pony. Hun 3e sgw samen en alles foutloos gereden en ook nog in de prijzen met een 8 voor het springen door hindernisjury en commentaar dat het heel paard/pony vriendelijk gereden was. Op naar volgend jaar!

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Cioccolato
Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 20:56

Niet iedereen was foutloos in de B paarden. Lange niet ook.

Er stond een leuke cross met voor de B een leuke uitdaging. Maar niet bijzonder pittig.


shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 22:15

Cioccolato schreef:
Niet iedereen was foutloos in de B paarden. Lange niet ook.

Er stond een leuke cross met voor de B een leuke uitdaging. Maar niet bijzonder pittig.


Sorry hoor, verkeerd geformuleerd. Doelde op de ‘FP’ en ‘Vr v’ in de L. Was benieuwd wat daar dan mis ging. Zullen wel de genoemde technische dingetjes zijn geweest dan.

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

Cioccolato
Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 22:35

Ooooh! Helder! :+


kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 09:05

Ik ben naar Rekken geweest, vond het een hele mooie L cross.
Prachtig terrein, mooi gevarieerd, super bodem.

Helaas zelf 2 weigeringen op de water insprong.
Daar mocht je dit jaar niet even natte voeten halen naast de insprong, andere jaren wel begreep ik. Misschien dat daar fp vandaan komt?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 09:23

Wij hebben gisteren in Bathmen onze laatste cross gereden! Dressuur een aantal grote fouten, oa heel sjiek in galop over de ac lijn knallen, maar toch nog 187,5. Springen 1 balkje en de cross was foutloos! Ik vond het een mooie uitdagende cross, echt alles zat er in en het was niet mals gebouwd! Een goede opsteker dat we hem foutloos uit hebben kunnen rijden, zelfs de greppel, trakhener én afsprong **\O/**
Uiteindelijk gedeeld 5e plaats qua strafpunten, op tijd naar de 6e gegaan. :D
[ img ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers