[INFO] Alle info over de bekende SGW's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
SplashIsLief
Berichten: 33029
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Alle info over de bekende SGW's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 14:45

Bedankt weer voor jullie input :D Ik heb de aanvullingen op de wiki aangepast (liggen ter controle bij de betreffende Mod)

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

MissBay
Berichten: 673
Geregistreerd: 07-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:10

Gorssel2014: Gelderse Kampioenschappen, dus daardoor scheen het wel wat zwaarder te staan dan eerdere jaren. Twee vrij krappe en technische lijntjes in de B, maar stond verder niet heel dik of hoog. Ook springparcours stond niet aan maat. In B een puntje met alternatief, maar verder geen trakhener of coffin. Fijne wedstrijd, wel waren de stijlpunten op zaterdag (Kampioenschap) beduidend lager dan op zondag (open wedstrijd). Wel stond het behoorlijk aan de maat voor B-pony's (veel dezelfde hindernissen als B-paarden) en zat er in de klasse M een waterput waar de nodige discussie over was m.b.t. veiligheid, en waar ook de nodige problemen op waren.

Z1-dressuur +2, B-springen (+9), L-SGW (+1)

Joki
Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Alle info over de bekende SGW's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:14

Ik sluit me bij missbay aan over gorssel. Wel vond ik het inspringen krap.

SplashIsLief
Berichten: 33029
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:18

Is weer toegevoegd :D

Daarnaast heb ik foto's van het L in Gorssel en Echt toegevoegd (en een apart gedeelte gemaakt voor Echt.

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

Joki
Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 11:40

Ysselsteyn 2014 b paarden. Als je niet op het hoofdterrein geparkeerd staat, is het een behoorlijk stuk lopen en is een fiets zeker aan te raden. Voor de dressuur is het losrijden ruim. Voor het losspringen iets krap. Loscrossen is dan weer wel ruim met fijne hindernissen. Cross zelf is prima te doen. Staat niet erg aan de maat.De waterbak is wel wat kijkerig. Uitslagverwerking ging zeer snel

Hattem 2014 b paarden. Alles ligt dichtbij elkaar. Fijn ruim opgezet springparcours. Bij het loscrossen voor de b was er alleen een simpel boompje en een gewone hindernis. Dit was voor de andere klasses wel beter. Cross staat voor mijn gevoel meer aan de maat. De waterbak is wat lastiger voor paarden die toch al niet van water houden omdat het door een smal gat naar beneden is. Ook de afsprong aan het einde kijkt wat lastig voor de paarden maar daar mag je ook langs. Uitslagen duurden wel wat lang. De hinderniscontroleurs gaven duidelijk aan bij twijfelgevallen of iets goed gerekend was en telden ook de weigeringen mee zodat je wist waar je aan toe was. Die waren dus goed voorgelicht

Sunneva
Berichten: 2383
Geregistreerd: 08-11-10

Re: Alle info over de bekende SGW's

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:25

Net Sgw Schaijk gereden bij stal Swanenberg. Erg goed terrein! Alles op zand of kunstgras en zelfs de cross maar kleine stukjes gras. Hindernissen B pony's waren simpel en laag, 2 wat kijkerige sprongen maar niks technisch. Geen moeilijke lijnen en geen combinaties. Simpele waterbak. Ideaal om te beginnen!
Springparcours netjes gebouwd met redelijk simpele lijnen. Organisatie was goed. Hindernissen B paarden/ L pony's waren iets meer op niveau. Enkele intimiderende sprongen qua aankleding, wel erg leuk gedaan. Nog steeds geen technische cross en maar één combinatie.

What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?

SplashIsLief
Berichten: 33029
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Alle info over de bekende SGW's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:21

Wijzigingen zijn weer doorgevoerd :D

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

SplashIsLief
Berichten: 33029
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 09:22

Ook dit jaar wil ik de wiki over de eventingwedstrijden weer up to date houden, dus alle ervaringen zijn weer welkom :j

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

_Elke
Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:36

SGW Winterswijk 2015
Eerste keer voor de organisatie

Ik heb meegedaan in de klasse B paarden op zondag. De bodem van het springen was echt helemaal top. Daarom stond er ook een prima B parcours.
De cross had al een dag gedraaid en daardoor was de bodem de eerste paar honderd meter heel erg slecht. Ze hebben de zondag de eerste hindernis eruit gehaald en de start 300M verderop gezet. Dit was een erg goede zet want het was echt niet te doen. De rest van het parcours was weide bodem. Sommige stukken erg zompig maar de meeste stukken waren heel goed te doen.
De organisatie had de eerste dag al gehad dus ik vond het zondag heel gesmeerd lopen. Duidelijke bordjes naar de DA en start. Alleen het waterpunt vond ik wat lastig te vinden. Maar na het vragen bij het secretariaat kwam dat ook goed.

De hindernissen waren erg vriendelijk. Het eerste stuk door het bos en voor de rest door weilanden. Er is geen waterbak en mede daardoor vond ik de hindernissen wat eenzijdig. Wel een leuk heksen-oog vooraan de cross. Het laatste veld waren de hindernissen dicht op elkaar. Een technische lijn tussen twee tafeltjes maakte het toch nog uitdagend. Een kleine opsprong en afsprong als een na laatste en mooie thuiskomer bij de finish.
Deze cross kan zeker als goed debuut cross gezien worden.

SplashIsLief
Berichten: 33029
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Alle info over de bekende SGW's

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 10:58

Bedankt Elke, ik heb de wijziging doorgevoerd +:)+

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

MissBay
Berichten: 673
Geregistreerd: 07-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 23:23

Westerbork 2015, B-paarden, zonder dressuur

Na eerdere positieve berichten heb ik Westerbork dit jaar opgegeven, al was ik zelf aan de late kant. Communicatie met organisatie was helder, en ik was vrij snel al van de wachtlijst af. Ondanks het natte weer lag het cross-terrein er mooi bij. Springen was wat minder, maar organisatie had het elegant opgelost door hindernissen te verplaatsen ten aanzien van de dag ervoor. Mooie ruime bak om in los te springen ook.
Cross voor de B vond ik wel pittig, zo aan het begin van het seizoen. De moeilijke lijntjes stonden allemaal in het begin, terwijl de cross de tweede helft veel simpeler werd en hindernissen minder dicht op elkaar stonden. Daardoor konden paarden er niet eerst goed 'in komen'. Ook waren er de nodige problemen met een wit hek dat net na een bocht kwam (waarachter een lastig lijntje kwam) en een boomstam bovenaan een heuvel. Voor B-paarden stond er trouwens een alternatief bij het water.
Heb zelf heel fijn en redelijk makkelijk gecrosst, maar was wel blij dat het voor paard en mij niet onze allereerste cross was. Organisatie heeft het allemaal goed onder controle. Er waren volgens mij wel wat klachten over de L en M, maar da's niet aan mij om erover te tikken.

Z1-dressuur +2, B-springen (+9), L-SGW (+1)

MissBay
Berichten: 673
Geregistreerd: 07-01-13

Re: Alle info over de bekende SGW's

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 23:37

(ik heb er trouwens nog eentje van vorig jaar):

Vasse 2014, B-paarden

Ben er nog steeds niet uit of het nu de plensregen was, of omdat de boel twee keer werd stilgelegd, maar ik heb niet fijn gereden. Ik was aan de beurt met springen en toen lag alles 30 min. stil ivm val in cross, en het bleef maar doorregenen..., vlak voor ik de cross in ging, werd alles nog een keer stilgelegd ivm nog een val. Eerste hindernis kwam ook al bizar snel na de start. Toch geef ik de wedstrijd het voordeel van de twijfel, al stond er ook wel een uitdagende cross en was deze op sommige punten 'onnodig lastig' (voor opsprong een greppel gevuld met knaloranje pompoenen, daar moest die van mij toch even op het laatste moment voor stilstaan om te kijken :D ). Heb niks van 'slechte afstanden' gemerkt, zoals hierboven beschreven.

Z1-dressuur +2, B-springen (+9), L-SGW (+1)

SplashIsLief
Berichten: 33029
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Alle info over de bekende SGW's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 07:56

Zijn weer opgeslagen in de Wiki :D Top!

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

Mizz_mol
Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 10:58

Chaam 2015 - B Paarden, Wat een weer! Opzich een nette cross met een paar uitdagende hindernissen zeker bij windkracht 100. Hoofdterrein was bar en boos, je zakte tot je enkels weg in de modder, maar de cross lag er nog redelijk goed bij. Veel afwisseling in de hindernissen. De meeste problemen had ik bij het water, de loungebank op het strand was geen probleem, alleen de verplichte doorgang door het water bezorgde mij veel tijdverlies. De oude waterbak vond ik pittig met insprong-uitsprong-afsprong maar verder genoten. Jammer van het weer want de organisatie was verder prima en de mensen waren ontzettend aardig en goedgehumeurd ondanks het weer. *\o/*

Renswoude 2015 - B paarden, helaas uiteindelijk niet kunnen starten wegens een dikke kogel, maar wel parcours gelopen. Leuke eerlijke cross met wel een aantal uitdagende hindernissen. Bij de afsprong van de ophaalbrug was een alternatief en de soort van punt was ook een alternatief. Het water was een simpele inloop. Wat erg leuk is aan dit terrein is dat je aardig wat heuveltjes op en af moet. Voor het publiek een leuke cross want je kan bijna alles overzien, maar denk niet dat het een cross is voor de beginnende ruiter.

Een Gouden zadel maakt van een ezel nog geen paard.

SplashIsLief
Berichten: 33029
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Alle info over de bekende SGW's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:59

Ook weer verwerkt +:)+

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

MissBay
Berichten: 673
Geregistreerd: 07-01-13

Re: Alle info over de bekende SGW's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 23:22

Zou de link van de wikipagina wellicht in de openingspost kunnen komen? :D
Ik zoek me nu steeds het ongans...

Z1-dressuur +2, B-springen (+9), L-SGW (+1)

Dszjj
Berichten: 782
Geregistreerd: 12-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 00:00


Sunneva
Berichten: 2383
Geregistreerd: 08-11-10

Re: Alle info over de bekende SGW's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 08:55

SGW Snorrewind 2015 B paarden:

Mooi aangeklede SGW op overzichtelijk terrein. De dresuurringen waren aan de andere kant van de weg, vond ik fijn omdat mijn pony nog wel eens enthousiast wil worden als hij de springring kan zien en horen. Wel kwamen er soms eventingcombinaties langscrossen, hiervan heb ik gehoord dat sommige paarden dat minder vonden en er van schrokken.

Het springparcours was makkelijk en laag, de bodem was echter niet denderend. 2 combinaties na mij zijn uitgegleden.

De cross was erg mooi aangekleed! De bodem was gras, bospad en bakzand. Allemaal goede grip aangezien het droog was.
Het was een mooie afwisseling tussen open veld en bospaadje. De bospaden waren alleen vrij pittig als je een heet paard hebt. Ik heb een afzetlint gesprongen omdat ik hem niet op tijd om kreeg...
Qua hindernissen voor ieder wat wils, een aantal wat lastigere combinaties zoals een oxer het bos uit en recht daar achter in een flinke bocht een puntje waar je een kant kon kiezen. En de coffin die ik toch aardig krap uit de bocht vond.
Het water was rustig.
De plaatsing van de hindernissen vond ik niet ideaal. Een enorme houtstapel op een minibospaadje zorgde bij mij voor controleverlies. Zo'n hindernis vergt wat snelheid en dat kon je niet maken op zo'n priegelpaadje. Op het open veld stonden juist meer wat kleinere kijkerige dingen...

Al met al een super gave maar niet zo makkelijke cross. Aantal stops voor de flegmaktieke paarden omdat veel hindernissen vrij kijkerig waren en de hete hadden het niet gemakkelijk op de slingerende paadjes. Kan voor debuut als je alternatieven pakt maar vind het er geen aanrader voor. (Voor mij was het wel m'n debuut.)

What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?

SplashIsLief
Berichten: 33029
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Alle info over de bekende SGW's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 09:21

Ik heb een Mod gevraagd de link op te nemen in de openingspost en de aanvulling van Sunneva toegevoegd :j


Indien mensen foto's van hindernissen hebben dan hoor ik dat natuurlijk ook graag. Uiteindelijk zeggen foto's ook veel als je op zoek bent naar informatie over een cross. :D

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

mamamier
Berichten: 987
Geregistreerd: 14-05-11
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:30

Wat leuk zo'n topic en de bijbehorende Wiki. Ik zie alleen dat er vrijwel niets over de ponyrubrieken gemeld wordt. Ik zal er van de week eens voor gaan zitten. Dochter heeft al redelijk wat B crossen en een enkele L cross gereden met haar pony en ik onthoud altijd alles van elke cross hihi. Wellicht handig om dat hier te delen. Ik kom erop terug!

Semi-professioneel ponypoetser, opzadelaar, chauffeur, fotograaf, groom, cameravrouw, cateringdame, proefjeslezer, maar vooral de grootste fan en trotse moeder en zus van het crossende duo: mijn 17 jarige dochter en kleine grote zus. :-)

SplashIsLief
Berichten: 33029
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Alle info over de bekende SGW's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:38

Leuk ter aanvulling mamamier :j Zeker onderbelicht in het verhaal, maar dat komt doordat er weinig wordt gedeeld door de ponyruiters/hun ouders, dus jouw input is zeer welkom :D

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

sjouk_L
Berichten: 368
Geregistreerd: 10-05-10
Woonplaats: Berlicum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:08

SGW Castenray 2015 B paarden zaterdag zonder dressuur.

foto's: http://nl.tinypic.com/a/a5ljp/3

Springen op gras, losrijden: bodem was goed, ondanks of misschien wel dankzij aardig wat regen voorafgaand aan de wedstrijd, ruim genoeg. Springring was netjes, parcours stond vriendelijk. Wel komen er paarden langsgecrosst, maar mijn paard had daar geen moeite mee.

Loscrossen ruim, fijne hindernissen, ook weer op gras.
Cross zelf gedeeldelijk op gras, gedeeltelijk bospaden. Vrij veel heuvels, maar dit maakt het wel weer uitdagender.

Cross stond vriendelijk met een aantal leuke uitdagingen. Ik had met dit paard ons debuut gehad in renswoude, maar de cross in castenray was geschikter geweest. De waterbak wel wat kijkerig omdat deze net in het bos ligt en je van het veld afkomt. Maar al met al een leuke cross. Organisatie was goed, de bodem was goed in de gaten gehouden en na de eerste crossdag en tussendoor is de bodem bij veel hindernissen nog weer geharkt. Verder ben ik qua organisatie niet heel kieskeurig.

mamamier
Berichten: 987
Geregistreerd: 14-05-11
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:51

Oke, ik begin met meest recent.
Oudkarspel 31 mei 2015 (en 2014) B pony's. Mooie locatie, alles aanwezig. Goed aan te rijden en voldoende parkeerplaatsen op het terrein zelf. Supermooie cross, geen extremen. Cross volledig op gras, door de weilanden heen. Twee waterbakken dit jaar. Cross bijna helemaal te volgen voor de toeschouwers, leuk! Bodem ondanks de regen heel erg hard. Dit icm nat gras geeft kans op glijden. (ook met vierkant op ijzers/stiften) Dressuurringen op gras niet op het hoofdterrein voor de pony's, paarden een aantal ringen tegen de cross aan (vorig jaar niet). Losspringen was dit jaar buiten, vorig jaar binnen.
Organisatie weer in handen van een mbo klas. Er lijkt niemand boven te staan wat voor verschillende info uit verschillende hoeken zorgt. Veel klachten dit jaar over de extreem lange tijden tussen dressuur en cross. Wij hadden er 5,5 uur tussen zitten! Starttijden via mail gewijzigd een dag na het verschijnen van de definitieve startlijst. Star secretariaat, valt niet over te discussiëren. Op de dag zelf viel het me op dat veel leerlingen en vooral erg druk met elkaar hadden wat niet gastvrij overkomt als je bv de kantine inloopt. (wel aankijken met z'n allen, maar er kan geen goedemorgen vanaf) Vind ik er persoonlijk toch ook bijhoren, een stukje sociale vaardigheden bij zo'n opdracht. Andere leerlingen werkten zich uit de naad. Jammer dat dit jaar equiscore uitviel, heb het ook niet meer werkend gezien, maar dat kan een probleem van de website zijn.
Laatst bijgewerkt door mamamier op 02-06-15 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Semi-professioneel ponypoetser, opzadelaar, chauffeur, fotograaf, groom, cameravrouw, cateringdame, proefjeslezer, maar vooral de grootste fan en trotse moeder en zus van het crossende duo: mijn 17 jarige dochter en kleine grote zus. :-)

mamamier
Berichten: 987
Geregistreerd: 14-05-11
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Alle info over de bekende SGW's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:01

Sgw Lisse september 2014: L pony's: Altijd lastig met een wat lompere maar bloedsnelle pony op die soms wat smalle bospaadjes met gemene bochtjes, maar erg leuke cross. Volledig in het bos. Niet te moeilijk voor het L debuut. Waterbak verplaatst naar helemaal achteraan, vlak voor de finish. Jammer, de andere waterbak is groter, mooier en uitdagender doordat je eerst een stuk naar beneden rijdt. Losrijden voor de cross altijd lastig, heel klein, veel deelnemers en toeschouwers die er lopen. Springen op gras, redelijk simpel parcours met lange lijnen. Losrijden voor springen in ruime buitenbak op zand. Hoofdterrein gezellig! Dressuur op een akker, echt een eind lopen vanaf het hoofdterrein.
Parkeren langs de weg, als je pech hebt sta je zo 20 minuten stappen van het hoofdterrein af. Laatste keer stonden we direct aan het hoofdterrein, erg blij mee! Organisatie top, gezellige mensen en altijd bereid te helpen of mee te denken.

Semi-professioneel ponypoetser, opzadelaar, chauffeur, fotograaf, groom, cameravrouw, cateringdame, proefjeslezer, maar vooral de grootste fan en trotse moeder en zus van het crossende duo: mijn 17 jarige dochter en kleine grote zus. :-)

mamamier
Berichten: 987
Geregistreerd: 14-05-11
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:12

Vlietland 2014 B pony's. Goed aan te rijden, parkeren prima tussen de dressuurringen en hoofdterrein in. Cross op gras, redelijk veel door het bos. Altijd druk bezocht en gezellig, zowel in het strodorp als bij het water. Water is spectaculair om te zien omdat ook de mencombinaties daar doorheen komen. Kan natte gladde plekken hebben al doen ze er heel veel aan om dit met zand op te lossen. De B pony's viel wat tegen qua cross. Een flink aantal mooie hindernissen om te zien, maar weinig uitdaging qua moeilijkheid, dikte of hoogte. Springen op gras, (of wat ooit gras geweest is) bodem was slecht, nat en zeer glad. Het parcours is er wel op aangepast, staat niet hoog en redelijk simpele lijnen. Maar dan nog voorzichtig rijden!) Losrijring helemaal baggerbende. Dressuur op gras, volgens sommigen een knollenveld maar de pony had er weinig last van. Ruim losrijd gelegenheid bij de dressuur. Vlietland lijkt een abonnement te hebben op regen de week voor de wedstrijd, jammer want de bodem kan weinig hebben daar. Organisatie top, alles wordt duidelijk aangegeven en hangt een leuke gezellige sfeer. Leukste sgw voor mij persoonlijk.

Semi-professioneel ponypoetser, opzadelaar, chauffeur, fotograaf, groom, cameravrouw, cateringdame, proefjeslezer, maar vooral de grootste fan en trotse moeder en zus van het crossende duo: mijn 17 jarige dochter en kleine grote zus. :-)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers