Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 10:34

Ik baal dat ik het niet heb gezien -O- Hele (na)middag met de smid in de weer geweest, en ik heb ook geen FEI-tv. Twijfel om mij dat volgend jaar toch aan te schaffen, al is het maar om de OS te kunnen volgen.
Van K.arin wist ik niet, heb daar eigenlijk nog nooit op gelet eerlijk gezegd.

Gisteren ergens via een filmpje zo'n virtuele toer van het parcours gezien, zag er prachtig uit! Blijkbaar eerder technisch gebouwd en niet zozeer in de hoogte, al was ik met dat toertje toch al aardig onder de indruk van de hindernissen :+

Heb me zonet ook ingeschreven voor de vrije cross in Merendree in de 60cm. Straks of morgen dan tegelijk mijn agenda er eens bijnemen om te bekijken welke weken ik de ochtendienst heb om les in te plannen bij K.obe.


Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 11:27

Antonius is weer elke wedstrijd naar haar hand aan het zetten haha. Wel fijn om zo'n succesvolle eventer hier in de groep te hebben :D

Mijn inschrijving voor Merendree is ook in orde gebracht. Ik hoop alleen dat ik me tegen zaterdag een stuk beter voel dan nu...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 13:02

Je kan nu ook gaan oefenen in Westdorpe heb ik gezien en 14/9 is er een oefencross in Merksplas. Ik sta al ingeschreven voor die van 15/9 in Merendree.

Antonius, ik kon er niet aan doen maar moest wel lachen dat jij weer het promofilmpje van Hypomedia inreed :)) Zag er heel erg fijn uit!

Hier nog altijd twijfel welke cross ik als eerste ga doen: Westdorpe of Merksplas. Westdorpe is een uur minder reistijd, maar enkel op zondag.
Merksplas is verder maar kan dan op zaterdag gaan en in combinatie met VLP. Nadeel is dan wel,als er teveel zijn vlieg ik als aspirant er wss uit...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 08:25

Thx! Ik verwacht er weinig van. Vooral regen als ik het weerbericht mag geloven :P

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:13

Voor de vrije cross? Niet dat ik weet, vorige keer was dat toch ook niet het geval...
Ik moet morgen om 10u24 rijden. Vorige keer had ik een vroeger startuur als ik me goed herinner en dat was al redelijk druk bij het inrijden, dus ga zorgen om er zeker op tijd te zijn zodat ik genoeg mogelijkheden heb. Moet sowieso ook nog gaan verkennen eerst.

Hebben jullie ook de mail gehad i.v.m. geen toelating voor honden? Ben echt benieuwd in hoeverre men dat gaat opvolgen... Op ons laatste tornooi in Brakel was dat ook uitgebreid gemeld aan alle deelnemende clubs en ruiters om dezelfde reden (neospora) en toch liep dat daar VOL beide dagen. Ook meermaals gezien dat men mensen er eveneens op aansprak om elke hond aan te lijnen vanuit de organisatie, die kregen daar soms toch reacties terug dat ik dacht, is dat nu zo'n ramp?

Ik ga eerst al moeten bekijken of ik morgen überhaupt kan vertrekken. Er gaat een evenement door waarvoor de ene straat naar mijn weiland wordt afgezet en (voor zover ik kan afleiden van de info die ik kan vinden) gaan ze ook rondleidingen/demo's doen met grote werktuigen en wandelgroepen in het hopveld dat er pal naast ligt. Als dat pad constant vol staat of loopt met werktuig en bezoekers heb ik een dik probleem en kan ik niet door. Vertrek zal 1 ding zijn, maar ik moet nog terug raken ook.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:57

Zag het in de vlucht passeren, ga het straks lezen.

Goed. Deurle. Zijn we content? Ja en nee.
Ja: we zijn rondgeraakt en paard had er wel plezier in eens de klik was gemaakt.
Nee: 5 weigeringen. 3x op de 3, een spierwit/knalrood huisje waarvan hij de kabouters spooky vond. Ok, geen ramp, hij had zoiets nog nooit gezien. Werkpunt om mee te pakken.
Dan op de B van hindernis 4 langsloper. Daar ben ik wel kwaad geworden, benen in en hernomen. Dat was zo'n onnozele, simpele hooibak... het heeft gewerkt, de 5 en dan piano met water op 6 gingen goed. Stop 5 Heb ik denk ik op de afsprong op 7 gekregen. Hij stopte en wou zakken maar iemand begon iets te roepen. Heel even uit mijn lood erdoor en vermoed dat we daardoor iets te lang stilstonden of pasje opzij, geen idee.
De rest super gelopen. En de 12 schots en scheef compleet uit de lijn gereden omdat er zo nodig volk in de weg moest lopen, ondanks flink roepen vanuit de tent.
Ideale tijd stond 5'46 en wij hadden 6'25. Met de weigeringen bij voor mij acceptabel.

Les voor mezelf: vertrouwen erin houden en rijden. En bij het inrijden de rust erin houden. Heb hem met regelmaat moeten stopzetten omdat hij pislink werd met drammen, vastpakken etc. Daardoor was tegen het einde van de rit de pijp ook al wat uit.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 20:30

Nogmaals proficiat *\o/*

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 18:40

Ik heb PP ook nog gezien in het vluchtige passeren! Had ze eerst niet herkent, probeerde mijn eigenwijs spook bij de les te houden op straat.

Antonius, ik zal het al laten weten aan mijn clubgenoot dat hij zijn tenen weer mag uitkuisen dan volgend jaar, denk dat die ook nog wat M gaat starten :P


En nee, zo vaak trainen we niet op dat soort hindernissen. Dit jaar 3x in Puyenbroeck geweest en dat is het denk ik... daar kent hij het intussen en lukt het redelijk om hem overal vlot over en door te krijgen.
Dat huisje was fel van kleur en dan zitten daar monsters in natuurlijk :))
Maar de fout op die hooiruif was echt van twijfel en poging tot "waar zit de grens". Dat had absoluut niet mogen gebeuren.

En ik ga terug les bij B.ert oppakken... 1x/14 dagen als ik vroege dienst heb kan ik gaan.
Als zondag meevalt in Merendree schrijf ik ook in voor Westdorpe in oktober. Dus we hebben iets nieuws om naartoe te werken :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:19

Ah is dat altijd mogelijk daar? Weet dat je wel op voorhand moet bellen, maar dacht dat het alleen in bepaalde periodes kon die ze zelf aangeven. Zag zo kort geleden iets passeren. Dan ga ik eens kijken om daar al naartoe te gaan na Merendree, dan heeft hij dat terrein al eens gezien (en weet ik de weg).
Ga me voor die cross inschrijven in oktober. Dichtste bij qua reistijd en ze organiseren alleen A en B voor de paarden. Veel minder risico om buiten de boot te vallen dan wanneer ik zou inschrijven in Merksplas, ook omdat Westdorpe vanuit een OVL club georganiseerd wordt.

Voor de clubgenoot stuur ik je PB ;)

Verwondert het je nog steeds dat mensen zo onder de indruk zijn van Ny? Iedereen weet allang dat dat een kanon is onder jouw kont hoor, alleen jijzelf nog niet :))

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 23:31

Ik ben hout aan het vasthouden dat ik zondag naar Merendree kan.
Sinds gisterochtend een enorm pijnlijke rechterschouder. Voelt alsof er tussen hals en schouder/rug wat geklemd zit. Eens ik aan het bewegen ben valt het mee zolang ik wat oplet. Maar nadien... Auw. Auw. Auw.

Schakelen in de auto is soms als een hel. Laat staan dat ik daarmee zondag het halve land ga rondrijden.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:23

Vandaag Merendree gereden. Met knikkende knietjes het parcours verkend, leek me allemaal steviger te staan dan 60 :') en paar keer moeten zoeken naar de goeie route.
Bij het inrijden eentje die zich heel sterk begon te maken maar wel het gevoel gaf er zin in te hebben.
De cross: terug 5 weigeringen.

De eerste stop kwam op de 2. Te aarzelend aangereden nadat hij het brugje spooky vond en dan de rem erop omdat er iemand naast stond met de tong te klikken. Hij kent dat niet en bekeek die dame dan ook "wat ben jij nou aan het doen..."
Nieuwe poging ging heel vlot en de rest ook. Alleen bijna misreden tussen 5 en 6 :+
Heel goed door kunnen rijden tot de 10. Hij wou niet van de afsprong zakken maar springen. Nu was die niet hoog maar wel stijl... Uit veiligheid gekozen dat ze 3 weigeringen noteerden en ernaast gestapt. Weer prima kunnen doorrijden tot de 13, een twijfelstop op alweer een huisje zoals in Deurle. Dit keer er echter rond gereden om opnieuw aan te rijden en dan wel prima aangepakt.

Tijd: ik geloof 20 punten ivm tijd, heb het niet goed begrepen maar zaten er een minuut over volgens mij. Dit ligt niet aan de conditie maar hij loopt nog geen 100% relax tussen de sprongen door. Hij kijkt nog rond, aarzelt nog weleens als er mensen gepasseerd moeten worden.
Hij trok veel meer naar de sprongen, voelde beter aan, meer vertrouwen.
Ben deze keer dus wel algemeen tevreden :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 18:12

Had het gezien op FB, super prestatie! Mag je terecht trots op zijn :j

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 14:39

Proficiat Lene! Net als PP hier de vraag, voor wanneer is het :D

Geen babyboom hier maar verwacht dat dat niet zo lang meer gaat duren in onze omgeving. Iedereen woont (al eventjes) samen, heeft vast werk en ze hebben er de leeftijd voor.

Er staan wat extra crosshindernissen bij ons op de club en gisteren in de springles er eventjes van geprofiteerd om ze mee te pakken O:) Uiteindelijk zowat alles gesprongen tot en met zelfs het huisje van het L-niveau *\o/* Alleen combinaties van 3 hindernissen die scherp op elkaar gelijnd staan is voor ons nog een brug te ver. Moet nog zelf meer feeling en inzicht krijgen hoe ik zo'n lijnen best kan aanrijden.

Weet alleen niet of ik de LRV-cross in Westdorpe op 13/10 ga kunnen meerijden. Vandaag bij de keuring een rode kaart gehad omdat er een kleine afwijking op de remmen zit ^) Volgende week donderdag kan hij naar de hersteldienst maar de week nadien heb ik late shift dus ophalen en laten herkeuren wordt nog een huzarenstukje qua planning.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 12:37

Proficiat met het aanbod van die stage Antonius! En zoals lene ook vroeg, hoe werkt zo'n selectie eigenlijk?

Hanne, bij de Gaverranch zijn mooie prijzen te winnen het komend wintercriterium en voor jou is dat niet zo ver geloof ik. Misschien heeft Luxor dat ook gehoord en is dit zijn manier van hints geven :D

Florence, da's wel balen natuurlijk dat het allemaal zo precies net niet gaat zoals het zou moeten. Veel plezier in Kenia trouwens!

Hier is het verplicht vakantie voor paard. Vorige week gemerkt dat er flinke problemen waren aan de remmen en ik kan hem pas morgen binnenbrengen voor onderhoud/herstelling. Dus tot dan gaan we nergens naartoe. Spijtig genoeg is het met dit weer geen doen om op de weide te rijden en tijdstechnisch is het eveneens best rampzalig om eens een buitenrit te maken. Vriend gaat er daarnaast maar vanuit omdat mijn tornooien erop zitten dat elk vrij moment volgepropt moet worden met vanalles en nog wat. 't Is zelfs al gedoe om überhaupt tot bij de paarden te geraken om ze te gaan controleren/voeren.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 22:16

Ik had een S200 van ghallager met zonnepaneel. Had, want eind augustus bleek die gejat te zijn #) Nu een nieuwe besteld, kan die komende week ophalen normaal gezien. De tikken komen niet zo snel maar zijn voor mijn houdini's wel voldoende. Ik heb wel overal metaaldraad ivm strak blijven en geleiding.
Apparaat zelf gaat best lang mee. Juist in de winter bij 3-4 weken grijs weer durft hij wel eens leeglopen...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 16:13

Ik hoor wel veel goeds van Franky nochtans. Leg je zadel eens zonder doek op de rug en ga met vlakke hand onder de voorkant van je zadel door, zo onder de boom/kniewrong naar beneden. Als het spant of echt drukt op je hand dan kan je ervan uitgaan dat het inderdaad te smal geworden is. "Valt" je hand er onderuit dan ligt het net te los en mogelijks te breed. Heel soms voelt het alsof je hand gewoon niet kan bewegen. Dan is de boom zonder pardon te smal.


Icaro heeft de staaldraad toch om zeep gekregen vandaag -:(- dus mocht vrij pakken van werk om meneer bij de buur weg te plukken. Eten en water genoeg en toch moest hij op avontuur. Hopelijk mag ik morgen de trailer ophalen en dan verzet ik ze zo snel mogelijk naar pension.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 18:28

En cavallino of hoe heet het intussen? Denk dat die ook tweedehands zadels hebben in hun aanbod. Misschien zit daar iets tussen?

@PP: ik heb staaldraad omdat lint en koord te snel slijten en niet genoeg geleiden voor mijn kleinste Houdini en lijn tinker. Met hun dikke vacht in de winter voelen die niks en gaan er keer op keer doorheen. Ik mocht meermaals per jaar de hele boel vernieuwen ivm uitgelubberd en stukgetrokken. Ook na aansluiting op netstroom van de aanpalende boer.
Daarom uit noodzaak staaldraad en dat werkt ruim voldoende, zelfs met een batterij op zonnepaneel.
Ale, tot nu. Er zijn 2 palen compleet af vlak boven de grond en de draad ligt daardoor zo goed als plat op die plek. Daar is hij er overheen gegaan. Gelukkig zonder letsels, dat wel. De reden waarom weet ik niet. Genoeg eten en drinken, maatje stond erbij en voor zover ik weet geen onrust geweest, zag toch nergens sporen van Rond crossen en schuiven.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 08:34

De onderste is dun koord, dan 2 banen staaldraad, dan dik wit koord en dan nog eentje staaldraad. Totale hoogte is ongeveer 1m40. Erover gaan ze dus niet rap proberen. De truuk hier is ofwel manenkam eronder en dan een draad omhoog tillen tot ze ertussen kunnen, ofwel hoofd ertussen en met de borstkas gewoon duwen tot de boel omver ligt.
Ik durf geen hout of zo'n groen hekwerk zetten ivm maïsboer die heel nonchalant is en die 1/2 aangrenzend is. Die pakt ook ieder jaar weleens een paar palen en/of stuk draad mee :roll:


Heb je al een naam lene? Maart is inderdaad een goeie maand :D

Ik vrees een beetje voor de cross zondag Als het zo blijft regenen... ook nog geen bericht dat de trailer gemaakt is. Kan er alleen vandaag of donderdagvoormiddag nog mee naar de keuring, begin het somber in te zien.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 16:47

Geen flauw idee PP... Zit Daaphh daar niet op dit moment? Misschien dat zij het weet.

De uren voor komend weekend zijn bekend, vind ze heel goed meevallen :D Ga wel proberen om zaterdagnamiddag al eens te gaan verkennen, scheelt toch als er zondagochtend wat vertraging is. Of beter gezegd, als ik er geraak. Het is kermis in het dorp van stal en de straat is 100m na de uitrit van het terrein afgezet. Ik hoop van harte dat er op dat uur 's ochtends geen auto's geparkeerd staan vlak voor of na die uitrit of ik kan niet eens van het terrein af :') De gele strepen worden nogal frequent afgedaan als "oeps, niet gezien".

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 21:03

Het was een lange dag maar onze eerste officiële cross zit erop!
Dressuur was heel matig, 32 strafpunten (68% ongeveer) en 12e plek. Hij probeerde vast te pakken en kreeg hem niet goed van achter naar voor. Ik reed uit het hoofd maar hij reageerde enorm op de voorlezer van de proef naast mij, die proef liep gelijk op.
Springen foutloos, ook weer probleem dat hij enorm begint te trekken en vol gas wil gaan. Gevolg is dat hij alle bochten probeert af te snijden en dan slecht uitkomt. Hoe meer been je erin zet hoe slechter...

Dan de cross. Doel was algemeen niet uitgesloten te geraken ivm weigeringen. Op de eerste 4 hindernissen was het twijfelen en met tikje erover "duwen". Daarna ging de lamp branden en was het gewoon sturen en meeliften. Juist tussen 11 en 12 galop afgeremd want beugel kwijt en in de 2e waterbak viel hij stil ivm best diep water. Heel vlot foutloos kunnen afwerken en 10 seconden buiten ideale tijd.
Op zich was dat al reden tot een feestje. Ben niet tot de uitslag gebleven maar intussen via de club gehoord dat ik 4e ben geëindigd :D

Ontzettend blij mee dus!

Alleen vlak voor mijn start (echt laatste 40 seconden) gigantische chaos. Iemand was gevallen, liep met paard aan de hand terug. Ruiter voor mij reed daarheen, paard aan de hand moet beginnen flippen zijn op de tegemoetkomende combi. Ruiter 2 eraf geraakt omdat paard schrok en ineens kwam er vanuit het niks 2 paarden zonder ruiter afgevlogen. 1 ervan ging vol in het touw dat het inspringgedeelte afspande. Touw rond de benen geraakt en een immens eind meegesleurd en losgetrokken. Daardoor 3e ruiter van paard gelanceerd.
Ze wilden mij in die hectiek laten starten met 3 loslopende paarden. Vond dat niet slim... Gelukkig gingen ze direct akkoord ivm veiligheid en hebben ze onze start dan eventjes uitgesteld.

Voor zover ik weet maken ze het allemaal goed en paard wat door de draad ging was wonderlijk wel ook zonder schade.


Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:57

Daaphh: wat is er mis gegaan in de jumping? Heb het niet kunnen volgen. Belgen zijn allround wel 3e geworden klopt? Heb Jomo ook op wat foto's zien langskomen. Toch wel een reus intussen!

@PP: ik wou eerst afwachten hoe deze cross ging. Intussen nog ingeschreven voor 27/10 in Meldert en 10/11 in Sint Gillis Waas. Dan zit er telkens een week tussen. Grobbendonk ben ik te laat voor in te schrijven en Zutendaal is de verste van de hoop...

Mijn grote werkpunt voorlopig is tempocontrole. Vermijden dat hij zijn kop erop zet en alleen maar gas wil geven. Het ondermijnt de stuurbaarheid in het springen en het is mij iets te gevaarlijk om als een idioot een helling af te rijden, laat staan over een afsprong gelanceerd te worden.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 20:04

Er zit een reisorganisatie in een dorp vlakbij onze club wat dit jaar een weekend naar Badminton organiseerde. We gaan bekijken of we dat volgend jaar met de club kunnen doen via die organisatie :D Misschien kan je met mensen van stal ook zoiets ineen steken?

CHIO Aken heb ik al paar keer gezien, heel fijn geregeld daar steeds en ook niet te duur.

Ai 6e maar... kak.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:54

Antonius: wat bizar dat je niet mag meedoen aan de Beker, als er niks specifiek over staat in het reglement kunnen ze je eigenlijk toch niet uitsluiten van deelname? Ik zou daar toch eens naar informeren...

Van R.ob had ik het gelezen dat hij in zijn gelijk is gesteld. Vind ik terecht! Je moet de beste combinaties selecteren op basis van huidige prestaties en niet alleen maar op basis van zaken uit het verleden en vriendjeskliekjes. Het is het NU dat telt, waar je nu toe capabel bent en niet wat je ooit had of misschien kan hebben qua niveau maar geen zekerheid over is. Alleen is de sfeer inderdaad wel jammer als je zo je startplek moet afdwingen.

Vraag me af hoe de bodems overal gaan liggen deze week om te crossen na alle regen die er weer naar beneden komt. Hopelijk klopt de voorspelling voor begin volgende week dat het dan weer gaat opdrogen met 13-14 graden overdag. Iemand die tips heeft voor Meldert/Lummen?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:49

Grobbendonk was een LRV-cross geloof ik. Navragen bij VLP/KNHS of waarbij je ook aangesloten bent.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:03

Ik moest er afgelopen zomer eens zo'n interclub gaan jureren. Prima op zich, als ik ze daar plezier mee kan doen.

Maar inderdaad, de organisatie... ik had wel een startlijst maar niemand hield zich aan de volgorde, zoek maar uit wie je in je ring hebt. Uniform? Onbestaande. Rijtijd respecteren? Neuh joh, hoeft niet.

Was me inderdaad het middagje wel :')

Iemand die ervaring heeft met de cross in Meldert/Lummen voor komend weekend van LRV?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RenateHidden en 32 bezoekers