Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Laurievc
Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:02

Heb het ook gelezen Varekaj, benieuwd wat eruit gaat komen qua fusie...

Leuk Antonius! Wie heb je op het oog?
Wij zijn vandaag ook op wat stoeterijen gaan kijken om te beslissen waar we Julie gaan laten bevallen. Super tof, al die kleine veulentjes <3
Hier zondag nog eens op wedstrijd, ben benieuwd haha


Laurievc
Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 11:12

Interessant Antonius! Nee, geen thuisbevalling. We hebben er zelf geen ervaring in en zou het mezelf niet vergeven mocht er iets mislopen...

Laurievc
Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:41

Ik heb freejumps. Kei content van. 3 paar haha

Laurievc
Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 09:41

Fijn om alle leuke dingen te lezen :D Varekaj, zot he, dat verschil! Top van Jomo, Daphne. Proficiat Florence!

Hier is Genesis een maand naar iemand die haar even gaat doorpakken. Laatste 2 jumpings heb ik de grond gezien en ik heb gewoon de tijd niet om haar nu door te pakken met mijn stage... Julie is rond en gezond en Twenty doet het geweldig. Ben benieuwd hoe het verder zal gaan!

Laurievc
Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 15:42

Ik heb ook een goede ervaring met C/avallino, maar wel met Gr/eet! Een stalgenootje had de andere dame en zit nu met een niet passend zadel...

Laurievc
Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 07:39

Klinkt goed Antonius!
Hier al een tijdje geen wedstrijden meer. Druk met werken, druk met de stal (9 stallen vol tm eind september...). Piste die eigenlijk wat te zwaar ligt voor Genesis. Normaal komen ze na veel gezever zaterdag een grondwaterput boren. Hopelijk kan ik daarna wat terug in gang schieten, maar ik mis de wedstrijden eigenlijk niet echt. Even kijken hoe dat terug losloopt :).


Laurievc
Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:15

Antonius, ik heb 2 jaar terug Greet van Zadelpascentrum laten komen. Die vond ik top

Laurievc
Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 08:23

Ja ik kan ook geen regen meer zien. Hier staat het grondwaterpeil zelfs op op 'Zeer hoog'... Vind je t vreemd? :+
Gelukkig chance met een kurkdroge piste :D :D

Hier begint volgende week het seizoen weer, maar als jury weliswaar haha. Maar wil toch graag weer zelf wat wedstrijden gaan rijden. Maar wanneer haha

Laurievc
Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:17

Nee jammer genoeg echt al lang geen wedstrijden meer gereden. Het is gewoon te druk... zoiezo elk weekend werken en ik heb hier sinds midden juni constant 9 tot 11 bocen vol gehad... ze doen het allebei nog wem top hoor! Worden gewoon gereden en gesprongen thuis en moet eerlijk zeggen dat ik de wedstrijden ook niet echt mis. De druk is er zowat af nu.

Hier ligt de piste ook echt top. Lang leve eb en vloed haha. Zandpaddocks liggen wel miserabel maar de veulen wei ligt nog wel cva. Idd ook vooraan modder maar daarachter gewoon oke. Bij mij lopen ze nu elk even los op de piste in de voormiddag en dan namiddag rijden

Laurievc
Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 22:11

Ja mijn piste is echt abnormaal, al zeg ik het zelf haha. We zijn op veel trots, maar daarop toch echt het meest!

Laurievc
Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:09

Alle sportevents tot eind maart zoiezo al, kreeg net ook al bericht van VOR. Hengstenkeuring BWP ook na vvandaag geannuleerd...

Laurievc
Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:28

Overdreven zou ik het niet noemen, voorzichtig wel. Maar dat moeten we allemaal zijn :) Ik kreeg net foto's door van lege winkelrekken bij ons. Dus ik ga morgen toch ook wel een extra pak pasta en rijst meenemen. Just in case... Hamsteren vind ik dan weer overdreven.

Klanten die bij mij 4 paarden hebben staan zitten in Amerika. Ben ook heel benieuwd of die nog terug gaan mogen nu...

Laurievc
Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:56

Paardensport Vlaanderen heeft net ook gecommuniceerd dat alles tm 31 maart afgelast wordt

Laurievc
Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 06:48

Voor rond de ogen kan je misschien wel zo'n roller proberen? Of eens proberen met wat vaseline errond, dat zou ook helpen dat ze er niet in kruipen. Zelf nog niet getest haha. Maar het is hier op de weides inderdaad ook een plaag nu...

Laurievc
Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:34

Minderhout afgelast...

Laurievc
Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 07:55

Ik ben ook heel benieuwd... Was dit weekend voor HROV en VOR ingeschreven, beide afgelast. Vervanging voor HROV gaat nu ook de ronde dat het afgelast is. Ik vrees dat we niet meer gaan kunnen rijden tot volgende zomer...

Laurievc
Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:58

Ik ben ook niet ingeschreven in Halkin dit weekend, anderhalf uur vervoer... niet in deze hitte...

Laurievc
Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 18:58

Goede maat vind ik. :)

Laurievc
Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 19:10

Hangt af van de mond vind ik. Kleine mond / laag gehemelte heb ik liever een dunner bit. Ik ben dan weer niet zo voor de dikke bitten... Ik gebruik eigenlijk altijd 14 of max 16.

Laurievc
Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 23:21

florence123 schreef:
Amai eindelijk eens wat actie hier :). Knap beestje Antonius! Heb je al via fb gehoord maar leuk dat je er alvast mee aan de slag gaat. Minder goed nieuws voor Ny, wat heeft ze juist?

Hanne: je mag altijd eens je hart luchten tegen mij als je wil, tijd genoeg nu.

Varekaj: fijn dat de nieuwe situatie goed bevalt met je vriend. Moet niet evident zijn met zo een job als hem in deze tijden van corona. Moet hij erna terug zo vaak naar het buitenland of zal dit ook meer online gebeuren? Staat Icaro op de weide of op een stal met piste nu zodat je kan rijden?


Zoals de meeste wel weten heb ik begin januari mijn schouder gebroken. Schouder is in 3 stukken en arm hing er dus niet meer aan qua bot. 3 ziekenhuisopnames en 2 operaties later begint de pijn eindelijk te beteren. Helaas zal het wel nog even duren alvorens ik de oude ben.

Gelukkig ook goed nieuws, mijn vriend en ik gaan de bil*kbo*shoeve in Ti*elt overnemen vanaf 1 april. We zoeken nog hulp om de verzorging van de paarden te doen (en te verhuizen). Indien jullie iemand weten die nog werk zoekt? Ook welkom om te trainen uiteraard, wij gaan permanent een springparcours op de buitenpiste zetten.

Amai, ferm! Veel succes ermee!

En uiteraard ook met de schouder!

Laurievc
Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:44

Varekaj schreef:
Ja amai het is echt grote kuis bij Moeder Natuur precies. De paarden op pension staan vrij goed beschermd, ik zit alleen wat te dubben met mijn pony's. Die staan nu ergens waar makkelijk contact gemaakt kan worden om te aaien, want pal aan de straat. Ga straks bekijken of ik ze naar de grote weide mag brengen (maandje eerder dan voorzien) omdat ik daar eigenlijk een groot stuk makkelijk kan afspannen zodat mensen er veel lastiger bij kunnen. Nadeel is wel dat daar geen schuilhok op staat... Tenzij ik de trailer daar parkeer met de laadklep naar beneden.

Kan je niet met prikpaaltjes de eerste 3m afspannen? Zodat de mensen er niet aan kunnen?

Laurievc
Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 23:18

Als ik hoor dat de incubatietijd 30 dagen is, dan vrees ik dat we opnieuw even zoet zullen zijn...

Laurievc
Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 15:03

Varekaj schreef:
Die is toch maar 6-10 dagen voor rhino? Of heb ik me zo gemist met lezen?

@florence Yep, pony's waren op stap gegaan maar goddank rap weer terug op hun plek.

@laurie net omdat mensen blijkbaar niet van die weide kunnen afblijven ga ik ze verzetten. Daar is stroomdraad, hoge en brede braamstruiken en weer draad. Iets meer buffer dus...

Mama had het ergens gelezen, vraag me niet waar haha. Ik ga me er zo eens verder over inlezen... Normaal 1 april 2 nieuwe paarden, wil weten of ik er ga verzetten of kan laten komen.

Laurievc
Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 21:40

Ah Antonius, leuk! Ik ga mijn witte ook laten dekken door Elvis owv blessure...

Laurievc
Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 20:33

Varekaj schreef:
Hier is het kalm. Nu zaterdag de Jumpcross 80 van Maarkedal op het gemak proberen rondrijden. En dan 25/7 ga ik een rally doen aan de Frans-Belgische grens (voor zover dat dan nog kan/mag doorgaan) van 17km. Daarna heb ik niks concreet op de agenda.

Als het doorgaat begin augustus misschien de communautaire van Orp-le-grand, en halfweg/eind augustus nog eentje. Tornooien... Als ik meedoe is het voor de afwisseling. Verder veel buitenritten maken denk ik :)

Ik werk sinds kort regelmatig in het vaccinatiecentrum hier bij ons en samen met het huishouden en mijn gewone job tikt dat toch wel aan. Wil thuis ook de kerk nog wat in het midden houden. En zolang ik geen beter passend bit heb gevonden voor het springen wacht ik eventjes af. Op een gewone trens of ongebroken trens heb ik niks te zeggen. De "remweg" vanuit galop is soms een volledige lange zijde... En dan moet ik écht sleuren. Daarbij "duikt" hij met zijn hoofd naar beneden vlak voor een hindernis, waardoor hij regelmatig niet goed aan de afzet komt en vooral ritme en balans verliest. Met mijn enkelgebroken pelham duikt hij niet en springt hij super, maar krijg ik hem tussendoor soms niet voorwaarts genoeg. Minste dat hij dan het bit voelt gaat de rem er op.

Dus we zoeken rustig aan nog eventjes verder.

Is een kimblewick niks? Ik heb hetzelfde met mijn schimmel. Babypelham te sterk, trens niet sterk genoeg. Zij loopt top op kimblewick :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 bezoekers