KNHS opleiding Aspirant Instructeur - 2021

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Dispar_Vulgo
Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: KNHS opleiding Aspirant Instructeur - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:39

Ah ja, ik heb nog te weinig ervaring om de verkorte variant te doen helaas.
Duimen dat volgend jaar betere locaties zijn!


SaraViavia
Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-20 20:28

Zoals de KNHS tegen mij zijn is het niet per definitie heel veel moeilijker hoor. Alleen meer zelfstudie. En ze zeiden dat het dan wel handig was als je ervaring hebt met lesgeven, maar dat heb ik.
Ik vind het wel onlogisch dat er geen locatie in t midden van t land is. Maar ja verkort scheelt gelukkig ook best veel geld...

Maar weet iemand nu de verschillen tussen aspirant manege en aspirant allround?

Trotse eigenaar van 9 superpony's en 2 toppaarden

Ibiat (v. Rabiat Z) dressuur M1+2 springen 1.10m +22

SaraViavia
Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: KNHS opleiding Aspirant Instructeur - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-20 12:17

Nou ik heb me officieel ingeschreven! Twee dagen zitten twijfelen of ik aspirant allround of aspirant manege wilde gaan doen en ondanks ik vooral manegelessen geef en wil blijven geven heb ik me toch voor allround opgegeven. Hoorde dat de lessen van beide varianten hetzelfde zijn en de verschillen echt nihil zijn.
Wie doet er nog meer mee? Ik doe trouwens de verkorte variant ivm tijdgebrek...

Trotse eigenaar van 9 superpony's en 2 toppaarden

Ibiat (v. Rabiat Z) dressuur M1+2 springen 1.10m +22

Dispar_Vulgo
Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: KNHS opleiding Aspirant Instructeur - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 07:22

Stond de verkorte variant ook op mijnknhs? Ik zag die er eigenlijk niet tussen staan.

SaraViavia
Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-20 10:16

Dispar_Vulgo schreef:
Stond de verkorte variant ook op mijnknhs? Ik zag die er eigenlijk niet tussen staan.


Yes stond er tussen!
https://www.mijnknhs.nl/LearningAndEven ... leId=LandE

Weet niet of die link werkt, maar als je inlogt op Mijn KNHS, dan bij "opleidingen en evenementen" en "instructeurs" is het bij mij de 12e van onder. De normale versie van de allround variant op ORUN 3 niveau zit al een aantal keer bijna vol (geel rondje ipv groen). Op ORUN 2 niveau is volgens mij nog alles vrij.

Trotse eigenaar van 9 superpony's en 2 toppaarden

Ibiat (v. Rabiat Z) dressuur M1+2 springen 1.10m +22

Dee_Es
Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:04

Oh dat vind ik wel spannend dat sommige opleidingen al vol lopen. Mijn inschrijving werd geweigerd omdat mijn inschrijving bij de vereniging stopt per 31 december. Ik ben 2 provincies verderop verhuisd dus wil natuurlijk lid worden van de vereniging in de kring hier maar dat regelen kost wat tijd en als de wedstrijden voorlopig nog niet doorgaan wacht ik eigenlijk ook liever tot januari met mn inschrijving maar nu wordt mijn inschrijving voor de orun dus gewoon niet geaccepteerd terwijl ik op dit moment netjes lid ben en in maart dat sowieso ook zal zijn. Ik word soms zo moe van de KNHS -O-

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

SaraViavia
Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-20 16:44

Dee_Es schreef:
Oh dat vind ik wel spannend dat sommige opleidingen al vol lopen. Mijn inschrijving werd geweigerd omdat mijn inschrijving bij de vereniging stopt per 31 december. Ik ben 2 provincies verderop verhuisd dus wil natuurlijk lid worden van de vereniging in de kring hier maar dat regelen kost wat tijd en als de wedstrijden voorlopig nog niet doorgaan wacht ik eigenlijk ook liever tot januari met mn inschrijving maar nu wordt mijn inschrijving voor de orun dus gewoon niet geaccepteerd terwijl ik op dit moment netjes lid ben en in maart dat sowieso ook zal zijn. Ik word soms zo moe van de KNHS -O-


Oh wat naar... maar wil je ORUN 2 gaan doen? Die is overal nog groen. Ik wilde misschien van vereniging gaan overstappen voor volgend jaar, maar weet niet of dat nog veilig is dan.. Misschien wel omdat ik al ingeschreven heb. Maar dat is wel heel vervelend voor je! Ik zou ze bellen.

Trotse eigenaar van 9 superpony's en 2 toppaarden

Ibiat (v. Rabiat Z) dressuur M1+2 springen 1.10m +22


Dee_Es
Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: KNHS opleiding Aspirant Instructeur - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:15

Overstappen kan wel maar dan moet dus je nieuwe vereniging in het systeem staan voordat je je afmeldt bij je huidige vereniging....

Ik heb een hele berichtenwisseling gehad met de KNHS, conclusie, dit is gewoon een stom foutje in hun systeem. Ik ben nu direct lid bij de KNHS geworden anders kon ik me niet inschrijven.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Dee_Es
Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 10:52

Iemand trouwens al bericht van de KNHS?

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

SaraViavia
Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: KNHS opleiding Aspirant Instructeur - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-20 12:39

Nee... ik ook nog niks

Trotse eigenaar van 9 superpony's en 2 toppaarden

Ibiat (v. Rabiat Z) dressuur M1+2 springen 1.10m +22

HarmanyL
Berichten: 2662
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: KNHS opleiding Aspirant Instructeur - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 12:47

Ik ben nog steeds aan t twijfelen wel/niet.. zou t super leuk vinden. Maar ik heb al een baan van 36uur, een paard, jury en een gezin. Het zou voor mij dan voor 'erbij' zijn en als invaller op onze manege.
Ik zou verkort kunnen doen, maar wel dat ik dan qua benzine en gedoe Met paarden naar Ermelo slepen net zoveel geld kwijt ben als de volledige cursus bij ons op de manege..
Én ik heb mega schijt voor het onderdeel springen..

Jurylid brons en zilver
Als iemand weet waar Harmany is hoor ik dat heel graag!

Dee_Es
Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: KNHS opleiding Aspirant Instructeur - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 14:08

Ik heb even een mailtje gestuurd, ook om te vragen of je met de verkorte opleiding sneller klaar bent (wat niet zo is) maar er is nog geen datum voor de startbijeenkomst bekend helaas.

HarmanyL, lastige overweging. Je hebt het voordeel dat het bij jou op de manage wordt gegeven maar aan de andere kant, hoeveel ga je er gebruik van kunnen maken als je ook al jury bent en je gezin hebt? Het springen is maar 60cm he. Beetje paard struikelt daar nog net niet over.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Dispar_Vulgo
Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 17:12

Ik zie zojuist dat KNHS een extra locatie erbij heeft voor de Orun 2, in Ede.
De andere locaties waren allemaal minimaal dik uur rijden, maar Ede is 35/40 minuten dus wel te doen!
Dus ik denk dat ik tóch mee ga doen dit jaar! *\o/*

MisticRider
Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Re: KNHS opleiding Aspirant Instructeur - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 20:22

Inmiddels ben ik bezig met de verkote variant bij Peelbergen, leuk en leerzaam! Wat ik jammer vind is dat er nergens diep op in gegaan wordt, want het is maar niveau 2. Logisch maar soms wel jammer.

24 november zijn de theorie examens, hiervoor ben ik aan het leren. Voeding en gezondheid vind ik pittig, de rest valt mee en daarvan ken ik 80% ofzo wel al.

Ruim assortiment tweedehands merk zadels te koop! :-)

Dispar_Vulgo
Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: KNHS opleiding Aspirant Instructeur - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 21:00

Spannend je theorie! Laat je horen hoe het ging?

En wanneer zijn je praktijk examens dan?

DewiFoto
Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 21:10

Dee_Es schreef:
Ik heb even een mailtje gestuurd, ook om te vragen of je met de verkorte opleiding sneller klaar bent (wat niet zo is) maar er is nog geen datum voor de startbijeenkomst bekend helaas.


Ik lees al even met jullie mee omdat ik zelf ook aan het kijken ben naar de verkorte opleiding. Maar bovenstaand ben ik ook heel benieuwd naar. Hoe lang ben je bezig met de verkorte opleiding?

London's Kyla DG : B dressuur, 1.00 springen, B eventing.
Sold: Diamond van de Hoge Dijken DG : L1 dressuur.
+ Chappie DG: Z1 dressuur, M springen, M eventing.
Instagram: @dg_eventing , Website: http://www.dgeventing.nl , Youtube: DG_EVENTING

Dee_Es
Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: KNHS opleiding Aspirant Instructeur - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 23:40

Even lang als de gewone := het is alleen goedkoper maar volgens mij zijn er wel weer een aantal kosten die er extra bij komen die bij de normale variant al bij de prijs in zit maar pin me daar niet op vast.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Vavane
Berichten: 153
Geregistreerd: 30-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 00:18

Ik heb me onlangs ook ingeschreven (voor het lange traject). Vind de info op de knhs site wel slecht. Ik heb een paard waar ik veel mee gesprongen heb maar nu niet meer kan. Mijn plan was haar voor dressuur mee te nemen en voor springen een paard te huren maar lees In dit topic net dat dat dus niet mag |( huur moet je schijnbaar ook zelf regelen. Zelf manege bellen en kijken of een geschikt paard op juiste dagen vrij is.

Dispar_Vulgo
Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 09:16

Vavane schreef:
Ik heb me onlangs ook ingeschreven (voor het lange traject). Vind de info op de knhs site wel slecht. Ik heb een paard waar ik veel mee gesprongen heb maar nu niet meer kan. Mijn plan was haar voor dressuur mee te nemen en voor springen een paard te huren maar lees In dit topic net dat dat dus niet mag |( huur moet je schijnbaar ook zelf regelen. Zelf manege bellen en kijken of een geschikt paard op juiste dagen vrij is.


Mee eens, de info op de site is niet altijd heel duidelijk en nogal verspreid te vinden.

Er staat ook niks over hoe nu met Corona en hoe die lesavonden ingedeeld zijn etc.
Stel je hebt 1 uur praktijk les en vervolgens 3 uur theorie, staat je paard zo lang op de trailer.
En met Corona mag je waarschijnlijk niet iemand mee nemen om bv te helpen trailer laden etc. Dat zijn toch dingen die je wil weten vooraf..

AvanKol
Berichten: 958
Geregistreerd: 05-08-15

Re: KNHS opleiding Aspirant Instructeur - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 09:27

Hoi,
Ik heb afgelopen jaar de Aspirant Manege opleiding via Aeres in Kootwijkerbroek gedaan. Dan heb je in de avonden les en je rijdt op de paarden van daar. Je mag wel examen doen met je eigen paard als je wilt. Maar die hoef je dan dus niet elke keer mee te nemen.
Dit was voor mij een ideale oplossing.

Houding & zit lessen met de Joker Rijsimulator op jouw locatie!
Ramira (20 jaar) - Suppie (24 jaar) - Galoppy (18 jaar)

Dee_Es
Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: KNHS opleiding Aspirant Instructeur - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 10:09

Iemand meenemen mag altijd in de paarden volgens mij.

Kans bestaat diegene verder bij de auto moet wachten maar ze kunnen je denk ik niet verplichten alleen te reizen.

Ik vind de informatie ook heel minimaal op de site.

@vavane, klopt. Maar je kan gewoon even bellen met jouw leslocatie en een proefles nemen. Ik ga meerijden met het paard van een vriendin maar had voor de zekerheid ook even contact opgenomen met mijn leslocatie maar ik vond het huren van een paard behoorlijk prijzig. De opleiding is al duur zat.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Vavane
Berichten: 153
Geregistreerd: 30-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 10:24

Dee_Es schreef:
Iemand meenemen mag altijd in de paarden volgens mij.

Kans bestaat diegene verder bij de auto moet wachten maar ze kunnen je denk ik niet verplichten alleen te reizen.

Ik vind de informatie ook heel minimaal op de site.

@vavane, klopt. Maar je kan gewoon even bellen met jouw leslocatie en een proefles nemen. Ik ga meerijden met het paard van een vriendin maar had voor de zekerheid ook even contact opgenomen met mijn leslocatie maar ik vond het huren van een paard behoorlijk prijzig. De opleiding is al duur zat.


Ja mee eens. En dan moet ik dus ook nog een proefles betalen? :( Ik heb 2 paarden maar de ene kan dus niet meer springen en de andere is nog veel te groen. Die heb ik niet klaar voor een 60cm parcours volgend jaar. Weet jij toevallig ook hoe het zit met de videos die je moet inleveren? Ik heb L gesprongen (KNHS) en heb dus genoeg 'oud' video materiaal en bewijs dat ik 60 cm kan springen. Is dat dan voldoende? En moet je voor de dressuur video + spring video ook weer hetzelfde paard? Anders zit ik weer met hetzelfde probleem als met de lessen...

Dispar_Vulgo
Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 10:26

Ja dat had ik ook ergens gelezen, maar je kan toch niet verwachten dat je hulp 3 uur (geen idee hoelang zo'n avond duurt) in de auto moet wachten?

Net als een richt aanvangstijd, zou ook fijn zijn. Nog al een verschil (met werk etc plannen) of de avond om 18 uur of om 20 uur begint.
Maar ik ga straks even bellen, dus dan hoop ik meer te weten!


@Vavane, ik ben ook wel benieuwd naar die video's. Geen idee wat ik me daar precies bij moet voorstellen.

Dee_Es
Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: KNHS opleiding Aspirant Instructeur - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 10:32

Ik dacht dat die video alleen voor de verkorte opleiding was := ik heb echt geen idee! Want als je een heel parcours moet laten zien dan heb ik nog wat werk want dan zullen we naar een andere locatie moeten.

Wij willen het zo doen dat we met apart vervoer gaan, paard wordt gebracht door de eigenaresse en die kan dus na het rijden direct weer naar huis.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Dispar_Vulgo
Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 12:29

Ik heb gebeld en veel meer informatie gekregen:

- Startdag eind februari in Ermelo duurt 2,5 uur. De cursus op de locatie start dan begin maart.
- Cursus is 's avonds van 19.00-22.00 of van 19.30-22.30 (3 uur)
- 1 uur theorie + 2 uur praktijk. Deel van de theorie is thuis online. Theorie examen is eerder dan praktijkexamen.
- Paard hoeft waarschijnlijk 1x per 14 dagen mee, afhankelijk hoeveel paarden beschikbaar zijn
- Examen is op de locatie zelf, herexamen is in Ermelo
- Slagingskans met managepaard is kleiner
- Springparcours: 6 hindernissen, geen dubbelsprong, 2 met hekjes eronder. Parcours staat bij start van cursus vast en wordt tijdens cursus geoefend.
- Voor examen moet je een combinatie mee nemen en je eigen paard mee nemen. Alle praktijk examens proberen ze op dezelfde dag te plannen. Ik heb alleen een 1,5 paardstrailer, dus mijn combinatie moet dan eigen vervoer regelen.
- Alleen de verkorte opleiding moet je filmpjes vooraf opsturen, dat hoeft niet voor de 'normale' variant.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers