Koudbloeden en de knhs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:28

fransje23 schreef:
DatBenIkNou schreef:
Waarom voelen mensen zich gediscrimineerd of achtergesteld, terwijl je soms toch echt ook wel kritisch naar jezelf en naar je paard kan kijken? Als het niet voldoet dan voldoet het niet, maakt niet uit of het dan om een koud of warmbloed gaat.
Net werd Jolanda Adelaar met haar fjord Guusje al aangehaald. Die heeft alle juryleden dan gekocht en daarom subtop behaald?


Omdat mensen soms zelfs als ze kritisch kijken zich nog steeds achtergesteld voelen, en worden.
Ik weet niet met wat voor blik jij naar de wereld kijkt maar gelijkheid is in beginsel mooi maar in de praktijk vaak lastig.

Maar goed neem aan dat de KNHS met een verklaring komt. :)


Maar het zit' m nu juist in de vraag of er daadwerkelijk koudbloed combinaties achtergesteld worden. Of dat de combinatie gewoon niet voldoet? Want ik ken ze gewoon hoor, Z Tinkers.


Sussie85
Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:38

Het blijft speculeren maar wat gezegd kan zijn door de examinatoren: 'je hebt het jezelf met deze combinaties erg moeilijk gemaakt. Met warmbloed-paarden was het misschien gemakkelijk voor je geweest om het examen te halen'. Wat opgevat is als: 'door 2 mensen op tinkers les te geven ben ik gezakt'. Terwijl de examinatoren dat niet gezegd hebben.

Om het even anders te bekijken. Ik als houten klaas kan echt geen turnoefening op de balk. Met veel moeite komt er misschien een heel simpel oefeningetje uit, maar bijvoorbeeld een koprol op de balk zal ik snel naastliggen. Zelfs met veel oefenen zal dit nog niet lijden tot een hele sierlijke koprol. Nu het turntalentje. Deze gaat voor het eerst een koprol doen op de balk. Met wat goede aanwijzingen komt daar na een aantal keer oefenen al een hele mooie sierlijk koprol uit. Heeft diegene die mij lesgaf dan slecht lesgeven. Waarschijnlijk niet, maar dit is voor de examinatoren lastig te beoordelen want er is weinig vooruitgang te zien ondanks mijn verwoede pogingen. Bij het turntalentje daarentegen is duidelijk te zien wat de aanwijzingen voor effect hebben. Omdat je op een examen moet laten zien wat je kunt kun je beter met een turntalentje dan met een houten klaas examen doen. Gewoon omdat het effect van de aanwijzingen dan duidelijker te zien zijn. Dat doet niks af aan dat ik als houten klaas best heel veel plezier kan hebben in het turnen en er na veel oefenen misschien wel een mooie basisoefening uit weet te krijgen en daarmee aan het gevraagde niveau van het examen kan voldoen.

Anoeska
Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:14

Mousmous schreef:


Keurige reactie van de KNHS. Was van de kandidaat en/of TS ook netter geweest om de vuile was niet buiten te hangen, maar het gesprek met de KNHS aan te gaan. Zeker nu de waarheid 'in het midden' blijkt te liggen (volgens de TS) en het dus niet helemaal zo is gegaan als er op de website van Hoefslag gesuggereerd wordt.

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:21

Het lijkt mij ook wel heel sterk dat de examinator zou hebben gezegd dat je met een sportpaard had moeten komen, en ik vind het niet netjes hoe de KNHS op deze manier zwart gemaakt wordt. Dien een klacht in, ga in gesprek met de KNHS als er iets is waar je het niet mee eens bent, maar nee hoor, we gaan rellen op Facebook en massa’s mensen opstoken. ik vind de reactie van de KNHS heel goed, maar probleem is dat je mensen nu al zo hebt opgehitst dat heeft de KNHS niet snel weer recht gepraat. Dat is nou eenmaal het ding van social media, het voelt heerlijk om mensen op te stoken die dan lekker met je mee gaan zodat je samen in je slachtofferrol kunt zwelgen. ondanks dat ik het vaak ook niet met de KNHS eens ben en ook weet dat er mensen met koudbloeden achtergesteld worden. Maar loop dan ook even naar de jury en praat er rustig over. TS, ik hoop dat je genoten hebt van de aandacht die je vandaag hebt gekregen en van alle mensen die je op je hand hebt, maar nu ben je door de mand gevallen helaas. Beweren dat iemand iets heeft gezegd wat helemaal niet is gezegd is te zot voor woorden en erg onvolwassen. En dat je mensen hoorde praten over je Tinker toen je de bak inging, misschien was het wel waardering

Inney
Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:22

Anoeska schreef:
Mousmous schreef:


Keurige reactie van de KNHS. Was van de kandidaat en/of TS ook netter geweest om de vuile was niet buiten te hangen, maar het gesprek met de KNHS aan te gaan. Zeker nu de waarheid 'in het midden' blijkt te liggen (volgens de TS) en het dus niet helemaal zo is gegaan als er op de website van Hoefslag gesuggereerd wordt.


Kandidaat hangt nergens vuile was buiten. Lijkt me niet haar initiatief dit. Dit is gaat om de persoon in de les als ik het goed begrijp.
Niet netjes om de kandidaat erop af te rekenen.

Ik vind het helemaal geen nette reactie. Vind het weg wuiven met een uitspraak. En beide uitspraken kunnen niet bewezen worden dus niemand is een steek verder.
Het is woord van de tinker ruiter tegen de KNHS. En dat ga je toch nooit 'winnen'.
Ik had gehoopt op een meer onderzoekende en lerende houding van de KNHS. Dat er prijzen gehaald worden met tinkers betekend niet dat dit goed genoeg mee genomen wordt in cursussen. Ik vind het een beetje mond snoeren en hopen dat er niet teveel negatieve reacties op komen.

Maar goed. Laten we trouwens voorop stellen dat ik geen koudbloed ruiter ben en ook niet pro slachtofferrol. Maar vind wel dat dit te makkelijk van tafel wordt geveegd met een 'dat is nooit gezegd'

Brainless
Berichten: 29659
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:39

Elvirawortel schreef:
Het lijkt mij ook wel heel sterk dat de examinator zou hebben gezegd dat je met een sportpaard had moeten komen, en ik vind het niet netjes hoe de KNHS op deze manier zwart gemaakt wordt. Dien een klacht in, ga in gesprek met de KNHS als er iets is waar je het niet mee eens bent, maar nee hoor, we gaan rellen op Facebook en massa’s mensen opstoken. ik vind de reactie van de KNHS heel goed, maar probleem is dat je mensen nu al zo hebt opgehitst dat heeft de KNHS niet snel weer recht gepraat. Dat is nou eenmaal het ding van social media, het voelt heerlijk om mensen op te stoken die dan lekker met je mee gaan zodat je samen in je slachtofferrol kunt zwelgen. ondanks dat ik het vaak ook niet met de KNHS eens ben en ook weet dat er mensen met koudbloeden achtergesteld worden. Maar loop dan ook even naar de jury en praat er rustig over. TS, ik hoop dat je genoten hebt van de aandacht die je vandaag hebt gekregen en van alle mensen die je op je hand hebt, maar nu ben je door de mand gevallen helaas. Beweren dat iemand iets heeft gezegd wat helemaal niet is gezegd is te zot voor woorden en erg onvolwassen. En dat je mensen hoorde praten over je Tinker toen je de bak inging, misschien was het wel waardering

Ach alstublieft..
Tuurlijk ontkent de KNHS.
Zij zullen hun examinatoren niet afvallen (tenzij er bewijs is).
Dat is ook goed hoor, maar dat wil niet zeggen dat er niks kan/zal gebeurd zijn.

Toen ik voor mijn E rijbewijs ging zei de examinator "netjes gereden, als je een man was geweest was je geslaagd; van een vrouw verwacht in meer finesse" (hij doelde op mijn bijzondere verrichtingen die ik vlot en zonder problemen deed).
Op mijn eindbeoordeling stond dat ik was gezakt omdat ik te snel op/over kruispunten reed, terwijl ik op mijn examen daar juist complimenten over had gehad dat ik zo beheerst en netjes reed.
Zelfs mijn instructeur stond met zijn oren te klapperen, maar in bezwaar gaan had geen zin (werd verteld) omdat ze de beslissing qua zakken niet terug draaien. Wel gedaan.
Later reageerde men met, dat de examinator dat nooit gezegd had en dat ik waarschijnlijk alleen maar baalde dat ik gezakt was.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Mareintje
Berichten: 235
Geregistreerd: 13-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:43

Sussie85 schreef:
Het blijft speculeren maar wat gezegd kan zijn door de examinatoren: 'je hebt het jezelf met deze combinaties erg moeilijk gemaakt. Met warmbloed-paarden was het misschien gemakkelijk voor je geweest om het examen te halen'. Wat opgevat is als: 'door 2 mensen op tinkers les te geven ben ik gezakt'. Terwijl de examinatoren dat niet gezegd hebben.

Om het even anders te bekijken. Ik als houten klaas kan echt geen turnoefening op de balk. Met veel moeite komt er misschien een heel simpel oefeningetje uit, maar bijvoorbeeld een koprol op de balk zal ik snel naastliggen. Zelfs met veel oefenen zal dit nog niet lijden tot een hele sierlijke koprol. Nu het turntalentje. Deze gaat voor het eerst een koprol doen op de balk. Met wat goede aanwijzingen komt daar na een aantal keer oefenen al een hele mooie sierlijk koprol uit. Heeft diegene die mij lesgaf dan slecht lesgeven. Waarschijnlijk niet, maar dit is voor de examinatoren lastig te beoordelen want er is weinig vooruitgang te zien ondanks mijn verwoede pogingen. Bij het turntalentje daarentegen is duidelijk te zien wat de aanwijzingen voor effect hebben. Omdat je op een examen moet laten zien wat je kunt kun je beter met een turntalentje dan met een houten klaas examen doen. Gewoon omdat het effect van de aanwijzingen dan duidelijker te zien zijn. Dat doet niks af aan dat ik als houten klaas best heel veel plezier kan hebben in het turnen en er na veel oefenen misschien wel een mooie basisoefening uit weet te krijgen en daarmee aan het gevraagde niveau van het examen kan voldoen.

Wat heb je dat respectvol en duidelijk uitgelegd Sussie85!
Na al dat ongefundeerde geschreeuw

Conclusie is volgens mij dat wij allemaal niet weten wat er exact gezegd of gebeurd is en dus geen harde oordelen zouden moeten geven. De KNHS geeft geen details over het niet slagen van de kandidaat (alleen dat het niet te maken had met de Tinkers) en dat siert ze!

Cowgirl
Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:51

Tuurlijk gaat de KNHS niet zeggen dat ze is gezakt omdat ze 2 tinkers in de baan had.
Ook gaan ze niet zeggen dat koudbloeden niet welkom zijn op wedstrijden...dat is wel het domste wat je kan doen (inkomsten ).

Ik had geen ander antwoord verwacht eigenlijk.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:54

Maar wat hadden ze dan wel moeten antwoorden?
Het lijkt er een beetje op dat elk antwoord fout is.
Laatst bijgewerkt door Sclimpre op 19-06-19 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Mousmous
Berichten: 1507
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:55

Kan ook dat ze belabberd les heeft gegeven, wie zal het zeggen, in dat geval is het heel netjes dat de KNHS daar niet op in gaat. Maar neem aan dat de reden op papier staat. Je wordt niet alleen maar mondeling afgewezen lijkt mij

cp112
Berichten: 14708
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Koudbloeden en de knhs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-19 17:03

Het is nogal logisch dat knhs ontkent hé. Daarom zeg ik, laat ik het er maar op houden dat de waarheid in 't midden ligt. Dan hou ik het politiek correct ;)

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

Shadow0
Berichten: 43452
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:05

Sussie85: dan gaat het er dus ook om wat men wil toetsen met zo'n examen. Is dat het tot prestatie komen, of het goed begeleiden? En wat verwachten we van de instructeurs nadat die examen hebben gedaan? Wie gaan ze lesgeven? Krijgen ze na hun examen vooral de soepele turners, of wel degelijk ook een boel houtenklazen?
Want als dat zo is, is de discussie alsnog wel zinvol lijkt me.

Brainless: |o

Benzz
Berichten: 2873
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:07

SusanH schreef:
Nooit op of aanmerkingen gehad op de manier van rijden, of dat het paard niet goed zou lopen. Een van de laatste lessen voor het examen moest er van paard gewisseld worden. De instructeur zette zijn dochter (die toevallig ook mee reed) op Kilian, ons paard. Die rijdt hem net wat meer door en naar voren als de ruiter die er voor de cursus op reed (kin op de borst, been eraan). Op een manier dat wij zoiets hadden van, is dat nodig? Instructeur bekijkt alles eens kritisch, maar verder geen feedback richting ruiter die hem normaal reed, of naar ons. Krijgt de ruiter daags voor examen een berichtje, paard zou niet geschikt zijn voor het examen. Dan zakt je broek toch wel even af.

Dat is toch ook zo?
Paard heeft rugproblemen en moet op zo'n specifieke wijze getraind worden dat niet iedereen dat kan rijden, die moet je ook niet op die opleiding laten lopen.

Sussie85
Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:18

Shadow0 schreef:
Sussie85: dan gaat het er dus ook om wat men wil toetsen met zo'n examen. Is dat het tot prestatie komen, of het goed begeleiden? En wat verwachten we van de instructeurs nadat die examen hebben gedaan? Wie gaan ze lesgeven? Krijgen ze na hun examen vooral de soepele turners, of wel degelijk ook een boel houtenklazen?
Want als dat zo is, is de discussie alsnog wel zinvol lijkt me.

Brainless: |o


Dat moet in de lessen voor het examen ook zeker meegenomen en geoefend worden. Maar op het examen moet je je gewoon van je beste kant laten zien en dat gaat gewoon makkelijker met een turntalentje.

Benzz
Berichten: 2873
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Koudbloeden en de knhs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:24

Ik vind een ORUN examen op zondag nog steeds het meest ongeloofwaardige van het hele verhaal :D

cp112
Berichten: 14708
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-19 18:39

Benzz schreef:
Ik vind een ORUN examen op zondag nog steeds het meest ongeloofwaardige van het hele verhaal :D



Dat is simpelweg een foutje. Ik werd op zondag namelijk benaderd voor de cursus op maandag.

Verder is er niets ongeloofwaardig aan.

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

Janneke2
Berichten: 22651
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:57

Benzz schreef:
SusanH schreef:
Nooit op of aanmerkingen gehad op de manier van rijden, of dat het paard niet goed zou lopen. Een van de laatste lessen voor het examen moest er van paard gewisseld worden. De instructeur zette zijn dochter (die toevallig ook mee reed) op Kilian, ons paard. Die rijdt hem net wat meer door en naar voren als de ruiter die er voor de cursus op reed (kin op de borst, been eraan). Op een manier dat wij zoiets hadden van, is dat nodig? Instructeur bekijkt alles eens kritisch, maar verder geen feedback richting ruiter die hem normaal reed, of naar ons. Krijgt de ruiter daags voor examen een berichtje, paard zou niet geschikt zijn voor het examen. Dan zakt je broek toch wel even af.

Dat is toch ook zo?
Paard heeft rugproblemen en moet op zo'n specifieke wijze getraind worden dat niet iedereen dat kan rijden, die moet je ook niet op die opleiding laten lopen.


Ehm - bij rugproblemen hoort uiteraard een diagnose, maar binnen bepaalde grenzen is 'goed gereden worden' een uitstekende (aanvullende) therapie.
Wellicht ;) kan niet iedereen goed rijden - maar aan het einde van de opleiding hopelijk toch wel.

Wel of niet goed genoeg zijn om de opleiding te lopen hoort in principe aan het begin gezegd/ besproken te worden.

(En kin op de borst en een duwend achterbeen is GEEN kwestie van 'het is goed voor de rug om zo te rijden'.)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Koudbloeden en de knhs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 07:30

Ik vind het van Hoefslag niet bepaald chique om dezelfde middag eenzijdig het artikel te plaatsen, zonder reactie van de KNKS. Waarom gewoon niet even gewacht en het artikel compleet plaatsen zodat beide partijen hun zegje erover konden doen?

EllyC
Berichten: 8103
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Koudbloeden en de knhs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:38

Ik mis nog steeds waarom de conclusie getrokken is dat het zakken aan de koudbloeden lag. Is dit echt gezegd door de examinatoren?

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:43

--
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-23 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

EllyC
Berichten: 8103
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Koudbloeden en de knhs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 15:37

Pff als het alleen een gevoel is geweest en niet echt gezegd dan vind ik de 1e berichtgeving op zijn minst misleidend.
Je zal die examinator maar zijn en zo weg gezet worden.
Je zal de TS of examenkandidaat zo zijn en je gevoel als feit door heel paardenland gepubliceerd zien.

En zoals eerder al gezegd, er zullen best wel juryleden niet zo van koudbloeden houden en onbewust lager punten. Maar ik mag toch hopen dat de bewust lage punters een grote uitzondering zijn.

En mocht een jury rare uitspraken doen, laten we dan in ieder geval het gesprek direct aangaan en evt. melden bij knhs.

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Koudbloeden en de knhs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 16:09

Het lijkt me toch dat een dergelijke zaak/dergelijke zaken relatief eenvoudig statistisch te onderzoeken zijn. Dat betekent niet dat dat alles zegt, maar kan natuurlijk wel een inzicht geven. Hoeveel koudbloeden lopen er in de sport? Hoeveel warmbloeden lopen er in de sport? Hoe veel winstpunten worden er jaarlijks bij elkaar gereden door koudbloeden? Hoeveel winstpunten worden er jaarlijks bij elkaar gereden door koudbloeden? Hoeveel winstpunten is dat gemiddeld per paard? Hoeveel mensen gebruiken bij hun examen een warmbloed? Hoeveel mensen gebruiken bij hun examen een koudbloed? Hoeveel mensen zakken er in totaal? Welk deel daarvan gebruikte warmbloeden en welk deel gebruikte koudbloeden?

Ik zou oprecht nieuwsgierig en geïnteresseerd zijn naar de getallen achter deze zaken! :j

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

__Robijn__
Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 09:17

CharleyT schreef:
Dorine92 schreef:
Ik ben heel benieuwd naar de andere kant van het verhaal. Wat voor “lesklanten” werden er vanuit de opleiding gevraagd? Moesten die misschien een bepaald niveau hebben zodat de instructeur-in-spe op dat niveau kan gaan lesgeven? Voldeden ze misschien daar niet aan?
Als het echt puur is vanwege het ras zou dat belachelijk zijn. Maar ik merk wel dat mensen het snel op het ras gooien. Hierboven zag ik ergens een reactie van iemand met een Fries die op het protocol -1 had staan met de opmerking “dit paard hoort niet in deze ring”. Wellicht/waarschijnlijk slaat dat helemaal niet op het Fries-zijn maar gewoon op dat het paard het gevraagde niveau helemaal niet toont en daarom niet in deze ring hoort maar twee klassen lager. Om maar eens een scenario te noemen.
Ook die van de fjord die van de jury nergens een onvoldoende kon en op 188 uitkwam... ja dan heb je dus niet voor achten gereden. Heeft niks met fjord-zijn te maken. Dat de jury erbij zegt dat ze fjorden niks vindt is niet zo professioneel natuurlijk maar je hebt heus niet voor achten gereden als de jury zegt dat ie nergens onvoldoendes kwijt kon.
Wb de wedstrijden vond ik mezelf altijd juist in het voordeel met koudbloeden omdat ze het blijkbaar extra knap vonden dus ik kreeg altijd vrij hoge punten. Verreweg de meeste mensen gooien gewoon lekker makkelijk hun gebrek aan rijkunst op de jury, en het ras, en de bodem, en het weer, en het bit, en het voer, en de hoefsmid, en het zadel.... hoor het zo vaak. Klagende mensen met een Fries of een tinker. Waarvan ik het rondje heb gezien en me nog verbaas dat de punten niet nóg lager waren. Maar ohoh de jury heeft een hekel aan Friezen en tinkers.
Hoop echt dat in het geval van deze orun ook blijkt dat er een misverstandje was. En zo niet moeten ze een pannenkoek ontslaan daar


Ik zit me al een poosje af te vragen waar die -1 op gebaseerd is. Welk artikel uit het discipline reglement dressuur is toegepast om deze -1 te geven. De opmerking ''paard hoort in niet in deze ring''
kan ik niks mee. Waarom hoort dit paard niet in de ring.... daar gaat het om.
Als dat duidelijk wordt dan weet je als ruiter waar je aan toe bent. En dan nog snap ik niks van die -1.



Kan ik uiteraard duidelijkheid in geven. Er stond letterlijk dat het paard niet in de dressuurring thuis hoorde... Er waren nog meer friezen die dag op concours en allen hebben bij die jury geen punten gereden. Mijn andere proef had ik 198 punten dus mijn fries kon zeker het niveau aan.
Tegen deze jury heb ik een klacht ingediend bij de KNHS mede met de andere friezenruiters.
Jurylid is volgens mij toen ontheven.

Mooi om te lezen dat mensen gewoon niet willen geloven dat dit nog steeds bestaat... en velen malen meer voorkomt dan dat zij denken.
Misschien een rare vergelijking, maar velen mensen denken ook dat discriminatie naar donkere mensen wel mee valt in nederland en zij in slachtofferrol kruipen... terwijl zij zelf nooit gediscrimineerd zijn/worden vanwege huidskleur. Ik bedoel hiermee te zeggen dat het makkelijk is om een oordeel te hebben als je er zelf nooit mee te maken hebt :=

En ik ben echt iemand die heel realistisch is naar zichzelf en ook eerlijk kon zijn als ik slecht had gereden. Maar op het moment dat dit soort dingen gebeuren en ook het voorbeeld wat ik gaf over het feit dat een paard stakend door de bak gaat en nog 1e wordt en ik netjes mijn rondje rijdt foutloos en ik geen punten heb.... ja dan gaat er naar mijn idee iets heel goed mis binnen de sport.
Voor een reden om er mee op te houden. Ik hoef niet van een jan l*l te horen wat ie er van vindt, ik train mijn paard voor mijzelf :j

__Robijn__
Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 09:23

Citaat:
Die -1 kan je sowieso niet geven. Er is niks te vinden in de reglementen waar je -1 mee kan geven als neutrale aftrek. Raar verhaal hierboven.
En natuurlijk heb je het als kortpotige Fjord moeilijker in de dressuur dan een Totilas x Jazz. Maar daar kunnen we niks aan veranderen. Dan moet je stamboekrubrieken gaan rijden, geen KNHS wedstrijden.
Juryleden punten naar wat ze zien en niet naar voorkeur.



De -1 stond bij het het stukje verzorging algemeen ofzo. Of hoe heette dat altijd?
In ieder geval helemaal onderaan.
Ik zuig dit niet uit mijn duim hoor..... -O-

Zoolgangster
Berichten: 9540
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:13

Skippy01 schreef:
Zoolgangster schreef:
Daar staat tegenover dat ik me wel iets erbij kan voorstellen wanneer het orun per se wil dat je op elkaars paard moet kunnen rijden, stel dat iemand die alleen zijn eigen slagschip van 1:75 gewend is, dan ineens op een fjord van 1:40 moet, dat is echt wel raar zitten. (heb het meegemaakt als "proefpersoon" voor kinderpony's, hoe dat voelt). :')


En andersom dan? Als je altijd paardjes rijdt van 1,50? En dan ineens op 1,70m moet? Nét zo raar hoor...


Dat ook ja.

The older I get, the more I regret all the people I've lost over the years. Maybe being a trail guide wasn't such a great idea after all.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers