Koudbloeden en de knhs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
cp112
Berichten: 14708
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Koudbloeden en de knhs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-19 22:50

Ik plaats het artikel ook even op bokt (ondanks dat het een nieuwsbericht is plaatst de bokt redactie het niet zelf op VN)


https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... assen.html


Vanmiddag plaatste ik een bericht op Facebook met de hashtag #knhsgajeschamen wat binnen no time viral ging. Ik had dit echt nooit verwacht dat het zulke gevolgen zou hebben. Het is inmiddels ruim 1000 keer gedeeld! :oo
Maar blijkbaar is het dus echt wel een fiks punt van aandacht voor de knhs.

Ik ben benieuwd naar jullie visie en ook ervaringen. Mocht er iets uit voortvloeien deel ik graag ervaringen. Wel graag alleen uit de eerste hand.

Er is op dit moment contact met de knhs hierover overigens.



Even een klein stukje uit mijn bericht extra ter info


Citaat:
Laat ik ook even duidelijk zijn dat het me niet zozeer om dit specefieke geval gaat. Wat zij er zelf aan doen is geheel aan hun.
Echter, omdat het nu mij als gastruiter betrof voel ik mij toch genoodzaakt dit naar buiten te brengen puur mbt het beleid wat de knhs hanteerd tegenover koudbloeden. Het staat nergens in de regels dat het niet mag maar ze zien het ook liever niet. Krom?

Als je als cursist in je instructie/jury opleiding (ik ben om mijn tinker ook al eens bij de jury cursus geweigerd om voor te rijden) al gezegd wordt dat koudbloeden niet toegestaan (of niet gewenst) zijn hoe kan je dan nog blanco verder? Dan krijgen de koudbloeden daar al gelijk de stempel "die hoort hier niet" mee. En laat dat nou net het hele probleem zijn in de (wedstrijd) sport.

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.


Punz
Berichten: 8551
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Koudbloeden en de knhs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 22:56

Tja
Mijn "vooruitrijdster" reed mijn Connemara van 1.48t ijdens haar opleiding instructeur wedstrijdsport dressuur t/m ZZ Licht.
Heeft voordat de opleiding startte gevraagd of de cursus en het examen met de pony gereden mocht worden. Via mail bevestigd gekregen dat dat mocht ( alleen toelatingsexamen mocht ivm ruiterwissel niet.)

Vlak voor het examen ( een of enkele dagen daarvoor) even dikke paniek: Pony zou niet gebruikt mogen worden voor het examen ( docent cursus dacht dat). Gebeld met KHNS en even gedoe. Maar omdat cursist dus de mail had van het begin van de opleiding, waarin echt in de mail stond dat dit akkoord was, mocht de pony op het examen gereden worden. Degene die les gaf is ook geslaagd.

Maar.. Ik weet niet wat er gebeurd was als mijn vooruitrijdster de aanvangs mail niet gehad had. ... Vrees dat het dan toch niet had gemogen ( Ondanks het feit dat de pony gewoon ZZLicht tussen de paarden loopt)


Iedereen een Connemara!!


.

mala26
Berichten: 4970
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Koudbloeden en de knhs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:18

Ahhh dat was jij.
Nou mijn mond viel gewoon open toen ik het las.
Ik dacht eerst het verkeerd gelezen te hebben. Maar echt... zakken omdat je 2 tinkers in de baan hebt... bizar.
Ik had even de hoop dat de knhs weer de goede kant op ging, had laatst zelf contact met ze en dat liep echt super, maar helaas, als ze weer met dit soort dingen gaan beginnen.
Ik hoop dat dat meisje er wat mee gaat doen. Ben ook benieuwd of jij antwoord gaat krijgen van de knhs.

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

kleinvosje
Blogger
Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Koudbloeden en de knhs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:28

Ik zag het bericht inderdaad voorbij komen op Facebook, en vind het ook schandalig. Als je tijdens de opleidingen al niet met dat type paarden mag werken, dan leer je er ook niet mee omgaan. Ik ben een aantal jaren jury geweest in Nederland, en weet nog heel goed dat er nooit koudbloeden meereden, en ook nooit pony's. Zelfs nog gevraagd of we misschien wat meer aandacht aan de jeugd konden geven tijdens de opleiding, want dat is zeker qua taalgebruik wel even iets wat je moet oefenen. Maar nee, werd geen gehoor aan gegeven. KNHS slaat de plank weer mis.

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Olikea
Berichten: 5449
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Koudbloeden en de knhs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:35

Ik vind dit echt ronduit belachelijk. Super dat je dit zo naar buiten brengt.

Laten we hopen dat dit het knhs aanzet tot nadenken en hopelijk zien ze in hoe belachelijk ze bezig zijn.

Julius <3

VuurVleugels
Berichten: 1725
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Koudbloeden en de knhs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:49

En dan te bedenken dat een hoop koudbloeden juist geschikter zijn voor een heel scala aan ruiters, omdat veel mensen denken dat ze een hete warmbloed aankunnen maar dat eigenlijk helemaal niet kunnen... Iets met een enorm bord voor je kop. Zo zonde!

Independence
Berichten: 1375
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:50

Ik ben benieuwd of de betreffende kandidaat zélf ook contact met de KNHS heeft gehad. We horen een verhaal nu niet uit de eerste hand. Ik vind het niet fair om nu te oordelen, zonder het complete plaatje te zien. Plus dat ik denk dat betreffende kandidaat onder de maat heeft gepresteerd. Een kandidaat die goed les kan geven, het vak verstaat en haar vaktermen kent, zakt niet omdat 'er 2 koudbloeden rijden'.
Maar nogmaals, ik zou de kandidaat vooral adviseren om contact op te nemen met de KNHS

Anoniem

Re: Koudbloeden en de knhs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:55

Aan de andere kant: aangezien de examinatoren op het papier hebben geschreven dat er twee koudbloeden in de baan waren en dat dat (een van de) reden(en) was voor het laten zakken, dan heeft de KNHS alsnog een discriminatieprobleem, zelfs al was het niveau van de kandidaat zelf prut. Je kunt niet zeggen dat een criterium niet uitmaakt en vervolgens dat criterium als argument gebruiken om een kandidaat te laten zakken.
Stel dat de kandidaat niet goed genoeg was geweest dan had dat de enige reden voor het laten zakken moeten zijn. Meer redenen heb je ook niet nodig.

Independence
Berichten: 1375
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:59

xyzutu2 schreef:
Aan de andere kant: aangezien de examinatoren op het papier hebben geschreven dat er twee koudbloeden in de baan waren en dat dat (een van de) reden(en) was voor het laten zakken, dan heeft de KNHS alsnog een discriminatieprobleem, zelfs al was het niveau van de kandidaat zelf prut. Je kunt niet zeggen dat een criterium niet uitmaakt en vervolgens dat criterium als argument gebruiken om een kandidaat te laten zakken.
Stel dat de kandidaat niet goed genoeg was geweest dan had dat de enige reden voor het laten zakken moeten zijn. Meer redenen heb je ook niet nodig.

Waar lees jij dat de examinator dit op papier heeft geschreven?

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 05:56

Als jij als examenkandidaat de vaktermen kent en daar goed staat les te geven kunnen ze je niet laten zakken. Hier zit echt nog wel een andere reden achter, bijvoorbeeld ondermaats presteren of niet houden aan het les programma

Ché ( Hemmingway x Gervantus) ~ Dressuur M2+11 Springen 1.30+2 ~SGW L+2

Nouvel
Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 06:03

Is het echt zo dat diegene gezakt is doordat ze Tinkers les moest geven, of was het niveau van les geven onvoldoende en had het eigenlijk niet uitgemaakt wat voor paarden er in de baan waren?
Naar mijn idee heeft niveau van les geven weinig te maken met wat voor paarden er in de baan zijn en hoort daar ook helemaal niet naar gekeken te worden.
Is het ook echt gezegd of ergens opgeschreven dat de beoordeling aan de tinkers lag?
Ik vind het zo’n vreemd verhaal...
Ik hoop dat er ergens een misverstand in zit...

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Koudbloeden en de knhs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 06:10

Ik ben deze ook op FB tegen gekomen. En ben heel benieuwd naar de reactie van de KNHS.

Als het echt waar is is dat de rede van het examen niet halen de twee Tinkers in de baan waren is dit te idioot voor woorden.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Suzanne F.
Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Koudbloeden en de knhs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 06:18

Ik ben geen KNHS fan en ik vind dat ze op veel vlakken de plank misslaan waaronder de juryopleidingen/bijscholingen en de aanpassingen van de reglementen de afgelopen jaren. Maar.... ik geloof nooit dat de KNHS iemand laat zakken op 2 tinkers. Als jij daar goed les staat te geven en de Tinkers goede aanwijzingen geeft waardoor ze echt beter gaan lopen, dan kan je nooit zakken. Als je alleen maar roept dat ze in draf moeten en een volte bij A moeten doen dan is het anders. Ik denk dat er meer achter zit dan hier wordt geschetst. Beetje hetzelfde als een donker persoon ontslagen wordt en meteen denkt dat het aan zijn etniciteit ligt.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

SeaSide
Berichten: 2304
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Re: Koudbloeden en de knhs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 06:47

Ik heb ook voor mijn Orun van paard moeten switchen omdat mijn koudoeden/western paarden niet geschikt zouden zijn. Even voor de duidelijkheid dit bericht gaat toch over de ORUN?

ORUN is nog een stap ouderwetser dan de KNHS, voor de aspirant opleiding moest ik eerst al switchen naar een bit terwijl je daar op L niveau moet rijden en dat mag op wedstrijd ook zonder bit.

Maar vorige week te horen gekregen dat ik beter het zekere voor het onzekere moet nemen en gewoon een sportpaard moet rijden op het examen... Dan wist ik tenminste zeker dat de examinator mij niet kan laten zakken ivm koudbloed.

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 06:54

Suzanne F. schreef:
Ik ben geen KNHS fan en ik vind dat ze op veel vlakken de plank misslaan waaronder de juryopleidingen/bijscholingen en de aanpassingen van de reglementen de afgelopen jaren. Maar.... ik geloof nooit dat de KNHS iemand laat zakken op 2 tinkers. Als jij daar goed les staat te geven en de Tinkers goede aanwijzingen geeft waardoor ze echt beter gaan lopen, dan kan je nooit zakken. Als je alleen maar roept dat ze in draf moeten en een volte bij A moeten doen dan is het anders. Ik denk dat er meer achter zit dan hier wordt geschetst. Beetje hetzelfde als een donker persoon ontslagen wordt en meteen denkt dat het aan zijn etniciteit ligt.



Dit dus. Zolang er toch heus Tinkers, Fjorden en andere koudbloeden mee doen op het hogere niveau in de wedstrijdsport denk ik dat de ruiters die zo hard roepen dat ze benadeeld worden, toch even naar hun eigen rijkunsten moeten kijken. Toevallig reageert er op het FB bericht iemand die met haar Tinker Zzz zwaar rijdt en opvallend weinig mensen reageren daar op. Voornamelijk allemaal in de slachtofferrol want dat is natuurlijk stuk makkelijker. JA, je zal op bepaalde punten zoals een uitgestrekte draf bijvoorbeeld, minder hoge punten scoren, maar als jij je paard gewoon correct rijd en je proef netjes neerzet dan rij je gewoon je punten. Ik geloof er dus zonder bewijs echt weinig van de deze cursist echt gezakt is vanwege antipathie tegen koudbloeden. Daar moet gewoon meer gespeeld hebben en ik zou de cijferlijst en beoordeling hiervan dan wel eens willen zien op Facebook. Als Hoefslag zoiets klakkeloos overneemt vind ik dat behoorlijk discutabel overigens.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 06:57

VuurVleugels schreef:
En dan te bedenken dat een hoop koudbloeden juist geschikter zijn voor een heel scala aan ruiters, omdat veel mensen denken dat ze een hete warmbloed aankunnen maar dat eigenlijk helemaal niet kunnen... Iets met een enorm bord voor je kop. Zo zonde!



Alsof de Koudbloeden allemaal zo makkelijk te rijden zijn??? Die hebben weer hun eigen rastypische bijzonderheden hoor! :+

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 06:59

Datbeniknou. Dit topic gaat niet over benadeeld worden in de wedstrijdring.

Dit gaat over een kandidaat voor een instructie examen die mogelijk gezakt is omdat ze les stond te geven aan twee Tinkers. Als dat echt zo is dan is dat uiteraard zeer kwalijk.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 07:05

Ze doen niet alleen moeilijk over Tinkers hoor. Alles wat een beetje anders is is moeilijk. Onze KWPN (vos uit profiel) was met ons L1, is in verleden Z geklasseerd geweest. Wij leenden hem met plezier uit aan iemand die de Orun ging doen. Tijdens de lessen wel direct aangegeven, paard heeft een rugblessure gehad. Moet met losrijden vw-nw gereden worden dan is er niks aan de hand. Anders kon hij wel eens zijn linkerachterbeen iets minder goed meekrijgen. Reed je hem op de juiste manier los kon je er alles mee. Paard was door fysio en DA ook gewoon goedgekeurd voor de sport, mits dus juist gereden. Dat was allemaal dikke prima, ze mocht er de cursus mee doen.

Nooit op of aanmerkingen gehad op de manier van rijden, of dat het paard niet goed zou lopen. Een van de laatste lessen voor het examen moest er van paard gewisseld worden. De instructeur zette zijn dochter (die toevallig ook mee reed) op Kilian, ons paard. Die rijdt hem net wat meer door en naar voren als de ruiter die er voor de cursus op reed (kin op de borst, been eraan). Op een manier dat wij zoiets hadden van, is dat nodig? Instructeur bekijkt alles eens kritisch, maar verder geen feedback richting ruiter die hem normaal reed, of naar ons. Krijgt de ruiter daags voor examen een berichtje, paard zou niet geschikt zijn voor het examen. Dan zakt je broek toch wel even af.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 07:17

NatasjavE schreef:
Datbeniknou. Dit topic gaat niet over benadeeld worden in de wedstrijdring.

Dit gaat over een kandidaat voor een instructie examen die mogelijk gezakt is omdat ze les stond te geven aan twee Tinkers. Als dat echt zo is dan is dat uiteraard zeer kwalijk.



Uiteraard! Maar ik haalde alleen even de dressuursport erbij omdat iedereen dat aanhaalt op Facebook, dat men sowieso benadeeld wordt met een Koudbloed.
Net zoals ik niet geloof dat als jij je proef en je paard echt correct rijdt je dan geen winst rijdt, geloof ik ook niet dat als dat de cursist het examen naar behoren aflegde, zij dan gezakt is op het feit dat ze aan Koudbloeden les gaf.
Gaat er bij mij niet in, sorry. Ik hoop dat Hoefslag daar op papier dan bewijs van heeft van zo'n beschuldiging. Zou die cijferlijst en argumenten daarbij dan wel eens willen zien.

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Koudbloeden en de knhs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 07:24

Dat ben ik zeker met je eens.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

cp112
Berichten: 14708
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-19 07:38

Nouvel schreef:
Is het echt zo dat diegene gezakt is doordat ze Tinkers les moest geven, of was het niveau van les geven onvoldoende en had het eigenlijk niet uitgemaakt wat voor paarden er in de baan waren?
Naar mijn idee heeft niveau van les geven weinig te maken met wat voor paarden er in de baan zijn en hoort daar ook helemaal niet naar gekeken te worden.
Is het ook echt gezegd of ergens opgeschreven dat de beoordeling aan de tinkers lag?
Ik vind het zo’n vreemd verhaal...
Ik hoop dat er ergens een misverstand in zit...


Het is inderdaad gezegd

NatasjavE schreef:
Datbeniknou. Dit topic gaat niet over benadeeld worden in de wedstrijdring.

Dit gaat over een kandidaat voor een instructie examen die mogelijk gezakt is omdat ze les stond te geven aan twee Tinkers. Als dat echt zo is dan is dat uiteraard zeer kwalijk.

Jawel daar gaat het topic juist ook over! Zie de quote in mijn bericht.

Even voor de duidelijkheid.
Stel he, stel dat er inderdaad ondermaats gepresteerd was.
Dan nog hadden ze niet moeten vermelden dat dit mede door de tinkers kwam.

En daar zit het m voor mij in.
Want ongeacht welk paard, het gaat om de wijze van lesgeven.

Ik heb dit voorval aangehaald om het hele koudbloeden weer systeem van de knhs aan het licht te brengen.
Wat de cursist zelf doet met haar uitslag dat is aan haar. Daarom heb ik ook nergens details daar omtrent staan.

Zoals te lezen is in het artikel trek ik de wedstrijdsport er ook bij en gaat het dus om het feit dat het vanuit de opleidingen van de knhs al mis gaat door zulke paarden (veelal) te weren.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 19-06-19 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, dit kan met de wijzig knop

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

Renee_S
Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 07:44

Ik heb het met mijn bijrijd fjord regelmatig meegemaakt op wedstrijd hoor. Er is zelfs na de wedstrijd een keer een jury naar me toegekomen om te vertellen dat ze het eigenlijk niks vond, maar omdat hij (pony) geen enkele fout maakte ze me geen onvoldoendes kon geven en ik daarom uiteindelijk op 188 uitkwam.

De meeste wedstrijden waar ik kom vinden ze het hartstikke leuk als er koudbloeden mee doen. Ook de mede ruiters/amazones. Maar soms tref je het gewoon net ongelukkig, qua jury of concurrentie..

Ik denk dat de houding van de knhs t.o.v. ook voor een deel voortkomt uit de samenwerking met het kwpn. Dat is dan toch het type paard wat ze promoten en willen zien. Dan ziet helaas een tinker of fjord er toch net wat anders uit..

Onali
Berichten: 18374
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 07:45

DatBenIkNou schreef:
NatasjavE schreef:
Datbeniknou. Dit topic gaat niet over benadeeld worden in de wedstrijdring.

Dit gaat over een kandidaat voor een instructie examen die mogelijk gezakt is omdat ze les stond te geven aan twee Tinkers. Als dat echt zo is dan is dat uiteraard zeer kwalijk.



Uiteraard! Maar ik haalde alleen even de dressuursport erbij omdat iedereen dat aanhaalt op Facebook, dat men sowieso benadeeld wordt met een Koudbloed.
Net zoals ik niet geloof dat als jij je proef en je paard echt correct rijdt je dan geen winst rijdt, geloof ik ook niet dat als dat de cursist het examen naar behoren aflegde, zij dan gezakt is op het feit dat ze aan Koudbloeden les gaf.
Gaat er bij mij niet in, sorry. Ik hoop dat Hoefslag daar op papier dan bewijs van heeft van zo'n beschuldiging. Zou die cijferlijst en argumenten daarbij dan wel eens willen zien.



Ga voor de lol eens naar Divoza en als ze vragen wat voor paard je hebt noem je een willekeurig koudbloedras.

Liefst willen ze dan zo snel mogelijk bij je wegrennen.


Nee koudbloeden worden nog steeds niet geaccepteerd in de mutsen, sorry dressuursport.

Alsof de KNHS examinatoren zwart op wit gaan schrijven dat ze gezakt is voor het examen vanwege de tinkers.
Dan hebben ze meteen een rechtzaak aan de broek hangen. :')
Opschrijven zullen ze dus niet doen, maar je merkt het wel aan hun manier van doen.
Laatst bijgewerkt door Onali op 19-06-19 07:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Black is the colour of my true love's hair

cp112
Berichten: 14708
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-19 07:46

DatBenIkNou schreef:
NatasjavE schreef:
Datbeniknou. Dit topic gaat niet over benadeeld worden in de wedstrijdring.

Dit gaat over een kandidaat voor een instructie examen die mogelijk gezakt is omdat ze les stond te geven aan twee Tinkers. Als dat echt zo is dan is dat uiteraard zeer kwalijk.



Uiteraard! Maar ik haalde alleen even de dressuursport erbij omdat iedereen dat aanhaalt op Facebook, dat men sowieso benadeeld wordt met een Koudbloed.
Net zoals ik niet geloof dat als jij je proef en je paard echt correct rijdt je dan geen winst rijdt, geloof ik ook niet dat als dat de cursist het examen naar behoren aflegde, zij dan gezakt is op het feit dat ze aan Koudbloeden les gaf.
Gaat er bij mij niet in, sorry. Ik hoop dat Hoefslag daar op papier dan bewijs van heeft van zo'n beschuldiging. Zou die cijferlijst en argumenten daarbij dan wel eens willen zien.




Dat van die winstpunten, dat gebeurd wel degelijk.
Ik heb meegemaakt dat een jury zelfs weigerde om desbetreffende combinatie te jureren omdat haar paard niet in de dressuur hoorde.

Echt, het gebeurd nog heel erg veel, benadeeld worden om je paard.

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 07:49

cp112 schreef:
Nouvel schreef:
Is het echt zo dat diegene gezakt is doordat ze Tinkers les moest geven, of was het niveau van les geven onvoldoende en had het eigenlijk niet uitgemaakt wat voor paarden er in de baan waren?
Naar mijn idee heeft niveau van les geven weinig te maken met wat voor paarden er in de baan zijn en hoort daar ook helemaal niet naar gekeken te worden.
Is het ook echt gezegd of ergens opgeschreven dat de beoordeling aan de tinkers lag?
Ik vind het zo’n vreemd verhaal...
Ik hoop dat er ergens een misverstand in zit...


Het is inderdaad gezegd



Dat is kwalijk. Maar dan is gewoon het totaalbeeld niet voldoende geweest om te slagen voor het examen. Want net als in een proef rij je ook gewoon de punten als je hem correct rijdt. Misschien minder hoog, maar wel voldoendes. Uiteraard KAN je heus wel eens een verkeerde jury treffen, maar dat kan je evengoed gebeuren met elk ander paard. Het zou niet moeten mogen, maar helaas spelen smaak en voorkeuren toch wel eens mee. Ik heb ook wel eens protocollen gezien waarbij je nekharen overeind gingen, en dat ging gewoon om gangbare KWPN'ers.
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 19-06-19 07:53, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers