kan ik mijn vp verhogen na het behalen van een diploma?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PerleB
Berichten: 340
Geregistreerd: 15-05-16

kan ik mijn vp verhogen na het behalen van een diploma?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-18 13:11

Hoi iedereen,

sinds kort heb ik mijn diploma instructrice (in België is dit het "initiatorsdiploma"). Tijdens deze opleiding leerde ik voornamelijk hoe ik les moest geven aan beginnende ruiters (peuters, jongeren, volwassenen die net leren rijden). Heel interessante cursus.
Zelf rijd ik momenteel op M niveau. Ik geef per week ongeveer 6u privéles, waarvan +-3u op een manege.

Voor de lessen op zelfstandige basis vroeg ik €15/uur en de voor de lessen op de manege kreeg ik €13/u (voor dat ik mijn diploma behaalde) . Nu dat ik mijn diploma behaald heb, vroeg ik me af of ik mijn vraagprijs kan opslaan. Zou dit kunnen? Zo ja, hoeveel zou ik dan kunnen vraag voor een les per uur?

Hopelijk kunnen jullie me helpen, want in onze cursus is dit niet aan bod gekomen.

Liefs,
PerleB
Laatst bijgewerkt door PerleB op 26-02-18 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt


SweetVanille
Berichten: 1765
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: kan ik mijn vp verhogen na het behalen van een diploma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:16

Ja, je bent immers gediplomeerd instructrice nu, dus ik vind wel dat je de prijs mag opschroeven. hoeveel kan ik je niet mee helpen, dat zou ik zo niet weten

eilleen333
Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:18

Natuurlijk kan dat, alleen is even de vraag of je klanten het willen betalen.
15 euro per uur is niet veel, maar wat voor tarief had je zelf dan in gedachten om te gaan rekenen?
Als je bv ineens met 10 euro omhoog gaat wordt de les ineens bijna 2x zo duur.
Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 26-02-18 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Granoek
Blogger
Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: kan ik mijn vp verhogen na het behalen van een diploma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:21

Geen idee hoe het allemaal werkt maar kan je wel helpen door te zeggen dat ik in noord-oost limburg 25€ betaalde voor een uur privéles.

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: kan ik mijn vp verhogen na het behalen van een diploma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:23

Je bent echt super goedkoop, ik betaal 30/u of 20/u afhankelijk van welke instructeur en die hebben geen diploma’s wel vergelijkbaar niveau.

Lau
Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:23

Ik denk wel dat je het wat kan ophogen. Maar dan zou ik het wel rustig opbouwen. Zodat het niet een te grote shock is voor je klanten. Ik zou zelf rond de 25 gaan zitten voor nu. En dan later kijken of je nog een ander diploma kan halen. En dan kan je weer iets om hoog gaan.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:23

Helemaal off-topic, maar is dat idd zo dat M in Belgie overeenkomt met Z1 in NL? Het valt met soms op in advertneites dat er een wedstriijdniveau bijstaat en dat dan het bijgevoegde filmpje tegenvalt

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:23

Als de privelessen via de manege lopen, dus als de manege jou daar voor betaald, kun je in gesprek met de manege over je loon.

Ik persoonlijk zelf zou mijn priveklanten laten staan op 15 euro en nieuwe klanten voortaan meer laten betalen.

Granoek
Blogger
Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:24

Sclimpre schreef:
Helemaal off-topic, maar is dat idd zo dat M in Belgie overeenkomt met Z1 in NL? Het valt met soms op in advertneites dat er een wedstriijdniveau bijstaat en dat dan het bijgevoegde filmpje tegenvalt

Ja deze liggen niet gelijk

PerleB
Berichten: 340
Geregistreerd: 15-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-18 13:28

Granoek schreef:
Sclimpre schreef:
Helemaal off-topic, maar is dat idd zo dat M in Belgie overeenkomt met Z1 in NL? Het valt met soms op in advertneites dat er een wedstriijdniveau bijstaat en dat dan het bijgevoegde filmpje tegenvalt

Ja deze liggen niet gelijk



Ik bedoelde eerder qua oefeningen, ect.. niet perse met het rijtechnische. maar ik denk dat dit stof is voor een ander topic. :)

petitparis
Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:33

Als jij intussen een diploma en meer ervaring hebt, staat het je vrij om je prijs aan te passen. Hoeveel is kwestie van vraag en aanbod en wat je lesklanten willen geven voor jouw "expertise".

Ik betaalde 5j terug 30€/u bij een gediplomeerde trainer en intussen 40€/u plus voorrijkosten, MAAR gaat wel om lesgevers die zelf tot op GP niveau gereden hebben, volledig nationale cyclus mogen jureren of ervaring hebben met ruiters te begeleiden van wedstrijddebuut tot internationale wedstrijden (EK)

wat betreft de "niveau's" er zijn 2 systemen in België:
Het ene volgt het Nederlandse qua proeven (Begin, Licht, Midden, Zwaar)
Het andere hanteert andere benamingen was qua moeilijkheidsgraad niet volledig te vergelijken: E-A-L-M (weer onderverdeeld in provinciaal en nationaal)

There is beauty in everything, even the things that scare us.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers