Wanneer zeg jij je les af?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nottinghill

Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Wanneer zeg jij je les af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 13:06

Aangezien ik momenteel aan het twijfelen ben of ik de lessen, die ik vanaf 5u geef, af ga zeggen, vroeg ik mij af wat voor jullie de grens is qua weer om het af te zeggen.
Ik vind het altijd zo lastig omdat het weer zo weer kan veranderen, waardoor er niks aan de hand is.

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Wanneer zeg jij je les af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:09

Zijn de lessen buiten of binnen? En waar woon je?
Ik begin om 14.00 maar bij ons gaat het gewoon door. Ik zit in friesland grens drenthe hier zou de storm in de loop vd middag af nemen.

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:10

Hoe en waar geef je je lessen?
Binnen- of buitenbak? En moeten je lesklanten met trailer komen?
En belangrijk; hoe staan je lesklanten er zelf tegenover?

Toen ik nog les kreeg, appte ik altijd even met de instructrice of we het wel zouden laten doorgaan.
En vooral je eigen gevoel volgen, vind jij het niet veilig? Dan zeg je af!

Nottinghill

Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 13:15

Ik geef lessen in de buitenbak in de omgeving Utrecht, vanaf 17.00 en het zijn voornamelijk kinderen aan wie ik les geef. Die kunnen dus zelf niet zo goed beoordelen of ze het wel of niet fijn vinden om te rijden.
Toch denk ik dat ik het met de windstoten en de regen wel af ga zeggen, ik zou het niet fijn vinden dat er wat gebeurt, omdat ik geen goede keuze gemaakt heb.
Laatst bijgewerkt door Nottinghill op 03-01-18 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:15

...nu een appje sturen 'dat je het weer in de gaten houdt' kan geen kwaad.
Zeker lesklanten met trailer doen momenteel precies hetzelfde.

Kun je de ouders appen...?

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:17

Nottinghill schreef:
Ik geef lessen in de buitenbak in de omgeving Utrecht, vanaf 17.00 en het zijn voornamelijk kinderen aan wie ik les geef. Die kunnen dus zelf niet zo goed beoordelen of ze het wel of niet fijn vinden om te rijden.


Dan zou ik even contact opnemen met de ouders.... maar hier staat buiten ondertussen ook alles onder water.
Buiten vind ik het nu nog wel spannend, ik denk dat ik dan zou afzeggen.

Succes met je besluit.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Wanneer zeg jij je les af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:19

Met dit weer en met kleine kinderen ga ik zelf geen lessen geven. Volwassene gevorderde ruiters is voor mij een ander verhaal.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17977
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:21

In de loop van de middag zou de wind en regen afnemen.... Laat je lessers weten dat je het tot Xuur aankijkt (14.00, 15.00 uur of zo) en dan definitief een beslissing neemt. Ben je nu al duidelijk, weten ze wanneer ze het definitief weten en je hoeft niet bij voorbaat af te zeggen.

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:21

Voor het afzeggen van lessen zou ik kijken naar het weerbericht van KNMI, welke code geven zij voor jouw provincie? Die codes zijn soms zwaar overdreven, maar wel een richtlijn. En je eigen gevoel: Denk jij dat het niet veilig is, dan zou ik ook ook afzeggen. Risico's moet je niet onnodig lopen.

Hier in het noordwesten aan de kust stormt het momenteel heeeeeel hard, zou als ouder mijn kinderen nu echt niet laten rijden...Fietsen naar de paarden is hier nu al gevaarlijk :Y) Er waaien de gekste dingen voorbij.
Maar het kan best dat het in Utrecht minder is, dat moet je zelf beoordelen :Y) . Maar ik zou als instructeur en als ouder het risico niet willen lopen met die windstoten...Liever te veel afgezegd dan een keer te weinig...
Laatst bijgewerkt door IJsco_Love op 03-01-18 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:21

In een buitenbak lesgeven aan kinderen terwijl het stormt en regent lijkt me niet te doen. Niemand verstaat je en de paarden/pony's zullen misschien meer bezig zijn met de 'regentravers' dan dat ze er iets nuttigs van leren.

Ik heb tot nu toe mijn lessen in ieder geval altijd afgezegd met deze omstandigheden.

Nottinghill

Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 13:23

Ik heb inderdaad gezegd dat ik het tot 15.00 aankijk, en dat ik anders de lessen naar een andere dag verplaats. De kwaliteit van de les gaat hiermee inderdaad ook achteruit.

Jessix

Berichten: 16428
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:24

Ik heb altijd wel lesgevers die begrip hebben voor de weersomstandigheden. Ik heb geen binnenbak, dus als het gewoon geen doen is zeg ik het af. Meestal houd ik de berichten wil in de gaten en hebben we het de dag er voor er al over. Mijn lesgeefster vind het dan prima om het nog even aan te kijken tot de dag zelf.

Ik snap dat het vervelend is om af te moeten zeggen, helemaal op korte termijn, maar voor mij is dat nou eenmaal niet anders.

Skessa_
Berichten: 10605
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:27

Hier neemt de storm al iets af. Zou het ook even aankijken. Zelf zou ik nu voor een les niet op pad gaan met de trailer :o

Met kinderen lijkt me met al die wind ook niet zo verstandig. Pony's/ paarden zijn meestal toch wat frisser met zulk weer en als er iets gebeurd ben jij verantwoordelijk.

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:28

Heel verstandig en netjes! Zou ik als ouder erg blij om zijn. En fijn dat ze een mogelijkheid krijgen aangeboden om de les in te halen!