Mede wedstrijdsecetariaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urban

Berichten: 95
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 19:17

Ik probeer de nieuwe update van concours 3.5 uit te voeren. Hij installeert het wel op de computer. Heb alleen geen idee, hoe ik dit dan moet aanpassen in het programma. Nu blijft hij iedere keer aangeven dat een update nodig is. Ik ben niet zo goed met installeren op een computer. Dus als iemand mij kan helpen graag. Groetjes, Cindy

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 20:28

In principe gaat het vanzelf. Geen idee wat er bij je mist gaat.

_Natasja_

Berichten: 4208
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 20:39

Let op dat je op uitvoeren moet klikken en niet op opslaan.


Als je dat goed gedaan hebt durf ik het ook niet zo 123 te zeggen.

Daantjuh88

Berichten: 1733
Geregistreerd: 13-08-07

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 22:00

Ik heb een keer gehad dat hij het nieuwe programma op een andere schijf had opgeslagen. Ene stond op de c schijf en de ander op de D schijf. Maar door de snelkoppeling kwam ik elke keer weer in de oude versie terecht. Toen heb ik alles eraf gegooid en weer opnieuw geïnstalleerd. Wel even opletten dat je de licentie niet weggooid.

Urban

Berichten: 95
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 11:40

Bedankt allemaal, het stond idd.op een andere schijf. Maar we kunnen weer verder. Blijft even zoeken als je het niet zo vaak gebruikt. Maar handige tips zie ik voorbij komen mbt. Wedstrijd organisatie.

_Natasja_

Berichten: 4208
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:28

Fijn dat het gelukt is +:)+

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 06:31

Het is een onhandig programma naar mijn mening. Zou zoveel makkelijker kunnen, maar inmiddels kan ik ermee werken haha

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:03

PSvanLot schreef:
Het is een onhandig programma naar mijn mening. Zou zoveel makkelijker kunnen, maar inmiddels kan ik ermee werken haha


Nou ik heb ook echt vreselijk gescholden in het begin, zo onlogisch maar goed het werkt. Krijg bij elke update wel kriebels, hoop dan maar op geen toestanden!

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 21:01

daffodil schreef:
Nou ik heb ook echt vreselijk gescholden in het begin, zo onlogisch maar goed het werkt. Krijg bij elke update wel kriebels, hoop dan maar op geen toestanden!

Dat heb ik dus precies het zelfde

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 22:17

Vaak zijn de updates ook zo rete onlogisch. Vraag me ook altijd af of ik de enige ben die maar 10% van alle opties gebruik..

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 06:05

Ik gebruik ook lang niet alle opties
Vindt het ook vervelend dat er zo vaak een up-date is

Daantjuh88

Berichten: 1733
Geregistreerd: 13-08-07

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 11:32

Ik dacht te hebben gehoord dat hartman er binnenkort mee stopt en concours programma niet meer geüpdate word. Weet niet of het waar is. Ik kan er wel goed mee werken, soms loop ik gewoon te pielen met een oud bestand om te kijken of iets lukt.

Heeft iemand al met het nieuwe programma van de knhs gewerkt? Heb hem wel gedownload en geprobeerd, maar kon er niks mee beginnen. Dus snel alles weer in hartman gezet.

Ik wacht nog wel een keer met smart op een rekenprogramma voor de sgw. Dat Excel bestand is prut vd knhs. Werken nu met sgwlive, maar daar moet je ook gewoon dik voor betalen. Snap niet dat de knhs dit niet op pakt, volgens mij word er elke vergadering na gevraagd zo'n beetje.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 11:33

Dat werd een paar jaar geleden ook al gezegd. Maar het hoeft ook niet meer ge-update te worden, er zit genoeg op haha

havermout
Berichten: 854
Geregistreerd: 13-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 22:07

Weet iemand toevallig wat je moet afdragen aan de KNHS als je deelnemers online laat betalen? Is dit nu 10% geworden?

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:51

havermout schreef:
Weet iemand toevallig wat je moet afdragen aan de KNHS als je deelnemers online laat betalen? Is dit nu 10% geworden?


Ik heb er niet meer naar gekeken maar wij hebben ervoor gekozen om toch gewoon weer rechtstreeks aan onze vereniging te betalen. Ik kwam in de knel met betalen van de jury, kadootjes en ik vond de afmelders erg lastig.

Daarnaast willen we voor onze eigen leden iets kunnen doen zoals niet hoeven te betalen als ze onverhoopt niet kunnen en dat bleek toch erg lastig met online betalen.

Wat ik er wel echt heel fijn aan vond was geen enkele discussie of iemand wel of niet ingeschreven had, want ja dat was wel heel duidelijk zo. Maar wij zijn er dus mee gestopt.

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 06:55

Vraagje! Rekenen jullie meer tijd tussen combinaties met de nieuwe protocollen? Normaal gesproken heb ik twee combinaties in een kwartier, maar wellicht moet ik dat wat aanpassen? We hebben in september een vol weekend, maar pas de eerste sinds maart weer. Dus ook nog geen ervaring met de nieuwe protocollen. Ik hoor jullie ervaring graag!

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:07

Wij hebben vorig weekend voor het eerst een wedstrijd georganiseerd met de nieuwe coupons. Het duurde wel iets langer bij de meeste juryleden, maar dat komt ook door de nieuwigheid denk ik. Het ene jurylid ging na de proef zelf alles onderstrepen, terwijl de ander het tijdens de proef aan de schrijver door gaf. Dat scheelt nogal natuurlijk. Wij hadden daarom in meerdere rubrieken dat de ene jury wel bijna 2 proeven voorliep op de ander. Maar 8 per uur was bij ons nog steeds wel haalbaar.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 12:04

Nou ik heb bij de Z proeven wel meer tijd ingeroosterd. B t/m M nog niet eigenlijk maar ik plan nooit idioot vol in en zelfs met 24 combinaties halverwege een pauze van een kwartier dus zit wat dat betreft best ruim.

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 16:40

ik heb niet meer tijd ingepland. De proeven zijn hetzelfde gebleven. Er is alleen een kolom bij gekomen, ik ben er maar vanuit gegaan dat de schrijver dat aanstrepen kan doen tijdens de proef. Geen klachten gehad :-)

Ik vond het wel een ramp met printen. Mijn printer print niet vanzelf dubbelzijdig. Dus in plaats van alles aanklikken en even wachten, moest ik nu elke document apart aanklikken, laten printen, handmatig omdraaien en verder printen.

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 10:40

Flower033 schreef:
ik heb niet meer tijd ingepland. De proeven zijn hetzelfde gebleven. Er is alleen een kolom bij gekomen, ik ben er maar vanuit gegaan dat de schrijver dat aanstrepen kan doen tijdens de proef. Geen klachten gehad :-)

Ik vond het wel een ramp met printen. Mijn printer print niet vanzelf dubbelzijdig. Dus in plaats van alles aanklikken en even wachten, moest ik nu elke document apart aanklikken, laten printen, handmatig omdraaien en verder printen.


Ik had hem in plaats van 7 minuten op 8 minuten gezet en dat beviel prima.
Ik heb enkelzijdig geprint en dan nietjes erin gedaan ipv handmatig dubbelzijdig printen. We overwegen wel om als deze protocollen blijven (dus na die evaluatie die ze gepland hebben beslissen we) om een andere printer te kopen die automatisch dubbelzijdig print.
We hebben al even gekeken en je hebt al een mooie brother laserprinter die automatisch dubbelzijdig kan printen voor zo'n 100 euro, dus dat gaan we dan waarschijnlijk wel doen. Anders kost het wel echt veel extra tijd en papier etc.

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 12:27

Wij hebben ook een nieuwe brother printer gekocht die automatisch dubbelzijdig print. Zijn er super blij mee! Gaat veel sneller dan onze vorige brother printer.

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 12:49

Debbie welke hebben jullie gekozen?

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 13:17

JustLizz schreef:
Debbie welke hebben jullie gekozen?


Wij hebben de Brother DCP-L2510D gekocht.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 13:33

Ik heb dus ook een nieuwe printer gekocht, tenminste de vereniging laten doen. Mijn keuze is gevallen op de Brother HL-L2375DW A4 laserprinter zwart-wit met wifi. Razendsnel is ie en ik heb m voor nu gewoon bij mij boven staan, geen kabels niks. En als de club een laptop neerzet, zet ik m gewoon daar neer. Ruimte zat en ik vind dat fijner dan bij mij thuis.

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 13:38

die is ook mooi daffodil, en zo te zien ook nog redelijk handzaam qua formaat. Hij staat hier ook doorgaans bij mij thuis (ook ivm wedstrijdvoorbereiding) maar op dag van de wedstrijd slepen we de printer altijd mee naar manege. Al zouden we dan ook daar juist de huidige printer kunnen zetten want dan is het alleen uitslagen enkelzijdig printen, dan zouden we ook van het heen en weer gesleep af zijn :D