Mede wedstrijdsecetariaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LisKir
Berichten: 23
Geregistreerd: 28-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 10:32

Riaa_ schreef:
Oke en dan zet je dus wel iedereen op de startlijst? Krijgt men nog korting bij het vooraf overmaken of niet?


Wij zetten wel iedereen op de startlijst, maar geven geen korting bij vooraf overmaken.


LisKir
Berichten: 23
Geregistreerd: 28-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 10:33

Riaa_ schreef:
ponyparadijs schreef:
Heeft dat niet heel veel werk als mensen voor de sluitingsdatum wordt afgemeld?
Of als de wedstrijd in zijn geheel wordt geannuleerd?
En hoe doen jullie dat met betalen van de juryleden dan?


Nou ze hebben dan eigenlijk nog niet betaald als er afgemeld wordt, dus dat valt wel mee. Wedstrijd in zijn geheel annuleren is inderdaad een dingetje, al is dat nog niet echt gebeurd.
Verder worden de juryleden betaald uit de kas van de kantine, dat wordt dan genoteerd.

Zijn jullie aangewezen door de KNHS om die jeugdrubrieken uit te schrijven?


Wij hebben vorig jaar vanwege een groot aantal aanmeldingen de 2e proef moeten schrappen. De mensen die al betaald hebben, maak je gewoon het inschrijfgeld terug over.

Kelan
Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 10:46

Het lijkt mij vooral heel veel extra werk.
En zeker met springwedstrijden bijna niet te doen: daar komt 80 tot 90% van de aanmeldingen in de laatste week binnen.

Wat me dan wel weer interessant lijkt is als deelnemers kunnen pinnen op de wedstrijd. Iemand daar ervaringen mee? (met name wat het kost en hoe het in het gebruik is)

*****************************************

LisKir
Berichten: 23
Geregistreerd: 28-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:09

Kelan schreef:
Het lijkt mij vooral heel veel extra werk.
En zeker met springwedstrijden bijna niet te doen: daar komt 80 tot 90% van de aanmeldingen in de laatste week binnen.

Wat me dan wel weer interessant lijkt is als deelnemers kunnen pinnen op de wedstrijd. Iemand daar ervaringen mee? (met name wat het kost en hoe het in het gebruik is)


Het klopt dat de meeste zich pas in de laatste week aanmelden. Maar als ze zich dan weer afmelden is dat bij ons na de sluitingsdatum. De sluitingsdatum staat op ongeveer 5 dagen voor de wedstrijd.

Pinnen heb ik vorig jaar naar gekeken, maar vond het voor onze vereniging niet rendabel. Je hebt internet via kabel, wifi of 4G nodig. En per transactie vragen ze ook nog een bepaald percentage.

Kelan
Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:29

Wifi/kabel hebben we al wel (ideaal, ook met naar de knhs sturen, kan meteen na de wedstrijd, en dan ben je ook echt klaar als je thuis bent).
Maar het lastige lijkt me die extra kosten per transactie. Dat is toch wel een beetje zonde.

*****************************************

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 12:45

Ik ben daar toevallig nu mee bezig en heb dit gevonden;

https://www.mijnpin.nl/branches/sportvereniging/

Je kunt hier kiezen of je per binbetaling 1.8% betaald of een vast bedrag €0.25, dit kan je voor een wedstrijd ook weer om laten zetten, zodat je maximaal rendement hebt.
Dit apparaatje heeft een eigen sim-kaart, dus je hoeft geen extra verbindingen te hebben of via je eigen mobiel.

Ook voor de kantine kunnen we dit dan gaan gebruiken, wij organiseren ook de regio waar veel geld binnen komt en dan zit je hiermee veiliger.
Laatst bijgewerkt door Riaa_ op 08-05-19 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 12:45

LisKir schreef:
Riaa_ schreef:
Oke en dan zet je dus wel iedereen op de startlijst? Krijgt men nog korting bij het vooraf overmaken of niet?


Wij zetten wel iedereen op de startlijst, maar geven geen korting bij vooraf overmaken.


Oke maar als iemand dan niet betaald heeft kan dit alsnog op de wedstrijd zelf dus?

LisKir
Berichten: 23
Geregistreerd: 28-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 13:44

Oke maar als iemand dan niet betaald heeft kan dit alsnog op de wedstrijd zelf dus?[/quote]

Ja en als ze dan nog niet betalen, die mensen heb je altijd, dan sturen we een email met een factuur na. Als ze dan nog niet betalen kun je het melden bij de KNHS dan mogen ze pas weer starten als ze betaald hebben.

daffodil
Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:14

Hoi, ik ben ook druk aan het zoeken naar een mogelijkheid om mensen te laten pinnen. Eigenlijk wil ik van de gehele contant geldstroom af. Maar het valt nog niet mee om iets betaalbaars te vinden. Wij zitten zelf bij de Rabo en die hebben wel zo'n apparaatje maar die hangt dan vast aan je 06 en wij hebben verschillende mensen op het secretariaat zitten. Dat is dus vragen om moeilijkheden. Als ik ook nog een extra telefoon ervoor aan moet schaffen met een abo want we hebben geen wifi in de buurt, wordt het wel een hele dure optie.

Van te voren overmaken kan inderdaad ook, maar dat levert denk ik voor de penningmeester weer een hoop werk op.

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:45

Klopt daffodil, met aparte 06 en apart abonnement wordt het een dure grap. Maar dat apparaatje wat ik in een eerdere link zette heeft dus een eigen sim, en je betaald alleen voor het kastje en verder een bedrag per pinbetaling, wat je eventueel nog door kan rekenen.

daffodil
Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 17:40

Ja ik heb het even bekeken en ziet er niet gek uit. Doorgestuurd naar de penningmeester, zodat we even kunnen overleggen. Ik vind al dat contante geld echt wel een risico eigenlijk. Een beetje geeft niet, maar op een wedstrijddag gaat het al snel om honderden euro's.

ponyparadijs
Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-19 13:48

Riaa_ schreef:
Nou ze hebben dan eigenlijk nog niet betaald als er afgemeld wordt, dus dat valt wel mee. Wedstrijd in zijn geheel annuleren is inderdaad een dingetje, al is dat nog niet echt gebeurd.
Verder worden de juryleden betaald uit de kas van de kantine, dat wordt dan genoteerd.

O ja dat hebben wij niet. Wij zijn huurder van een accomodatie. En de kantine omzet is voor de verhuurder zeg maar.

Riaa_ schreef:
Zijn jullie aangewezen door de KNHS om die jeugdrubrieken uit te schrijven?

Ja wij hadden aangegeven wel open te staan om de pilot te draaien.
En daar hebben ze dus 2 wedstrijden van gemaakt.


Kelan schreef:
Wat me dan wel weer interessant lijkt is als deelnemers kunnen pinnen op de wedstrijd. Iemand daar ervaringen mee? (met name wat het kost en hoe het in het gebruik is)

Wij hebben al enige tijd een izettle.
Kosten zijn 2,75% tot een bepaald bedrag waar wij nooit overheen komen.
Het pinnen kost 50 cent bij ons
Dan moet er nog wel wat geld bij hoor.
Maar het is te overzien.
Overigens moet de app wel op een mobiel worden geinstaleerd.
Maar gezien ik altijd de hele dag het secretariaat draai is ook dat geen probleem.

Zjie's the One dressuur = Z2 + 2, springen = M +2 , SGW B +0
Fokker van het Bronzen Hengst veulen 2016 ! [o]

liberty
Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:12

Bij ons moet iedereen het van te voren overmaken, betalen ze na de sluitingsdatum dan betalen ze meer. Moet zeggen dat het altijd wel werkt omdat ze het van ons gewend zijn.

Wij hebben 16/17/18 aug een pilot voor de jeugdrubrieken, ben benieuwd :)

ponyparadijs
Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-19 07:07

liberty schreef:
Bij ons moet iedereen het van te voren overmaken, betalen ze na de sluitingsdatum dan betalen ze meer. Moet zeggen dat het altijd wel werkt omdat ze het van ons gewend zijn.

Wij hebben 16/17/18 aug een pilot voor de jeugdrubrieken, ben benieuwd :)

Hebben jullie normaliter veel pony deelname?

Zjie's the One dressuur = Z2 + 2, springen = M +2 , SGW B +0
Fokker van het Bronzen Hengst veulen 2016 ! [o]

Urban
Berichten: 95
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 23:21

Hoi, Ik meld me ook even aan. Heb de afgelopen 2 jaar een wedstrijd georganiseerd in Eersel voor onze vereniging. Een avondwedstrijd in 4 uur 120 starts. Ik had toen de roosters zo gemaakt dat alle klassen in Rooster 1 (1e proef) en Rooster 2 (2e proef) stonden. We begonnen met het Z en eindigde met de B. Nu meen ik dat dit niet fijn werkte. Zou ik per klasse een rooster moeten maken, voor ring 1 en een rooster voor ring 2. Dan kom ik op 8 roosters uit. Het jaar ervoor had ik het anders gedaan. Ben mijn briefje met aantekeningen kwijt geraakt (baal,baal). Dus wie weet wat het handigste werkt.

_Natasja_
Berichten: 4207
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 00:16

Ik doe de Z op een apart rooster (ivm langere tijd per proef) en dan de B tm M2 in het zelfde rooster.
Wel 1 rooster per proef. Dus 4 totaal.

Wel moet je dan goed de rubriek verdeling controleren. Dan kun je via het uitslag knopje heel makkelijk de prijswinnaars eruit halen.

Mocht je screenshots willen dan kan ik die eventueel wel maken.

Learning starts at the end of your comfortzone, don’t be afraid to step out of it!

kaatjemuts
Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 08:45

Urban schreef:
Hoi, Ik meld me ook even aan. Heb de afgelopen 2 jaar een wedstrijd georganiseerd in Eersel voor onze vereniging. Een avondwedstrijd in 4 uur 120 starts. Ik had toen de roosters zo gemaakt dat alle klassen in Rooster 1 (1e proef) en Rooster 2 (2e proef) stonden. We begonnen met het Z en eindigde met de B. Nu meen ik dat dit niet fijn werkte. Zou ik per klasse een rooster moeten maken, voor ring 1 en een rooster voor ring 2. Dan kom ik op 8 roosters uit. Het jaar ervoor had ik het anders gedaan. Ben mijn briefje met aantekeningen kwijt geraakt (baal,baal). Dus wie weet wat het handigste werkt.


Je kunt in het tabblad klassen (zo uit mijn hoofd) een dubbele streep tussen de klassen zetten, zodat die klassen apart n uitslag geven..

#snotterzegt

liberty
Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 21:17

ponyparadijs schreef:
Hebben jullie normaliter veel pony deelname?

Normaal best wel ja

Urban
Berichten: 95
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Eersel

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 10:29

Bedankt, ga er eens mee proberen te stuntelen. :)

ponyparadijs
Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-19 15:36

liberty schreef:
ponyparadijs schreef:
Hebben jullie normaliter veel pony deelname?

Normaal best wel ja

Wij hadden de afgelopen wedstrijden (outdoor) best behoorlijk pony starts
Maar indoor heb ik op 60 starts misschien 5 pony's

Zjie's the One dressuur = Z2 + 2, springen = M +2 , SGW B +0
Fokker van het Bronzen Hengst veulen 2016 ! [o]

Urban
Berichten: 95
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:36

Ik probeer dus de deelnemers te importeren vanuit de knhs, ze staan wel in het programma concours 3.5. Alleen zijn ze alle rood en pakt hij niets van de gegevens. Wat kan ik doen? Komt dit doordat het inschrijf termijn nog niet is gesloten. Ik dacht ik ga alvast eens even oefenen, omdat het weer een jaar geleden is.

LisKir
Berichten: 23
Geregistreerd: 28-02-08

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:37

Las je ze in het rooster hebt geplaats zijn ze als het goed is niet meer rood.

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 09:08

@ Urban, heb je de goede klasses in de goede roosters aangevinkt? Dat wilt ook nog wel eens een probleem zijn waarom hij de inschrijvingen niet pakt

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 09:08

Kan iemand mij vertellen hoe ik een tv koppel aan de uitslagen om deze te tonen en hier sponsors tussen doe?

Urban
Berichten: 95
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Eersel

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 12:05

Bedankt, het is gelukt. Idd. Klasses niet goed aangevinkt.
Nog een vraagje. 3.5 herkend een jury niet. Nu heb ik de updates allemaal uitgevoerd en de zipmappen uitgepakt. Wat moet ik daarna nog meer doen om dit te laten werken? Ben blijkbaar toch geen computer nerd


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers