Mede wedstrijdsecetariaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
welshfan97
Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 17:08

PSvanLot schreef:
Je leest het niet helemaal goed.

Je mag of herinneringsrozetten of plaatsingsrozetten uitdelen. Als je voor het laatste kiest moet je voldoen aan de volgorde van lid 2.

Oke dat snap ik, maar hier kiezen ze vaak voor een herinneringsrozet (iedereen dezelfde), echter staat daar dit over: "Herinneringsrozetten dienen uit tenminste 2 kleuren te bestaan.". En dat is dus ook niet het geval.

/3


PSvanLot
Berichten: 10135
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 17:12

Dat klopt. Dat moet inderdaad volgens het reglement.
Dit om verwarring te voorkomen.

Wij organiseren 12 wedstrijden per jaar en ongeveer de helft van de rozetten wordt teruggegeven. Daarom zijn wij ook naar rozetten in clubkleuren gegaan. Makkelijker bestellen en veel minder bestellen en overhouden.

Kelan
Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 17:44

tja, dat mag dus heel officeel niet (een herinneringsrozet in maar 1 kleur).
Maar dat zijn geloof ik niet de dingen waar ik me nou heel druk om zou maken :o

het niet aan de prijzen, zoals vermeld in het vraagprogamma, houden, daar zou ik dan weer wel wat van zeggen denk ik.

*****************************************

PSvanLot
Berichten: 10135
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 17:56

Kelan schreef:
tja, dat mag dus heel officeel niet (een herinneringsrozet in maar 1 kleur).
Maar dat zijn geloof ik niet de dingen waar ik me nou heel druk om zou maken :o

het niet aan de prijzen, zoals vermeld in het vraagprogamma, houden, daar zou ik dan weer wel wat van zeggen denk ik.


Dat zou ik ook zeker doen!

ponyparadijs
Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-19 07:04

PSvanLot schreef:
Kelan schreef:
tja, dat mag dus heel officeel niet (een herinneringsrozet in maar 1 kleur).
Maar dat zijn geloof ik niet de dingen waar ik me nou heel druk om zou maken :o

het niet aan de prijzen, zoals vermeld in het vraagprogamma, houden, daar zou ik dan weer wel wat van zeggen denk ik.


Dat zou ik ook zeker doen!

Helemaal mee eens
Maar dat had ze op de wedstrijd dag moeten doen.

Overigens vindt ik wel dat we nu erg off topic gaan en behoort deze discussie naar mijn mening ergens anders

Zjie's the One dressuur = Z2 + 2, springen = M +2 , SGW B +0
Fokker van het Bronzen Hengst veulen 2016 ! [o]

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:11

Zijn er al secretariaten die mee doen met de pilot met het innen van inschrijfgelden via Ingenico?

Setteli
Berichten: 3164
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:25

Riaa_ schreef:
Zijn er al secretariaten die mee doen met de pilot met het innen van inschrijfgelden via Ingenico?


Nee, heb het wel gelezen, maar dan moet ik een best deel afstaan, en dat zie ik niet zo zitten.
Doe het nu zelf en gaat eigenlijk best prima zo.
Misschien interessant voor hele grote concoursen

Phoebe (Power and Paint x Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) Stermerrie geb. 18-06-2011, B+30, L1+30, L2+29, M1+10
My Fellow (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 11-04-2022
(te koop)
Ivory (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 24-05-2023
Soijance (Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) geb. 25-03-1999, eindstand M2+6, met pensioen!
Naughty by Nature (shetlander geb. 12-06-2000)

Kelan
Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:52

Hier hetzelfde.
Ik heb het ook gelezen. En ik vind dat een te groot gedeelte moet worden afgestaan.

Daarnaast zie ik het voor springwedstrijden ook niet zo zitten. Daar krijg je vaak op donderdag nog een lijst combinatienummers in de mail. Of komen ze op zaterdagochtend de combinatienummers voor de NNs aanleveren. Die gaan dat echt niet allemaal in MijnKNHS opvoeren. Dus dan zit je nog steeds met betalingen die je op de dag zelf moet afhandelen. Dan liever alles op de dag zelf.

*****************************************

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:24

Wij doen het nu zo dat deelnemers zelf het geld moeten overmaken en dat wij daarna hun deelname op definitief zetten, wel iets meer werk, maar geen afdracht aan de KNHS dan. En mensen die vaker bij ons starten weten dat, dus maken het vaak direct over.

PSvanLot
Berichten: 10135
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 13:23

Wij laten op de wedstrijd zelf betalen.
Voor zowel de spring als dressuur wedstrijden.

Nibbit
Berichten: 10410
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 14:09

Riaa_ schreef:
Wij doen het nu zo dat deelnemers zelf het geld moeten overmaken en dat wij daarna hun deelname op definitief zetten, wel iets meer werk, maar geen afdracht aan de KNHS dan. En mensen die vaker bij ons starten weten dat, dus maken het vaak direct over.


Hoe doe je het dan als ze nog niet betaald hebben, maar wel afmelden na sluitingsdatum?

Die paar stuur je na afloop een factuur?
Of herinner je ze al eerder aan het betalen

PSvanLot
Berichten: 10135
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 14:16

Dat vind ik goede vragen Nibbit!

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 14:55

Nibbit schreef:
Riaa_ schreef:
Wij doen het nu zo dat deelnemers zelf het geld moeten overmaken en dat wij daarna hun deelname op definitief zetten, wel iets meer werk, maar geen afdracht aan de KNHS dan. En mensen die vaker bij ons starten weten dat, dus maken het vaak direct over.


Hoe doe je het dan als ze nog niet betaald hebben, maar wel afmelden na sluitingsdatum?

Die paar stuur je na afloop een factuur?
Of herinner je ze al eerder aan het betalen


Ja ik herinner 2 soms 3 keer voor sluitingsdatum om te betalen, dat kan gemakkelijk in opmerkingen bij de KNHS, dan krijgen zij een mail dat er een opmerking geplaatst is.
Indien er niet betaald is de vrijdag voor wedstrijd worden ze niet geplaatst op de startlijst. Tot nu toe werkt dat prima eigenlijk.

PSvanLot
Berichten: 10135
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 17:23

Dat is wel heel erg veel werk!

ponyparadijs
Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-19 17:30

Wij gaan zeker niet via de KNHS laten betalen.
Voor hun weer een manier om geld te innen.

Ze kunnen bij ons op de dag zelf contant en via de pin betalen.
Afmelders krijgen een nota via mail.
De meeste betalen die praktisch direct een heel klein deel moeten we achter aan

Zjie's the One dressuur = Z2 + 2, springen = M +2 , SGW B +0
Fokker van het Bronzen Hengst veulen 2016 ! [o]

Kelan
Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 17:56

Dat herinneren zou mij ook te veel werk zijn.
Dan stuur ik liever die paar afmelders een factuur.

*****************************************

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 13:07

Het is gewoon een kopieren, plakken actie. Het per ruiter een factuur sturen vind ik meer werk; mail adres opzoeken of postzegel betalen.

Maar heb ook naar de tarieven gekeken en het is best een afdracht die je kwijt bent per wedstrijd/ruiter, dus wij houden het ook nog even bij ons oude systeem vermoed ik


liberty
Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 22:27

Riaa_ schreef:
Zijn er al secretariaten die mee doen met de pilot met het innen van inschrijfgelden via Ingenico?

nope, en niet van plan ook.

Hier betaald iedereen vooraf per bank en niet betaald is op de dag zelf meer betalen. Werkt al heel lang heel goed

manonutjuh
Berichten: 3008
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 17:59

Ik was jullie kwijt.

Zijn er ook nog verenigingen die een soort clubkampioen /overal kampioen over het gehele jaar aanwijzen?

We deden dit vroeger wel, nu al een aantal jaar niet meer. We krijgen weer wat meer leden, dus willen dit nieuw leven in blazen.
Maar zitten een beetje te dubben met welke spelregels we eraan vast willen hangen..
Hoeveel wedstrijden moeten er gereden worden, doe je iets met wegstreep resultaat, enzovoort enzovoort?

ponyparadijs
Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-20 09:29

Wij hebben al jaren de zadel competitie in het outdoor seizoen.
Maar dat is niet alleen voor leden.
Bij deze competitie moet je je selecteren voor de finale door minimaal 2 wedstrijden starten in het outdoor seizoen. En de hoogste 4 per klasse gaan de finale rijden op de finale dag.

En verder hebben we dit jaar voor het eerst de Beemster Dressuur Cup.
Deze Cup doen we met 4 verenigingen. En tijdens het outdoor seizoen moet je bij alle vereniging 1x 2 proeven zijn gestart om mee te doen met de finale.
Hoe dat verder allemaal uitpakt moet nog blijken natuurlijk

Zjie's the One dressuur = Z2 + 2, springen = M +2 , SGW B +0
Fokker van het Bronzen Hengst veulen 2016 ! [o]

Kelan
Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 09:35

Vroeger deden wij dat inderdaad ook " succesvolste ruiter van het outdoorseizoen".
Maar daar zijn wel al best een tijd geleden mee gestopt.
Er zijn veel meer wedstrijden, iedereen kiest die hem/haar het best passen. Daarmee wordt het lastig bijhouden.

En eerlijk gezegd zaten de leden er ook niet echt meer heel erg op te wachten. Dus het werd veel werk voor iets wat men niet echt belangrijk vond. Daarmee was de keuze makkelijk om er mee te stoppen.

*****************************************

ingvdh
Berichten: 6368
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:23

Wij hadden een serie van 3 onderlinge wedstrijden, maar het animo hiervoor is dramatisch laag. Dat is dus gestopt. Men start liever officieel (kan ik ook wel begrijpen :) ).

Wat we wel al jaren doen is de Bloembokaal, deze wordt uitgereikt aan degene die de meeste winstpunten heeft gereden in een kalenderjaar. De bokaal wordt uitgereikt in de voorjaarsvergadering, men moet zelf doorgeven hoeveel winstpunten er gereden zijn en degene met de meeste punten wint.
De prijs is de wisselbokaal en het aantal winstpunten in euro's als kadobon.

PSvanLot
Berichten: 10135
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:38

Wat ik me afvraag. Hebben jullie geen professionals binnen de club? Wij hebben zowel bij de dressuur als bij de spring leden mensen rijden die op professionele basis rijden binnen de basisklassen.
Mensen met een africhtingsstal of werkend daarbij en hiervoor paarden uitbrengen.

Bij ons zou de uitslag ieder jaar ongeveer hetzelfde zijn als we zouden kijken naar de best presterende of de meest behaalde winstpunten binnen een seizoen.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 10393
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:44

PSvanLot schreef:
Wat ik me afvraag. Hebben jullie geen professionals binnen de club? Wij hebben zowel bij de dressuur als bij de spring leden mensen rijden die op professionele basis rijden binnen de basisklassen.
Mensen met een africhtingsstal of werkend daarbij en hiervoor paarden uitbrengen.

Bij ons zou de uitslag ieder jaar ongeveer hetzelfde zijn als we zouden kijken naar de best presterende of de meest behaalde winstpunten binnen een seizoen.


Ook als je het vastplakt aan een combinatie ipv aan alleen de ruiter?

Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

PSvanLot
Berichten: 10135
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:47

Dan ook inderdaad. De ruiters rijden gemiddeld op alle wedstrijden die ze starten met tegen of over de 70%.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers