Gebroken lijn groter dan 5 meter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Islien
Berichten: 1137
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: ULFT

Re: Gebroken lijn groter dan 5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:56

Een gebrokenlijn 5 meter is er echt een van 5 meter tot de X is 10 meter dus je kunt het doen maar dan krijg je wel min punten :(


Mossje_bobb
Berichten: 293
Geregistreerd: 13-05-12
Woonplaats: In Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 10:31

Hallo
Het mag niet anders word er wel een "gewone" gebroken lijn gevraagd

Als je tot de x rijd krijg je minpunten

Ojaa
Het ligt er ook een beetje aan wie de jury is. De ene geeft jou 1 punt minder en de andere is weer strenger en geeft jou 2 punten minder.
Dus als je geluk hebt krijg je 1 punt minder.

Ik had zoiets oook een keer meegemaakt. Het was aan het einde van de proef B (dat was een paar jaar geleden). Je rijd dan nog met zijn drieeen. En ik reed als laatste. De twee voor mij stopte te vrroeg (ze stopten onder de x maar je moest tussen de x en de g staan. Ik zag het dus en ben maar drie stappen vvoor hun gaan staan. Maar nogsteeds

Oeps ben wat vergeten toe te voegen
Had ik 1 punt minder gekregen. Maar zij hadden 2 punten minder gekregen.
Achteraf had ik natuurlijk precies goed moeten gaan staan maar dat durfde kk toen nog niet
Laatst bijgewerkt door Martine op 09-08-12 11:49, in het totaal 5 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

pearlie
Berichten: 2432
Geregistreerd: 14-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:35

kaatjemuts schreef:
@ pearlie: niet als je dus X raakt. X wordt niet genoemd in de oefening..


:?
dat zei ik toch ook niet?
Je moet tussen X en E of B doorrijden, daar zit het "5 meterpunt" , dan raak je X toch niet?

pearlie
Berichten: 2432
Geregistreerd: 14-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:38

Anne_GTI schreef:
pearlie schreef:
Als er had gestaan: gebroken lijn minimaal 5 meter, dan had het gemogen!
Net als bij het wijken in de L1, dat is minimaal 5 meter dus mag je best doorwijken tot de hoefslag.

Maar helaas er staat gebroken lijn 5 meter dus moet je mikken, precies de helft van X en E/B.


Mikken? Je rijdt recht naar de hoekpaal schuin tegenover en op de B-E lijn weer terug naar de letter. Dan heb je precies 5 meter.


Je moet dat mikken niet zo letterlijk nemen.... :+
Maar aangezien er geen pion staat daar waar de geborken lijn precies 5 meter zou zijn, noem ik het mikken...
Die 5 meter zit tussen X en B of tussen X en E (afhankelijk aan welke kant je de gebroken lijn moet rijden) en daar moet je met je eigen timmermansoog je route op 'mikken' ;)

@Anne_GTI: heej dat had ik nog nooit gehoord, handige tip! Kun je toch ergens op mikken ;)

kaatjemuts
Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:37

pearlie schreef:
kaatjemuts schreef:
@ pearlie: niet als je dus X raakt. X wordt niet genoemd in de oefening..


:?
dat zei ik toch ook niet?
Je moet tussen X en E of B doorrijden, daar zit het "5 meterpunt" , dan raak je X toch niet?


je zei; als er gezegd wordt minimaal 5 m, dan mag je groter rijden. en ik bedoelde dan dus dat je dan nog steeds niet X mag raken ;)

#snotterzegt

carmab
Berichten: 111
Geregistreerd: 14-05-06

Re: Gebroken lijn groter dan 5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 22:40

Het gaat niet om het hanteren van eigen reglementen, dat schrijf ik ook helemaal niet en "slaat dus nergens op". Vervelend dat je bericht niet goed wordt gelezen, maar ja

Debski
Berichten: 812
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: zoetermeer

Re: Gebroken lijn groter dan 5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 10:26

Als je bij het afwenden richt op a of c en dan op de BE lijn om stelt zit je altijd precies op 5 meter.

(\/)
( . .)
C(")(")

CharleyT
Berichten: 3984
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:56

Bontjee schreef:
Ik heb een vraag aan de juryleden.
Mag je een de gebrokenlijn van 5 meter ook tot x rijden ik kom dan vaak mooier uit en het paard heeft meer stelling en buiging. Krijg ik dan een punt aftrek als ik dat doe of wordt het hetzelfde beoordeeld?

Alvast bedankt


Meen je dit nu serieus? Als je een volte 10 m moet rijden doe je dan ook een grote volte of andersom??
Gebroken lijn 5m is een andere figuur dan gebroken lijn(10m.)
Je kunt in principe tegen -2 aanlopen wegens fout in de proef, maar meestal zal het wel iets worden van: geen 5 m, te groot, slordig, etc en dan de bijhorende onvoldoende wat mij betreft.

Basic_
Berichten: 1480
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:19

Anne_GTI schreef:
Mikken? Je rijdt recht naar de hoekpaal schuin tegenover en op de B-E lijn weer terug naar de letter. Dan heb je precies 5 meter.


Heh? Als ik op de hoek richt, en ik ben op de E-B lijn, zit ik al onder de X hoor.. ik richt idd ook altijd op de A of de C, nooit onvoldoendes voor gehad en vaaak 7ens en 8en.

http://www.carinabijlhouwer.nl
Dressuurtraining & Instructie aan huis. NH-ZH
Valiant Lichte Tour Bardolino Z2+10Bentley B+8 VERKOCHT I'm a Krack

just_bassie
Berichten: 1995
Geregistreerd: 23-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:31

Als je de gebroken lijn verder dan 5 m rijd dan verhoog je de moeilijkheidsgraad.
Voer je deze oefening dan keurig uit dan verdien je zeker een voldoende.
Ik vind het zwaarder tellen als de lijn minder dan 5m gereden word, dan verlaag je de moeilijkheidsgraad en dan heb je altijd een onvoldoende!

Bij een volte 15m het volgende, rijd je de volte kleiner dan 15m dan maak je het moeilijker.
maak je volte groter dan maak je het zelf makkelijker en dan is het onvoldoende.
Let wel, het is natuurlijk niet de bedoeling om het erg te overdrijven!

Sebastiaan R(Flemmingh x Kommandeur) Op weg naar Inter2!!
Deandra V(Vainqueur x Kennedy) M1+10
Teliza(Furinos) Z2+5
Nynke(Beart)Nog op de basisschool :P
http://www.annetkoning.weebly.com

xanax
Berichten: 162
Geregistreerd: 17-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:22

Debski schreef:
Als je bij het afwenden richt op a of c en dan op de BE lijn om stelt zit je altijd precies op 5 meter.

Als je bij het afwenden naar A of C rijd, zal je de BE lijn op 4.11 meter snijden, en niet op 5 meter (je vertrekt 6 meter uit de kant, dus nog 14 meter tot de BE lijn, 14 meter verhoud zich tot 34 meter als 4.11 meter tot 10 meter (de A of C)).

5 meter verhoudt zich dan weer tot 12,15 meter.

Als je perfect de 5 meter lijn wil snijden moet je dus naar een denkbeeldig punt 2,15 meter verder dan de A of C rijden.

mvg

Jasmijn1989
Berichten: 759
Geregistreerd: 02-10-08
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Gebroken lijn groter dan 5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:49

paardrijden wordt nog eens een denksport!

Gediplomeerd instructrice / IL Jurylid
Jack Daniels: Alexandro P x Rousseau

Anne_GTI
Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:15

Jasmijn1989 schreef:
paardrijden wordt nog eens een denksport!

:') Paardrijden is een denksport; je moet net als bij schaken of dammen altijd een aantal zetten vooruit denken.

Basic_
Berichten: 1480
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 13:31

just_bassie schreef:
Als je de gebroken lijn verder dan 5 m rijd dan verhoog je de moeilijkheidsgraad.
Voer je deze oefening dan keurig uit dan verdien je zeker een voldoende.
Ik vind het zwaarder tellen als de lijn minder dan 5m gereden word, dan verlaag je de moeilijkheidsgraad en dan heb je altijd een onvoldoende!

Bij een volte 15m het volgende, rijd je de volte kleiner dan 15m dan maak je het moeilijker.
maak je volte groter dan maak je het zelf makkelijker en dan is het onvoldoende.
Let wel, het is natuurlijk niet de bedoeling om het erg te overdrijven!



Dit slaat ook nergens op.. een gebroken lijn 5 meter is 5 meter, moeilijkheidsgraad heeft hier niks mee te maken, daar is de klasse al op gebasseerd, je moet gewoon de gevraagde oefening correct uitvoeren

http://www.carinabijlhouwer.nl
Dressuurtraining & Instructie aan huis. NH-ZH
Valiant Lichte Tour Bardolino Z2+10Bentley B+8 VERKOCHT I'm a Krack

just_bassie
Berichten: 1995
Geregistreerd: 23-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 14:37

Basic_ schreef:
just_bassie schreef:
Als je de gebroken lijn verder dan 5 m rijd dan verhoog je de moeilijkheidsgraad.
Voer je deze oefening dan keurig uit dan verdien je zeker een voldoende.
Ik vind het zwaarder tellen als de lijn minder dan 5m gereden word, dan verlaag je de moeilijkheidsgraad en dan heb je altijd een onvoldoende!

Bij een volte 15m het volgende, rijd je de volte kleiner dan 15m dan maak je het moeilijker.
maak je volte groter dan maak je het zelf makkelijker en dan is het onvoldoende.
Let wel, het is natuurlijk niet de bedoeling om het erg te overdrijven!



Dit slaat ook nergens op.. een gebroken lijn 5 meter is 5 meter, moeilijkheidsgraad heeft hier niks mee te maken, daar is de klasse al op gebasseerd, je moet gewoon de gevraagde oefening correct uitvoeren


Tja dan zal ik dat tegen de cursusleider zeggen......
Wat ik dus bedoelde te zeggen is dat het beter is om de lijn 5(+) meter te rijden dan minder dan 5 meter.
Precies 5 meter is natuurlijk het beste omdat dat gevraagd word!

Sebastiaan R(Flemmingh x Kommandeur) Op weg naar Inter2!!
Deandra V(Vainqueur x Kennedy) M1+10
Teliza(Furinos) Z2+5
Nynke(Beart)Nog op de basisschool :P
http://www.annetkoning.weebly.com

Basic_
Berichten: 1480
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Gebroken lijn groter dan 5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:59

Ik dacht al, het klonk nogal scheef

http://www.carinabijlhouwer.nl
Dressuurtraining & Instructie aan huis. NH-ZH
Valiant Lichte Tour Bardolino Z2+10Bentley B+8 VERKOCHT I'm a Krack

avoriaz
Berichten: 10
Geregistreerd: 02-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:17

als je een m f gebroken lijn wild rijden moet je het eerste deel naar de a rijden

Anoeska27
Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:35

avoriaz schreef:
als je een m f gebroken lijn wild rijden moet je het eerste deel naar de a rijden

Dit is een topic uit 2012, reageren heeft geen zin meer.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only
Berichten: 15442
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Gebroken lijn groter dan 5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 17:59

Reageren op een oud topic is toegestaan mits er een bijdrage wordt geleverd als aanvulling. Echter is de topicstarter al geruime tijd niet online geweest. Vandaar dat ik een slotje plaats.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers