leeftijd kinderen die willen paardrijden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:10

RT--JI

N_jumping

Berichten: 427
Geregistreerd: 13-07-08
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 21:29

ik ben op de manege waar ik nu noch steeds sta begonnen toe nik 4 was
wij hebben een ronde bak die net iets kleiner is dan een longeercirkel overdekt en daar keijgen ze dan les is
daar heb ik de eerste 1.5 jaar in rond gehobbeld en daarna echte lessen gaan rijden

dus wel rond 6 jaar

kirstenzilpa
Berichten: 30
Geregistreerd: 23-11-09

Re: leeftijd kinderen die willen paardrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 22:28

Ik heb begonnen op een manege toen ik 6 was!

SantaCruz
Berichten: 952
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 21:16

Mijn buurvrouw geeft les aan kleine kinderen op shetlanders in een paddock. Shetlanders gaan soms alle kanten op, de ouders van de kinderen zijn wel aanwezig zodat het onder begeleiding is. En ik moet zeggen het gaat altijd goed. Ze kunnen leren poetsen, zadelen en erop zitten. Hoe ze de teugels moeten vasthouden en achter elkaar aan rijden. Ik zie de kinderen nu een aantal jaar achter elkaar en kunnen heel leuk rijden. Prima toch? Ouders blijven wel verantwoordelijk ervoor.

_Pleasure_

Berichten: 722
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Lommel - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:01

blacknorton schreef:
ik ben begonnen op me 5de we hadden dan wel een groeples van een half uurtje maar de moeders liepen allemaal naast onze ponies. we leerden vooral netjes zetten en evenwicht houden.

spelendewijs bereik je denk het meest bij deze kinderen.

succes



Mijn dochtertje is ook op d'r 5e begonnen met miniles, dan loopt er een ouder mee (zo heet dat bij ons op de manege) en nu is ze bijna 7 (as vrijdag!!) en rijdt nu bijna 1 jaar in mijn les mee, ik merk wel dat ze voorloopt op de rest, ze heeft meer lef dan de rest..

Maar 4 jaar is echt te jong!!

Mimi1973

Berichten: 41
Geregistreerd: 17-04-08
Woonplaats: Almere

Re: leeftijd kinderen die willen paardrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:09

4 jaar vind ik wel jong om te beginnen met rijles. Mijn dochter is nu 5 en ik zie haar nog niet op een pony rondrijden. 4 jaar is een mooie leeftijd om te beginnen met poetsen en misschien aan een halster met de begeleiding ernaast een rondje te stappen ofzo, zodat ze een beetje gevoel krijgen op een ponyrug. Zo rond een jaar of 5 zou ik dan pas beginnen met het zoeken en houden van de balans met allerlei balansspelletjes. 6 of 7 jaar is (vind ik ;)) een mooie leeftijd om het rijden verder uit te bouwen naar zelfstandig rondsturen etc...

Wie weet gaat mijn dochter ooit paardrijden, maar ze wil eerst nog (en dan volgt een rijtje andere sporten, hahaha).

xxMelissa
Berichten: 54
Geregistreerd: 29-05-10
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:40

Ik vind het te jong, ik zou nog wat jaartjes wachten. :j

NinaSavine
Berichten: 30
Geregistreerd: 02-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:05

vanaf 7 jaarvindikpaskunnen.

Daisy_1997
Berichten: 5
Geregistreerd: 06-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:51

Ik ‘rijd’ sinds mn 2e (nou eigenlijk alleen maar op een Welshje zitten en stappen :D ) maar ik ging op manegeles toen ik 4/4,5 was (mocht eigenlijk pas op mn 6e van die manege maar omdat ik al ‘ervaring’ had, mocht ik eerder *\o/* ) nooit last van heuppijn/problemen gehad...

Mijn oppas had sinds haar geboorte heupproblemen en is zelfs aangeraden om te gaan paardrijden! :)

Wulfy
Berichten: 8
Geregistreerd: 27-06-14

Re: leeftijd kinderen die willen paardrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:59

Mijn dochter heb ik vanaf haar 5e op het paard gezet. Met matig succes en als het koud was vond ze het helemaal niets. Pas vanaf 7 jaar begon ze er zelf echt lol in te krijgen en pakte ze het ook veel beter op. Ook ik denk dat een kind er pas rond 7 pas fysiek/mentaal echt aan toe is. Daarvoor is het alleen wat gewenning. Ook niets mis mee, maar je kunt er niet te veel van verwachten.

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: leeftijd kinderen die willen paardrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 20:00

Hebben jullie door dat dit topic ruim 8 jaar oud is? :=

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: leeftijd kinderen die willen paardrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 20:32

Misschien kunnen de mensen die acht jaar geleden hebben gepost, nog eens antwoord geven. Zijn de kids blijven rijden, en hebben ze nog heupproblemen gekregen?

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: leeftijd kinderen die willen paardrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 20:36

Daisy moet aan haar nuttige berichten komen, nu vind ik reageren in een 8 jaar oud topic niet echt nuttig :')

On topic, ik was 6 :))

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 20:37

Ik heb zelf een paar jaar geleden 2 zusjes les geven, de oudste van 6, bijna 7 jaar reed elke week een lesje van 30 min bij mij. Veel spelen en plezier hebben. Haar zusje mocht dan elke week even 5 tot 10 min uitstappen en had 1 keer in de maand haar eigen lesje. Zij was toen ook 4 jaar oud. Voor serieus wekelijks les vind ik ze veel te jong.

Reina_Lucia
Berichten: 274
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 23:42

Zelf ben ik met 4 op een shetlander gestapt maar heb pas echt lessen gevolgd vanaf 10. Het ligt denk ik ook echt aan het kind zelf.

Mendy1984
Berichten: 979
Geregistreerd: 02-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 23:47

swartbeessie schreef:
Misschien kunnen de mensen die acht jaar geleden hebben gepost, nog eens antwoord geven. Zijn de kids blijven rijden, en hebben ze nog heupproblemen gekregen?


ik ben op mijn 5 begonnen met paardrijden
nu 29 jaar later nooit nergens last van gehad tenzij ik er weer een keer van af kukelde (2 slimme shetlanders waar ik op heb leren rijden)

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 14:02

tja met 4 jaar mogen ze al starten met de bixie. Ik vind het geen succes.


Leuk en schattig absoluut..maar als jury is er eigenlijk geen beginnen aan. De KNHS had het gewoon op 6 jaar moeten houden.