Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Suzanne F.
Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 14:20

Nice!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


snorkel1986
Berichten: 2984
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 17:23

Ja hier wel geweest
En gevoel en punten komen overeen . Al zijn de punten niet zo hoog... madam vind overspringen in de galop een leuk grapje.. en midden draf was vandaag ook met 1 of 2 galop passen dus tja.. 2e x m1 ( met een krabbel paard) ach morgen weer een kans

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

DiscoDipp
Berichten: 2855
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 21:14

Wij vandaag ook weer geweest. Helaas liep alles enorm in waardoor we misschien 15/20 min los hebben kunnen rijden. Dat is voor ons dus echt killing want Nina moet eerst 20 min gek doen voordat we echt aan rijden toe komen :')

Mijn proef voelde echt als Mep de Mol _O- Het zooitje bij elkaar proberen te houden en er nog 199 punt uitgesleept met een 5de plek.

Al met al niet echt tevreden. Maar ach Nien stond er wel weer mooi op. Dat telt ook toch _O-

MyWishMax
Berichten: 25053
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 21:14

Toch gefeliciteerd en goed gedaan! Dat is ook wel erg kort ja :')

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Fly_high
Berichten: 3269
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-23 13:29

Het blijven gewoon hartstikke nette punten, nog steeds gefeliciteerd :j


We hebben vandaag 2 foutloze rondjes gesprongen en dat ging echt zoooooo onwijs lekker *\o/* beide meer dan 70 voor stijl dat spreekt ook voor zich :)

Henk was ook helemaal in zijn element, oortjes erop en gaan met die banaan. Nog ff leren lezen en dan zou die het prima zonder mij kunnen :P

...a w Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie

MyWishMax
Berichten: 25053
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 13:35

Wat fijn, Fly_high! Gefeliciteerd en goed gedaan!

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

LV19952
Berichten: 580
Geregistreerd: 03-02-23

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 13:44

Netjes!

Myrsky
Berichten: 4120
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 18:26

Wat fijn flyhigh!
Toch mooie punten discodipp!

Soms is het grappig hoe anders de jury het ziet dan je zelf voelt. Vandaag had ik wedstrijd en mevrouw was echt druk! Ze zette de kop erop en kon alleen maar rennen. De overgangen terug gingen met meer geluk dan wijsheid, echt twee proeven overleven en smeken of ze alsjeblieft een beetje rustig wilde doen zodat we in elk geval de bochten zouden halen en daarop nog wat puntjes zouden sprokkelen. Twee keer geen winst zou heel terecht zijn geweest.
Bedank ik de ene jury achteraf, noemt ze als tip dat mijn pony soms in de bocht het hoofd wat kantelde. En verder vond ze het een nette proef. Echt niks over tempo en gehaastheid en daardoor slordig rijden. Blijk ik daar met 195 punten een tweede prijs te hebben gehaald _O- je hoort me niet klagen, maar was echt niet terecht, we kunnen zoveel netter.
Andere proef 183, dus ook niet slecht.

Raise a glass to freedom,
Something they can never take away,
No matter what they tell you.

Noukie
Berichten: 10926
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 18:28

Gefeliciteerd Myrsky! En DD ook ondanks dat t niet jullie dag was
Fly, netjes! Fijn dat jullie weer elkaar gevonden hebben in het parcours!

snorkel1986
Berichten: 2984
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 20:16

Tja hier eerst maar eens een stop.. wel constant maar niet m1 waardig.. gister 171 en 171.5 en vandaag 164 ( met min 2 en compleet stuk contact gemist..ze sprong om.. dacht ik rij volte en nog een keer.. sprong ze weer) en 171. Dus tja.. ontspanning en recht richten deze zomer eerst maar weer eens.. en zelf leren adem halen tijdens de proef... en dan zien we wel weer

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

Charmaine
Berichten: 1404
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 20:24

Hier weer 2 puntjes er bij in het L1. Zelf best fijn gereden, merkte weer progressie in afvloeien van spanning. Als dit zo doorzet kunnen we de proef wat netter gaan afwerken zonder rommeltjes in aanleuning en nageeflijkheid. En dan hopelijk richting wat hogere punten dan de 6jesproefjes die we nu rijden ;-)
Was verder drukke dag met nog deel secretariaat doen...

Suzanne F.
Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 20:28

Myrsky schreef:
Wat fijn flyhigh!
Toch mooie punten discodipp!

Soms is het grappig hoe anders de jury het ziet dan je zelf voelt. Vandaag had ik wedstrijd en mevrouw was echt druk! Ze zette de kop erop en kon alleen maar rennen. De overgangen terug gingen met meer geluk dan wijsheid, echt twee proeven overleven en smeken of ze alsjeblieft een beetje rustig wilde doen zodat we in elk geval de bochten zouden halen en daarop nog wat puntjes zouden sprokkelen. Twee keer geen winst zou heel terecht zijn geweest.
Bedank ik de ene jury achteraf, noemt ze als tip dat mijn pony soms in de bocht het hoofd wat kantelde. En verder vond ze het een nette proef. Echt niks over tempo en gehaastheid en daardoor slordig rijden. Blijk ik daar met 195 punten een tweede prijs te hebben gehaald _O- je hoort me niet klagen, maar was echt niet terecht, we kunnen zoveel netter.
Andere proef 183, dus ook niet slecht.


Dat komt omdat het voor jouw gevoel altijd harder en onrustiger voelt dan het eruit ziet. De jury ziet liever een proef die wat vlotter is dan dat trage brave gedoe.
Als ik lekker relaxed had gereden dan kreeg ik ook altijd ‘impuls’ op mijn protocol. En als hij vrij heet was en het een soort van overleven was de proef door dan kreeg ik hoge punten.
Toen ik later jury werd begreep ik dat veel beter.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Eef_Bam
Berichten: 4073
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 20:48

Toch hele nette punten DD, ook al was het gevoel er niet naar.
Fijn dat jullie weer fijn hebben gereden Fly, goed voor het vertrouwen.
Balen snorkel, goed dat je zelf wel weet waar het door komt en dat je eraan kan werken.
Charmaine: top weer 2 punten
Myrski, gefeliciteerd met de punten! Herken wel wat Suzanne zegt, vaak als je voor je gevoel wat gehaast rijd levert dat vaak toch een mooi voorwaarts beeld en goede punten op.

Wij hebben dit weekend lekker thuis doorgetraind. Volgend weekend weer op stap.


DiscoDipp
Berichten: 2855
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 21:01

Goed gedaan Fly! Fijn als je zo lekker kunt rijden.

Gefeliciteerd met de punten Myrski!

Jammwr Snorkel, maar soms is een stapje terug helemaal niet verkeerd. Ik zeg altijd maar ‘jow uoi treat your horse is far more important than what you accomplisch with horse’. Ik moest van de winter ook even terug, meestel brengt dat je uiteindelijk meer :)



Gek toch dat zo’n proef zo als aan tornado kan voelen en toch net uit kan zien. Mam zegt t ook altijd dat je aan Nina niet ziet dat ze heet is. Maar toch rij ik liever net wat meer relax, ook voor mijzelf :')

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 09:22

Wij hebben dit weekend met twee paarden op locatie een springlesje gereden. Eerst ik met JB, JB naar huis brengen (lunch in de auto) en daarna de wederhelft met Chip.

Was echt leuk om het zo te doen :-)

Een jaar of 10 geleden gingen we altijd op crosstraining door het hele land. Minimaal anderhalf uur reistijd (zo niet langer), picnic mee. Na de training gezellig daar op locatie met thermosfles en broodjes, zak wortels voor het paardje. Leuk dagje uit.

Dit voelde bijna hetzelfde, dus dat gaan we vaker doen :-)

Fly_high
Berichten: 3269
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-23 15:48

Suzanne F. schreef:
Myrsky schreef:
Wat fijn flyhigh!
Toch mooie punten discodipp!

Soms is het grappig hoe anders de jury het ziet dan je zelf voelt. Vandaag had ik wedstrijd en mevrouw was echt druk! Ze zette de kop erop en kon alleen maar rennen. De overgangen terug gingen met meer geluk dan wijsheid, echt twee proeven overleven en smeken of ze alsjeblieft een beetje rustig wilde doen zodat we in elk geval de bochten zouden halen en daarop nog wat puntjes zouden sprokkelen. Twee keer geen winst zou heel terecht zijn geweest.
Bedank ik de ene jury achteraf, noemt ze als tip dat mijn pony soms in de bocht het hoofd wat kantelde. En verder vond ze het een nette proef. Echt niks over tempo en gehaastheid en daardoor slordig rijden. Blijk ik daar met 195 punten een tweede prijs te hebben gehaald _O- je hoort me niet klagen, maar was echt niet terecht, we kunnen zoveel netter.
Andere proef 183, dus ook niet slecht.


Dat komt omdat het voor jouw gevoel altijd harder en onrustiger voelt dan het eruit ziet. De jury ziet liever een proef die wat vlotter is dan dat trage brave gedoe.
Als ik lekker relaxed had gereden dan kreeg ik ook altijd ‘impuls’ op mijn protocol. En als hij vrij heet was en het een soort van overleven was de proef door dan kreeg ik hoge punten.
Toen ik later jury werd begreep ik dat veel beter.


Dat heb ik ook gemerkt idd, zolang je maar zelf niet hectisch wordt met je hulpen scoren wat vlottere en voor eigen gevoel meer chaotische proeven veel beter dan braaf door de baan rondsloffen. En als ik filmpjes van mijn eigen proeven terug kijk snap ik 100% waardoor het komt, het totaalplaatje is dan gewoon prettiger :) Het gevoel van geen 100% controle over je paard hebben is van buitenaf namelijk niet te zien ;)

Gefeliciteerd met mooie punten! *\o/*

Charmaine ook gefeliciteerd met winst!


Bedankt voor alle lieve woorden, ik ben zo blij met mijn stoere springknol :D

Dit weekend hebben we een laagdrempelig oefencrossje op de planning maar ik overweeg mijn verdere rete ambitieuze SGW plannen met dit paard maar te schrappen. Het is echt zo'n wereld van verschil tussen springen en crossen met hem namelijk en het is niet alsof hij boeiend veel parcourservaring heeft of dat ik een goede springruiter ben, allesbehalve := ff snel rekensommetje gemaakt en hij is welgeteld 7 keer in zijn leven naar een officiële springwedstrijd geweest en doet het elke keer echt heel goed. Zou het maar zo'n feest zijn met crossen :')

Maar goed, we zien het wel. Eerste weekend juli hebben we 2 daagse springwedstrijd bij onze vereniging daar kijk ik alvast naar uit :D

...a w Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie

Lumi
Berichten: 4429
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 08:02

Ik heb op dezelfde pony als Myrsky gereden, en het was toch echt chaos hoor :')
Vooral in galop was het puur overleven en hopen dat we niet de baan uit zouden rennen.
Maargoed, als ze nou volgende keer haar normale rijdbaarheid met deze power heeft, dan is ze helemaal perfect :D


Nargles don't believe in you either!

• / • / • / •
There are still good people in this world. And if you can't find one, be one.

Myrsky
Berichten: 4120
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 08:11

Jammer dat ik net deze proef niet op film had staan. Ik.kan me voorstellen dat de jury graag de power erin ziet, maar het was echt bij de overgangen terug vol op de hand remmen in de hoop dat je geremd was voor je de letter voorbij was, want reageren op zit? Dat kon ze spontaan niet meer :') Draf verruimen konden we ineens wel haha. Maar geeft wel weer een leerpunten, dat vlottere er meer in brengen, maar dan ook lekker rijdbaar en stuurbaar blijven

Raise a glass to freedom,
Something they can never take away,
No matter what they tell you.

Fly_high
Berichten: 3269
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-23 09:15

Soms kun je het van buitenaf ook niet helemaal goed zien, dat een paard niet zo op zit reageert. Het is gewoon lastig, dat stukje verschil tussen beeld en gevoel. Filmpjes zouden handig zijn geweest ;)

Ik heb inmiddels mijn wedstrijdfoto's binnen *\o/* geen zin om topic vol te spammen maar kijk eens mijn pony als very happy athlete. Hij heeft zo enorm veel lol met springwedstrijden, moeten we veel vaker doen :)

[ img ]

...a w Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie

DiscoDipp
Berichten: 2855
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 11:03

Lekker die oortjes erop ja!

Ik ben ook helemaal blij! Net mijn springzadel aangemeten, pony werd er helemaal vrolijk van :D

Tis echt zo erg wennen om na 7 jaar ofzo weer in een springzadel te zitten. Maar ik heb er echt zin in om te gaan trainen en aan de eventing te beginnen!


[ img ]

Roulette_
Berichten: 1057
Geregistreerd: 15-10-12

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 12:21

Help, keuze stress hier. De kwestie: ik zag op Facebook voorbij komen dat bekend is wie er regio kampioenschappen mogen rijden, denk ik ga even kijken of er nog bekenden mee mogen doen…. Nou, dat is zo, heel bekend zelfs… ik mag zelf namelijk meedoen :')
Die had ik niet aan zien komen, maar ja, dan mag ik ook tot die tijd geen Z starten, dus nu is de vraag: wil ik eigenlijk wel starten? Of wil ik toch liever door naar t Z?

Eva <3 B+13 (PR 221,5) L1+11 (PR 197,5) L2+11 (PR 202), M1+12 (PR 203), M2+11 (PR 189)

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 12:27

Tja, er is er maar één die daar antwoord op kan geven. Jijzelf Roulette.

Roulette_
Berichten: 1057
Geregistreerd: 15-10-12

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 12:35

Klopt, ga er rustig even over nadenken. Was ook meer een retorische vraag en even van me af praten. Had dit namelijk echt niet aan zien komen, dacht dat ik niet eens genoeg wedstrijden had gestart in de juiste regio.
Wat een grap, wie presteert het nou om zich per ongeluk te plaatsen :=

Eva <3 B+13 (PR 221,5) L1+11 (PR 197,5) L2+11 (PR 202), M1+12 (PR 203), M2+11 (PR 189)

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 15:10

Ha ha, jij! Leuk toch?

Eef_Bam
Berichten: 4073
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 15:23

Leuk discodipp, ben een klein beetje jaloers :D . Heb met die van mij wat sprongetjes gedaan toen ik nog een springzadel had, maar daar lagen de talenten van mijn paard niet helaas, 1 sprongetje thuis was al heel spannend, en van een leeg grasveld op de vereniging zonder sprongen krijgt hij al een hartverzakking :') . Inmiddels ook het springzadel opgeofferd om een passend dressurzadel te hebben.

Wat leuk Roulette! Voor mij zou het er wel vanaf hangen hoe je je geselecteerd hebt. Maak je een leuke kans om in de top 10 te rijden op een goede dag, of doe je mee als ringvulling zeg maar. Dat laatste zou ik persoonlijk niet zo leuk vinden. Je Z debuut kan je natuurlijk gewoon voor doortrainen, en dan met dikke punten je debuut maken na de regio.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Antonius, Knollboll, Melzazu en 13 bezoekers