Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Getup
Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 10:00

Dat is niet zo fijn voor je vertrouwen, beterschap....
Was er een reden voor , schrok ze of ?


Noukie
Berichten: 10926
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 10:11

Wat vervelend zeg! Snap dat dat wat met je vertrouwen doet. Kwam het voor je gevoel zomaar? Beterschap iig!

En voor wie dit weekend op pad mogen heel veel plezier!

NorwayFjord
Berichten: 3131
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 10:24

Dank jullie wel!

Roosjenat wat balen van je trailer zeg! Hopelijk heb je hem snel :)

Ik weet niet wat hiervoor de aanleiding is geweest, ik ben er steeds over aan het nadenken maar ik kan niks bedenken. Ze zijn wel de hele dag bezig geweest op de maisvelden (hoorde ik achteraf) en er was in de avond iets gaande op de voetbalvelden verderop met hele harde muziek. Het kan zijn dat ze de hele dag spanning heeft opgebouwd en dat het er nu uit kwam maar het is normaal een heel braaf dier die niet snel onder de indruk is dus ik heb het ook echt niet zien aankomen. Mijn vriendin gaat haar vanmiddag rijden en voor de zekerheid ook met een ander zadel, even kijken wat ze dan doet.

Olaf | Fjord | 25-04-2023 | Insta: olafthefjord

Definitely Diva | B+10 L1+10 L2+2

MyWishMax
Berichten: 25052
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 16:00

Sterkte norwayfjord! Dat is niet fijn zeg

Hier startlijst nog flink gewijzigd, helaas. Ipv na de pauze moet ik er nu voor. In de pauze is baan verkennen, dus vond het ideaal. Nu moet ik een uur eerder starten en als ik baan wil verkennen moet ik er 2 uur eerder zijn en op zitten, want mag alleen te paard en niet aan de hand.
Beetje balen, vond tijdens losrijden even door de baan wel erg fijn, maar ga er niet zoveel eerder voor op pad. Had ook niet verwacht dat ik zoveel naar voren gehaald zou worden? Er zijn wel een paar uitvallers, maar niet zoveel. Ik ben gewoon eerder in de volgorde ipv dezelfde plek maar aangepaste tijd.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Bowo
Berichten: 2796
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 16:10

Ik vind het altijd heel oneerlijk als ze de definitieve lijst helemaal omgooien. Dan heb je helemaal geen kans meer om er wat aan te doen als de nieuwe lijst niet uit komt. Hopelijk werkt het toch nog voor je

DiscoDipp
Berichten: 2855
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 16:32

Oh wat akelig Norwayfjord!! Nina had daar vroeger ook een handje van.. Je komt echt kneiterhard neer dan.. Lekker rustig aan doen!

En vervelend MyWishMax! Hoop ook dat het voor je werkt zo!

Wij hadden wat rommeltjes in proef 1 maar in proef 2 kunnen herpakken. Was goed genoeg voor een 3de en 1ste plek met 203 en 206 punt. Maar over het algemeen echt heel fijn kunnen sturen :)

Ben fysiek echt he-le-maal gesneuveld nu, maar ben blij dat ik toch gegaan ben. Is dan toch een puntje om naar uit te kijken voor mij. Nu maar lekker in bed even en hopelijk een beetje snel bekomen. Ja

PSvanLot
Berichten: 10116
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 16:44

Dat is jammer Merel! Hopelijk rijd je toch een prima proef.

Bowo, soms is het zo. Als ik startlijsten maak probeer ik de definitieve zo min mogelijk aan te passen, maar soms moet je wel.

Discodipp, van harte!

NorwayFjord
Berichten: 3131
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 16:46

Dank jullie wel! <3 Heb nog flink last van m'n rug maar verder ben ik redelijk okay gelukkig.

DiscoDipp ja is echt rot idd, je word gewoon keihard tegen de grond gelanceerd. Bij Nina gaat het nu beter begrijp ik? Ik hoop dat dit eenmalig was haha. Gefeliciteerd met je prijzen en punten, super netjes zeg!

MWM dat is wel heel rot inderdaad, wat vervelend dat ze dat zo vlak van tevoren nog helemaal hebben aangepast... Hopelijk kan je alsnog fijn rijden!

Olaf | Fjord | 25-04-2023 | Insta: olafthefjord

Definitely Diva | B+10 L1+10 L2+2

Noukie
Berichten: 10926
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 18:51

Irritant idd MWM, maar hopelijk gaan jullie toch shinen!
Hier hadden ze laatst paar dagen ervoor ineens een rubriek 3u verschoven. Ik was echt not amused.

DD knap, Gefeliciteerd!! Nu lekker even bijkomen en nagenieten, maar wel fijn dat je kon gaan ondanks je lijf.


DiscoDipp
Berichten: 2855
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 18:56

Dank jullie wel! :D
Ben echt heel trots op mijn bontje. Ze doet het toch maar even <3 Zij is echt mijn lichtpuntje op moment.

@Norwayfjord: Toen ze 3/4 jaar was kon ik er zeker 1x per week op tellen dat ze zo’n uitspatting had. Maar bij Nien is het wel meer karakter (gewoon helemaal gekkie in de hoofd _O- ) dan echt schrikken. Nina doet t nu vooral op concour uit joligheid nog maar verder top braaf!

Ben denk ik een keer of 3 echt kneiterhard tegen de grond gegaan en daarna kon ik ze wel aan voelen komen. Maar ik ga er vanuit dat het bij die van jou wel een beetje opgebouwde spanning is. Misschien toch even van de voren longeren?

Enzo_Ollie
Berichten: 767
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 09:31

@Norwayfjord oh dat doet heel veel zeer, beterschap!! Voor als je er weer op mag: zingen terwijl je rondstapt, dan ontspan je. Zo zat ik midden in de zomer zie ginds komt de stoomboot te zingen..... :+

@mwm, dat is inderdaad vervelend, hopelijk is het alsnog goed gegaan?

@Discodipp, gefeliciteerd! Als dat je resultaten zijn met rommeltjes ben ik wel heel benieuwd wat de punten geweest waren zonder! :)

Wij zijn zaterdag en maandag op pad geweest, niet met die van mezelf maar die van mijn zusje een rondje B. Laatste keer dat ik daarmee op pad was was vorig jaar januari. 197.5 en 193 mag ik toch zeker niet klagen, alleen ik ging voor een prijs (ja weet het stomme instelling maar ja af en toe doe je onhandige dingen) en ik ben 5e en 7e geworden dus niveau lag behoorlijk hoog :+ :D
Maandag helaas veel last van pollenallergie dus hoofdschuddend door de proef. Wilde eigenlijk afgroeten in de laatste maar dacht ik ben er nu toch bijna. 187 en 182.5, dus wel een winstpuntje. Paard doet zo ongelooflijk zijn best, hij was heel erg aan het schudden en we rijden de AC lijn op en ik voel hem proberen z'n hoofd stil te houden, alsof 'ie weet wat we gaan doen (of hij probeerde de blauwe teen van een halfuur daarvoor goed te maken.... := )

We zijn bezig met de pollenallergie en zeiden vorige week nog tegen elkaar dat we het idee hadden dat ie minder ging schudden, hadden we niet moeten zeggen :(

got a dream, got a spark, got somewhere to be

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 10326
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 12:13

Iedereen gefeliciteerd met de punten.

Ik ga proberen hier wat actiever mee te praten nu mijn bijrijdster is gaan starten met mijn paard :)

De kop is er af. Gister gestart en met 200,5 en 202 punten mooi 4 winst en 2x een eerste prijs mee naar huis :) Was een jaar terug dat het paard gestart was met mn andere bijrijder en voor haar zelf echt voor t eerst officieel starten. Super torts op hoe ze t gedaan hebben.

Witches, witches
Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

MyWishMax
Berichten: 25052
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 12:21

Enzo en ynskek, gefeliciteerd! Wel balen van de pollen, enzo!

Wedstrijd hier ging wel goed. Te veel laten intimideren tijdens losrijden en daardoor paard beetje in de steek gelaten. Maar wel tussen de enorme knallers van ruiters en paarden 15e met 190,5 van de 29. En met vereniging 9e van de 24, dus best netjes gedaan als amateurs tussen flink aantal profs die net terug kwamen van het Nk :')
Complimenten weer over vriendelijk gereden en geen enkele onvoldoende, alleen nu ook geen echt hele goede cijfers op het halsstrekken na wat het beste was, alleen nog niet zo goed als we kunnen. Had nog wel beter gekund als ik wat beter gereden had, want ik raakte haar tijdens de galop een beetje kwijt en door los rijden net wat te weinig bergop.

Maar was goede oefening voor de regiokampoenschappen in ieder geval.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Anne_mieke88
Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 12:28

Anne_mieke88 schreef:
Yeeeey mn eerste punten in het m1 zijn binnen!

182 en 193.5
2e en eerste plek!

Zo trots op mijn peerd *D Hij was zo braaf *\o/*

kruipt uit meeleeshoek haha
even vertellen dan ik nu M1+ 10 ben
deze maand nog m1 starten en wil 10 juli mijn M2 debuut maken

Spoiler:
Als je dit leest ben je een clown :D
We are all traveling through time together, Every day of are lives. All we can do is our best, To relish this remarkable ride.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 10326
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 12:44

Jammer dat je niet geheel hebt kunnen laten zien wat er in zit MWM maar wel fijn dat je dan alsnog bij de 190 uit kan komen :)

Anne_mieke88 op naar de M2 :j

Witches, witches
Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

Enzo_Ollie
Berichten: 767
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 13:04

@MWM maar alsnog knap om je staande te houden in zo'n groep, en je weet zelf dat je nog beter kan dus dat is een lekker gevoel toch? :)

@Anne_mieke88 Gefeliciteerd!!

got a dream, got a spark, got somewhere to be

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 15:14

Wij zijn ook weer weg geweest, eindelijk :)
Lekker gereden maar wel wat werkpunten. 187 en 191,5 dus vanaf nu officieël L1 geklasseerd. Trots op mijn eigen gefokte pupper <3

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 10326
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 15:18

Mooie punten Noisy :)

Witches, witches
Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

Fly_high
Berichten: 3269
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-23 15:26

MyWishMax schreef:
Enzo en ynskek, gefeliciteerd! Wel balen van de pollen, enzo!

Wedstrijd hier ging wel goed. Te veel laten intimideren tijdens losrijden en daardoor paard beetje in de steek gelaten. Maar wel tussen de enorme knallers van ruiters en paarden 15e met 190,5 van de 29. En met vereniging 9e van de 24, dus best netjes gedaan als amateurs tussen flink aantal profs die net terug kwamen van het Nk :')
Complimenten weer over vriendelijk gereden en geen enkele onvoldoende, alleen nu ook geen echt hele goede cijfers op het halsstrekken na wat het beste was, alleen nog niet zo goed als we kunnen. Had nog wel beter gekund als ik wat beter gereden had, want ik raakte haar tijdens de galop een beetje kwijt en door los rijden net wat te weinig bergop.

Maar was goede oefening voor de regiokampoenschappen in ieder geval.


Dat zijn nog steeds hartstikke nette punten, gefeliciteerd!
Ik vind sommige combinaties in het L1 al erg intimiderend, mensen met bakken van dressuurpaarden die mijn paard wat ezelachtig doen lijken :') Nooit wat van gemerkt in daadwerkelijke punten btw, maar voor mijn mentale gesteldheid is het net wat minder.

Noisy wat leuk zeg met je eigen fokproduct! Kan me voorstellen dat je erg trots bent :D


We zijn ook terug wat aan het doen na paar weken vakantie, na die mislukte wedstrijd in april zaten we er allebei een beetje doorheen dus daarna maar 1 fijne springles gereden om toch positief af te sluiten :o en vervolgens mijn paard maar paar weken de wei op gegooid zodat hij vakantie kon vieren. Henk is ineens een veel prettiger paard om mee te werken :j echt weer helemaal chill en lief en braaf en aardig ipv wekelijks een heftige bokbui en op vreemd terrein telkens jonge hengst uithangen. Scheelt mij heel wat zandhappen zeg maar :=

Komend weekend hebben we weer een springwedstrijd, ben benieuwd.

Nog een oefencrossje gereden maar ik sta op het punt om dit maar op te geven :\ hij vindt het zo enorm spannend dat het echt niet bepaald leuk is. Overspringt zich helemaal op elke hindernis omdat hij doodsbang is om iets aan te raken en ik vind het maar moeilijk om mee te gaan met al die rare sprongen waardoor het totaalplaatje nergens op lijkt -O-

...a w Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie

Lumi
Berichten: 4429
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 15:38

Mag ik me hier ook melden? Ben inmiddels B+4 na drie proeven.
Start met een haflinger tussen de paarden, en elke keer een prijs mee, dus totaal niet het idee benadeeld te worden :D
Verruimen kunnen we totaal nog niet, dus daar consequent vijven op. Zijn er hard mee aan de slag tijdens de les, want in de B valt het wel te compenseren, in de L wordt dat toch lastiger.
We hebben ook geen trailer, dus gaan alleen rijdend naar wedstrijden toe. Pony vindt dat tot nu toe gelukkig erg leuk, en organisaties zijn zo vriendelijk om ons later in de categorie te laten starten ivm reistijd. :)

Zondag mogen we weer, dan ook weer twee proeven. Ben benieuwd of ik twee proeven weer kan volhouden na mijn ongeluk, maar ga er wel vanuit. Scheelt dat B lichtrijden is :=


Nargles don't believe in you either!

• / • / • / •
There are still good people in this world. And if you can't find one, be one.

MyWishMax
Berichten: 25052
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 16:19

Fly_high schreef:
Dat zijn nog steeds hartstikke nette punten, gefeliciteerd!
Ik vind sommige combinaties in het L1 al erg intimiderend, mensen met bakken van dressuurpaarden die mijn paard wat ezelachtig doen lijken :') Nooit wat van gemerkt in daadwerkelijke punten btw, maar voor mijn mentale gesteldheid is het net wat minder.


Haha, dit was selectie voor de chio zuid holland cup. Dus dan komen alle profs meerijden voor hun vereniging en heb je erg veel lichte en zware tour ruiters die rondje basis mee rijden. Degene die je eigenlijk niet ziet, behalve op kampioenschappen. De verenigingen die in de top 3 eindigen mogen ook echt op het chio rotterdam rijden, dus vrij populaire wedstrijd. Daarom was 9e met onze vereniging ook al erg netjes.
Ik ging van te voren al voor de middenmoot, want met die ruiters en paarden is gewoon niet te concurreren. Tenzij ze extreme fouten maken, maar dat gebeurt niet zo vaak :') Het was wel gewoon een leuke wedstrijd en goede oefening.

Die wei scheelt een hoop weer he? Gelukkig is hij weer zijn normale zelf. Wel lastig met crossen zeg, wat zeggen de instructeurs erover?

Noisy, gefeliciteerd!
Lumi, welkom!

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Roulette_
Berichten: 1057
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 16:23

Mooie punten zie ik voorbij komen, goed gedaan allemaal!

Wat jammer, Fly, dat Henk het allemaal zo spannend vind. Nu je zegt dat hij van een paar weken vakantie zo is opgeknapt het crossen misschien ook even laten rusten en later weer proberen? Zo zielig als t paard het spannend blijft vinden…

Welkom Lumi! Fijn dat je onder zadel erheen kunt, heb je veel in de buurt waar je dan kunt starten? Zie het hier vanaf stal ook veel, mensen die onder zadel op wedstrijd gaan (allemaal naar dezelfde locatie zo’n 10 minuten verderop - deden wij dan weer nooit, Eva is zo’n muts die over de weg gaan heel spannend vind)

Eva <3 B+13 (PR 221,5) L1+11 (PR 197,5) L2+11 (PR 202), M1+12 (PR 203), M2+11 (PR 189)

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 10326
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 16:49

Jammer dat hij alles zo spannend vind Fly

Lumi van harte welkom :) leuk een haflinger op wedstrijd :) ik kan er altijd wel van genieten :j

Witches, witches
Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

Babootje
Berichten: 26013
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 18:42

Balen zeg NorwayFjord. Nu rustig herstellen en dan gewoon weer gaan met die banaan.
Mooie punten zie ik voorbij komen. Gefeliciteerd allemaal. En ook Noisy met dr zelf gefokte pup. Dat heb je toch maar mooi weer allemaal gefixt.
Welkom Lumi. Leuk een Haf. Ik zie ze graag. Dat verruimen komt wel. Je zit nu nog in de B. Tempowisselingen rijden en goed van achteruit blijven rijden. Dan komt het allemaal wel.

Wij zijn dit weekend niet gestart en de week ervoor ging het eigenlijk niet zo best. Mexx moet weer wat in het wedstrijdritme komen en vooral weer wat vaker om vreemd terrein. Men wat was ie vervelend... Eerste proef sprong ie de bak uit en de 2e was hangen en wurgen de bak door; dus dat was ook niet om aan te gluren. Hij was er totaal niet bij met zn hoofd en dat twee proeven lang. Net geen winst. Enfin we hebben er weer van geleerd. Mexx moet nodig aan de bak.

PSvanLot
Berichten: 10116
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 19:16

Mijn wedstrijd was niet veel. In eerste proef -2/-4 en tweede proef -2.

Beide keren 59.?? procent. Niets waard. Hard oefenen op mijn fouten en 17 juni nogmaals


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 11 bezoekers