Eerste oefenjumping 30 cm HELP!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mansesy
Berichten: 8
Geregistreerd: 07-03-21

Eerste oefenjumping 30 cm HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-21 19:40

[ img ]
Hey allemaal,
26/11 heb ik mijn eerste oefenjumping. Ik ga gewoon 30 cm doen met een ouder paard (21) dat enorm rustig is en ooit 110 cm heeft gedaan. Aan het paard zal het dus zeker niet liggen. Maar ook al is het nog even... Ik heb al (gezonde) stress! Ik zit gewoon met veel vragen. Wat moet je aan doen? Op wat moet ik oefenen? Hoe weet ik dat ik goed genoeg ben? Moet je parcour in gallop of mag het ook in draf? Ik spring veel liever in draf omdat ik zelf soms onzeker ben. Het paard heeft daar geen last van aangezien de leeftijd en ervaring. Hoe kan ik mij het beste voorbereiden? Zijn ze streng? en nog veel meer.... KAN IEMAND MIJ PLSSSS HELPEN? Ik ga op oefenjumping met een ander paard dan op de foto. Ik ben aan het oefenen op mij ellebogen en handen ik had mijn teugels ook gewoon te lang!

start small, dream big


daantjuhhh
Berichten: 26789
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:49

Bedenk dat 30 cm zo hoog is als de gemiddelde liniaal. Daar kun je overheen stappen zonder een hupje te moeten maken. Dus dat gaat gewoon goed!!!!

Het is oefen springen dus begin bij wat je zelf fijn vind ( draf of galop) Je kan ook beginnen in draf en later een galop je inzetten als het lekker gaat. Heb je ook een instructeur die eventueel mee kan om je helpen?

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Texas02
Berichten: 4462
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:52

Oefenparcours is hier (in het noorden van Nederland) gewoon echt een oefening. Dus gewoon normale rijkleding, geen beoordeling en je mag zo rijden als je zelf wilt. Dus ook uit draf. Voor 30cm ben je vast goed genoeg met zo'n ervaren paard hoor, gewoon lekker rijden zoals je thuis ook doet. Is het met instructie? Dan krijg je vast ook nog een aantal goede tips! Je zou je hand nog iets meer naar voren mogen doen dan op de foto, want zo houd je het paard tegen in de beweging. Maar vooral gewoon plezier hebben en ervan leren! :)

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

mansesy
Berichten: 8
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-21 05:51

daantjuhhh schreef:
Bedenk dat 30 cm zo hoog is als de gemiddelde liniaal. Daar kun je overheen stappen zonder een hupje te moeten maken. Dus dat gaat gewoon goed!!!!

Het is oefen springen dus begin bij wat je zelf fijn vind ( draf of galop) Je kan ook beginnen in draf en later een galop je inzetten als het lekker gaat. Heb je ook een instructeur die eventueel mee kan om je helpen?
Ik heb geen instructeur mee, maar de eigenaar van de pony (op de rand van pony) gaat wel mee want het is mijn verzorg pony. En de eigenaar gaat springen met mijn andere verzorg pony omdat die drie jaar is en ik rij daar veel mee en ook springen maar zij wilt daar wel eerst een paar jumpings mee gedaan hebben. (dat is die pony van op de foto)

start small, dream big

Desireeeee
Berichten: 234
Geregistreerd: 31-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 19:30

Hoe is het gegaan? :D

Eventuele tips voor de volgende keer, wat je wellicht al hebt gemerkt is proberen niet teveel druk op jezelf leggen. Het is een mooie oefening voor je om meer vertrouwen te krijgen, en stress werkt helaas alleen maar tegen. Daarnaast heb je zo te horen een fijne eigenaar die met je mee gaat!

mansesy
Berichten: 8
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-21 22:10

Desireeeee schreef:
Hoe is het gegaan? :D

Eventuele tips voor de volgende keer, wat je wellicht al hebt gemerkt is proberen niet teveel druk op jezelf leggen. Het is een mooie oefening voor je om meer vertrouwen te krijgen, en stress werkt helaas alleen maar tegen. Daarnaast heb je zo te horen een fijne eigenaar die met je mee gaat!


Het is pas binnen 5 dagen....
Er begint toch al wat gezonde stres te ontstaan maar ik heb pas nog wat gesprongen en de 70 cm ging al goed! Nu heb ik ook leuke foto's met het paard waar ik de oefenjumping ga doen :D
[ img ]

[ img ]

start small, dream big

Desireeeee
Berichten: 234
Geregistreerd: 31-10-21

Re: Eerste oefenjumping 30 cm HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 18:08

Excuus! Ik had even de datum verkeerd begrepen :o

Wat super goed dat je al op de 70 cm zit! Voelt dat al wat meer vertrouwd dat het ook de zenuwen voor de 30 cm weg neemt? Het gaat vast helemaal goedkomen zo te horen. :)

Lightninggg
Berichten: 601
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Eerste oefenjumping 30 cm HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 19:06

Die pony's ken ik precies heel erg goed :j
Gaat helemaal goedkomen, vertrouwen op jezelf en op Ceciel want ik weet dat jullie dit kunnen

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Bamorka
Berichten: 1165
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 20:11

Hoe is het gegaan? :)

    Dautzen M.C.
    Dries 421 x Fabe 348
    L2



mansesy
Berichten: 8
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-21 21:49

Bamorka schreef:
Hoe is het gegaan? :)

Het was echt super!
Mijn eerste ronde was minder ik denk dat dat door de stress was maar mijn tweede ronde was wel goed! 4 strafpunten... ik denk dat dat wel oke is voor een eerste keer

start small, dream big

Desireeeee
Berichten: 234
Geregistreerd: 31-10-21

Re: Eerste oefenjumping 30 cm HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 16:50

Wat fijn om te horen dat het een positieve ervaring was! Geeft het je meer vertrouwen voor de volgende keer? :) Vooral lekker blijven oefenen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kimmetje26 en 5 bezoekers