Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
PSvanLot
Berichten: 10135
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 08:58

MightyJoe schreef:
PSvanLot schreef:
Waar kan ik de te rijden proeven vinden en wisselde deze nu iedere maand? Als jury heb ik dit niet zo goed voor ogen.

https://paardrijden.nl/criteria


Thanks, ik zal ook eens een proefje gaan oefenen en er een op gaan sturen met mijn jonkie.


Naomi_Haffie
Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 09:37

Nou, die van mij had het in dr kop gister avond :')
Gelukkig ging het uit m’n hoofd goed!

linda2008
Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 09:53

MyWishMax schreef:
Nee hoor? Je hebt juist elke proef van elke klasse op film met jurycpmmenyaar waar je op moet letten. De knhs app, niet de mijn knhs app.
Ik vind dienjuist heel fijn, vanwege commentaar erbij en gefilmd vanaf de c

leuk! Die heb ik nu ook gekocht. Vanavond eens kijken :D

MyWishMax
Berichten: 25247
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 09:55

Ik vind die heel fijn als er een nieuwe proef is of ik een nieuwe klasse ga starten. Niet alleen de proef lezen of zien, maar echt commentaar erbij van een jury waar je tijdens het rijden op moet letten. Gebruik hem al best lang, ook handig als er van die rare lijnen inzitten haha

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training


connyenkids
Berichten: 2
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:43

hoi ik lees dat je ook 2 proefjes op het zelfde moment kan rijden en opsturen? En dan is het toch nog 1x per week. Kan dA
t?

Flicka12
Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 15:34

connyenkids schreef:
hoi ik lees dat je ook 2 proefjes op het zelfde moment kan rijden en opsturen? En dan is het toch nog 1x per week. Kan dA
t?

Je moet ze dan wel in verschillende weken insturen. Maar in theorie kan je ze wel tegelijk filmen :j

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3


urosa
Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-21 10:11

Naomi_Haffie schreef:
Heeft iemand al punten terug van deze week? :p

Ik wacht ook nog, maar in vrees :')

Pathos aus der Schuetzenden Hand L2+10 PR 200 / M1+12 PR 197 / M2+10 PR 208,5 / Z1+13 PR 232,5 / Z2+10 PR 225 / ZZlicht+10 PR 69,29% / ZZZ+6 PR 62,7% <3

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 10395
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 10:16

Ik heb er net 7 in de B rubriek pony's Ik ga er gelijk een paar doen. De rest komt later

Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

xJurdyWonanx
Berichten: 4049
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 10:18

Ik zit helaas nog vol spanning te wachten op mijn proef van zaterdag. Had gehoopt iets terug te hebben voordat ik komende zaterdag weer ga filmen voor wat feedback, maar daar ben ik bang voor.

Wonan (v. Windspiel)
B+10 PR:216 L1+11 PR:199.5 L2+11 PR:194
http://www.instagram.com/haflinger.wonan

Unleash
Berichten: 1050
Geregistreerd: 23-07-09

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 10:22

Hihi ik zit ook nog te wachten op mijn punten van afgelopen zaterdag. Heb nog een 2e proef op mijn telefoon staan die ik eigenlijk gelijk maandag wilde inleveren maar ik dacht misschien is het handig om eerst de punten van de eerste af te wachten... maar de tijd begint te tikken dus ik moet die 2e proef van zaterdag eigenlijk wel vandaag of morgen een keer insturen... spannend! Rijtechnisch ben ik heel erg tevreden over deze 2 proeven. Heel erg fijn kunnen rijden. Alleen er zitten wat kleine foutjes in her en der. Dus als ik straks 160 punten oid terug krijg dan weet ik een beetje wat mijn kansen zijn voor de 2e proef.

Oakley L1+2 & Boefje B+4

Jaxxie
Berichten: 18
Geregistreerd: 05-06-20

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:03

Ik heb net een aantal M1 pony proeven beoordeeld,
helaas wel weer 1 moeten afkeuren omdat er steeds sterk werd in- en uitgezoomd en de combinatie meerdere keren (gedeeltelijk) uit beeld verdween. Zo zonde!
Zou nu toch wel bekend moeten zijn dat het niet de bedoeling is lijkt mij.

Don't care what people say, just follow your own way!
Jackson: Z1+
Ruighenrode's Allright †
KNHS M jury, FNRS F20 & A Jury , official ponymeter

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 10395
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:05

Ik had er net twee die in dezelfde bak gefilmd waren waarbij ook in en uitgezoomed werd. Proef was nog net te beoordelen maar heb wel bij het algemeen commentaar er bij gezet dat inzoomen gedurende de proef niet wenselijk was.

Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

Jaxxie
Berichten: 18
Geregistreerd: 05-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:08

ynskek schreef:
Ik had er net twee die in dezelfde bak gefilmd waren waarbij ook in en uitgezoomed werd. Proef was nog net te beoordelen maar heb wel bij het algemeen commentaar er bij gezet dat inzoomen gedurende de proef niet wenselijk was.


Een klein beetje inzoomen vermeld ik meestal ook wel onderaan het protocol, als het verder gewoon goed te zien is, maar nu was vaak het volledige beeld alleen gevuld met de pony en op sommige stukken verdwenen ze zelfs geheel uit beeld. Dan houdt het toch wel een beetje op.

Don't care what people say, just follow your own way!
Jackson: Z1+
Ruighenrode's Allright †
KNHS M jury, FNRS F20 & A Jury , official ponymeter

caro29
Berichten: 8039
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:08

Ik heb helaas ook meerdere moeten afkeuren. Vooral paspoort niet leesbaar of zo snel tonen dat je niet kan lezen en 1x neusriem zo strak dat de vingers er niet onder konden

WenK
Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:33

Ik ga er straks een paar L2 doen, zag dat ik die gisteren binnen gekregen heb. Ben benieuwd weer...

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

MyWishMax
Berichten: 25247
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:33

ynskek schreef:
Ik had er net twee die in dezelfde bak gefilmd waren waarbij ook in en uitgezoomed werd. Proef was nog net te beoordelen maar heb wel bij het algemeen commentaar er bij gezet dat inzoomen gedurende de proef niet wenselijk was.


Waarom niet aangeven dat zoomen niet toegestaan is? Nu klinkt het als een voorkeur, terwijl het gewoon niet mag. Dat je ze niet afkeurt kan ik nog wel inkomen, maar ik zou wel duidelijker zijn dat dit dus niet toegestaan is.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Unleash
Berichten: 1050
Geregistreerd: 23-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:00

Nou, nu alweer voor de tweede keer een artikel gekocht, geld afgeschreven, maar geen bevestiging via de mail en uit ervaring weet ik dat ik die ook niet meer ga krijgen. Beetje irritant. Fix the damn bug knhs... ene keer werkt het wel via mijn telefoon en de andere keer weer niet. Heel apart.
Vanavond maar weer via mijn laptop proberen. Gelukkig kreeg ik de vorige keer wel netjes na een week de 7.50 terug gestort. Maar vind het raar dat ze het nog steeds niet opgelost hebben.

Oakley L1+2 & Boefje B+4

Texas02
Berichten: 4567
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:38

Hier ook nog geen punten van zaterdag, we houden de spanning erin :+

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

bruceandnoon
Berichten: 907
Geregistreerd: 30-01-10
Woonplaats: Beemster

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 13:02

Het gaat bij ons altijd heel vlot moet ik zeggen. Meestal wel binnen 2 dagen uitslag. Een keer zelfs binnen 10 uur en 1 keer wel bijna een week moeten wachten. Ik heb me tot nu toe altijd kunnen vinden in de toegekende punten en bijbehorende commentaar. Voor ons was het een uitkomst aangezien dochter uit de pony aan het groeien is en we als doel hadden om toch een keer L2 te kunnen starten. We zijn er bijna nog 2 puntjes. Met de andere nieuwe pony ook gelijk maar gestart zodat we ook met de trainingen weer nieuwe doelstellingen hebben. Dit weekend hebben we overigens voor het eerst weer een meetmoment, toch wel weer heel spannend. Nu moesten wij elke keer om proefje op te nemen wel naar andere locatie toe dus dat element van wedstrijd rijden ( op vreemd terrein) hebben we er wel in kunnen houden.

Suzanne F.
Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 13:31

Iemand hier ervaring met Weallride?
Zit er over te denken om daar te gaan jureren maar weet niet of het bij me past.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Flicka12
Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 14:11

Suzanne F. schreef:
Iemand hier ervaring met Weallride?
Zit er over te denken om daar te gaan jureren maar weet niet of het bij me past.

Alleen als deelnemer. Ik vond het heel leuk en toegankelijk, veel moeite gedaan voor mijn beoordeling, hele fijne feedback. Naar mijn mening nemen ze meer de tijd voor een beoordeling, waarschijnlijk ook omdat het er minder zijn. En groot pluspunt, beoordeling binnen 2 dagen :D

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

PSvanLot
Berichten: 10135
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 14:13

Suzanne F. schreef:
Iemand hier ervaring met Weallride?
Zit er over te denken om daar te gaan jureren maar weet niet of het bij me past.


Ik heb daar naar gekeken, maar de opleidingsdagen waren steeds wanneer ik niet kon.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:51

Ik heb een paar leerlingen die een proefje bij Weallride hebben gedaan en die waren wel enthousiast over de feedback maar de punten waren bij allemaal nogal royaal. Dat is niet erg alleen als mensen na zo'n score denken dat ze toch maar gaan starten bij de KNHS dan gaat dat wel een beetje een teleurstelling worden.

Suzanne F.
Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 20:54

Katja schreef:
Ik heb een paar leerlingen die een proefje bij Weallride hebben gedaan en die waren wel enthousiast over de feedback maar de punten waren bij allemaal nogal royaal. Dat is niet erg alleen als mensen na zo'n score denken dat ze toch maar gaan starten bij de KNHS dan gaat dat wel een beetje een teleurstelling worden.


Nou inderdaad. Ik wil liever niet ‘gedwongen, lees gestimuleerd’ worden om hoger te punten dan ik normaal zou doen. Ik wil punten naar mijn eigen inzicht en niet naar hoe iemand mij dat voorschrijft.

Heb om meer informatie gevraagd dus hoor het wel.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers