Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tennan
Berichten: 3100
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:11

Zo, ik heb mijn proef voor het evenement van vandaag ook ingestuurd! Er wordt bij ons op stal een nieuwe stal gebouwd dus allemaal bouwgeluiden op de achtergrond... Sorry jury :') Kieck had er gelukkig geen moeite mee, die is zo braaf!

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:11

Dat is wel extreem veel werk en dan moet je nog uitleggen wat je bedoeld.

Ik haal heel de kolom met opties weg zodat ik meer ruimte heb voor eigen opmerkingen.

_Gerdien_
Berichten: 668
Geregistreerd: 03-10-11

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:16

Ik heb me vanwege de warmte afgemeld voor 13 aug.Ik vind het online rijden heel plezierig, maar Paardlief kent de proef inmiddels en dat geeft wat gehakkel vlak voor de galop bijvoorbeeld.
Kwa impuls en snelheid in het achterbeen (en onhandigheid van de ruiter) hebben we nog huiswerk voordat we echt klaar zijn voor L2. Wij gaan wat trainingstijd nemen.

Het zou heel fijn zijn als het online rijden door kan gaan na 1 september. Dan kan ik dan eens L2 starten om te kijken hoe dat dan beoordeeld wordt.

Juryleden succes met jureren met deze temperaturen _/-\o_

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:32

PSvanLot schreef:
Dat is wel extreem veel werk en dan moet je nog uitleggen wat je bedoeld.

Ik haal heel de kolom met opties weg zodat ik meer ruimte heb voor eigen opmerkingen.

Dat is wel makkelijker denk ik, anders wordt het wel heel veel extra.

Qua temperatuur heb ik niets te klagen, het is hier 24 graden binnen. Ik heb alleen nu de kinderen ook binnen ipv buiten, dus moet iets vaker even helpen. Mijn oudste heeft gisteren zo'n 3 kilo loombandjes gekregen, dus die is wel even zoet :')

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:59

Ik heb vandaag ook zitten stoeien met de nieuwe protocollen. Onderstrepen is niet echt te doen, en voelt ook wel dubbel op, omdat ik meestal toch al bij bijna ieder onderdeel een tip meegeef.

Heb ik in ieder geval een keer geoefend, voordat ik op een echte wedstrijd met de nieuwe protocollen moet werken.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:00

Vanmorgen op tijd op stal en heeft mijn dochter het proefje gereden.
Ging niet helemaal super! Maar is niet anders.

Zouden het eigenlijk zaterdagmorgen doen. Maar pony had de avond er voor best een fanatieke dressuurles, dus dat werd hem niet. Pony was gewoon nog moe, sorry maar niet eerlijk.
Zaterdagmiddag kwam er een nieuw paard op stal, en ondanks dat die nog apart stond toch heel veel onrust. Een pony die spontaan wel hengst leek, nooit van haar meegemaakt.
Maar zo gefocust op de kudde als ze in de bak aan het werk moet, was voor mijn dochter echt lastig om die te krijgen. Koste veel moeite om er enigszins wat ontspanning in te krijgen met rijden.
Dochter is dan gewoon nog niet handig genoeg hiervoor en in combi met een slimme pony die dan wel weer nieuwe trucjes verzint haha.
Maar ondanks alles heeft ze voor haar zelf het maximale eruit gehaald en toch met een redelijk gevoel eraf gestapt.
Verwacht geen hoge puntjes, maar dat geeft ook niets. Goede leerschool voor dr.

Nu hopen dat het uploaden gelukt is, zal een keer fijn zijn als het in 1x lukt haha (voorgaande keren sws al ruim 2 weken de uitslag moeten wachten ).

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:17

Ik heb vanochtend de punten van 6-8 terug, op normaal protocol.
Heb me voor komende week afgemeld ivm het weer.

ladyrosa

Berichten: 677
Geregistreerd: 27-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:21

Ik heb zojuist mijn filmpje voor de wedstrijd van vandaag ingeleverd. Niet helemaal tevreden, onze bak is momenteel erg zwaar, dus pony heeft soms wat moeite om weg te komen. Komende week ga ik m'n proefje in het weiland opnemen denk ik, dan hebben we in ieder geval een betere bodem.

Ik mag van mijzelf pas vanaf morgen gaan refreshen, nu 10 min na het uploaden is wel erg vroeg _O-

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:23

Hier 22 graden. Heerlijk als je huis onder de bomen staat. zo nog even wat poetsen en dan wat beoordelen.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:37

PSvanLot schreef:
Hier 22 graden. Heerlijk als je huis onder de bomen staat. zo nog even wat poetsen en dan wat beoordelen.

Heerlijk! Hier zijn helaas een paar weken terug alle grote bomen in de straat door de gemeente gesnoeid: alle onderste takken voor 1,5 meter weg dus nu wordt het vrij snel vrij warm in huis.

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:41

SweetVanille schreef:
minka schreef:
Meen ergens gelezen te hebben dat het online wedstrijden rijden per 1 september stopt, klopt dit of is er een kans dat ze hiermee langer doorgaan?



Zover bekend is 27 aug idd het laatste online event. Hopelijk wordt het verlengd maar dat weet nog niemand.


Hoop het ook, vind het echt leuk en praktisch. En wat op wedstrijd niet lukt, lukt thuis ook niet hoor. Denk dat mijn paard de bak thuis vaak nog enger vindt..

Gisteren eerste L1 proef ingestuurd, we zijn er nog niet klaar voor dat is duidelijk, maar ben erg benieuwd naar het commentaar van de jury. Idee was om later deze maand nog een keer te filmen, maar is even de vraag of dit gaat lukken. Pony staat met een wond op z'n rug..

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:49

Helmab: mooie punten hoor! Gefeliciteerd!

Hier is het gelukkig binnen ook gewoon nog goed te doen. We hebben wel een vrijstaande woning die de hele dag in de zon staat dus aan het einde van de dag niet grappig meer vaak :+

Fleury: betere punten en fijner commentaar dan de vorige?

Kiki1976: jammer, maar zo te lezen heeft ze zich kranig geweerd!

SweetVanille: vind het systeem niet gek. Volgens mij ligt het eraan wanneer de jury beoordeelt en terug stuurt. De KNHS lijkt me aardig bij. Niet iedere jury heeft doordeweeks tijd en wacht misschien tot het weekend met beoordelen en terug sturen. Terwijl anderen de dag van binnenkomen gaan zitten en dan direct terug sturen.

xRoossie95: leuk van de extra tips! Heftig! Dus je paard is eigenlijk een soort van afgekeurd voor de sport? Of is het tijdelijk?

Minka: akelig zo'n wond op de rug en altijd spannend voor het eerst in een nieuwe klasse!

Ik ga wel gewoon rijden met deze temperaturen, maar dan 's ochtends of 's avonds. Niet helemaal ideaal, maar vind het ook zonde een week eruit te zijn en met wat meer stappen tussendoor kun je best veel doen. Lekker afspoelen erna. Denk dat wij zondagochtend dus gaan filmen voor de 13de.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:53

Als ik hier op mijn weerapp kijk (Accuweather) dan is het altijd tussen 16:00 en 18:00 op z'n heetst.
Ik ga daarom liever 's ochtends rijden.

xRoossie95

Berichten: 1373
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:58

Niet met zoveel woorden besproken maar denk inderdaad wel dat als je er hard om vraagt dat hij afgekeurd zou worden voor de sport. Ik verwacht dat er met goed trainen en spiermanagement nog wel winst te behalen valt, maar in principe is het definitief niet meer opgericht laten lopen

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 14:10

Caritas schreef:
Als ik hier op mijn weerapp kijk (Accuweather) dan is het altijd tussen 16:00 en 18:00 op z'n heetst.
Ik ga daarom liever 's ochtends rijden.

Ik ook, maar dit is niet mijn eigen paard dus moet ik even aanpassen haha. Heb vanavond om 20.00 afgesproken, zit ik er om 20.30 op. Zondag zijn de eigenaren vrij, dus dan kan s ochtends wel.

xRoossie95: Balen zeg, sterkte :(:) Hopelijk kun je lang en laag nog van hem blijven genieten.

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 14:11

urosa schreef:
SweetVanille: vind het systeem niet gek. Volgens mij ligt het eraan wanneer de jury beoordeelt en terug stuurt. De KNHS lijkt me aardig bij. Niet iedere jury heeft doordeweeks tijd en wacht misschien tot het weekend met beoordelen en terug sturen. Terwijl anderen de dag van binnenkomen gaan zitten en dan direct terug sturen.


Jurys moeten dagen opgeven wanneer ze beschikbaar zijn, dus als ze dan pas een paar dagen later gaan jureren is natuurlijk niet netjes.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 14:21

SweetVanille schreef:
urosa schreef:
SweetVanille: vind het systeem niet gek. Volgens mij ligt het eraan wanneer de jury beoordeelt en terug stuurt. De KNHS lijkt me aardig bij. Niet iedere jury heeft doordeweeks tijd en wacht misschien tot het weekend met beoordelen en terug sturen. Terwijl anderen de dag van binnenkomen gaan zitten en dan direct terug sturen.


Jurys moeten dagen opgeven wanneer ze beschikbaar zijn, dus als ze dan pas een paar dagen later gaan jureren is natuurlijk niet netjes.

Klopt helemaal, anders heeft het ook geen zin om je beschikbaarheid zo gedetailleerd aan te geven. Ik heb 1x later terug gestuurd, maar dat kwam doordat er een aantal filmpjes verlopen waren. Maar dan praten we over een halve dag later, ze waren heel snel met het updaten.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 15:55

urosa schreef:
Fleury: betere punten en fijner commentaar dan de vorige?


Wel 15 punten meer, een positief ingestelde algemene opmerking en afgesloten met een 8 ;)

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 21:00

Wij gaan voor komend event ook in de ochtend rijden. Kan dat alleen in het weekend, want fulltime baan. Normaal is in het weekend de stal pas om 10u open maar we hebben toch even lief gekeken of we toch niet om half 9 al konden komen. Zou liever nog vroeger gaan maar dat vond ik niet zo netjes als het normaal pas om 10u open is.

Begrijpelijk dat die protocollen online niet te doen zijn met onderstrepen.. lijkt me voor fysiek al een aardige klus..

estell__

Berichten: 952
Geregistreerd: 31-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 21:53

Queelens schreef:
Wij gaan voor komend event ook in de ochtend rijden. Kan dat alleen in het weekend, want fulltime baan. Normaal is in het weekend de stal pas om 10u open maar we hebben toch even lief gekeken of we toch niet om half 9 al konden komen. Zou liever nog vroeger gaan maar dat vond ik niet zo netjes als het normaal pas om 10u open is.

Begrijpelijk dat die protocollen online niet te doen zijn met onderstrepen.. lijkt me voor fysiek al een aardige klus..

Fijn dat er rekening mee gehouden kon worden! Is toch prettig als dat kan!

Hier net nog een proefje opgenomen. Ik weet nog niet wat ik ervan moet denken..... Hij was niet helemaal zichzelf ofzo. Maar goed.

Iedereen gefeliciteerd met de punten en ook de goede M1 debuten! Heb wel alles meegelezen, maar niet alles onthouden. Sorryknorrie!

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 22:52

Vond om 20.30 rijden trouwens prima te doen. Merkte ook niks aan het paard die liep echt fijn! Wel grootste gedeelte gestapt. Paar lijnen in draf die in de proef even de mist ingingen gereden. Zoals het binnenkomen in draf en galop idem hij werd zelfs even vrolijk in de middengalop en trok zelf nog wat extra aan.

Ik ga zondag om 09.30 heen. Anders moeten ze 's ochtends heel vroeg voeren en vind het ook wel prima zo.

Fleury gelukkig!

Queelens mooi opgelost zo!

Estell_ beetje raadselachtige omschrijving zo haha. Wat vind je ervan als je het filmpje bekijkt?

5 september is er weer wedstrijd bij de manege in de buurt dus die net ook opgegeven. Heb ik nu 7 proefjes staan (3 online en 2 wedstrijden)

estell__

Berichten: 952
Geregistreerd: 31-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 22:55

urosa schreef:
Vond om 20.30 rijden trouwens prima te doen. Merkte ook niks aan het paard die liep echt fijn! Wel grootste gedeelte gestapt. Paar lijnen in draf die in de proef even de mist ingingen gereden. Zoals het binnenkomen in draf en galop idem hij werd zelfs even vrolijk in de middengalop en trok zelf nog wat extra aan.

Ik ga zondag om 09.30 heen. Anders moeten ze 's ochtends heel vroeg voeren en vind het ook wel prima zo.

Fleury gelukkig!

Queelens mooi opgelost zo!

Estell_ beetje raadselachtige omschrijving zo haha. Wat vind je ervan als je het filmpje bekijkt?

5 september is er weer wedstrijd bij de manege in de buurt dus die net ook opgegeven. Heb ik nu 7 proefjes staan (3 online en 2 wedstrijden)

Ja weet niet, op zich gingen dr dingen ook best oké. Maar wijken naar rechts pakte die me toch weer de achterhand voor eerste 2 passen. Elke keer net naast AC lijn, 1 keer maakte die een huppel in galop. En dan baal ik al hè... dan denk ik laaaaaaat maar haha

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 23:03

Kreeg vandaag laat nog wat proeven van het event van vandaag. Nu had ik weer oude coupons.

Eveline77

Berichten: 323
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Schoonhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 23:11

Ik ben vanavond weer naar een meet moment geweest. Met 188 en 191 punten weer dik tevreden. Ze liep fijner dan de vorige keer op een vreemde lokatie. Wat ik wel heel moeilijk vond was dat de ring alleen in de hoeken afgezet was. Mn guppie moest dus echt op eigen benen lopen en ik moest heel goed opletten dat ze er niet uit stapte.
De nieuwe protocollen vind ik wel een beetje over de top hoor... ik had al best veel commentaar en er was hier en daar ook nog het één en ander onderstreept. Denk de schrijver morgen spierpijn in dr hand heeft.
Nu van het weekend nog een keer naar "vreemde" lokatie en dan gaan we voor het L1. Heb de komende 3 online events weer opgegeven dus kunnen we kijken waar we staan.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:39

Ik heb m'n punten terug 196,5. Erg blij mee. Enige waar ik moeite mee heb is dat ik een 5 voor m'n houding en zit heb en er niet bij staat waarom.
Maar goed we mogen nu L2 starten