[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 12:45

@ Linda, zo is het elke keer ook weer iets hahahahaha!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 16:49

Vandaag hebben we 167,5 -2 en 172,5 gereden. Eerste proef ging de eerste galop mis. Deuren waren open (want rij uit m'n hoofd dus was alleen) en toen we BM rechtuit gingen, schrok hij van de openstaande deur, sprong opzij en viel in draf. Tweede galop rechtsom zelfde verhaal. Daarna was ik het even kwijt. Dus reed ik vervolgens verkeerd. Dus een 4 en een -2. Al met al waren de meeste dingen wel beter dan onze eerste wedstrijd van dit jaar.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 22:37

Caritas, Wat fijn dat je wel tevreden was. Kun je herleiden waar je verder punten op hebt laten liggen? waren dat voor jou herkenbare dingen?

Wij mogen vrijdagavond weer... althans... áls we gaan.... twijfel enorm omdat het steeds zo hard waait en ik ben dan niet zo’n held met de trailer :o ook hebben we weer belachelijke starttijden. Ik moet rond 22.00u wat nog wel gaat, mijn stalgenootje moet om 23.30u :wow:
(En natuuuuurlijk de andere locatie, waar ik steeds zo laat moest starten, die hebben nu de B paarden voor het eerst rond 20.00u gezet... FLAUW! Haha! Zul je altijd zien!)

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 22:58

23.30!!?? Dan zou ik niet gaan zeg, dan is het midden in de nacht voor je thuis bent :O Het moet leuk blijven haha! :')

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:34

Ik twijfel ook echt enorm!
Mede omdat ik over een maandje van stal ga verhuizen, dus de wedstrijden komen voorlopig op een laag pitje te staan. (Deze maand gaan we rustig aan doen, dan hebben we even nodig om te wennen enz.)
Aan de ene kant denk ik: niet gaan! het is laat, het waait, train nou maar op de nieuwe stal rustig door voor het L1.
Aan de andere kant denk ik: nog een leuke afsluiter in deze regio, nog 1x B starten, en op een locatie waar ze veel kan leren omdat ze het hier zo spannend vond....
Je hoopt op een leuke afsluiter, maarja het kan ook nog slechter gaan dan vorige keer... Wanneer is het genoeg? In de nieuwe regio kan ik straks ook altijd eerst nog eens B starten als ik te veel twijfel of we klaar zijn voor het L... lastig!! haha Nou lekker getwijfel... wie geeft advies? :P

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 13:04

Wat dat betreft zou ik zeggen: Ookal gaat het niet zoals je gehoopt had, dan heeft je paardje wel weer een ervaring opgedaan en ervan geleerd. Zeker als ze het op andere plekken spannend vindt want dat gaat in de L1 natuurlijk niet anders zijn extern. Anders ben je straks aan het trainen, gaat het op je thuis-locatie goed, ga je extern en dan gaat het daar weer minder omdat ze het spannend vind dus dan blijf je toch tegen dat 'probleem' aanlopen ;) Vlieguren zijn nooit weggegooid toch?

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 13:34

Zou gewoon gaan, je inschrijfgeld ben je anders sowieso toch schuldig.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 14:17

Daar hebben jullie gelijk in. Ik ben alleen echt een mega bangepoeperd met trailer rijden met wind... Ik zit nu ook al in dubio of ik vanavond wel moet gaan lessen :o het is toch dik een uur rijden, bruggen, snelweg, alles komt voorbij. Meeste mensen houden windkracht 7 aan, dit is windkracht 5, maar ik vind het toch wel pittig hier :=

edit; Sparky, klopt, maar gek genoeg komt ze heel vaak op andere locaties (les, wedstrijd, rijden bij de buren etc.) dat is altijd even wennen, maar dit was de eerste(/enige) locatie waar ik de spanning niet kon laten afvloeien...

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 20:36

Linda succes morgen! Hopen dat jullie nu wat fijner kunnen rondsturen!

Caritas ik heb zo'n draaiknop aan de achterkant en doe dan de knot tussen de onderkant van de cap en het draaisysteem.
Hier kun je het denk ik wel op zien
https://www.google.com/search?q=uvex+su ... JwTsfcYNyM:

Sparky jammer net geen wp, maar wel fijn dat jullie samen weer veel geleerd hebben!

Dee-Es het L2 paard had ik sinds begin september inderdaad niet mee gestart.
Morgenavond mogen we van start op de regio :)
Hier vooral veel oefenen op basis, en vaak voor de wedstrijd wel wat meer preofgericht

Linda wijken doe ik ook eerst alleen in de les zodat we het op de juiste manier doen en daarna pas ga ik zelf mee aan het prutsen

Wow linda 23.30.. Dat is wel echt enorm laat!

Even een snelle bijlees.
Wij starten vanavond een rondje oefendressuur op de locatie waar we morgenavond regio hebben, mooi leermoment :)
Vanavond ook pas om 21.45 starten, maar vind het wel heel fijn om al even daar gereden te hebben.
Morgenavond als ena laatste van start om 21.00 uur :D We gaan vooral genieten en ons best doen en verder zien we het wel.

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 22:24

Succes vandaag en morgen Melissa :)

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 12:17

Melissa, hoe is het gister gegaan? Heb je fijn kunnen oefenen? Heel veel succes vanavond!!

Wij hebben ook besloten om toch maar gewoon te gaan. Gister een fijne les gehad, hard werken maar wel met goed resultaat! Dus hopelijk kunnen we dat gevoel vandaag meenemen :j

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 18:43

Gisteren was een fijn oefenrondje. De bak en eromheen was behoorlijk aangekleed waardoor ze de eerste paar rondjes het allemaal nog heel spannend vond. Heel blij dat we dus wel de oefendressuur meegepakt hebben. Proef zelf ging fijn We kregen 214 punten, denk dat 10 minder ook voldoende was geweest.
We gaan in ieder geval vol goede moed ervoor vanavond

Linda fijn dat je les goed ging, succes vanavond!!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 00:57

Ik heb genoten vanavond Ze liep er fijn aan, klein beetje de turbo aan maar wel heel fijn te rijden. Een overgang van galop naar draf was iets rommelig. Dus na mijn proef kon Mijn dag niet meer stuk ongeacht de punten. Het was echt een sterke groep dus geen idee wat we konden verwachten. We kregen 204 en 207,5 en dat was goed voor de 6e prijs van de 28 starts. Zo ontzettend gaaf en onwijs trots op Kennie <3

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 01:58

Melissa, wauw super goed! Gefeliciteerd!!

Hier eigenlijk ook wel fijn gereden, hoewel ze wel enorm sterk was en ik haar flink op de rem moest houden in het begin... maar we zijn in beide proeven 1ste geworden met 196 en 197,5 punten :D super blij mee!! Dit is een mooie B-afsluiter :j nu gaan we rustig doortrainen naar het L :D

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 09:47

Gefeliciteerd allebei :)

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 10:39

Wat een super resultaten, gefeliciteerd!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 12:14

Dankjewel!

Linda dat is zeker een mooie afsluiter in de B, top! Op naar de L!

Wij stonden bij de H jury zelf op nr 3, toch wel heel leuk om op zo'n wedstrijd bovenin mee te rijden.
Misschien dat we binnenkort nog 1x B starten en anders gaan we outdoor in de L1 beginnen :)

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 15:53

Melissa gefeliciteerd met je resultaat, kan je trots op zijn!

Linda gefeliciteerd super gedaan!

M_Lizz
Berichten: 57
Geregistreerd: 13-01-09

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 11:31

Hoi hoi! Ik lees al even mee. Ik wil dit jaar met mijn merrie ook eens starten. Na heel veel problemen en geen fit paard, gaat het nu gelukkig goed dus wellicht kunnen we dit jaar een paar wedstrijdjes rijden Succes allemaal!

JenteC
Berichten: 455
Geregistreerd: 15-10-15

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 17:36

Wat een mooie resultaten, gefeliciteerd!

Leuk M_Lizz! Alvast veel succes :).

Ik heb vandaag mijn wedstrijd debuut gehad...met als resultaat 2 keer 1e met 201,5 en 202,5 punten en dus 4 winstpunten rijker :) Had gelukkig bijna geen zenuwen en ondanks de storm en dus het bijkomende geluid :+ heeft meneer zich goed gedragen! Al met al ben ik dus best tevreden :D 15 maart gaan we waarschijnlijk weer!

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:39

Wat goed Jente C!! :)

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 22:25

Jente wat een super debuut! Gefeliciteerd :D

Wij hebben afgelopen week weer fijn getraind :D Wijken gaat steeds een beetje beter.
5 april gaan we ons L1 debuut maken :D

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 06:51

Wauw Jente wat een debuut! Gefeliciteerd!!

Ons L1 debuut stond gepland op 27feb, gewoon voor de lol. We zijn er nog niet klaar voor maar dat was mijn “thuis locatie” en omdat ik 1 mrt van stal ga verhuizen leek het me leuk om mee te doen... helaas alsof de duvel ermee speelt mag ik wéér geen L1 starten net als met mijn vorige paarden...
Ze heeft donderdagavond koliek gekregen en ze is vrijdagochtend geopereerd. De eerste dagen zijn kritiek maar tot nu toe gaat het gelukkig goed... de verwachte revalidatie duurt gemiddeld zo’n 6 maanden, dus wij zijn voorlopig uitgeschakeld! (Hoewel mij dat natuurlijk nu ook geen biet kan schelen, als ze hier maar goed doorheen mag komen...... ;( )

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 11:21

Nee Linda, wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte en beterschap voor je knappe dame. Ik duim voor een spoedig herstel.

10 maanden geleden haalde ik mijn topper op de dag van ons L1 debuut met een peesblessure uit de paddock. De DA zegt dat het een blessure is die zal blijven terugkomen (zit een schiefel) maar op dit moment zijn we weer lekker aan het trainen en lijkt dat L1 debuut er toch nog van te komen dus fingers crossed dat t voor jouw topper ook weer helemaal goed komt.

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 12:45

Linda heel veel sterkte en hopelijk knapt je maatje weer helemaal op :(:)

Wij gaan zaterdagmiddag weer eens starten.