Home office: loopband onder bureau?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Home office: loopband onder bureau?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-23 11:29

Ik vroeg me af of er bokkers zijn die bij hun home office gebruik maken van een loopband onder hun bureau.

Merk zelf dat wanneer je thuis werkt, je toch minder in beweging bent dan wanneer je "gewoon" op kantoor zit. Ben dus wat rond aan het kijken voor een loopband, welke ik onder mijn sta-zit bureau kan plaatsen om zo toch wat extra beweging te krijgen.

* Welke heb jij?
* Is hij makkelijk in gebruik en goed op te bergen?
* Maakt hij veel geluid? Is hij qua geluid te gebruiken tijdens een online meeting?
* Hoevaak gebruik je hem werkelijk?

En tot slot, zou je hem nogmaals aanschaffen nu je hem een tijdje in gebruik hebt?

Desireeeee
Berichten: 234
Geregistreerd: 31-10-21

Re: Home office: loopband onder bureau?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 11:31

Ik volg even mee, ik ben zelf ook erg benieuwd!

Wat ik van andere mensen heb gehoord is dat, afhankelijk van welke je besteld, er een paar zijn die makkelijk te gebruiken zijn, goed op te bergen zijn, weinig geluid maken en bijv. ideaal zijn voor meetings omdat je dan luistert/spreekt en wat minder typt. Over het algemeen lopen de meeste mensen wel een stuk rustiger dan buiten, maar bewegen is bewegen in mijn ogen. Hierdoor ben ik wel erg geneigd om het binnenkort eens te proberen!

Ik ben ook benieuwd naar meningen van anderen :)

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 11:32

Ik heb er geen, want ik zou mij niet kunnen concentreren op mijn werk, als ik ook nog op moet letten waar ik mijn voeten neerzet.

Roihi

Berichten: 2888
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: Home office: loopband onder bureau?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 12:17

ik zou het ook wel willen maar ik merk juist dat ik meer beweeg als ik thuis werk dan wanneer ik op kantoor ben. heel gek

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 12:20

Ik zat er laatst ook naar te kijken aangezien een aantal collega's enthousiast is. Maar ik vind ze vrij prijzig en ik heb ook nog geen sta-zit bureau :=

RenskeFrea

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Home office: loopband onder bureau?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 12:42

Ik heb er een, die ligt gewoon standaard onder mijn sta-zit bureau en meestal zit ik er met mijn stoel gewoon naast.
Ik heb hem tijdens Corona aangeschaft en toen veel gebruikt vooral bij vergaderingen. Werken en orders boeken ging op zich ook, maar dan moet je hem langzamer zetten en vooral aan de bewegingen wennen. Mijn favoriete tempo is 2,5 km per uur. De loopband kan tot 5.

Momenteel gebruik ik hem niet zoveel, ik heb ondertussen ander werk dat zich er minder voor leent, maar ik vond het toen wel heel fijn om af te wisselen en in beweging te blijven. Misschien moet ik hem weer meer in gebruik gaan nemen als ik vergaderingen heb :D maar we doen hier altijd video bellen dus dat ziet er ook soort van raar uit.

De combi loopband en bureau was best prijzig, maar had toen een bonus gekregen die ik er deels aan besteed had. Ik wilde zoiets toen al een jaar, dus ben ook blij dat ik het kon doen. Ik zou het nu ook wel weer doen.
De loopband is niet echt verplaatsbaar dus hij ligt gewoon altijd op zijn plek.

Ik heb volgens mij een walkdesk WTB500, bij een bedrijf besteld die het ook kwamen installeren, met bureau en al.
Ik vind hem best stil, heb nooit mensen gehoord dat ze hem hoorden maar achtergrond geluid wordt bij bijv teams toch wel uitgefilterd. Hooguit dat je buiten adem praat als je hem te hard zet :P

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 12:56

Ik heb een walking pad. Top ding! Prijs rond de 600 euro. Daarnaast een hoog laag bureau van Ikea aangeschaft.

Video vergaderingen waarbij ik niet veel hoef te praten loop ik. Verder juist tijdens maken van presentaties/e-mails typen etc. Probeer ochtend en middag een uurtje te lopen en loop dan circa 10.000 stappen. Loop meestal rond de 4/4,5 km per uur.

Soms loop ik ook voor de tv nog een uurtje met Netflix. Hij is binnenshuis goed te verplaatsen (wieltjes).

Bloodymary
Berichten: 4533
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Home office: loopband onder bureau?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 12:58

Geen loopband, maar wel een hoog-laagbureau met een fiets als stoel (deskbike). Werkt echt super! Gebruik hem als ik dingen in moet voeren op de computer, waar ik niet al te veel bij hoef na te denken. Je legt zo een hoop kilometers af. Maar zo'n loopband lijkt me ook wel interessant ja.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Home office: loopband onder bureau?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 13:17

Ik lees even mee. Zo’n fiets lijkt mij juist weer makkelijker dan een loopband.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Home office: loopband onder bureau?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 17:38

Ik heb een bureaufiets, maar blijk teveel te typen om dat zinvol te kunnen doen. Voor typen beweeg je echt teveel. Beetje jammer. En ik denk dat je met lopen met je bovenlijf nog wel weer beweegt. Ik zou het even uitproberen, voordat je het aanschaft.

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 18:48

Bloodymary schreef:
Geen loopband, maar wel een hoog-laagbureau met een fiets als stoel (deskbike). Werkt echt super! Gebruik hem als ik dingen in moet voeren op de computer, waar ik niet al te veel bij hoef na te denken. Je legt zo een hoop kilometers af. Maar zo'n loopband lijkt me ook wel interessant ja.


Mijn vriend heeft hetzelfde! Het voordeel ten opzichte van een loopband is dat hij, als hij heel gefocust is, ook even stil kan zitten zonder dat er direct iets misgaat of dat hij iets moet aanpassen in de instellingen. Ideale combi!

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Home office: loopband onder bureau?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 06:34

Ook ik heb een deskbike. Ik werk op 3 verschillende locaties, waaronder thuis, en op iedere locatie heb ik een sta-zit bureau met een deskbike. Ik gebruik de deskbike vooral veel bij vergaderingen en ik merk dat ik met typen vaak stop met fietsen. Op zich niet erg, want alleen al zitten op de deskbike is beter voor mijn rug dan een stoel.
Ik wissel in mijn 9-urige werkdag wel veel af. Ik zit op een (echt goede) bureau-stoel, of ik sta, of ik zit op een knie-stoel, of ik zit op de deskbike en al mijn telefoontjes doe ik lopend.
De loopband voor onder mijn bureau heeft ook al een tijd mijn interesse, maar ik moet hem wel goed kunnen weghalen, want ik wil ook recht voor mijn schermen staan/zitten met mijn andere oplossingen.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Home office: loopband onder bureau?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 09:19

Ik had niet verwacht dat typen en fietsen niet samen zou gaan.

Lukt dat met een loopband wel?

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 10:20

DiantaM schreef:
Ik had niet verwacht dat typen en fietsen niet samen zou gaan.

Lukt dat met een loopband wel?

Dat verwacht ik eigenlijk niet. Ik heb zelf het idee dat ik qua hersencapaciteit dan vastloop. Ik stop dus bewust met fietsen om na te denken. Terwijl ik er nu zo over nadenk kan ik wel goed bellen, lopen en brainstormen tegelijkertijd. Dus misschien gaat dat op een lopende band dan ook beter. Interessant is het wel. Misschien leest er een neuropsycholoog mee die zijn/haar licht erover kan laten schijnen :D

RenskeFrea

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Home office: loopband onder bureau?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 11:01

Ik kon prima typen met de loopband. Ik kan gewoon blind typen en als je hem op een laag genoege stand zet en al aan de loopband gewend is het prima te doen.
Ik zorg dan wel beetje mijn polsen op het bureau te houden , dan bewegen alleen je bovenarmen beetje

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Re: Home office: loopband onder bureau?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 10:20

Eens, typen en muizen gaat prima lopend op de loopband. Nooit problemen mee en juist fijn voor de focus.