Werken en de dieren thuis,hoe doe jij dat ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
tootje71
Berichten: 5095
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Werken en de dieren thuis,hoe doe jij dat ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-21 14:53

Poeh lastig...ik ben altijd thuis vang al 15 jaar schoolkinderen op maar wil nu wat anders.
Hier in ons dorp zochten ze een medewerker voor in de supermarkt.aangezien ik 20 jaar geleden ook dat werk met plezier gedaan heb begon het te kriebelen en heb ik na lang nadenken gesolliciteerd en ik ga het proberen.
Maar ik ben langer dan 7 uur weg. Ik heb twee pony's aan huis en wil dan in de pauze even naar huis hooi geven zelf eten en weer terug.
Toch vreet het aan mij dat lang weg ben.... hoe doen jullie dat werken en de beestjes aan huis ?
(Ik heb al gevraagd of ik minder kan maar dat kan dus niet, ik zou bijna spijt krijgen :o )


Anoniem

Re: Werken en de dieren thuis,hoe doe jij dat ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 15:10

Lijkt me geen probleem als je in de pauze makkelijk heen en weer kunt toch? Is het wel haalbaar qua tijd (en ook qua rust ;) )?

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Werken en de dieren thuis,hoe doe jij dat ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 15:12

Hoe lang heb je pauze? Lijkt mij niet heel fijn het zo te doen.
Ik zou meer hooi ochtends geven en evt investeren in een goede slowfeeder.

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Werken en de dieren thuis,hoe doe jij dat ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 15:17

Dat kan je prima oplossen door met meerdere slowfeeders te werken. De kudde waar mijn paard in staat krijgt vaak winterdag 1x per dag hooi, flink wat, in slowfeeders en ze staan nooit zonder.

Little_Gift
Berichten: 1777
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 15:19

tootje71 schreef:
Poeh lastig...ik ben altijd thuis vang al 15 jaar schoolkinderen op maar wil nu wat anders.
Hier in ons dorp zochten ze een medewerker voor in de supermarkt.aangezien ik 20 jaar geleden ook dat werk met plezier gedaan heb begon het te kriebelen en heb ik na lang nadenken gesolliciteerd en ik ga het proberen.
Maar ik ben langer dan 7 uur weg. Ik heb twee pony's aan huis en wil dan in de pauze even naar huis hooi geven zelf eten en weer terug.
Toch vreet het aan mij dat lang weg ben.... hoe doen jullie dat werken en de beestjes aan huis ?
(Ik heb al gevraagd of ik minder kan maar dat kan dus niet, ik zou bijna spijt krijgen :o )


Je moet nog beginnen en je hebt al gevraagd of het minder kan...? Ik denk dat je werkgever zelf ook al bijna spijt krijgt nou :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 15:21

Little_Gift schreef:
tootje71 schreef:
Poeh lastig...ik ben altijd thuis vang al 15 jaar schoolkinderen op maar wil nu wat anders.
Hier in ons dorp zochten ze een medewerker voor in de supermarkt.aangezien ik 20 jaar geleden ook dat werk met plezier gedaan heb begon het te kriebelen en heb ik na lang nadenken gesolliciteerd en ik ga het proberen.
Maar ik ben langer dan 7 uur weg. Ik heb twee pony's aan huis en wil dan in de pauze even naar huis hooi geven zelf eten en weer terug.
Toch vreet het aan mij dat lang weg ben.... hoe doen jullie dat werken en de beestjes aan huis ?
(Ik heb al gevraagd of ik minder kan maar dat kan dus niet, ik zou bijna spijt krijgen :o )


Je moet nog beginnen en je hebt al gevraagd of het minder kan...? Ik denk dat je werkgever zelf ook al bijna spijt krijgt nou :brr:


Lijkt me vrij normaal je uren te bespreken tijdens een sollicitatie toch :)

Sky_As
Berichten: 4702
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 15:22

Paarden kunnen echt wel langer dan 7 uur zonder "hun mens", gewoon zorgen voor voldoende voer, eventueel in slowfeeders of iets anders idd.
Bij honden zou ik het anders vinden, die moeten natuurlijk uitgelaten worden.
In de pauze heen en weer is denk ik heel lastig. Zelfs al woon je 5 minuten van je werk af.

* pauze gaat in om 13.00 uur
- jas aan/ naar auto/fiets lopen 13.05 weg op werk
- 13.10 aankomst thuis
- achter naar de stallen lopen 13.12
- hooi pakken/beesten aaitje geven etc 13.20
- ow wacht, staldeur vergeten te controleren 13.25
- 13.27 terug naar werk

En dan zou je om 13.30 al weer moeten beginnen? Tenzij je een uur pauze hebt, dan zou het misschien wel gaan. Maar ook dan wordt het toch krap als je in die tijd ook nog moet eten.....
(en niet iedere werkgever waardeert het als je in je pauze niet in de buurt van je werk bent)

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 15:23

Little_Gift schreef:
tootje71 schreef:
Poeh lastig...ik ben altijd thuis vang al 15 jaar schoolkinderen op maar wil nu wat anders.
Hier in ons dorp zochten ze een medewerker voor in de supermarkt.aangezien ik 20 jaar geleden ook dat werk met plezier gedaan heb begon het te kriebelen en heb ik na lang nadenken gesolliciteerd en ik ga het proberen.
Maar ik ben langer dan 7 uur weg. Ik heb twee pony's aan huis en wil dan in de pauze even naar huis hooi geven zelf eten en weer terug.
Toch vreet het aan mij dat lang weg ben.... hoe doen jullie dat werken en de beestjes aan huis ?
(Ik heb al gevraagd of ik minder kan maar dat kan dus niet, ik zou bijna spijt krijgen :o )


Je moet nog beginnen en je hebt al gevraagd of het minder kan...? Ik denk dat je werkgever zelf ook al bijna spijt krijgt nou :brr:

Ze staan nu overal te springen om personeel, dus dat zal wel meevallen denk ik :)

Hier hebben we ook twee pony's aan huis, ze krijgen 's ochtends hooi in slowfeeders en dan 's avonds weer. Als je ze in de ochtend genoeg geeft hebben ze daar genoeg aan. In de pauze heen en weer zou ik persoonlijk niet doen. Zo lang zal de pauze ook niet zijn?

Je zou ook nog naar een hooimachine kunnen kijken eventueel

tamary
Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Werken en de dieren thuis,hoe doe jij dat ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 15:30

Camera er op, dan kan je in de pauze even spieken, wel je telefoon wegstoppen tijdens het werk dan.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 15:33

Waarom zouden je paarden niet gewoon 7 uur zonder jou kunnen? Je staat 's nachts toch ook niet halverwege op om naar ze toe te gaan?
Ik voer 's morgens en dan 's avonds weer. Nooit problemen mee gehad.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 15:35

Dacht dat het om een hond ging, paarden is geen probleem. Gewoon zorgen dat ze voldoende voer hebben en stroom op de draad.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Depende
Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 15:54

Hier zijn de pony’s ook geen probleem. ‘S ochtends voor het werk aan hooi geven /hek naar het weiland openzetten en ‘s avonds voeren + hek dichtdoen.

Voor de hond ga/ging (thuiswerken) ik wel naar huis tussen de middag. Wij hebben flexibele werktijden (tussen 7 en 22 uur je uren maken dan is het goed) maar toch blij dat ik niet iedere dag hoef. Reistijd is ongeveer 7 minuten reistijd enkele reis, maar toch ben ik vaak ondanks wandeling van 45 minuten 1 uur en 15 minuten weg. Gaat ongemerkt veel tijd zitten in het weg gaan, andere schoenen en jas aan en omgekeerd. Bij een korte pauze zal het lastig worden denk ik.

Ik zou ook kijken of er een slimme oplossing is. :j

"Life, man. I can't guarantee perfection, but I can guarantee intrigue."

Because friends don't waste wine when there's words to sell

Katyatje
Berichten: 1861
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 15:56

Toen ik mijn paarden in eigen beheer had ging ik 1 keer per dag en dat lukte ook :)
Een goed hooinet kopen met kleine mazen en het is opgelost.

Jessix
Berichten: 16428
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 15:59

Met slowfeeders kun je in elk geval wel zorgen dat ze voldoende te eten hebben. Maar ik laat mijn vader altijd tussen de middag voeren als ik er de hele dag weg ben. Niet om het eten, maar om even te checken of alles in orde is. Ik vind dat zelf fijner.

Het idee wat iemand hierboven noemt zou ook nog kunnen, camera erop zodat je op je telefoon kan checken.

Anastasia24
Berichten: 2704
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Werken en de dieren thuis,hoe doe jij dat ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 16:09

Paarden zullen je niet erg missen hoor, zolang ze genoeg te knabbelen en elkaar hebben. Ik ben er 2-3 uur op 24 uur, als 7 uur lang zou zijn zou ik ze wel erg te kort doen..
Nee joh, slowfeeder ophangen en gewoon in je pauze je tijd nemen om zelf even bij te komen en te eten.

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

tootje71
Berichten: 5095
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-21 16:14

dank voor alle reacties . ik zal wat duidelijker zijn.
Bij het gesprek heb ik aangegeven geen hele dagen te werken en kunnen werken , dit ivm mijn gezondheid en mijn beestjes ( 1 poes 2 pony's) dat zou geen probleem zijn.
Gisteren zag ik dat ik was ingedeeld van 10 tot 6 zes uur , dus ik vroeg of het niet duidelijk was overgekomen maar men zei dat ik had toegezegd zoveel te willen werken >;) dat zou ik nooit gedaan hebben.
dus ik nogmaals dat ik uiterlijk de middag of ochtend wil maar niet langer zou willen maar dat was onmogelijk. ivm personeels tekort.
Tja daar sta je dan ... op zich kan het wel maar mijn echtgenoot werkt ook de hele dag en wil graag zijn eten op tijd ( ja ouderwets) ..
Die slowfeeders is een idee daar ga ik mij in verdiepen en een camera hang er wel maar dan heb ik alleen zicht op de stallen niet op het land.
En nogmaals ik ben dus niet gewent lang van huis te zijn dus mutsje dat ik ben maak ik mij snel zorgen :o

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 16:25

Als jij wegens je gezondheid geen hele dagen kunt werken (waar je overigens helemaal geen verantwoording over af hoeft te leggen, als je bv maar 4 uur per dag WILT werken is dat ook gewoon OK hè!) dan is het denk ik heel verstandig om nu meteen heel duidelijk jouw grenzen aan te geven.
Hun tekort is niet jouw probleem. En al helemaal niet als het je mogelijk ook nog eens je gezondheid kost.
Als je nu al over je laat lopen, gaat het gegarandeerd mis. Zorg voor jezelf, een ander doet het niet...

Jessix
Berichten: 16428
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Werken en de dieren thuis,hoe doe jij dat ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 16:37

Wat vervelend TS. Ik zou toch voet bij stuk houden. En of het nou om je gezondheid gaat of je dieren thuis of welke reden dan ook... Doen wat goed voelt.

En wat je paarden betreft, ik vind dat heel herkenbaar. Ik houd ze ook het liefst zelf de hele dag in het zicht. Natuurlijk zijn er meerdere manieren, maar ook daar moet je je maar net prettig bij voelen.

Autumnn
Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Werken en de dieren thuis,hoe doe jij dat ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 16:44

Gelijk je grenzen aangeven hoor TS, anders wordt daar misbruik van gemaakt (wordt het nu al)

tootje71
Berichten: 5095
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Re: Werken en de dieren thuis,hoe doe jij dat ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-21 16:48

Dank jullie wel, ik ga inderdaad toch nog eens in gesprek eer ik het contract teken . Dan maar op zoek naar wat anders.

palousa_boy
Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Werken en de dieren thuis,hoe doe jij dat ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 17:05

Ook thuis werkend ga ik niet elk uur kijken hoor :+ ze zien me aankomen..

Als ik ze verderop allemaal heb zien lopen en het leek goed te gaan dan vind ik het vaak ook wel goed. Een paar keer per week gaan we wel de wei in maar verder weinig bijzonders, even een aai en weer verder +:)+

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Goof
Berichten: 28759
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Werken en de dieren thuis,hoe doe jij dat ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 17:11

Als je echtgenoot zijn eten op tijd wil, begint hij alvast zelf lekker met koken.
Ik zie het probleem niet zo.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 17:18

tootje71 schreef:
dank voor alle reacties . ik zal wat duidelijker zijn.
Bij het gesprek heb ik aangegeven geen hele dagen te werken en kunnen werken , dit ivm mijn gezondheid en mijn beestjes ( 1 poes 2 pony's) dat zou geen probleem zijn.
Gisteren zag ik dat ik was ingedeeld van 10 tot 6 zes uur , dus ik vroeg of het niet duidelijk was overgekomen maar men zei dat ik had toegezegd zoveel te willen werken >;) dat zou ik nooit gedaan hebben.
dus ik nogmaals dat ik uiterlijk de middag of ochtend wil maar niet langer zou willen maar dat was onmogelijk. ivm personeels tekort.
Tja daar sta je dan ... op zich kan het wel maar mijn echtgenoot werkt ook de hele dag en wil graag zijn eten op tijd ( ja ouderwets) ..
Die slowfeeders is een idee daar ga ik mij in verdiepen en een camera hang er wel maar dan heb ik alleen zicht op de stallen niet op het land.
En nogmaals ik ben dus niet gewent lang van huis te zijn dus mutsje dat ik ben maak ik mij snel zorgen :o


Als je je zoveel zorgen maakt om je werk voor je überhaupt begonnen bent, stop je er toch gewoon weer mee :? Ik hoor alleen maar problemen.

Ik snap overigens niet die opmerking van je echtgenoot :? Ik wil ook mijn eten op tijd maar dat komt niet vanzelf op tafel ofzo :')
Of je warmt gewoon wat op dan ben je sneller. Of je zet een lasagne in de oven en zet de oven op afstand aan en dan is ie klaar als je thuis bent. Is mijn tactiek.

[o]

Mloes
Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 17:25

Dacht dat het om een hond zou gaan die niet lang alleen thuis kan zijn. De paarden redden zich hier wel hoor, die krijgen voor werktijd hooi en de wei gaat open, en 's avonds als wij hebben gegeten en de peuter op bed ligt gaan ze weer op de paddock. Voor paarden valt vast wel iets te verzinnen toch, idd met slowfeeders ofzo.

V.w.b. eten op tafel, sjah dan eet je soms een half uur later? Geen idee hoe flexibel jullie daarin zijn? Of je kookt de dag ervoorvoor 2 dagen zodat je alleen hoeft op te warmen?

Ineke2
Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 17:29

Goof schreef:
Als je echtgenoot zijn eten op tijd wil, begint hij alvast zelf lekker met koken.
Ik zie het probleem niet zo.

Dit dacht ik ook meteen toen ik dat las :')

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: PeanutGuapa en 57 bezoekers