Pensioen opbouw ZZPer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Liselot
Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Pensioen opbouw ZZPer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-21 14:31

Ik heb her en der de afgelopen 10 jaar in loondienst wel wat pensioen opgebouwd, maar ik werk nu voorbamelijk als ZZPer en zal er toch zelf aan moeten komen.

Hebben jullie tips/trics of aanbevelingen?
Ik zou het wel fijn vinden als het niet tot mijn 67ste vast staat, het kan best zijn dat ik al eerder met pensioen zou willen namelijk

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


Matheno
Berichten: 7939
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Pensioen opbouw ZZPer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 14:36

In lijfrentes stoppen? Daar kun je zelf de looptijd van vaststellen.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

8nnemiek
Berichten: 43378
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Pensioen opbouw ZZPer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 14:45

Wij zetten elke maand wat op een beleggingsrekening voor het pensioen (willen sowieso eerder met pensioen, dus geld dat vast staat was hier ook geen optie).
De beleggingsrekeningen met het minste risico hebben ook het laagste rendement, maar nog steeds genoeg om me de inflatie mee te stijgen en zelfs iets meer dan dat.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

karrij
Berichten: 1046
Geregistreerd: 13-04-21

Re: Pensioen opbouw ZZPer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 14:55

Er zijn verschillende contructies voor.