Goede agenda voor sloddervos

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Goede agenda voor sloddervos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-21 09:53

Hoi,

Ik ben nogal chaotisch en wil dit graag verbeteren.. Om te beginnen met een goede planning.
Al jaren gebruik ik papieren agenda's, dit gaat op zich goed maar blijft vaak toch wel rommelig.

Ben nu op zoek naar een overzichtelijke agenda voor 2022. Ik heb er nu een die kleiner is dan A5, wel handig meenemen dus wel een goed formaat. Deze is wel met kleur, de volgende moet zo saai mogelijk.

Wie kan een goede agenda aanraden? Andere tips qua planning zijn ook welkom!


Roodvos
Berichten: 6643
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:03

Mijn harde eisen aan een agenda zijn:
- spiraal, dan kan de agenda makkelijk open liggen op het bureau en het bladert makkelijk
- ma t/m zo naast elkaar op de dubbele pagina
- geen voorgedrukte uren

Die heb ik jarenlang bij de Action gekocht. Formaat is, opengeslagen, tussen A4 en A5 formaat in.
Ik had nu nog een boekenbon liggen, en heb mijzelf voor 2022 getrakteerd op een agenda van Francien's katten:
https://www.bol.com/nl/nl/p/spiraal-age ... gKBw_D_BwE

Deze is een fractie kleiner dan de Action agenda.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:04

Ik gebruik al jaren in volle tevredenheid de Mascha Planner! ik heb geloof ik nu mn 5e.

Je kan hem helemaal gebruiken zoals je zelf wil. Als agenda, als alleen een week planner. Ideaal

M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Goede agenda voor sloddervos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:14

Ik zou zeggen: the greennotebook :j
Die kan je in verschillende formatie bestellen (ik heb zelf een A5 formaat) en er zijn verschillende planners toe te voegen.
Ik heb een jaarplanning, maandplanning, weekplanning en zelfs een dagplanning.
Hij is ook nog uit te breiden met notitievellen, things2do lijsten, en blancovellen.

Het voordeel is dat het papier uitwisbaar is. Dus als je iets verkeerd opschrijft, dan gum je dag gewoon uit en schrijf je er overheen. Voor mij hielp dat al enorm in de rommeligheid van de vorige papieren agenda's.
Dat betekend ook dat de agenda niet 1 seizoen mee gaat, ik heb mijn greennotebook sinds 2019 en ik ben er nog steeds enorm blij mee :j

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

PollyJarig
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 23407
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Goede agenda voor sloddervos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:23

Ik heb de structuurjunkie planner, zit een gratis plan cursus bij en ik vind het echt een verademing, heb er meteen voor volgend jaar weer een gekocht toen hij uitkwam

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Liesje89
Berichten: 9923
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Goede agenda voor sloddervos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:51

Succesplanner! Wel A5 formaat maar ontzettend fijn in gebruik!

linoleum
Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:52

Polly schreef:
Ik heb de structuurjunkie planner, zit een gratis plan cursus bij en ik vind het echt een verademing, heb er meteen voor volgend jaar weer een gekocht toen hij uitkwam

Deze! Ik ben inmiddels aan m’n derde bezig en absoluut de fijnste die ik ooit heb gehad. Gewoon je dagen zonder poespas naast elkaar en eronder nog een to do list!

I'm not weird, I'm limited edition :D

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Goede agenda voor sloddervos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-21 11:26

Bedankt voor de tips! Ga ze allemaal bekijken.

Qua schrijven en dan een fout maken, ik kras het dan door, wordt een rommel. Gebruik ook wel typex maar wordt ook altijd erg kledderig.

Hoe doen jullie dat? Uitwisbare pen, of gewoon met potlood? Ben benieuwd.

Dat is wel een voordeel van the green notebook, maar zijn best duur zag ik al..

linoleum
Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Goede agenda voor sloddervos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 11:36

Ik gebruik daarvoor een Tipp-Ex rolletje. Geen geklieder en je kan er gelijk weer overheen schrijven

I'm not weird, I'm limited edition :D

M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 12:10

Biks2 schreef:
Bedankt voor de tips! Ga ze allemaal bekijken.

Qua schrijven en dan een fout maken, ik kras het dan door, wordt een rommel. Gebruik ook wel typex maar wordt ook altijd erg kledderig.

Hoe doen jullie dat? Uitwisbare pen, of gewoon met potlood? Ben benieuwd.

Dat is wel een voordeel van the green notebook, maar zijn best duur zag ik al..


The greennotebook is inderdaad voor een eenmalige agenda vrij prijzig.
Alleen deze gebruik je natuurlijk niet voor 1 jaar dus dan vallen ze wel weer mee :j

En je kan ze ook zelf samenstellen, ik heb de all in one genomen, maar als je hem zelf samenstelt kan je wellicht besparen :j

Ik ben er zelfs zo blij mee dat ik vorige week ook de herplakbare maandplanner en 2 herplakbare things to do lijsten heb gekocht.
Die heb ik nu op de koelkast geplakt en daar hou ik de maandplanning voor mijn man en mij op bij, (mijn man zegt altijd: oh vraag maar aan mijn vrouw, die beheert de agenda, om vervolgens geergerd te zijn wanneer ik een afspraak inplan op een moment dat hij schijnbaar iets anders bedacht had om te doen, maar omdat hij zelf geen agenda heeft, niemand hiervan op de hoogte was)
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 06-10-21 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

Mjelleke
Berichten: 691
Geregistreerd: 07-01-18

Re: Goede agenda voor sloddervos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 12:13

Ik vind de Moleskine agenda's heel prettig, en dan de versie met een week aan de linkerkant en een lege pagina rechts.

Dido2316
Berichten: 1998
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: Goede agenda voor sloddervos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 12:38

Ik zweer bij de uitwisbare pennen van Pilot Frixion ball. Ik gebruik voor m'n werk al jaren een agenda van Loesje (ik werk in het onderwijs) en dat is de enige manier waarop ik het overzichtelijk hou. :j

8nnemiek
Berichten: 43370
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Goede agenda voor sloddervos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 15:38

Ik heb sinds kort een Remarkable digitaal notitieblok waar ik een agenda voor heb gekocht. Dat werkt echt fijn! Je kan er gewoon met de speciale marker op schrijven alsof je met pen op papier schrijft, maar alles ook weer uitgummen, en overal zitten links verstopt waarmee je heel makkelijk en snel naar een bepaalde datum kan navigeren. Heel veel ruimte om te schrijven, geen afleiding en je hebt altijd een kopie op je telefoon en computer staan.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-21 07:28

Dido2316 schreef:
Ik zweer bij de uitwisbare pennen van Pilot Frixion ball. Ik gebruik voor m'n werk al jaren een agenda van Loesje (ik werk in het onderwijs) en dat is de enige manier waarop ik het overzichtelijk hou. :j

Die pen heb ik besteld! Lijkt me echt ideaal werken.
Daarnaast de brepolis timing agenda, met de dagen verticaal naast elkaar in plaats van horizontaal. Misschien werkt het fijn..
Tot slot nog pastel kleurige markeerstiften, houdt het hopelijk ook wat netter dan fluoriserende kleuren.

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 07:57

Dido2316 schreef:
Ik zweer bij de uitwisbare pennen van Pilot Frixion ball. Ik gebruik voor m'n werk al jaren een agenda van Loesje (ik werk in het onderwijs) en dat is de enige manier waarop ik het overzichtelijk hou. :j


Welke zijn niet zo snel leeg? Ze zijn idd superhandig in gebruik, ik vind ze ook nog eens erg prettig schrijven :j

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

marleen_88
Berichten: 14034
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Goede agenda voor sloddervos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 17:37

Ik heb de leerkracht organizer. Overzichtelijk en werk en privéagenda naast elkaar voor mij ideaal.

Doe wel en zie niet om


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 bezoekers