Ervaring opstarten hondentrimsalon gevraagd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Ervaring opstarten hondentrimsalon gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-21 08:00

Ik ben me aan het oriënteren naar de mogelijkheid om een hondentrimsalon aan huis te starten in de toekomst. Nu ben ik e.e.a aan het uitzoeken maar ik loop wat vast over hoe het met de gemeente geregeld is. Nu vond ik informatie dat als het een vrij beroep betreft (en dan niet vrij in de zin dat iedereen het kan worden) je geen "toestemming" hoeft te hebben van de gemeente om een bedrijf aan huis te starten. Nu wordt ik er niet helemaal wijs uit of een hondentrimsalon hier onder valt of niet. En ik ben benieuwd naar gewoon ervaringen van anderen die voor zichzelf begonnen zijn , hebben jullie nog tips en tricks waar ik aan moet denken? Oh en welke verzekeringen hebben jullie en waar heb je die afgesloten?


moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 09:05

Ik zou de gemeente bellen voor informatie wat betreft of het aan huis is toegestaan dan weet je het zeker. Verder een aansprakelijkheidsverzekering voor mocht je per ongeluk een hondje verwonden.

Denk verder goed na over je prijzen, je moet natuurlijk veel afstaan aan de belasting. Kun je zelf de boekhouding doen? Kijk hoeveel honden je op een dag/per week zou kunnen doen want het is ook lichamelijk behoorlijk belastend.

Heb je concurrentie in de buurt? Hoe wil je reclame gaan maken?

Als ik er nog langer over na ga denken kom ik vast op nog meer :') ik hoop dat je hier iets aan hebt

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Ervaring opstarten hondentrimsalon gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-21 09:22

Bedankt voor je reactie!
Aansprakelijkheids verzekering en een soort van inboedel verzekering bij diefstal of brand ofzo leek me wel verstandig. Ook een verzekering voor als ik arbeidsongeschikt raakt leek me verstandig.
Hier in de wijk zit geen trimsalon. We hebben er 1 een wijk verder maar die doet veel verschillende honden tegelijk behandelen. Ik wil me onderscheiden in 1 hond tegelijk en eventueel haal en breng service.
Verder heb ik privé een boekhouder en voor m'n andere bedrijfje ook, dus laat de boekhouding door hem doen.

rien10
Berichten: 14626
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Ervaring opstarten hondentrimsalon gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 09:25

Een hond per keer EN haal- en breng service?
Heb je al doorgerekend wat je dag omzet dan zal zijn? Ik weet uit ervaring dat dit niet heel erg rendabel zal zijn.

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 09:41

Ik zou inderdaad heel goed kijken naar prijzen, haal en breng service kan voor sommige heel erg handig zijn, maar dan zou ik het wel doorberekenen. Met 1 hond per keer en halen en brengen hoeveel honden zou je dan nog op een dag kunnen doen?

Heb je nog een baan ernaast? Ik zou het rustig opstarten en in het begin is een arbeidsongeschiktheid verzekering een hele hoge kostenpost.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Ervaring opstarten hondentrimsalon gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-21 09:52

Voor alsnog is het plan mijn huidige baan er naast te houden (voor zolang dat nodig is, of zo nodig blijvend) haal en breng service zouden ze voor moeten betalen uiteraard. Ik wil eerst 1 dag in de week gaan knippen (naast m'n huidige baan) van daaruit wil ik proberen uit te bereiden.

Maar misschien is het wel allemaal niet haalbaar en blijft het alleen maar bij dromen :+ dan blijf ik met plezier m'n huidige werk doen.

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 09:57

Natuurlijk moet je er voor gaan als je iets wil /leuk lijkt :D alleen inderdaad goed nadenken over bepaalde dingen kan je helpen ;) alles goed op een rijtje zetten

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-21 10:06

rien10 schreef:
Een hond per keer EN haal- en breng service?
Heb je al doorgerekend wat je dag omzet dan zal zijn? Ik weet uit ervaring dat dit niet heel erg rendabel zal zijn.


Heb jij een eigen trimsalon ja?

rien10
Berichten: 14626
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 10:37

idylle schreef:
rien10 schreef:
Een hond per keer EN haal- en breng service?
Heb je al doorgerekend wat je dag omzet dan zal zijn? Ik weet uit ervaring dat dit niet heel erg rendabel zal zijn.


Heb jij een eigen trimsalon ja?

Nee. Ik ben boekhouder. Mijn nichtje heeft een trimsalon en ik doe haar boekhouding. Ik zie de hele bedrijfsvoering voorbijkomen. En met Corona ook het idee Van Halen en brengen.

harvestroos
Berichten: 125
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Burgh-haamstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 11:11

Er is een schreeuwend tekort aan trimmers inmiddels, dus jou idee om een trimsalon te beginnen juich ik van harte toe.
Mits je weet waar je aan begint en daar kom je maar op 1 manier achter , bel een grotere salon in jou regio en leg uit dat je graag een paar dagen mee wilt lopen om te kijken of het trimmersvak iets voor jou is.
De opleiding is pittig en de investering voor een eigen salon is groot .
Je kan er echt wel een goede boterham mee verdienen maar dan moet je het wel serieus nemen , het is een vak en als je het “ erbij” wil doen kost het geld , dat is neem ik aan niet de bedoeling.
Een aov is schreeuwend duur, de meeste trimmers hebben dit nog niet al zijn de broodfondsen wel in opkomst.
Een aansprakelijkheidsverzekering apart voor je bedrijf heb je wel nodig, dit kan je verzekeringsagent voor je regelen , en ook een aparte inboedelverzekering is nodig want je salon valt niet onder je woonverzekering.
Halen en brengen, nee ,nee, nee ! Je uurtarief ligt rond de 40 € als je dus die tijd ( ophalen,behandeling bespreken, terugrijden en dat x 2 en dan je brandstof nog ) in rekening brengt dan schrikt je klant zich kapot en komt hem dan liever toch zelf brengen
Een mobiele trimsalon is dan een betere optie !

idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Ervaring opstarten hondentrimsalon gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-21 11:43

Rien10 oh vandaar dat je weet dat het bijna niet rendabel is om haal en breng service te doen..

Harvestroos, bedankt voor je uitgebreide antwoord! Hier kan ik wel wat mee.

Ik denk toch dat ik het idee van halen en brengen moet laten varen. Aangezien ik eerst m'n eigen baan er nog naast wil blijven doen zal een AOV ook nog niet direct nodig zijn, maar als dit mijn hoofdinkomen gaat worden op ten duur, wil ik dit absoluut wel. Je weet nooit namelijk.

idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-21 16:24

Een vraag voor de trimmers hier. Hoeveel honden behandelen jullie op een dag en wat zijn jullie prijzen? Mag ook in pb eventueel.

frensje
Berichten: 722
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 16:44

Ik ben geen trimmer maar onze chihuahua gaat eens per kwartaal naar de trimmer. Als ik haar breng, is de trimmer vaak nog met een hond bezig (afronden) na ongeveer ruim een uur kan ik die van mij weer ophalen. Meestal wordt er rond die tijd weer een andere hond gebracht of die is er net. Ik ben €45,- kwijt en ik geef altijd €50,- omdat die van mij niet zo makkelijk is :Y)

Hard work pays off


moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 16:54

Veel trimsalons hebben de prijzen ook gewoon op de website staan

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-24 09:25

Goh wat grappig. Ik ben aan het kijken voor informatie over AVB op google en kom dit topic tegen. Inmiddels ben ik gestart met de opleiding en loop ik stage bij een wat grotere salon. Ik ben nu aan het berekenen om tafelhuur te gaan doen als ik gediplomeerd ben. Om zo een klantenkring op te bouwen. Wellicht dat ik dan later alsnog iets aan huis wil gaan starten, maar de eerste tijd lijkt tafelhuur mij wel wat. Nouja, ik ben dus allerlei mogelijkheden aan het afwegen (en soms weer wegstrepen, zoals de haal- en brengservice)

mvermeulen1
Berichten: 704
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Rhauderfehn

Re: Ervaring opstarten hondentrimsalon gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 10:20

toen ik 17 jaar geleden een trimsalon aan huis starten in een woonwijk, wilde de gemeente dat er een vermelding in het regionaal dagblad kwam omdat ik dus in een woonwijk woonde destijds zo kon de buurt eventueel bezwaar melden, wat niet gebeurde en kon ik gewoon starten.

Hoe dat nu is weet ik niet, ik woon al even niet meer in Nederland.

Ik ben nog steeds trimster en er is een tekort aan goeie trimster.

Wel zou ik een goeie opleiding doen, en daar zit ook stageperiode aan vast en zodoende leer je behalve goed trimmen ook de bedrijfsvoering.

You gotta roll with it
You gotta take your time
You gotta say what you say
Don't let anybody get in your way

idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Ervaring opstarten hondentrimsalon gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-24 11:08

Zie m'n vorige bericht, we zijn ruim een jaar verder sinds m'n OP. Bedankt wel voor het meedenken iig!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 bezoekers