Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Polly schreef:Zijn er voor de mensen die zo ver rijden dan geen banen dichterbij huis?
zonnebloem18 schreef:Thats_Me schreef:Ik werk om te leven, maar ik hou wel van de uitdaging van mijn werk en haal er veel energie uit.Leef je voor je werk of werk je om te leven? Hoe mooi een baan ook kan zijn moet je echt goed afwegen wat voor jou en je gezin acceptabel gaat zijn. Persoonlijk zou ik zover echt niet willen reizen voor werk. Ooit een half jaar 2 uur reistijd enkele reis gehad en ook wel eens een uur reistijd enkele reis en dat hakt er toch aardig in.Iris82 schreef:Op dit traject staat eigenlijk nooit file voor zover ik weet, voordeel van wonen in het noorden.Mijn vriend heeft een jaar 2x 115 km gereden dagelijks (werkt als consultant) en hij was er zo klaar mee. Ondanks een auto met adaptive cruise control en regelmatig buiten de spits kunnen rijden.
Buiten de spits betekent namelijk niet 'geen file'. Enkel bij hoge uitzondering deed hij er inderdaad anderhalf uur over. Standaard 2.15u/2.30u.ikke schreef:Ik kan hier niet te veel over uitweiden, maar ik vermoed dat eerste klas reizen geen probleem zou moeten zijn. Ik ga het wel meenemen in de vragen die ik nog heb.Wat je ook even mee moet nemen: eerste klasse reizen.
Als je je kosten vergoedt krijgt; dus géén NS-bussinesscard, kijk dan wat een jaartrajectkaart kost. Als je dat in een keer betaald, krijg je een leuke korting en als het dan qua afstanden een beetje handig uitpakt, kun je voor een paar euro per maand eerste klasse reizen.Shae schreef:De werkzaamheden zijn vooral op locatie, wel zou ik in de trein kunnen werken, maar er is niet voldoende "thuiswerk" om meerdere dagen thuis te werken.TS: moet je echt elke dag heen of kan je ook af en toe thuiswerken?
Het is me al wel duidelijk dat het autorijden door de meesten als zwaarder wordt ervaren dan met de trein. Logisch ook eigenlijk omdat je dan toch je focus erbij moet houden.
Veriye schreef:Ik heb op korte termijn een sollicitatiegesprek op een school..95km enkele reis voor 11 lesuren per week, dus wordt waarschijnlijk zo 3 keer per week rijden voor ieder een halve dag. Plus 2 avonden een uur naar de universiteit voor mijn deeltijdstudie.
Ik wil het graag de 2 jaar tijdens mijn studie volhouden, omdat ik anders 24 uur op kantoor werk, 2 avonden op school zit en nog 1-2 dagen stage moet lopen (ze proberen een stageplek binnen 1.5 uur reistijd te vinden, maar kan ook verder weg). Dan vind ik de 3 halve dagen wel te doen
Ik wens je wel success met de beslissing. Je weet het toch pas of je het vol gaat houden als je het moet doen.
snuffie123 schreef:De reacties verbazen mij eigenlijk.
In mijn omgeving en op mijn werk reist meer dan de helft van alle collega's minstens een uur. Veel collega' wonen 100 km verderop.
Ik kan me wel voorstellen dat er verschil zit tussen reizen met de auto of het OV.
Ik reisde 5 dagen per week1,5 uur met het OV enkele reis. Dat vond ik prima. Heerlijk zelfs, lekker tijd voor jezelf. 'S ochtends rustig opstarten. Wat eten en beetje op je telefoon scrollen of naar buiten kijken.
De tijd is een dingetje. Je hebt inderdaad minder tijd. Dat is een afweging die je moet maken. Ga je die tijd missen of valt dat wel mee.
Ik ben zelfs verderweg verhuisd, maar mag nu ook veel blijven thuiswerken. En tuurlijk, dat is erg fijn. Ik merk nu inderdaad wat je allemaal met die tijd kan doen. Is heerlijk. Maar mijn droombaan zou ik er niet voor afzeggen.
Ik was het reizen al gewend vanaf mijn studententijd. Naar mijn opleiding was het ook 1,5 uur reizen. Dus ik was ook niet anders gewend.
Brainless schreef:poes schreef:Edit: ik zou het enkel met bedrijfswagen doen of met echt heel goede voorwaarden. Je rijdt ze zo op en je wil echt wel een dikke bak met deze afstanden.
Mijn man rijdt nu in een 208 (heeft net weer een nieuwe besteld), daarvoor 2x een Polo en dat rijdt gewoon prima voor die afstanden ondanks dat hij vroeger grotere auto's reed (laatste grote was een Mazda 5).
Qua bijtelling (leasewagen) is een kleintje het beste, nu rijd ik de trekauto wat ook praktischer is als hij hele dagen weg is.
Suzanne F. schreef:Dat kost je toch een vermogen aan brandstof? Naast de tijd die het kost.