Hoe moe na een werkdag?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
dorientjuh
Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 12:51

Ik heb sowieso al een flink pensioengat, ivm 10 jaar uitzendwerk via verschillende uitzendbureaus. Dus vrijwel steeds eerst een half jaar geen pensioenopbouw en daarna maar een heel klein beetje. Zodra ik weer ga werken, ben ik van plan om zelf extra te gaan sparen dmv Brand New Day of iets dergelijks. Nu ook aardige overwaarde op ons huis, maar was niet van plan om te gaan verhuizen.


moonsparkle
Berichten: 21700
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 12:57

Hier ook overlijdensrisico verzekering.

En ik ben nu nog in goede gezondheid of ik mijn pensioen haal weet ik niet maar ik spaar wel extra privé voor pensioen

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Hoe moe na een werkdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:05

Goed te lezen dat de meeste daar wel bewust van zijn, in mijn leeftijdscategorie hoor ik het weinig om me heen. Vooral lekker om een dag (of twee) minder te werken, maar niet echt bezig met de gevolgen daarvan op de lange termijn.

Overwaarde van het huis hou ik een beetje angstvallig in de gaten, het was nog niet zo heel lang geleden dat het gros van de starters een huis had wat zwaar onder water stond of met zwaar verlies verkocht omdat ze toe waren aan een volgende stap.

san4nie
Berichten: 3552
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Hoe moe na een werkdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:23

Ik zelf vind onregelmatig werken echt veel zwaarder dan regelmatig. Werk nu een aantal jaar in de zorg, meestal rond de 30 uur denk ik. (Wisselende contracten, overuren, het is soms lastig bij te houden.) En vind dat echt zwaarder dan 40 uur in de week kantoortijden. Probeer inderdaad vanuit het werk vaak meteen door te gaan als dat kan. Zodra ik op de bank zit is de stap om wat te gaan doen groter.
Nu werk ik vaak late diensten en ga dan overdag nog wel huishouden doen, sporten, paardrijden, etc.
Merk dat sinds ik meer sport, ik doorgaans ook meer energie heb. Nog een half jaar stage en dan kan ik hopelijk ook weer een leuke baan vinden met regelmatige tijden, daar kijk ik zo naar uit.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

Buuk
Berichten: 232
Geregistreerd: 14-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 14:40

Ik opende het topic, in de hoop dat het gros zou zeggen "valt wel mee"...
Allemachtig zeg wat een berg mensen die zich na het werk redelijk (of volledig) op voelen.
Voor mezelf: wat ben ik dan blij dat ik met mijn 40+ jaar, een FT baan heb en die begint vanaf 40uur per week..Wel achter een PC, sommige dagen volledig van 8-17.00 volgeboekt met vergaderingen. En eenmaal gewend aan het thuiswerk- heb ik mijn draai goed gevonden. ( en ja: scheelt dat er geen kids rondhobbelen..het verlies uit verleden is dan nu even een voordeel..)
Daarnaast draai ik volledig ons 2 persoons huishouden, verzorg ik de 2 katten een hond, en ga 's avonds fluitend naar paard. ( liefst op de fiets want die 5km geeft me ook lekker fris neusje en de beweging die ik na een dag op mijn kont zitten hard nodig heb)

Zelden ben ik "op". Tuurlijk voel ik wel eens aan mijn ( gelukkig gezonde!) lijf, dat het beter is om lekker om lekker optijd (22.00) naar het mandje te gaan. Maar lijkt me niks geks aan...

Inmiddels zou ik gewoon omdat het financieel kan wel eens een dag minder willen werken. Maar goed ik heb nu nog het idee dat het in mijn functie gaat betekenen dat ik hetzelfde werk doe- maar dan in 4 dgn...dus ja...die drempel ben ik nog niet over. ( pensioen etc, meer dan prima! mag ook wel als je sinds je 21ste FT werkt...en verder niet te gek hebt gedaan..En ben onafhankelijk van partner. Wat er ook gebeurd, ik kan door.)

Dus ik denk dat ik mezelf maar gelukkig prijs...

Tiggs
Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 16:33

Goof schreef:
Yvette81 schreef:
Het valt me op dat veel mensen niet fulltime werken. Ik ben minder gaan werken toen ik kinderen kreeg. Maar daar voor heb ik fulltime of meer gewerkt.


In alle eerlijkheid: ik zou niet weten waarom :o
Ten eerste trek ik dat dus wel slecht, ik heb echt 1 dag tussendoor nodig om te ontprikkelen. Ik slaap dan niet uit, lig niet op de bank te Netflixen of wat ook, maar ik ga dan een paar uur wandelen en dingen in huis doen en eventueel thuis wat werk voorbereiden. Zo kom ik de week perfect en fit door.
Ten tweede verdien ik met mijn parttime baan (flink) meer dan mijn man met zijn fulltime baan. Ik verdien meer dan genoeg, dus voor het geld hoef ik het al helemaal niet te doen.

Dus die dag is simpelweg een kado'tje aan mezelf, omdat ik dat verdien en om te genieten van mijn leven.


Ik werk 90%, dat is bij ons 36 uur. Dat betekent om de week een dag vrij. Ik zou niet weten wanneer ik dingen als de kapper anders zou moeten plannen en financieel gezien zou 75% of nog minder ook kunnen. Maar daar vind ik mijn werk dan weer te leuk voor en het is ook gewoon fijn om je geen zorgen over geld te hoeven maken.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Tiggs
Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 16:37

Sakura789 schreef:
Hoe gaan de mensen hier om die parttime werken met pensioenen en dergelijke? Of als je partner om wat voor omstandigheden weg komt te vallen?

Ik heb het bij mijn moeder gezien en daar vanuit wel lering getrokken dat ik altijd mijn eigen boontjes wil doppen. Nu, maar ook in de toekomst.


Ik ga ervan uit dat dat wel goed komt. Daarnaast heb ik tegen die tijd mijn hypotheekschuld afgelost en zal ik rond die tijd ook van mijn ouders erven (liever niet, maar ja, niemand heeft het eeuwige leven). En ik wil eigenlijk ook gaan beleggen (naast gewoon sparen). Op dit moment geen partner, maar met zijn geld wil ik ook geen rekening houden, als die er dus wel zou zijn.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

RanjaRietje
Berichten: 535
Geregistreerd: 04-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 17:32

Als ik thuis kom van werk doe ik voor het eten niet echt veel meer. Het is druk op het werk en het is intensief en met mijn rugklachten trekt het energie. Na het avondeten voel ik me weer goed en opgeladen en ga ik lekker naar muziek of bezig met de paarden. Soms heb ik een dag dat niks meer lukt dat accepteer ik maar

Stal Madelicious
Welsh pony's

[KS-MK] A Welsh veulens verwacht 2024

lizy29
Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Hoe moe na een werkdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 17:42

Na mijn 'werkdag' ben ik echt wel op. Maar als boerin werk ik dan ook gewoon 7 dagen per week. Als de kinderen naar school zijn doe ik de dingen die lastiger zijn met kinderen thuis en als ze thuis zijn probeer ik mijn tijd zo in te delen dat ik ze een gedeelte mee op sleeptouw neem en een gedeelte van de dag voor hun heb. De dingen die op de 'kindermomenten' blijven liggen doe ik in de avond. Ik ben zelden voor 9 uur 's avonds binnen van het dieren verzorgen terwijl ik 'aan' sta vanaf dat de kinderen wakker zijn rond een uur of 7. Op sommige dagen heb ik er dan al een uur werk op zitten of tijdens lammertijd zelfs al een aantal uren want dan sta ik meestal rond 4 uur op stal.
Maar hoe moe ik soms ook ben, geniet ik er ook volop van. Ik denk dat als de kinderen wat groter zijn en zelfstandiger ik ook al iets meer lucht krijg.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

pumpina
Berichten: 444
Geregistreerd: 05-04-20

Re: Hoe moe na een werkdag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-21 23:11

Goh, ik schrik toch eigenlijk wel van de reacties. En voel me tegelijk ook erg normaal door dit topic :D

Op een eerdere pagina werd de goede vraag gesteld of het eigenlijk ook niet normaal is dat je moe bent na 8 uur iets doen, dat je dat na een hobby 8 uur lang doen toch ook bent. Ik heb er even een nachtje over geslapen en ik denk dat ik (idealiter) van mening ben dat bij alles wat ik doe voldoende rustmomenten neem zodat ik na 8 uur iets doen niet afgepeigerd ben, of het nou hobby of werk is.

Het alternatief 'gewoon niet gaan zitten en maar doorgaan' ben ik ook mee bekend en eigenlijk een beetje ontgroeid. Ja, je kunt het zo doen, maar waarom? Maakt het je gelukkig en voel je je lekker fit in je vel zitten op die manier? Ik niet in ieder geval. Het was eerder mijn manier van leven, maar daar ben ik van teruggekomen. Ik deed het zo omdat ik niet beter wist en aan allerlei verwachtingen 'moest' voldoen, een druk sociaal leven enzo.

Ik denk dat we toe moeten naar een maatschappij waarbij er meer balans is. (Meer rustmomenten zorgt voor betere werk prestaties is uit onderzoek gebleken, dus werkgevers zouden dit juist toe moeten juigen eigenlijk).

veranadautje
Berichten: 1287
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 23:59

Ik werk s avond van 17:00 tot 00:30.
Meestal lig ik dan om 1:45 in bed en sta om 8.00 weer op om alle beestjes te doen,boodschappen huis enz. Ga om 16:15 weer naar het werk. Vaak met genoeg energie.En als ik geen energie meer heb is dat op het werk :') . soms tussen de middag ga ik wel ff 10 min slapen en dat werkt eigenlijk prima.

Froukje
Forever young
Berichten: 10835
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Hoe moe na een werkdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 00:49

Na een half jaar 80 uur per week gedraaid te hebben ben ik nu al kapot na 2 halve dagen werken. Meer dan die 2 dagen werk ik momenteel ook niet.

Na mijn werkdagen laat ik de hond uit, kook ik en doe ik op 1 van de dagen de boodschappen. Daarna is het lampje echt uit. En als ik mezelf zoals vandaag dan dwing om meer te doen omdat we een paar dagen weg gaan lig ik huilend in bed van vermoeidheid.

De zin 'ik werk om te leven ipv te leven om te werken' heb ik mijn levensmotto van gemaakt en ik ben dan ook niet van plan ooit nog weer meer dan 4 dagen te werken voor een werkgever.
Gelukkig steunt mijn vriend mij volledig wat dat betreft en hopen we ooit een kleine boerderij te kopen zodat we eigen baas kunnen zijn en niet meer hoeven te werken voor een werkgever.

I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.

Palmera
Berichten: 9450
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 01:05

Goof schreef:
Bij mij komt de vraag op waarom het niet ok zou zijn om moe te zijn van werken? Ga even uit van een werkdag van 8 uur + reistijd. Als je >8 uur actief aan de slag bent met wat dan ook is het toch logisch dat je er ofwel fysiek ofwel mentaal moe van wordt? Dat zou ook zo zijn als je >8 uur je hobby gaat uitvoeren. Dat wil niet zeggen dat het een slecht iets is.
Ik vind mijn baan bijvoorbeeld echt superleuk en haal er veel energie uit. Na zo'n lange werkdag ben ik dan ook gewoon voldaan, helemaal top!

Ja en nee. Waarom moet je wél moe zijn na 8 uur, stel ik daar tegenover?

Ik heb op dit moment een beetje chaos met werk, veel verschillende banen, veel ballen in de lucht. Vanaf 1 oktober rust in de toko: permanent wandelgids, met reistijd zo 12 uur, en uiteraard bergje op bergje af.
Ik probeer 1 schoonmaakjob er wel naast te houden, uit gemakzucht.

Maar als ik daar moe van zou worden, zou ik dat verschrikkelijk vinden! Wat ik ga doen is het grootste geluk: van mijn hobbie mijn hoofdinkomen maken! Dat hoort me energie te geven, ik vlieg nu rond in mijn chaos dankzij die wandeljob!
Ik kan mij gewoon niet voorstellen zo bekaf thuis te komen uit het werk dat ik niets meer kan. Ook niet in mijn horecatijd trouwens.

Celebi
Berichten: 3606
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 08:04

Ik lees nog steeds mee en lees toch wat alarmerende dingen als slaapproblemen, hevige vermoeidheid, migraine en emotionele wisselingen en ik wil iedereen even op het hart drukken dat dat stuk voor stuk echt symptomen zijn van overspanning / een burnout en waardoor je zeker eens een afspraak moet maken bij de huisarts. :(:)

paddington
Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Hoe moe na een werkdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 08:30

Ik werk fulltime 37,5 uur maar zit meestal wel over de 40 uur heen.
Maar na een werkdag waar ik de hele dag loop en til ben ik wel gesloopt en het werkt ook niet mee dat ik chronisch ziek ben.

Ik doe na het werk wat kleine dingen in huis naast het koken en de rest doe ik in het weekend.

Granoek
Blogger
Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 08:52

Oei, niet het topic voor mij :+
Even reality check maar oké, ik werk gemiddeld 11-14u per dag 6 dagen per week en doe al mijn vrije tijd dingen op de donderdag dat ik vrij ben. Ik heb een horeca zaak met mijn ouders en zusje maar mijn zusje is geopereerd en met het personeelstekort op dit moment valt dat dus voor zo goed als 70% op mij.

Na het werk doe ik niks meer en voor het werk ook niet want dat is meestal van 8u tot 22h. Ik ben ‘moe’ in de zin dat iedereen moe is denk ik, omdat ik het gewend ben niet meer dan een ander. Maar op de hele drukke warme dagen ben ik dan wel kapot

Het vooruitzicht naar ‘normale’ werkdruk in de herfst en winter maakt dat het het meestal wel waard is een paar maanden door te knallen maar als je dan 10 maanden moet sluiten vraag je je wel even af waarvoor je het allemaal doet. Dus deze zomer is behalve zwaar ook gewoon super *** en dat maakt je dan weer mentaal moe, naar mijn ervaring.

Voor en na werk geef ik snel de paarden water die gelukkig altijd op de wei staan en verder weinig nodig hebben. Ben bewust gegaan voor easy keepers haha

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 19:02

pumpina schreef:
Het alternatief 'gewoon niet gaan zitten en maar doorgaan' ben ik ook mee bekend en eigenlijk een beetje ontgroeid. Ja, je kunt het zo doen, maar waarom? Maakt het je gelukkig en voel je je lekker fit in je vel zitten op die manier? Ik niet in ieder geval. Het was eerder mijn manier van leven, maar daar ben ik van teruggekomen. Ik deed het zo omdat ik niet beter wist en aan allerlei verwachtingen 'moest' voldoen, een druk sociaal leven enzo.

Ik denk dat we toe moeten naar een maatschappij waarbij er meer balans is. (Meer rustmomenten zorgt voor betere werk prestaties is uit onderzoek gebleken, dus werkgevers zouden dit juist toe moeten juigen eigenlijk).


Ik heb hele hectische jobs gehad met veeeeel uren en nu juist wel chill en zeker genoeg rustpunten. Ik ben chiller nu maar ook bij de vorige deed ik in de avond nog veel en ik hield ergens ook wel van de hectiek.

Alles in mijn vrije tijd voelt niet als een verplichting. Dat vermijd ik als de pest. Dus ja mijn man en ik doen veel apart. Ik hoef niet overal bij te zijn en ik doe ook graag dingen alleen. Groeit het me heel uitzonderlijk eens boven het hoofd kan ik mijn agenda vaak ook vrij eenvoudig en snel leeghalen (of in de avonden of in de dag).

Dus wat jij zo benoemt herken ik dan weer helemaal niet. Ik zou het eigenlijk niet echt rustiger willen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Napie
Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Hoe moe na een werkdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 19:40

Ik werk onregelmatig 32 uur in het ziekenhuis. Regelmatig diensten zonder pauze. Vroeger ging ik na het werk nog lekker naar stal en een rondje mennen. De laatste twee jaar moest ik me regelmatig na een dutje op de bank naar stal slepen om even te knuffelen en poetsen. Het waren ook drukke tijden met de COVID. Op werkdagen dus alleen werken.
De vermoeidheid van het laatste jaar weet ik aan mijn eigen doorgemaakte Corona. Helaas weet ik sinds twee maanden dat ik kanker heb en heb ik mijn werk op de laatste plek moeten zetten. Ik werk nog maar 1 dag per week nu.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Mri
Berichten: 15303
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Hoe moe na een werkdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 21:06

Hoe moe na een werkdag...
Hier wisselt het heel sterk en speelt ook de vraag; hoe veel slaap heb ik gehad?
Met 2 jonge kids waarvan 1 nog borstvoeding (en nachtvoeding) krijgt maak ik regelmatig korte nachtjes. En andere avonden log ik om 19.00 in bed.

Ik MOET 2 avonden weg, naar stal. Dat moeten is een stok achter de deur.
Het thuis werken zorgt voor een betere balans. Ik hou korte pauzes, wat ik op kantoor zou gebruiken om koffie te halen of een printje te pakken, daar doe ik nu even de was of een stofzuiger door het huis.

Waar ik voorheen eerst naar huis ging,huishoudeljjke klusjes deed en daarna de kids ophaalde (die doodmoe en hongerig waren) zijn nu de meesye huishoudelijke klusjes klaar aan het einde van mn werkdag, heb ik geen reistijd en haal ik de kids op als ze nog een beetje energie hebben (en dus leuker en gezelliger) zo hebben we nog wat quality time samen. Maar nu? 21.05 en ik zit te gapen op de bank. Ik duik dus zo mn bed in want ik ben "op". Ik hang nu al 1,5 uur op de bank tv/serie te kijken

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

hwn
Berichten: 4687
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Hoe moe na een werkdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 21:12

Mijn werk is fysiek en mentaal wel behoorlijk intensief, maar ik hou enorm van mijn job, dus ik lijk er wel energie uit te halen. Is weliswaar "maar" 30 uur per week, maar ik kom van 20 uur grotendeels zittend werk, maar merk dat ik meer energie heb nu.

Ben jaren heel moe geweest, maar nu kan ik toch wel behoorlijk bergen verzetten: ik sta 's morgens rond 5u15 à 5u30 op (leve de snooze knop :) ), werk van 7 tot 13u30 met halfuurtje middagpauze, en na thuiskomst (halfuurtje reistijd ongeveer) kan ik nog wel minstens 4 à 5 uur werk bij de paarden, in de tuin of in huis erbij nemen, en nog 2x per week gaan hardlopen ook. Dus het hangt heel erg af van wat je doet, en hoe graag je het doet.

Peuk
Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 21:40

Ik ben meestal wel moe na mijn werk. Het liefste zou ik minder willen werken (ipv 4x9 naar 4x8) maar dat vind ik best een aanslag op mijn salaris die ik me voorlopig niet kan permitteren. Fysiek ben ik nooit moe, maar geestelijk wel. Ik heb best intensieve gesprekken met mensen en krijg ook regelmatig te maken met weerstand. Daarnaast ook veel administratie, dus veel achter een scherm.

Each day's a gift, not a given right

Summerdreams
Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 09:21

Napie schreef:
Ik werk onregelmatig 32 uur in het ziekenhuis. Regelmatig diensten zonder pauze. Vroeger ging ik na het werk nog lekker naar stal en een rondje mennen. De laatste twee jaar moest ik me regelmatig na een dutje op de bank naar stal slepen om even te knuffelen en poetsen. Het waren ook drukke tijden met de COVID. Op werkdagen dus alleen werken.
De vermoeidheid van het laatste jaar weet ik aan mijn eigen doorgemaakte Corona. Helaas weet ik sinds twee maanden dat ik kanker heb en heb ik mijn werk op de laatste plek moeten zetten. Ik werk nog maar 1 dag per week nu.


Wat erg voor je, sterkte

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3

Kookaburra
Berichten: 5375
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 09:40

Ik was nooit moe na het werk. Wel eens de 'je ploft met een zucht neer op de bank want het was een lange drukke dag'.
Nu zit ik gedeeltelijk in de ziektewet, en zoek ik na het werk wel eens mijn bed op.


Napie schreef:
Ik werk onregelmatig 32 uur in het ziekenhuis. Regelmatig diensten zonder pauze. Vroeger ging ik na het werk nog lekker naar stal en een rondje mennen. De laatste twee jaar moest ik me regelmatig na een dutje op de bank naar stal slepen om even te knuffelen en poetsen. Het waren ook drukke tijden met de COVID. Op werkdagen dus alleen werken.
De vermoeidheid van het laatste jaar weet ik aan mijn eigen doorgemaakte Corona. Helaas weet ik sinds twee maanden dat ik kanker heb en heb ik mijn werk op de laatste plek moeten zetten. Ik werk nog maar 1 dag per week nu.

:(:) wat heftig!
Laatst bijgewerkt door Kookaburra op 28-08-21 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

De kookaburra (Dacelo novaeguineae), ook bekend als lachvogel, is een ijsvogelsoort.
Never ever underestimate the importance of having fun <3

8nnemiek
Berichten: 43370
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 09:56

Wat komen er heftige verhalen voorbij. Sterkte, Napie :(:)

Ik werk in de trouwbranche, en ben een of twee dagen per week op locatie bij een bruiloft. Soms een paar uur per dag, meestal 10 tot 12 uur, soms wel 15 uur. Daarna ben ik wel echt kapot. Rond etenstijd begin ik het meestal te voelen in mijn rug en kuiten, dan is het altijd fijn om even te kunnen zitten want daar heb ik gedurende de dag geen tijd voor. Maar vooral ook mentaal ben ik helemaal op na zo’n dag.
De rest van de week kan ik thuis werken achter de computer en ook regelmatig pauze inplannen, en dan ben ik ook veel minder snel moe na een dag werken.
Wel komt de sleur er vrij snel in als ik te veel kantoorwerk heb, dat maakt je vooral mentaal snel moe/verveeld.

Qua pensioen hebben wij het goed geregeld gelukkig. We hebben flink gespaard en willen over een aantal jaar vervroegd stoppen met werken.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

BigOne
Berichten: 38181
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 12:19

Napie, ik zie het berichtje bij de bloemetjes staan. Ik wil je heel erg veel sterkte wensen, wat heftig.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, zuperzmoker en 45 bezoekers