Ergotherapeut

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Ergotherapeut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 11:37

Hallo Bokkers,

Inmiddels werk ik 9 jaar als administratief medewerker en ik voel aan mezelf dat ik écht toe ben aan wat anders.

14 jaar geleden heeft mijn moeder een hersenbloeding gehad en kwam toen in een revalidatiecentrum terecht. Daar heb ik kennis gemaakt met ergotherapie en ik vond dat fantastisch. Helaas nooit de stap gezet om de opleiding te gaan doen omdat het op HBO niveau is.

Na 14 jaar heb ik daar nog steeds spijt van en het lijkt me nog steeds geweldig. Of HBO te hoog gegrepen is, weet ik niet. In mijn loopbaan als administratief medewerker heb ik ook de opleiding tot verzekeringsadviseur gevolgd en behaald en dat is ook HBO.

Zijn hier ergotherapeuten op bokt die mij wat kunnen vertellen over de opleiding etc?

Alvast bedankt!

Groetjes

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ergotherapeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:39

Je zou bokker Zertab eens een PB kunnen doen.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Ergotherapeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:40

Als je al een hbo hebt gedaan kan je zeker de opleiding voor ergotherapeut halen.
Zelf ben ik fysiotherapeut, maar hbo is echt geen rocketscience ofzo, zeker niet als je dat denkniveau gewoon (al bewezen) hebt.

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Ergotherapeut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 12:58

Bedankt voor jullie reacties.

MarlindeRooz, ga ik doen, dankjewel!

Verootjoo bedankt voor je bericht. Ik ga me vanavond eens goed verdiepen in alles. Bestaat er ook iets als een assistent ergotherapeut? Een stapje lager om te beginnen en vanuit daar doorgroeien tot ergotherapeut?

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Ergotherapeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:04

Wij hebben wel therapie-assistenten in dienst, die assisteren de fysio’s en de ergo’s, maar is echt lager niveau. Deze assistenten hebben meestal mbo-sport&bewegen oid gedaan.

Om door te groeien moet je natuurlijk wel die opleiding doen, maar misschien kan je er tegelijk bij werken als therapie-assistent.

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Ergotherapeut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 13:09

Zo iets bedoel ik idd! Ga ik daar ook s naar kijken. Bedankt!

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Re: Ergotherapeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:18

Wat zou je willen weten over de opleiding? Ik heb de opleiding in Amsterdam gevolgd. Ik ben niet werkzaam als ergotherapeut, maar als Wmo consulent.