De Italiaanse taal

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

De Italiaanse taal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-20 12:29

Ciao Bokkers,

Ik ben nu een jaar bezig met een Italiaanse cursus aan de volksuniversiteit. Nu niveau A1 en ik wil uiteindelijk A2 en B1 ook volgen.

Zijn er meer Bokkers die de Italiaanse taal (willen) leren?
Misschien kunnen we elkaar wat helpen en samen oefenen. :))

Saluti!

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: De Italiaanse taal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 08:39

Niemand die Italiaans leert?

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 09:46

Ciao, WinSel. :wave:
Ho studiato italiano trenti anni fà - en sindsdien weinig tot niets meer mee gedaan. Het zit hééél ver dus, wil ik maar zeggen. :')
Ik heb het twee jaar lang op school gehad en wil het wel wat opfrissen, dus als je ideetjes hebt, kom maar op.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: De Italiaanse taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 09:50

Ik heb het een tijdje geleerd met een penvriend en later met een tandem language partner. Ik lees het overigens heel aardig maar spreken kan ik niet zo goed.

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 09:53

Wat is een tandem language partner en hoe kom je daar aan?

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 09:57

Dat is iemand, bij voorkeur een native speaker, met wie je jouw taak uitwisselt. In mijn geval: een Italiaan die naar Nederland is verhuisd en Nederlands wil leren. Je kan elkaar dan ontmoeten (of online spreken/chatten) om elkaar de taal te leren.

Ik heb de mijne leren kennen (ik heb er 2 - Frans en Italiaans) via een van de Facebookgroepen. In grotere steden heb je soms ook language cafés of tandem language nights waar je verschillende talen kan oefenen. Je kunt bv een oproepje op 1 van de fb-groepen zetten en zeggen waar je naar op zoek bent en wat jij te bieden hebt.

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:13

Hmmm, jammer dat het weer via smoelboek (facebook) moet. Misschien moet ik het maar op de bokt markt zetten dan. :))

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:15

soesita schreef:
Hmmm, jammer dat het weer via smoelboek (facebook) moet. Misschien moet ik het maar op de bokt markt zetten dan. :))


Heb je geen Facebook?
Volgens mij is er ook een website van, misschien is daar ook wat mogelijk. En zoek eens op language meetings! Bij jou in de buurt of online.